Dan sta ik bij jou op negeer omdat jij niet weet wat ik met anekdote bedoel!Mus schreef: ↑25 feb 2025 17:22Omdat jij het bent….
Nee, beste HierEnNu, je staat bij mij onder negeer vanwege je voortdurende in twijfel trekken, en mij daarmee impliciet voor fantast cq leugenaar uitmaakt, van wat ik uit de eerste hand van mijn neef heb gehoord en van de toestand waar hij in verkeerde toen hij bij ons terug werd afgeleverd. Ik kan je verzekeren daar daar niks anekdotisch aan was zoals jij daar mee omgaat.
Dat is de reden dat jij bij mij op negeer staat.
Waarschijnlijk kan ik dan beter de term 'overhaaste generalisatie' gebruiken?Wikipedia schreef:
Anekdote
Een anekdote is een kort onthullend verhaal over een opmerkelijk voorval dat veelal
een fenomeen of karaktereigenschap moet verklaren. Als zodanig is het onderdeel
van het anekdotisch bewijs en wordt het vanwege de wet van de kleine getallen gezien
als een matige onderbouwing van een hypothese.
Dat dekt waarschijnlijk ook beter de lading:
Wikipedia schreef:
Een overhaaste generalisatie
Een overhaaste generalisatie, ook bekend als de "wet van de kleine aantallen"
(de tegenhanger van de "wetten van de grote aantallen"), "secundum quid" of
"overgeneralisatie", is een drogreden waarbij een standpunt wordt beargumenteerd
op basis van te weinig en niet-representatieve gegevens. Er wordt een algemene
uitspraak gedaan aan de hand van meestal anekdotische bewijzen.
Datte dus, een hoop emotionele heibel en dan:Mus schreef:En voor de rest heb ik genoeg afschuwelijkheden gezien dat ik van jou iets van zelfredzaamheid vraag wanneer je ergens bewijzen van wilt, ik ervaar waar jij voortdurend op aanstuurt als treiterij. Doe er mee wat je wilt, dit waar je het mee hebt doen.
- "Doe er mee wat je wilt, dit waar je het mee hebt doen."
Verder kan ik er wel mee leven dat je mij negeert hoor, want ook dan kan ik jou
blijven lezen en ik lees je graag. Ik heb niets tegen passioneel recht uit het hart
schrijven, integendeel. Helaas krijg ik zelf als ik zulks doe, dan al vlug rode lettertjes
voor mijn kiezen ... Maar ook jij kunt toch wel, ff later, of een dag later, zodra je
weer bij zinnen bent, gewoon ff onderbouwen wat je uitkraamde?
Dan blijkt dat jij het zo ervaren hebt, OK, dan heb jij zulks zo ervaren, maar als
datgene wat jij beweerde aantoonbare feiten zouden zijn en niet slecht op emoties
gebaseerde anti Israël propaganda:
- "waar verkrachting en andere verschillende
afschuwelijke soorten van marteling
de normaalste zaak van de wereld zijn"
Snap? Sta ik dan wel achter een land wat ik meen goed te kennen?
Of wordt het hoogtijd om eens persoonlijk poolshoogte te gaan nemen?
En daana eventuuel heroverwegingen te maken? Snap?