Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Rereformed »

Mus schreef: 20 feb 2025 12:38
Het oog om oog principe en als het niet jouw oog dan pak ik wel een ander oog, iets in die geest.

Dat moet toch een keer stoppen Rereformed, we mogen als mensheid toch hopen dat we op een dag meer beschaving zullen hebben dan nu het geval is?
Het "oog om oog" is volgens religieuze joden een door God gegeven richtlijn. En de moslim waarnaar ik de link gaf beroept zich eveneens op een goddelijk gegeven richtlijn. Kijk, als iets van God afkomstig is is het ofwel uitstekend en eeuwig van kracht, ofwel men moet de religie doorzien als een waan en/of leugen.

Drie dagen na 7 oktober kwam in dit topic een geleerde dominee langs, die wij op dit forum "onze dominee" noemen. Hij schreef een heel lange tekst, die als volgt eindigde:

"Moge Hij die vrede maakt in de hoogste hemelen, ook vrede maken voor ons allen, in deze dagen. Amen."

Ik vraag me dan af of ik moet huilen of lachen, want een grotere idiotie is imho niet uit te kramen.
Wel, ik becommentarieerde het op deze manier: viewtopic.php?p=624199#p624199

Iets ermee opschieten doet men niet natuurlijk. Boekreligie is voorlopig niet uit te roeien.
Born OK the first time
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 20 feb 2025 13:11
Mus schreef: 20 feb 2025 12:38
Het oog om oog principe en als het niet jouw oog dan pak ik wel een ander oog, iets in die geest.

Dat moet toch een keer stoppen Rereformed, we mogen als mensheid toch hopen dat we op een dag meer beschaving zullen hebben dan nu het geval is?
Het "oog om oog" is volgens religieuze joden een door God gegeven richtlijn. En de moslim waarnaar ik de link gaf beroept zich eveneens op een goddelijk gegeven richtlijn. Kijk, als iets van God afkomstig is is het ofwel uitstekend en eeuwig van kracht, ofwel men moet de religie doorzien als een waan en/of leugen.

Drie dagen na 7 oktober kwam in dit topic een geleerde dominee langs, die wij op dit forum "onze dominee" noemen. Hij schreef een heel lange tekst, die als volgt eindigde:

"Moge Hij die vrede maakt in de hoogste hemelen, ook vrede maken voor ons allen, in deze dagen. Amen."

Ik vraag me dan af of ik moet huilen of lachen, want een grotere idiotie is imho niet uit te kramen.
Wel, ik becommentarieerde het op deze manier: viewtopic.php?p=624199#p624199

Iets ermee opschieten doet men niet natuurlijk. Boekreligie is voorlopig niet uit te roeien.
Eens. Lekker gemakkelijk om van alles op te kunnen hangen aan een externe autoriteit die we God noemen. We kunnen hem van alles laten zeggen en dan is het waar, tja…
Laatst gewijzigd door Mus op 20 feb 2025 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Het is vooral ook interessant om te zien wat 'onze dominee' er later aan toevoegde:
RobbertVeen schreef:Overigens: ook zonder religie zouden volkeren elkaar hebben afgeslacht.
Er zijn uiteraard genoeg conflicten in de wereld te bedenken die niet direct door religie zijn veroorzaakt.
Mogelijk wilde de dominee dat met deze opmerking duidelijk maken of bedoelde hij hier soms te zeggen dat het Israëlisch-Palestijns conflict ook zonder religie zou hebben bestaan? Dat laatste zou een absolute misvatting zijn.

Hoe dan ook: het zijn altijd gelovigen die zich haasten om dit te roepen. Ze willen religie (net als God) een soort onschendbaarheid toebedelen.
"Religie is intrinsiek goed. Het zijn altijd de slechte mensenkinderen die ten diepste niets van religie begrijpen en er telkens een zooitje van maken."

Met zo'n houding kan je zonder gewetenswroeging telkens in het warme bad dat religie jou biedt blijven stappen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Mus schreef: 20 feb 2025 11:11
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo op de hoogte ben van wat de pers precies doet, kijk op tv wel actualiteiten e.d. omdat ik verder geen kranten lees kan ik daar dus ook niks over zeggen. Ik neem het dus van je aan.
Het is geen hogere wiskunde qua bevooroordeeldheid
Kijk hoe men in europa praat over gebombardeerde oekraiense en palestijnse ziekenhuizen. De hypocrisie druipt vh scherm

Je kunt er niet naast kijken
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

appelfflap schreef: 20 feb 2025 15:37
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo op de hoogte ben van wat de pers precies doet, kijk op tv wel actualiteiten e.d. omdat ik verder geen kranten lees kan ik daar dus ook niks over zeggen. Ik neem het dus van je aan.
Kijk hoe men in europa praat over gebombardeerde oekraiense en palestijnse ziekenhuizen. De hypocrisie druipt vh scherm

Ik heb niets met Jehova, maar dat eindtijd-principe, dat zie ik toch wel, de laatste tijd.
Wat een zooitje ellende..
Hopen dat het overgaat, maar ik geloof er werkelijk niets van.
Zal wel bij evolutie horen. :roll: En dan die Stroempf nog erbij.... :shock: :shock:
¥¥ Van kwaad tot erger...
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

lost and not found yet! schreef: 19 feb 2025 22:11 Dikkemick schreef:
Mag ik daar mijn hond weer even bijhalen om als voorbeeld te stellen.

Ik heb jarenlang mijn hond misbruikt. Verwaarloosd en om niets geslagen. Ook delen van zijn mand steeds ingepikt. Hij kon niets terugdoen want was gemuilkorfd.
Echter, op een goede dag vergeten hondlief te muilkorven en ja hoor, ik werd gebeten. En niet zo zachtjes ook.
Heb mn hond daarna etnisch gezuiverd naar het asiel.

A: Begrijpen we het gedrag van de hond?
B: Begrijpen we het besluit de hond naar het asiel te brengen?

C: misschien had ik me anders moeten opstellen en de hond wat minder kleineren als zijnde zijn oppermachtige overheerser.
D: Wellicht hadden zowel ik als de hond her opgevoed moeten worden zodat we in harmonie weer konden samenleven.

Nu is er geen oplossing meer. Het is te laat. Laten inslapen dan maar?
Sorry hoor! Alleen al het feit dat je Gazanen vergelijkt met honden zegt genoeg in deze discussie! Kun je je voorgaande post ook nog eens reproduceren terwijl je de Gazanen OOK als mens ziet zoals je de Israelisch doet?
@ Dikkemick,

Ter verduidelijking, heb je gezien hoe de honden van Hamas de gedode gijzelaars vandaag hebben teruggegeven? Wat vind je daarvan? De leden van Hamas zijn minder dan honden, zelfs een hond doet dit zijn vijanden niet aan! En zeker zijn medehonden niet! Als je leden van Hamas met honden vergelijkt schoffeer je honden op een zeer kwalijke manier!

Ze zijn veel erger dan honden, als je een parallel wil trekken tussen goed en kwaad is Hamas het echte kwaad! Mee eens?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Ronaldus67 schreef: 20 feb 2025 14:36 Het is vooral ook interessant om te zien wat 'onze dominee' er later aan toevoegde:
RobbertVeen schreef:Overigens: ook zonder religie zouden volkeren elkaar hebben afgeslacht.
Er zijn uiteraard genoeg conflicten in de wereld te bedenken die niet direct door religie zijn veroorzaakt.
Mogelijk wilde de dominee dat met deze opmerking duidelijk maken of bedoelde hij hier soms te zeggen dat het Israëlisch-Palestijns conflict ook zonder religie zou hebben bestaan? Dat laatste zou een absolute misvatting zijn.

Hoe dan ook: het zijn altijd gelovigen die zich haasten om dit te roepen. Ze willen religie (net als God) een soort onschendbaarheid toebedelen.
"Religie is intrinsiek goed. Het zijn altijd de slechte mensenkinderen die ten diepste niets van religie begrijpen en er telkens een zooitje van maken."

Met zo'n houding kan je zonder gewetenswroeging telkens in het warme bad dat religie jou biedt blijven stappen.
Heel mooi verwoord! Hiermee geef je tevens aan dat de basis van Israël is uitgerold als democratie! Alle partijen zijn welkom! Maakt niet uit op welke manier je religieus bent! Ultra rechts, rechts, rechts van links of links in het midden, of ultra links, het maakt allemaal niet uit! DE basis van een democratie! Religie is aanwezig, in mijn opinie teveel, veel te veel, ik streef altijd naar een scheiding tussen kerk en staat, maar soms is dat helaas niet mogelijk en moet je roeien met de riemen die je hebt! En DAT is het grote verschil met Islamitische landen en regeringen! Ze dulden GEEN tegenstand, op geen enkel gebied! Neem Gaza als voorbeeld, verkiezingen, Hamas wordt verkozen, en hoe vergaat het de Gazanen? Je hoeft alleen maar naar de plaatjes te kijken! En besef even dat de boulevard van Tel Aviv slechts een 20 tal kilometers daarvan af ligt! Mijn conclusie, de Gazanen kunnen zonder gewetenswroeging telkens in het warme bad dat hun religie hun bied blijven stappen! En het grootste probleem is dat ze dat BLIJVEN doen!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 20 feb 2025 22:39
Mijn conclusie, de Gazanen kunnen zonder gewetenswroeging telkens in het warme bad dat hun religie hun bied blijven stappen! En het grootste probleem is dat ze dat BLIJVEN doen!
Je beseft toch wel dat de staat Israël zonder enige vorm van gewetenswroeging naar de Palestijnen, die daar al woonden, de Joodse bevolking die daar al woonden hebben nooit een probleem gehad, voornamelijk op basis van religie is gevormd en van daaruit al bijna 80 jaar in het warme bad van hun religie liggen en willen blijven liggen, sterker nog het bad waar ze in liggen wordt alleen maar ruimer alweer ten koste van de Palestijnen.

Hamas bestond nog niet toen de Joodse bevolking o.a. op basis van religie, zonder gewetenswroeging in het warme bad, dat zij Israël noemen, gingen liggen. Dus kunnen we hier gemakkelijk spreken van een pot die ketel verwijt dat ie zwart ziet, denk je ook niet lost and nog found yet? Laat me raden…..
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Wat heeft Hamas verder geflikt...https://m.jpost.com/breaking-news/article-843119
Ariel en Kfir Bibas zijn geïdentificeerd, hun moeder Shiri Bibas niet - het aan haar toegeschreven lichaam is niet van haar, ook niet van een andere gegijzelde - gewoon een anoniem lichaam dat is meegeven.
Er is vanavond een poging tot grote aanslagen in Israël geweest, vooral explosieven in bussen. De actie zou grotendeels mislukt zijn.

Hamas is een doodscultus, met die vertoning van vandaag lijkt het te hengelen naar de apocalyptische apotheose.

Tja Dikkemick, typisch en begrijpelijk gedrag van een mishandelde hond hè.
De rest van het anti-Israël blok hier - jullie gaan je genocide krijgen op deze manier.
Geniet maar van jullie gelijk in dat geval.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Voorlopige is de slachting in Gaza gepauseerd. Er is geen enkele reden om of 2 millioen Gazanen of 10 miljoen Israëliers, als medemens af te schrijven. Maar onze neiging om niet zozeer een kwalijke daad te veroordelen, maar liever de groep mensen waarvan de daders volgens ons deel van uitmaken, blijft onuitroeibaar. dat veroordelen van een groep mensen zonder aanziens des persoons, noemen we tegenwoordig discriminatie. Het is echter niet zozeer onderscheid maken (dat is wat het woord oorspronkelijk betekende) maar een vorm van generalisatie. Rereformed en Mus blijken elkaar te begrijpen, of althans te willen begrijpen. Anderen willen elkaar daarentegen liever niet begrijpen. En gaan op de oude voet door met discrimineren.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 21 feb 2025 00:54 Wat heeft Hamas verder geflikt...https://m.jpost.com/breaking-news/article-843119
Ariel en Kfir Bibas zijn geïdentificeerd, hun moeder Shiri Bibas niet - het aan haar toegeschreven lichaam is niet van haar, ook niet van een andere gegijzelde - gewoon een anoniem lichaam dat is meegeven.
Er is vanavond een poging tot grote aanslagen in Israël geweest, vooral explosieven in bussen. De actie zou grotendeels mislukt zijn.

Hamas is een doodscultus, met die vertoning van vandaag lijkt het te hengelen naar de apocalyptische apotheose.

De rest van het anti-Israël blok hier - jullie gaan je genocide krijgen op deze manier.
Hamas is een doodscultus, Israël overtreft het aantal doden die het op zijn "geweten" heeft. Hoe noemen we Israël dan?
En denk je nu dat ik zit te wachten op genocide?
Ik denk dat een ieder hier nu eindelijk wel een keer vrede wil in dat explosieve gebied!

En Lanfy. Wat denk jij dat er gaat gebeuren als de 'honden' op de westbank nog wat jaartjes gepest gaan worden? Denk je niet dat ze dan een keer heel gemeen gaan terug bijten?
Keur ik het bijten dan goed??

Zal je het antwoord geven: NEEN!
Ik begrijp het maar keur het af!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 21 feb 2025 00:54 Wat heeft Hamas verder geflikt...https://m.jpost.com/breaking-news/article-843119

Ja B.S. In een oorlog worden nu eenmaal handen vuil gemaakt bij alle partijen. Wat ook gebeurd is dat men in een oorlog over het algemeen alleen de misdaden van de “andere” kant belicht en groter cq afschuwelijker maakt en in het eigen kamp de grote onschuld dan wel de grote held speelt bij duizenden en duizenden doden en gewonden door de jaren heen. Waar wordt het één beter dan het ander?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het Israëlische parlement heeft woensdag een wet aangenomen die burgers, autoriteiten en organisaties verbiedt samen te werken met het Internationale Strafhof in Den Haag.
Je mag als fatsoenlijk burger dus geen oorlogsmisdaden aanhangig maken!
Want tsja, het icc heeft tegen Netanyahu en Gallant een arrestatiebevel uitgevaardigd en dat pikken dictators doorgaans niet.
5 Jaar cel als je het hof dient.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter_1
Forum fan

Bericht door Peter_1 »

appelfflap schreef: 20 feb 2025 15:37

Ik kan er prima naar kijken. Er is immers niets hypocriet aan. Rusland is een Europees land binnen gevallen, terwijl Israel in oorlog is met Gaza. Een volstrekt irrelevant stuk land voor ons (Europa) terwijl Israel een bondgenoot is.
Peter_1
Forum fan

Bericht door Peter_1 »

Mus schreef: 21 feb 2025 00:40
lost and not found yet! schreef: 20 feb 2025 22:39
Mijn conclusie, de Gazanen kunnen zonder gewetenswroeging telkens in het warme bad dat hun religie hun bied blijven stappen! En het grootste probleem is dat ze dat BLIJVEN doen!
Je beseft toch wel dat de staat Israël zonder enige vorm van gewetenswroeging naar de Palestijnen, die daar al woonden, de Joodse bevolking die daar al woonden hebben nooit een probleem gehad, voornamelijk op basis van religie is gevormd en van daaruit al bijna 80 jaar in het warme bad van hun religie liggen en willen blijven liggen, sterker nog het bad waar ze in liggen wordt alleen maar ruimer alweer ten koste van de Palestijnen.

Hamas bestond nog niet toen de Joodse bevolking o.a. op basis van religie, zonder gewetenswroeging in het warme bad, dat zij Israël noemen, gingen liggen. Dus kunnen we hier gemakkelijk spreken van een pot die ketel verwijt dat ie zwart ziet, denk je ook niet lost and nog found yet? Laat me raden…..
Dit is waar (al kun je discussiëren over hoe religieus het zionisme was, maar de essentie van je post klopt). Maar dan heeft het zionisme toch gewoon gewonnen? is het dan niet verstandiger om te kijken hoe je vanuit dat feit als Palestijn nog een fatsoenlijk leven kan hebben, in plaats met een verzet/terreurbeweging (het is maar je het ziet) op 7 oktober 2023 Israeliers af te slachten?
Gesloten