Mus schreef: ↑12 feb 2025 12:16
En omdat ik een andere mening ben toegedaan met betrekking tot wat anti-semitisme voor mij inhoud vanaf 1917 zou ik een jodenhater zijn waarom? Waar baseer je een dergelijke mening precies op? Je kent me namelijk niet en je weet niks van mijn sociale omstandigheden, je weet zelfs niet mijn etniciteit, mss ben ik wel van joodse afkomst, weet jij veel.
Daar ben ik kennelijk niet zorgvuldig genoeg geweest! Sorry voor het misverstand.
Daar waar ik schreef:
- "ik heb heel specifiek de groep aangeduid die jij volgens mij haat.
had ik moeten schrijven:
- "ik heb heel specifiek de groep aangeduid die,
zodra ik jouw van antsemitisme zal beschuldigen,
jij volgens mij haat."
Jouw geheel eigen definities van anti-semitisme doen daarbij niet ter zake, dat heb ik je al uitgelegd. Om die reden zal ik jou nooit een Jodenhater noemen. Ik ken jou inderdaad niet en ik weet inderdaad niks van jouw sociale omstandigheden. Wat zulks met antisemitisme te maken heeft weet ik ook niet. Volgens mij staat antisemitisme los van afkomst. Ik ken meerdere antisemieten die van Joodse afkomst zijn. Ik weet best wel veel ja.
Mijn mening dat jij naar antisemitisme neigt baseer ik op jouw veelvuldige uitkraamsels hier, die ik beschouw als antisemitische uitingen. Het is inderdaad mogelijk dat ik me vergis en jouw uitkraamsels niet gebaseerd zijn op een antisemitische overtuiging, maar voortspruiten uit emoties. Als dat laatste het geval is dan biedt ik hierbij mijn verontschuldiging aan.

- Sorry.jpg (10.8 KiB) 553 keer bekeken
Mijn enige excuus is, dat als ik uitingen en/of gedrag waarneem welk ik niet kan
onderscheiden van antisemitisme, ik dingen ga uitkramen die voortspruiten uit emoties.
Daar hebben meer mensen last van, en ik dus ook:
- zulks is bij mij werk in uitvoering en
ik vind zelf dat het steeds beter gaat!
---------------
Mus schreef: ↑12 feb 2025 12:37
Toevoegend: tot welk ras behoor je dan volgens die mensen en
wat is de reden dat ze je soms als verrader zien?
Dat verraad heeft meestal te maken met mijn omgang met mensen die hun zien als vijand vanwege wat hun zien als
'ander ras' en van alles wat te maken heeft met
'xenofobie'
Als ik zelf mijn ras moet omschrijven dan zou ik spontaan zeggen:
"Ik ben blank".
maar als ik een wat meer overwogen antwoord zou geven:
"Kaukasisch ras".
Meestal omschrijf ik mijzelf als
"Aardling", want zo voel ik dat ook.
De notoire racisten die ik ontmoet heb en mij als verrader beschouwen:
- Blanke Hollander, Germaan, Ariër, Rasechte LimLander, Blank, Raszuiver.
----------
dikkemick schreef: ↑12 feb 2025 12:36
HierEnNu, lees je eigen vraag nog eens terug. Begrijp je het zelf nog?
Ik kan aan zulks geen touw vastknopen. Wat is concreet je vraag?

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!