De rijken en machtigen der aarde. Incl. invulkunde en roddelgehalte uit oa. media

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: De rijken en machtigen der aarde. Incl. invulkunde en roddelgehalte uit oa. media

Bericht door HierEnNu »

holog schreef: 05 feb 2025 12:42 HierEnNu, ik had het niet over een wikipedia link, maar over wat je zelf zei
(indien het uit een wiki link kwam , wist ik dat niet)
Er staat toch echt duidelijk een BRON: vermelding naar de Wikipediapagina onder.
Maar dat zal degene die mij citeerde misschien bewust hebben weggelaten?
Dan kun je beter bij diegene terecht?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Maria
Moderator

Re: De rijken en machtigen der aarde. Incl. invulkunde en roddelgehalte uit oa. media

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 05 feb 2025 12:55
holog schreef: 05 feb 2025 12:42 HierEnNu, ik had het niet over een wikipedia link, maar over wat je zelf zei
Er staat toch echt duidelijk een BRON: vermelding naar de Wikipediapagina onder.
Zelfs tweemaal dezelfde pagina. :wink:

Verwijzing naar jouw reactie
viewtopic.php?p=652164#p652164
Ik vind deze post ook vrij verwarrend overkomen met al die list codes, zelfs in elkaar overlopend, en stippellijntjes. :?
Minder een probleem bij een enkele zin, cursief of met aanhalingstekens, zonder je commentaar erin besloten.

Is het niet handiger om datgene wat je citeert gewoon in een quotecode te plaatsen, zoals meestal wordt gedaan?
Vooral ook voor de mobiel, waarop dit nog moeilijker is om te uit te vogelen wat nu het één en wat het andere is.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 05 feb 2025 14:11
Zelfs tweemaal dezelfde pagina. :wink:
Bewust, want ik kaartte twee verschillende onderwerpen aan:
  1. beschrijving van het gebeuren zelf
  2. Musks latere reactie op de kritiek
Maria schreef:Verwijzing naar jouw reactie
viewtopic.php?p=652164#p652164
Ik vind deze post ook vrij verwarrend overkomen met al die list codes,
zelfs in elkaar overlopend, en stippellijntjes. :?
Die stippelijntjes plaatste ik om duidelijk onderscheid te maken tussen de twee onderwerpen die ik aankaartte en die list codes zie je pas nadat je op de quote knop klikt om te reageren. Ik ga er van uit dat mijn schrijfsel eerst gelezen wordt vóórdat er op gereageerd wordt en dan zie je die list codes niet en kun je er dus ook geen last van hebben. Of toch?

Vóór ik op verstuur klik, klik ik op voorbeeld en pas als het er precies zo uit ziet,
zoals ik dat wil, ook qua bladspiegel, dan klik ik op verstuur.
Maria schreef:Minder een probleem bij een enkele zin, cursief of met aanhalingstekens,
zonder je commentaar erin besloten.

Is het niet handiger om datgene wat je citeert gewoon in een quotecode te plaatsen,
zoals meestal wordt gedaan?
Het was geen citeren maar een vertaling door mij van Engelse tekst naar het Nederlands.
In dat geval vind ik een bronvermelding meer op zijn plaats dan quoten,
omdat het dan dus geen citeren is.
Maria schreef:Vooral ook voor de mobiel, waarop dit nog moeilijker is
om te uit te vogelen wat nu het één en wat het andere is.
Als ik Freethinker gebruik doe ik dat op mijn PC.
Ik heb geen idee hoe zulks er uitziet op de mobiel.
Als je een fotoke plaatst hoe zulks uitziet kan ik er misschien rekening mee houden.
holog
Diehard

Bericht door holog »

correct, mijn schuld er stond inderdaad Bron bij (je diende wel ver te zoeken om het terug te vinden, maar dat is geen excuus).
Kan ik je om vergiffenis vragen vanwege de ontrechte "beschuldiging"? (Het was wiki en niet jij)
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

holog schreef: 05 feb 2025 15:56:scissors:
correct, mijn schuld er stond inderdaad Bron bij (je diende wel ver te zoeken
om het terug te vinden, maar dat is geen excuus).
Kan ik je om vergiffenis vragen vanwege de ontrechte "beschuldiging"?
(Het was wiki en niet jij)
Dat hoeft niet, het is allang fijn dat we het hebben uitgepraat.

Bovendien kaartte Maria wat puntjes aan waar ik me geheel niet van bewust was,
maar die kennelijk wel voor verwarring kunnen zorgen. Iedereen hier kent Engels,
dus dat vertalen door mij was niet nodig. Dan had ik gewoon het Engels ff gecopy/paste
en op de gebruikelijke manier tussen quotes gezet. Had mij minder tijd en moeite gekost
en dan was ook duidelijker geweest dat het een citaat was, en niet mijn eigen verzinsel.

Het is goed zo! Als je echt wilt dat ik je vergiffenis geef, dan moet
je me eerst ff vertellen hoe dat moet, want ik heb geen idee! :wink:
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 05 feb 2025 16:25 Bovendien kaartte Maria wat puntjes aan waar ik me geheel niet van bewust was,
maar die kennelijk wel voor verwarring kunnen zorgen. Iedereen hier kent Engels,
dus dat vertalen door mij was niet nodig. Dan had ik gewoon het Engels ff gecopy/paste
en op de gebruikelijke manier tussen quotes gezet. Had mij minder tijd en moeite gekost
en dan was ook duidelijker geweest dat het een citaat was, en niet mijn eigen verzinsel.
Ik weet, dat je je alle moeite getroost goed over te komen.
Niet iedereen kent engels zo goed, dat er op discussie niveau meegedaan kan worden.
Oa. ik. Ik ben blij met de Google vertaal mogelijkheid.
Maar soms is eenvoud het beste. :wink:
Een suggestie:
Vertaal in je bron de tekst met Google translate en vermeld dat bij je bronopgave, waar het origineel te vinden is.
Kopieer en plak dat binnen de quote code, zoals gebruikelijk.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
holog
Diehard

Bericht door holog »

HierEnNu schreef: 05 feb 2025 16:25 Als je echt wilt dat ik je vergiffenis geef, dan moet
je me eerst ff vertellen hoe dat moet, want ik heb geen idee! :wink:
te ver moet je nu ook niet gaan, ook al kwam het van wiki, je hebt nog steeds deze quote geplaatst, waarbij je bijpassende video die je ook plaatste aantoonde dat er een niet onbelangrijk stuk (gegeven de context) er tussen uit was gelaten.

toch nog eens mijn excuses.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
holog
Diehard

Bericht door holog »

holog schreef: 05 feb 2025 08:24 de zeer gecute filmscript toont een soort van klop op de schouder, duidelijk voor een extra dimentie van drama toe te voegen (zoals het in een film hoort).

appelfflap vind het blijkbaar grappig dat de geschiedenis herschreven wordt, en dat er een nieuwe generatie opgroeid ( jonge mensen waarbij tiktok enz... als eerste media hebben). dat een goede en correcte Hitlergroet eerst de hand op het hart hoort is de overtuigde mening wat er rond gaat op middelbare scholen.
deze herschrijving van de geschiedenis, is nog veel erger dan ik me voorstelde. mijn dochter is op school gedurende les, verplicht deze 'American History X' van appelfflap te kijken gekregen na deze 'Musk' controversie , wat een wansmakelijke herspoeling.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

holog schreef: 11 feb 2025 20:49
holog schreef: 05 feb 2025 08:24 de zeer gecute filmscript toont een soort van klop op de schouder, duidelijk voor een extra dimentie van drama toe te voegen (zoals het in een film hoort).

appelfflap vind het blijkbaar grappig dat de geschiedenis herschreven wordt, en dat er een nieuwe generatie opgroeid ( jonge mensen waarbij tiktok enz... als eerste media hebben). dat een goede en correcte Hitlergroet eerst de hand op het hart hoort is de overtuigde mening wat er rond gaat op middelbare scholen.
deze herschrijving van de geschiedenis, is nog veel erger dan ik me voorstelde. mijn dochter is op school gedurende les, verplicht deze 'American History X' van appelfflap te kijken gekregen na deze 'Musk' controversie , wat een wansmakelijke herspoeling.
Je hebt groot gelijk, maar ...
... wat ik ook wansmakelijk vind, dat is dat veel jeugd het kennelijk grappig vind en
mekaar onderling ook begint te groeten met de 'Musk-groet' ...
... en dan massaal gierend van het lachen in een deuk valt als ze daar op worden
aangesproken met de vraag of ze beseffen wat die groet betekent.
Waarschijnlijk zal zulks een tijdelijke hype zijn,
maar ik begin nu toch het ergste te vrezen!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 11 feb 2025 21:40
holog schreef: 11 feb 2025 20:49

Je hebt groot gelijk, maar ...
... wat ik ook wansmakelijk vind, dat is dat veel jeugd het kennelijk grappig vind en
mekaar onderling ook begint te groeten met de 'Musk-groet' ...
... en dan massaal gierend van het lachen in een deuk valt als ze daar op worden
aangesproken met de vraag of ze beseffen wat die groet betekent.
Waarschijnlijk zal zulks een tijdelijke hype zijn,
maar ik begin nu toch het ergste te vrezen!
Naar mijn idee is dat 'vrezen' van je correct, de wereld verrechtst zeer en nu in vrij snel tempo.
Men denkt dat hier oplossingen voor onze problemen liggen.
Ook hier kunnen heel akelige dingen uit voortkomen, zeker als er ook heel wat haat ontstaat door de dingen die gebeuren...
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat is die drive van sommigen om te gaan behoren tot de rijken en machtigen der aarde.

Altijd maar meer, meer, MEER!

Ik lees:
Jitse Groen knutselde als student bezorgsite Thuisbezorgd in elkaar. Onder zijn leiding groeide het bedrijf uit tot een van de grootste maaltijdbezorgers ter wereld, maar Groen verslikte zich in de Amerikaanse markt. Per 1 januari stopt hij als topman.

Wees een keer tevreden met wat je hebt. Maar nee, van de ondernemer wordt 1 ding verwacht:
MEER
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 03 dec 2025 07:02 Wat is die drive van sommigen om te gaan behoren tot de rijken en machtigen der aarde.

Ik lees:
Jitse Groen knutselde als student bezorgsite Thuisbezorgd in elkaar. Onder zijn leiding groeide het bedrijf uit tot een van de grootste maaltijdbezorgers ter wereld, maar Groen verslikte zich in de Amerikaanse markt. Per 1 januari stopt hij als topman.

Wees een keer tevreden met wat je hebt. Maar nee, van de ondernemer wordt 1 ding verwacht:
MEER
Je hebt iets vergeten:

Studenten Economie wordt De Heilige Graal ingepompt: De Basis van een gezonde Economie is GROEI en nog eens GROEI..
Dat is eigenlijk het zelfde als MEER en nog veel MEER.

Zolang dat de ideologie van de economen is, zullen we steeds verder in de ellende komen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 03 dec 2025 07:02 Wat is die drive van sommigen om te gaan behoren tot de rijken en machtigen der aarde.

Ik lees:

MEER
En ondertussen:

https://www.telesurenglish.net/un-halve ... ng-crisis/ Vertaald en geïnterpreteerd:
VN-topmensen bevestigen dat de oproep van $ 23 miljard voor tientallen miljoenen mensen deels opdroogt, halveert. Met de instortende financiering zeggen ze dat ze geen andere keuze hebben dan zich te richten op degenen die direct risico lopen op de overlijden. (..) Er wordt benadrukt dat hulpverleners tot het uiterste worden belast - onderbezet, uitgeput en geconfronteerd met groeiende bedreigingen in het veld. Hun situatie kan worden vergeleken met toesnellen naar rampgebieden met nauwelijks de middelen om te iets te doen. Hulpverleners van wie niet alleen verwacht wordt dat ze levens redden, maar ook de crises zelf in bedwang houden, terwijl ze middelen en bescherming missen die nodig zijn om beide veilig te doen. Dit geldt zeker ook voor het Midden Oosten.
Ik zie het maar zo: er ontstaat (of er is al) door gerommel van staatslieden met vette vingers op dit vlak een mondiale ramp.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Plaats reactie