Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 10 feb 2025 21:30 Israel, een staat, die met goedkeuring van bijna de hele wereld als souvereine staat in 1948 is opgericht om eindelijk na eeuwen van vervolging, haat, onderdrukking, en eeuwig durende verdrukking van de joden, die er trouwens altijd gewoond hebben, een “kankergezwel” noemen? DAT is pas ANTI-SEMITISME!
Ach,het woord anti-semitisme, dat gister al in je gedachten was komt nu naar buiten, het was er op wachten, tgt laat het zien dat je me niet begrepen hebt. Ik heb het niet over de joodse geloofsgroep want dat kan me minder dan niks schelen, wanneer de staat Israël uit, zeg christenen had bestaan of atheïsten, moslims, en of een andere groep die op de zelfde wijze zouden omgaan met Palestijnen en die ook al sinds jaar en dag daar wonen als deze staat, of anders noem een ander land dat op de zelfde wijze als door jou zo geliefde staat te werk gaat dan had ik het zelfde gezegd.
Dus je kan dat mekkeren over anti-semitisme rustig vergeten beste lost but not found yet want het kan me werkelijk aan de reet roesten wel naam een staat draagt of wie er wonen als zij zich gedraagt als de staat Israël dan zie ik dan is de vergelijking met een ziekte als kanker snel gemaakt want deze staat gedraagt zich exact als deze ziekte, het is niet leuk maar we hoeven enkel maar te kijken te kijken naar de bewijzen die het achter zich laat en te weten hoe een ziekte als kanker werkt, daarbij toevoegend dat ik ziekte als kanker vanuit neutraliteit en pure zakelijke afstandelijkheid bekijk, het is slecht een waarneming en het bij elkaar optellen van de zichtbare feiten en dan daarbij ik weet liever dat ik kanker heb dan niet want dan kan ik er tenminste iets aan doen, maar goed er zijn er zat die tot het einde de kop in het zand blijven steken want wat ik niet zie dat is er niet, dus wanneer je liever niet met de neus op de feiten wil worden gedrukt dan zal idd nalaten je te confronteren met de nuchtere maar harde waarheid.
Met andere woorden en vervolgend, het feit dat de joodse geloofsgroep eeuwen aan onderdrukking e.d. heeft mee gemaakt wil niet zeggen dat ze dat dan vervolgens ook maar bij anderen moeten gaan doen en dan vervolgens ook nog het lef hebben te gaan mauwen wanneer groep als Hamas in leemte van een wanhopig volk springt en op een dag in oktober ergens een koekje van eigen deeg aan Israël uitdeelt. De enige verliezers in dit spel zijn de Palestijnen die als stront worden behandeld door de Israëlische staat en als stront worden behandeld door Hamas, als stront worden behandeld door de international gemeenschap die een oogje toeknijpt als het om Israël gaat met als klap op de vuurpijl wordt ze de middelandse zee in gejaagd want het volk kan nergens anders heen, patiënt overleden, het is een harde wereld voor sommigen want ze wilde nog niet sterven ze was er nog niet klaar voor.
En, oh ja, voor ik het vergeet, dan komt er vervolgens een mannetjes als bv lost but not found yet mekkeren over anti-semitisme, ik kan alleen maar zeggen doe niet zo sneu man, kom gewoon onder ogen dat de door zo geliefde staat met goedkeuring van de westerse wereld al sinds haar oprichting de vernieling van het Palestijnse volk op het oog heeft. Die uitspraak van Golda meir is daarbij werkelijk hemeltergend haatdragend naar de Palestijnse bevolking, en die haat laat jij zien met elke posting hier op het forum. Wanneer er mensen die reden hebben Israëlische staat te haten dan zijn het wel de Palestijnen dat zou ik maar eens in mijn oren knopen wanneer je nog eens wat te mekkeren heb over de misdaden van de andere partij ( die ander partij overigens exact het handelen van de Israëlische staat spiegelt, dus kijk jij naar Hamas dan kijk jij in de spiegel lost but not found yet ) of meent dat anderen niet begrijpen hoe de vork in de steel zit ook mbt hoe het komt dat een partij als Hamas in vredesnaam aan de macht heeft kunnen komen in de Gazastrook, ik begrijp dat wel, dergelijke organisaties pikken dat draad op daar waar een wanhopig volk om hulp schreeuwt en dat ze om hulp schreeuwt is dankzij de jou op handen gedragen staat. Kort gezegd wanneer er 1 is die niet begrijpt hoe de vork in de steel zit dan is het lost but not found yet. Dus meen jij gerust dat ik een anti-semiet ben, ik weet wie dat meent, en ik dank God op mijn blote knieën dat ik jou en je grote vriend hier niet verder dan dit forum in mijn omgeving hoef te dulden, want het gaat hier puur om dulden want zoals gezegd ik vind mannetjes met ideeen zoals jij die aanhangt enge mannetjes net zo eng als de mannetjes die dood aan alle joden roepen, jullie zijn van het zelfde laken een pak. Met andere woorden ik hou het liever bij mijn Joodse vrienden die begrijpender en minder haatdragend zijn dan jij en je makkers.

Dan ga we even naar die goedkeuring kijken. Dat de hele westerse wereld goedkeuring heeft gegeven de bezetting een land als Palestina voort te zetten en de daar wonende Palestijnen als beesten te behandelen en je verjagen wil niet zeggen dat het ook oké is. Maar kennelijk heeft de nieuwe bevolking van toen een goede leermeester gehad dat ze vonden en vinden dat dat oké was en is. Nu ik vind dat niet oké en velen met mij vinden dat niet oké, en dat zijn dan allemaal anti-semitisten in jou ogen, ik zeg: helemaal goed man, ga vooral je gang met blijven zitten in de slachtofferrol je zal er een werkelijk volwassen mens van worden.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik denk dat mus regel T12 niet goed gelezen heeft
Ik wens u alle goeds
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Peter van Velzen schreef: 11 feb 2025 00:53
Ik denk dat mus regel E12 niet goed gelezen heeft
Ik denk dat mus, bekijkend wat regel E12 inhoud niet goed begrijpt wat Peter van Velzen precies bedoelt.

Ik heb geen avatar bij mijn naam, ik heb geen onderschrift dat aanstootgevend cq discriminerend is. Ik neem wel aanstoot aan een in mijn ogen kwetsend en neerbuigend onderschrift naar een bepaalde bevolkingsgroep van iemand anders en dat heb ik aangegeven, dat lijkt me vrijheid en niet in strijd met regel E12 te zijn. Dat een ander van mening is dat een bepaalde bevolkingsgroep alleen maar oké hoeven zijn met behandelt te worden als beesten zonder recht van levensruimte op hun geboortegrond tja dat is dan zo.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Mus schreef: 11 feb 2025 01:03 Ik heb geen avatar bij mijn naam, ik heb geen onderschrift dat aanstootgevend cq discriminerend is. Ik neem wel aanstoot aan een in mijn ogen kwetsend en neerbuigend onderschrift naar een bepaalde bevolkingsgroep van iemand anders en dat heb ik aangegeven, dat lijkt me vrijheid en niet in strijd met regel E12 te zijn. Dat een ander van mening is dat een bepaalde bevolkingsgroep alleen maar oké hoeven zijn met behandelt te worden als beesten zonder recht van levensruimte op hun geboortegrond tja dat is dan zo.
T12
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 11 feb 2025 01:09
Mus schreef: 11 feb 2025 01:03 Ik heb geen avatar bij mijn naam, ik heb geen onderschrift dat aanstootgevend cq discriminerend is. Ik neem wel aanstoot aan een in mijn ogen kwetsend en neerbuigend onderschrift naar een bepaalde bevolkingsgroep van iemand anders en dat heb ik aangegeven, dat lijkt me vrijheid en niet in strijd met regel E12 te zijn. Dat een ander van mening is dat een bepaalde bevolkingsgroep alleen maar oké hoeven zijn met behandelt te worden als beesten zonder recht van levensruimte op hun geboortegrond tja dat is dan zo.
T12
Ik denk dat ChaimNimsky niet goed gelezen heeft het staat duidelijk E12
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 11 feb 2025 01:10
ChaimNimsky schreef: 11 feb 2025 01:09
T12
Ik denk dat ChaimNimsky niet goed gelezen heeft het staat duidelijk E12
lees T12
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 11 feb 2025 00:08:scissors:
Ach,
Ik ben de laatste tijd erg in de weer om mijn emotionele reacties vooraf een beetje te filteren. Met name om dat wat ik ter discussie wil stellen, voor een ander begrijpbaar over te brengen. Dan bots ik minder met medeforummers en krijg vervolgens ook Moderating minder op mijn dak.

Ik filter nou ff op een soortgelijke wijze jouw schrijfsel en leg je dat voor. Vooral om ff te checken of dit filteren ook een beetje werkt bij het voor mezelf begrijpbaar maken, van de essentie van andermans emotionele uitbarsting. Uiteraard in de hoop dat jij daar feedback op zult geven. Tenslotte ben jij de enige die echt weet in hoeverre ik er bij jou naast zit.
  • Jij verwerpt dus heel stellig de beschuldiging van antisemitisme,
    jouw kritiek op Israël is puur gericht op het beleid van Israël,
    en dat Israël structureel de Palestijnen onderdrukt
    met goedkeuring van de westerse wereld, dat is
    eigenlijk het centrale punt wat je wil benadrukken.
Dat is wat ik uit jouw schrijfsel op 11 feb 2025 00:08 begrijp, los van al het emotionele.
Behoeft zulks nog aanvulling zodat ik het beter begrijp? Of zit ik er helemaal naast?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 10 feb 2025 22:59
ChaimNimsky schreef: 10 feb 2025 22:16
lost and not found yet! schreef: 10 feb 2025 21:45 Foto’s van de holocaust slachtoffers van Hamas niet gezien?
Relevant is, dat het de VS ook is opgevallen. Naast dat Donald Trump gisteren nogmaals bevestigde dat Gaza niet meer van de Palestijnen zal zijn, is hij ook ineens enorm dreigend naar Gaza toe en lijkt op het punt te staan kei- en keihard toe te slaan. En Bibi heeft zojuist een urgente veiligheidskabinetsbijeenkomst gepland voor morgenmiddag (klik). Ben zeer benieuwd.
Wat er nu wereldwijd gebeurt is een herhaling van de holocaust! Niets meer en niets minder! Je ziet het in de demonstraties in Canada, de demonstraties in de universiteiten in Amerika! Het is gewoon de volgende holocaust van mensen die alleen de vernietiging van de souvereine staat van Israël voor ogen hebben! Wat en wie worden er hier NIET begrepen?
Je moet wel heel veel lef hebben om de huidige kritiek op Israël te vergelijken met de holocaust, terwijl Israël samen met de VS voorstelt een ander volk te deporteren. Als er een treinverbinding met Gaza was geweest, hadden we replica's kunnen verwachten van de bekende foto's van 40-45.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
ChaimNimsky
Superposter

Trump: einde bestand als Hamas gijzelaars niet vrijlaat
De Amerikaanse president Trump zegt dat er wat hem betreft een einde aan het staakt-het-vuren in Gaza moet komen als Hamas niet alle gijzelaars vrijlaat. Hij benadrukt wel dat de beslissing uiteindelijk bij Israël ligt. Maar hij waarschuwde dat "de hel losbarst" als de overgebleven gijzelaars niet worden vrijgelaten. "Ik spreek op eigen gezag", zei hij. "Israël kan dat ongedaan maken."
nos.nl
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 10 feb 2025 21:20 Kortom: wellicht is het in deze discussie goed om na 600 bladzijden emoties inderdaad wat meer in de buurt van de feiten te blijven?
Eensch
Maar feit was wel dat ze weer aan het huishouden waren op de westelijke Jordaan oever. Dat ook dit mogelijk geannexeerd gaat worden was een voorspelling, geen feit.

Een mogelijke toekomstige zuivering van Gaza zal daarbij het signaal zijn voor extremistische kolonisten om ook de bevolking uit de bezette Westelijke Jordaanoever naar Jordanië te verdrijven. Eveneens koffiedik praat.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 11 feb 2025 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 10 feb 2025 21:30 Israel, een staat, die met goedkeuring van bijna de hele wereld als souvereine staat in 1948 is opgericht om eindelijk na eeuwen van vervolging, haat, onderdrukking, en eeuwig durende verdrukking van de joden, die er trouwens altijd gewoond hebben, een “kankergezwel” noemen? DAT is pas ANTI-SEMITISME!
Vind je dat vervelend dan???
Je maakt mij al heel lang voor antisemiet uit en daar sta je nog wel steeds achter?
Israël is inderdaad met goedkeuring van vele landen (voor groot deel uit schuldgevoel) daar gesticht.
Probleem is dat vele landen ook blijkbaar vinden dat Palestijnen geen mensen zijn zodat die landen de verwoestingen oogluikend toestaan.

En mag ik wel een vergelijking maken met de VOC mentaliteit van 400 jaar terug?

De ene koloniale macht als bezetter van de andere. Kijk naar Trump en Netanyahu. Ik zie parallellen. Jij ook?
Ik zie de vrijheid om democratieën te slopen. En ik zie verwoesting van alles door de allerrijksten.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 11 feb 2025 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 11 feb 2025 07:35
gerard_m schreef: 10 feb 2025 21:20 Kortom: wellicht is het in deze discussie goed om na 600 bladzijden emoties inderdaad wat meer in de buurt van de feiten te blijven?
Eensch
Maar feit was wel dat ze weer aan het huishouden waren op de westelijke Jordaan oever. Dat ook dit mogelijk geannexeerd gaat worden was een voorspelling, geen feit.
Het is feitelijk al geannexeerd, men wacht nog op een geschikt moment om het een wettelijke basis te geven..
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 10 feb 2025 22:13
Precies wat ik al pagina’s lang schrijf! Hamas is helaas nog springlevend, en die hadden voor 100% geëlimineerd moeten worden. Dat is denk ik wat hier de meesten wel met mij eens zijn! Maar hoe verder?
Feitelijk hoorde Gaza vroeger bij Egypte en de Westbank bij Jordanië!
A: Hamas nog springlevend! Wat heeft dat übersterke zeer morele flyerende leger dan uitgevoerd in Gaza? Totale verwoesting maar Hamas bestaat nog. Waarschijnlijk nog gemotiveerder dan voorheen. Met dank aan IDF en Netanyahu die in t zadel wilde (wil!) blijven zitten.

B: Oplossing! Gaza weer terug aan Egypte. Bufferzone ertussen en Israël bouwt Gaza weer op.
Westelijke Jordaan oever terug aan Jordanië, de kolonisten trekken zich terug en een bufferzone ertussen. Misschien een grote muur om Israël heen?

Loesje verwoord het aardig:
Om iemand zelfmoord uit zijn hoofd te praten kun je beter met de fiets dan met een tank komen.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 11 feb 2025 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 feb 2025 07:38
dikkemick schreef: 11 feb 2025 07:35
Eensch
Het is feitelijk al geannexeerd, men wacht nog op een geschikt moment om het een wettelijke basis te geven..
Dat is koffiedik kijken en wordt door sommigen niet gewaardeerd. Ik noem het dan ook liever extrapoleren en deduceren.
Zo voorspel ik dat vanaf 2 maart de hulpgoederen Gaza niet meer binnen mogen.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 11 feb 2025 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 11 feb 2025 07:17
Trump: einde bestand als Hamas gijzelaars niet vrijlaat
De Amerikaanse president Trump zegt dat er wat hem betreft een einde aan het staakt-het-vuren in Gaza moet komen als Hamas niet alle gijzelaars vrijlaat. Hij benadrukt wel dat de beslissing uiteindelijk bij Israël ligt. Maar hij waarschuwde dat "de hel losbarst" als de overgebleven gijzelaars niet worden vrijgelaten. "Ik spreek op eigen gezag", zei hij. "Israël kan dat ongedaan maken."
nos.nl
En?
=D>
Je kunt niet wachten tot die hel losbarst?
Is er tenminste nog iemand tevreden met Trump.
Einstein/Mick
Gesloten