Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter_1
Forum fan

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Peter_1 »

ChaimNimsky schreef: 18 jan 2025 16:35 Nu Hamas zwaar is verzwakt, z'n infrastructuur en wapens zijn verwoest en heel veel goed getrainde ervaren terroristen zijn gedood, is het tijd voor een kleine pauze waarin voorbereidingen kunnen worden getroffen voor de hoofdmaaltijd: de vernietiging van Iran's nucleaire installaties. Die zes weken komen heel mooi uit; vooral nu er ook nog eens gijzelaars voor worden vrijgelaten. Maar het ziet er sterk naar uit (het is Netanjahoe's plan en Trump heeft zijn zegen al gegeven tijdens de besprekingen over het bestand) dat Israel gewoon weer verder gaat, en dat verheugt me. Nieuwe rekruten van Hamas hebben nu simpelweg geen toegang meer tot wapens en infrastructuur nu de zee en de Philadelphi corridor af zijn gesloten en vrijwel alle tunnels zijn vernietigd, noch hebben ze de training, wat betekent dat Hamas weinig heeft aan ladingen nieuwe rekruten -- dat is ook heel duidelijk te merken aan de weinige tegenstand die Israel en het het IDF nog ondervinden. Hamas is enkel nog in staat tot kleine pockets met guerrillatactieken en een sporadische raket eens in de veertien dagen.

De Palestijnen steunen een terreuraanval als die van 7 oktober steeds minder, aangezien ze nu weten waar dat toe leidt. Ook neemt de populariteit van Hamas af onder de Palestijnen, maar ervaring leert dat Palestijnse jochies met gevoelens van wrok natuurlijk altijd te vinden zijn, vooral indien ze worden geworven met de belofte dat ze toegang krijgen tot voedsel en medische zorg, inclusief voor hun families. Echter, zonder wapens, infrastructuur en nauwelijks medische zorg - waar de ziekenhuizen ook nog eens in de paar weken door het IDF kunnen worden uitgekamd op zoek naar mogelijke terroristen en wapens - leveren nieuwe rekruten geen enkel voordeel op. Ook is hun voormalige bondgenoot - Hezbollah - keihard geraakt, hun top geneutraliseerd en trekt zich terug tot over de Litani-rivier. Vervolgens is het regime van Assad in Syrië verdwenen, waardoor ook Iran verzwakt is geraakt en Syrië niet meer als doorvoerland kan worden gebruikt. Het zou dom zijn niet de benodigde pauze van 6 weken te gebruiken; helemaal als het in ruil voor gijzelaars is. Maar het zou nog dommer zijn de oorlog daarna niet voort te zetten. Trump heeft reeds toegezegd volledig achter Israel te staan als het Gaza weer intrekt en het is Netanjahoe's toezegging.

Netanjahoe heeft reeds beloofd dat de hegemonie van Hamas zou worden vervangen door ander leiderschap, misschien de populaire Marwan Barghouti, die vreedzame co-existentie met Israel op het oog heeft (en nu in een Israelische gevangenis zit). De VS willen dat de Palestijnse Autoriteit het bestuur in Gaza gaat overnemen - en de Palestijnse Autoriteit heeft inderdaad erg z'n best gedaan een wit voetje bij Israel te halen door veel terroristische Palestijnen te doden of gevangen te nemen - maar ik vermoed dat zij geen goed genoeg leiderschap vormen in vergelijking tot andere opties. Ik zie het in ieder geval steeds zonniger in.
Zo'n lap tekst. En allemaal verzonnen. Hamas wint juist aan populariteit. Ze hebben meer leden dan voor 7 oktober.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter_1 schreef: 21 jan 2025 22:05:scissors:

Zo'n lap tekst. En allemaal verzonnen. Hamas wint juist aan populariteit.
Ze hebben meer leden dan voor 7 oktober.
Indien je het EN verzonnen vindt EN een lap tekst vindt, vraag ik me af:
wat is jouw reden om het geheel te quoten EN vervolgens nergens op in te gaan?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Jaaaaaa hoor, daar gaan "we" weer!
https://www.nu.nl/buitenland/6343132/is ... oever.html

Verwoesten maar!

De Palestijnse eigendommen (en mensen) dan natuurlijk...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 22 jan 2025 11:20 Jaaaaaa hoor, daar gaan "we" weer!

Verwoesten maar!

Het is duidelijk de Zionisten willen ze uiteindelijk over de Jordaan drijven.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 22 jan 2025 11:30

Verwoesten maar!

Staat die in verbinding met de woestijn dan?

En...mijn voorspelling komt (heel verrassend) uit:

Israëlische minister: 'Er komt geen tweede fase van staakt-het-vuren in Gaza'
Een Israëlische kabinetsminister zegt dat Israël de oorlog in Gaza zal hervatten na de eerste fase van het staakt-het-vuren. "Israël gaat de oorlog definitief voortzetten na de eerste fase van het akkoord en zal dus niet overgaan tot de tweede fase", zegt David Amsalem, minister van regionale samenwerking tegen Israëlische legerradio.

Nog meer kinder-baby-terroristen over de kling jagen

O ja, wat het springlevende Hamas wil is dat er een einde komt aan de bezetting van westelijke Jordaan oever en in Gaza! Niet de totale vernietiging van Israël.
Een redelijk voorstel lijkt me
Laatst gewijzigd door dikkemick op 22 jan 2025 12:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 22 jan 2025 11:30

Verwoesten maar!

Ik heb de indruk dat zij ze liefst allemaal dood zouden zien. Zie de onmenselijke dodelijkheid van de verdrijvingen.
** ¥ **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://nos.nl/artikel/2552825-israel-v ... p-in-jenin

De minister van Buitenlandse Zaken van buurland Jordanië waarschuwt voor een escalatie van het geweld en wijst op het gevaar van wat er op de Westelijke Jordaanoever gebeurt. Hij zegt dat de internationale gemeenschap de situatie goed in de gaten moet houden om te voorkomen dat het ook daar uit de hand loopt.

Mijn voorspelling: Het gaat uit de hand lopen en de internationale gemeenschap kijkt toe!

De Palestijnse minister van Buitenlandse Zaken spreekt van een poging van de "meest rechtse Israëlische regering tot nu toe" om de bezetting die al een halve eeuw duurt "permanent te maken en het gebied dat Palestijnen als het centrum van hun toekomstige staat zien geleidelijk te annexeren".

Mijn aversie tegen het heilige land wordt met de dag groter! Smeerlappen! Journaal beelden: BURGER wordt door sluipschutter neer geschoten.

Verdomme!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ja, hoogste tijd dat alle terroristen in Judea en Samaria worden geneutraliseerd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 22 jan 2025 19:42
Ja, hoogste tijd dat alle terroristen in Judea en Samaria worden geneutraliseerd.
Kijk het journaal. Een BURGER wordt rücksichtslos neergeknald! Ze gaan gewoon weer ergens anders verder met moorden en bezetten.
Hou eens op met misdadigers verdedigen. Laat dat lekker aan Trump over!

https://nos.nl/artikel/2552844-zorgen-o ... er-groeien

...maar Israëlische media schrijven dat kolonisten denken dat de Amerikaanse president Trump een annexatie van de Westelijke Jordaanoever, in tegenstelling tot zijn voorganger, zal toelaten. De Israëlische aanval volgde een dag nadat Trump een streep zette door sancties tegen kolonisten.

Schieten en vernielen maar! Zijn toch allemaal beesten
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 22 jan 2025 20:12:scissors:
Hou eens op met misdadigers verdedigen.
:scissors:
:shock:
Zou je misschien inhoudelijk willen reageren op wat ik daadwerkelijk schreef?
Ik schreef alleen maar dat het hoog tijd is dat alle terroristen
in Judea en Samaria worden geneutraliseerd. Meer niet!

En toch beschuldig je mij ervan dat ik misdadigers zou verdedigen?
Denk alsjeblieft na voordat je al je frustratie op mij projecteert.

Aangezien je mij citeert, reageer dan tenminste op wat ik schrijf:
  • Wat is jouw bezwaar tegen het neutraliseren van terroristen?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 22 jan 2025 20:51
dikkemick schreef: 22 jan 2025 20:12:scissors:
Hou eens op met misdadigers verdedigen.
:scissors:
:shock:
Zou je misschien inhoudelijk willen reageren op wat ik daadwerkelijk schreef?
Ik schreef alleen maar dat het hoog tijd is dat alle terroristen
in Judea en Samaria worden geneutraliseerd. Meer niet!

En toch beschuldig je mij ervan dat ik misdadigers zou verdedigen?
Denk alsjeblieft na voordat je al je frustratie op mij projecteert.

Aangezien je mij citeert, reageer dan tenminste op wat ik schrijf:
  • Wat is jouw bezwaar tegen het neutraliseren van terroristen?
Slak en zout

Je verdedigt Israël al vanaf 7 oktober 2023 dus ik ging er gemakshalve even vanuit dat je ook nu weer achter het DODEN van BURGERS op de westelijke Jordaan Oever zou staan.
Mijn fout. Excuses daarvoor.

Dat TERRORISTEN uit de weg moeten worden geruimd hoef je echt niet te vermelden. Dat wil denk ik iedereen wel.
Maar indirect (of direct...ik weet het niet meer) sta jij blijkbaar achter de acties op de westelijke Jordaan oever op dit moment.
Ik laat dan zien dat BURGERS wederom de klos zijn.

Weet je nog hoe goed de actie in Gaza geslaagd is? Is Hamas uitgeroeid?
NEEN!
Zijn BURGERS de dupe?
JA!
Maar ik begrijp inmiddels dat je Oostindisch doof wordt van schreeuwen.

Is Hamas uitgeroeid? Nee
Zijn burgers de dupe? Ja
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Topictitel kan overigens wijzigen.

Westelijke Jordaanoever overvallen door operatie Jenin: 10 burgerdoden

En alleen het laatste gedeelte van de topictitel zal ieder uur aangepast moeten worden.
Iets voor jou, HierEnNu? Misschien Nimsky omdat die wat dichter bij het flyerende leger zit?

De operatie in Jenin escaleert, de uitvalswegen in dorpen en steden op de hele Westoever zijn door het leger geblokkeerd. Inwoners kunnen geen kant op: niet naar hun werk, niet naar het ziekenhuis, niet naar familie. Woensdag werden er invallen gedaan in Ramallah, Hebron en het Aida-vluchtelingenkamp ten noorden van Bethlehem. 29 mensen zijn (waarschijnlijk zonder dossier!) gearresteerd.

Wederom sorry voor bovenstaande antisemitische opmerking/constatering.

Trump heeft gelukkig op zijn eerste dag een streep gezet door de sancties van Joe Biden tegen extreemrechtse Israëliërs en kolonisten die beschuldigd worden van geweld tegen Palestijnen of het vernielen van Palestijnse bezittingen. Wat zal Smotrich hebben zitten kwijlen bij dit besluit.

Gaat lekker daar he? En maar blijven schreeuwen dat wij antisemieten zijn!!! Palestijnen worden nu in administratieve detentie Vast gezet of gewoon vermoord en Israël krijgt carte blanche om dit alles te doen.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 23 jan 2025 08:34 Topictitel kan overigens wijzigen.

Westelijke Jordaanoever overvallen door operatie Jenin: 10 burgerdoden

En alleen het laatste gedeelte van de topictitel zal ieder uur aangepast moeten worden.
Iets voor jou, HierEnNu? Misschien Nimsky omdat die wat dichter bij het flyerende leger zit?

De operatie in Jenin escaleert, de uitvalswegen in dorpen en steden op de hele Westoever zijn door het leger geblokkeerd. Inwoners kunnen geen kant op: niet naar hun werk, niet naar het ziekenhuis, niet naar familie. Woensdag werden er invallen gedaan in Ramallah, Hebron en het Aida-vluchtelingenkamp ten noorden van Bethlehem. 29 mensen zijn (waarschijnlijk zonder dossier!) gearresteerd.

Wederom sorry voor bovenstaande antisemitische opmerking/constatering.

Trump heeft gelukkig op zijn eerste dag een streep gezet door de sancties van Joe Biden tegen extreemrechtse Israëliërs en kolonisten die beschuldigd worden van geweld tegen Palestijnen of het vernielen van Palestijnse bezittingen. Wat zal Smotrich hebben zitten kwijlen bij dit besluit.

Gaat lekker daar he? En maar blijven schreeuwen dat wij antisemieten zijn!!! Palestijnen worden nu in administratieve detentie Vast gezet of gewoon vermoord en Israël krijgt carte blanche om dit alles te doen.
Ze krijgen niets:

Die Carte Blanch hebben ze al heel lang.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 23 jan 2025 10:08 Ze krijgen niets:

Gij antisemiet!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 23 jan 2025 10:51
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 23 jan 2025 10:08 Ze krijgen niets:

Gij antisemiet!
Volgens velen hier op dit forum bestaan er Semieten, dan kunnen wij toch nooit antisemieten zijn.
Gesloten