Aldus Ben Gvir of die andere Ultra extreem rechtse malloot die niets van WOII geleerd heeft!
Waar Hitler een arisch ras voor ogen had willen zij een Palestijn-vrij Israël. Een stel randdebielen zijn het! En jij staat blijkbaar achter ze.
Jeetje.
Chaim: we moeten door! oorlog!
Dikkemick: Hitler Hitler !
Nee. Je kan niet zeggen dat dit conflict het niveau omhoog haalt bij mensen.
ChaimNimsky schreef: ↑17 jan 2025 21:38
Met oorlog
Aldus Ben Gvir of die andere Ultra extreem rechtse malloot die niets van WOII geleerd heeft!
Waar Hitler een arisch ras voor ogen had willen zij een Palestijn-vrij Israël. Een stel randdebielen zijn het! En jij staat blijkbaar achter ze.
Jeetje.
In dit geval geen Godwin maar een redelijk historisch vergelijk met een ander extreem nationalistisch figuur.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
51,600 total deaths broken down as follows:
22,600 civilians
20,000 combatants
7,000 natural deaths
2,000 deaths caused by Hamas
Civilian/combatant ratio: ~1:1
Not only that it’s not a genocide but it’s one of the lowest civilian combatant ratio in any war.
In the 2016-2017 Battle of Mosul, the biggest urban battles since WWII, the U.S. led Iraqi Security Force killed 10,000 civilians to destroy 4,000 ISIS in the city. That is a 1 to 2.5 combatant to civilian death ratio.
For the detailed analysis after 15 months of close review please see the thread of Aizenberg on X
Dit lijkt me een niet te controleren opsomming. En bovendien enigszins onwaarschijnlijk.
De bevolkings samenstelling in Gaza is 1/4 volwassen mannen en 1/4 volwassen vrouwen en 1/2 kinderen.
Onder de slachtoffers bleken er echter niet 1/4 (10.500 van 42.000) maar 13 (14.000 van 42.000) volwassen mannen te zijn en 2/3 (28.000 van 42.000) vrouwen en kinderen. Dat komt waarschijnlijk omdat Israël enigermate doelgericht oorlog voert. derhalve zijn er waarschijnlijk 9.000 volwassen mannen gedood, die mogelijk geen strijders waren. Dus schat ik dat er minstens 5.000 strijders zijn gedood. De schatting die hier wordt gepresenteert, zou kunnen kloppen, maar als dat zo is, waren er minstens 6.000 strijders die óf vrouw óf kind waren. (als er NUL volwassen mannelijke non-combatanten zouden zijn).
Bovendien zou het daarmee niet een van de laagste verhoudingen van burgers tot strijders zijn, maar zou die verhouding - zover ik weet - slechts de gemiddelde verhouding van 1:1 benaderen. Zie Wikipedia
Of er Genocide gepleegd is, dient door het internationaal hof van justitie bepaald te worden, niet door jou of door mij of door dikkemick.
Natuurlijk heb je over dat laatste strikt genomen gelijk. Maar je mag toch wel vragen stellen bij het gegeven dat volgens verschillende bronnen Hamas is gaan groeien? hoe kan dat bij een genocide op een gebied dat zo groot is als een eiland zoals Texel? waar vluchten ook nog eens erg lastig was/is.
Jeetje.
In dit geval geen Godwin maar een redelijk historisch vergelijk met een ander extreem nationalistisch figuur.
Hitler heeft ooit vergelijkbare woorden gebruikt als bovenstaande. Waarom kies jij ervoor dezelfde woorden te gebruiken als een massamoordenaar? draag je overigens schoenen? Hitler deed dat ook.
Hitler heeft ooit vergelijkbare woorden gebruikt als bovenstaande. Waarom kies jij ervoor dezelfde woorden te gebruiken als een massamoordenaar? draag je overigens schoenen? Hitler deed dat ook.
Ik draag Klompen!
Nimsky staat blijkbaar achter de extreem rechtse nationalistische massamoordenaars. Maar misschien vergis ik me. Hij lijkt t niet tegen te spreken. Integendeel!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑18 jan 2025 10:20
Ik draag Klompen!
Nimsky staat blijkbaar achter de extreem rechtse nationalistische massamoordenaars. Maar misschien vergis ik me. Hij lijkt t niet tegen te spreken. Integendeel!
Functioneer je ook zo in het echt? dat je mensen op straat Hitler noemt en het feit dat ze je negeren (omdat ze je zien als een gekkie) als een bevestiging ziet?
Ik draag Klompen!
Functioneer je ook zo in het echt? dat je mensen op straat Hitler noemt en het feit dat ze je negeren (omdat ze je zien als een gekkie) als een bevestiging ziet?
Ik noem niemand Hitler.
Maar laten we weer on topic de situatie aldaar bespreken en laten we afwachten of mijn voorspelling uitkomt dat het tweede deel van het bestand geschonden wordt DOOR ISRAËL
Einstein/Mick
Bonjour schreef: ↑17 jan 2025 15:15
Maak je niet te blij. Er komt geen vrede.
Heb goede hoop dat Israel na zes weken fris verder zal gaan.
lost and not found yet! schreef: ↑17 jan 2025 22:14
En daar hebben ze volkomen gelijk in! Jammer dat het tot een staakt het vuren moet komen! J
B.S. schreef: ↑17 jan 2025 22:19
Die beelden gezien van die enthousiast schietende jochies (met èchte geweren) in Gaza? Wat zien ze er uitgehongerd uit hè? Oh nee, juist niet...
ChaimNimsky schreef: ↑18 jan 2025 07:41
Exact . Eerst wat gijzelaars en na zes weken fris verder.
Op 31 maart 1977 gaf de met het Syrische regime verbonden PLO-topman Zuheir Mohsen het volgende aan: 'Tussen Jordaniërs, Palestijnen, Syriërs en Libanezen bestaan er geen verschillen. Alleen maar om politieke redenen onderschrijven wij zorgvuldig onze Palestijnse identiteit. Het is namelijk van nationaal belang voor de Arabieren om het bestaan van de Palestijnen aan te moedigen tegenover het zionisme'.
Natuurlijk zegt een Smotrich dit als middel om te dehumaniseren. Maar dat 'de Palestijnen' als volk nogal kunstmatig zijn is een valide statement.
Peter_1 schreef: ↑18 jan 2025 12:55
Maar dat 'de Palestijnen' als volk nogal kunstmatig zijn is een valide statement.
dat geldt in zekere zin voor elk volk of elke groep mensen die een cultuur, geschiedenis of taal delen
in deze context wordt het argument enkel aangehaald om de Palestijnse identiteit te ontkennen en hun zelfbeschikkingsrecht te verwerpen.
Peter_1 schreef: ↑18 jan 2025 12:55
Maar dat 'de Palestijnen' als volk nogal kunstmatig zijn is een valide statement.
dat geldt in zekere zin voor elk volk of elke groep mensen die een cultuur, geschiedenis of taal delen
in deze context wordt het argument enkel aangehaald om de Palestijnse identiteit te ontkennen en hun zelfbeschikkingsrecht te verwerpen.
of je zo tot vrede kunt komen?
Elk volk is in essentie kunstmatig. Dat klopt. Maar de Palestijnse identiteit begon zich echt te ontwikkelen als verzet tegen het zionisme.
Peter_1 schreef: ↑18 jan 2025 13:43
de Palestijnse identiteit begon zich echt te ontwikkelen als verzet tegen het zionisme.
en?
ook dit argument gaat op voor andere volkeren, als verzet tegen ... (neem de vlaamse ontvoogdingsstrijd)
neemt niet weg dat de wortels vd Palestijnse geschiedenis/cultuur er al lang voor het ontstaan vd staat Israel waren.