Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

B.S.
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door B.S. »

Die beelden gezien van die enthousiast schietende jochies (met èchte geweren) in Gaza? Wat zien ze er uitgehongerd uit hè? Oh nee, juist niet...
Men zou het idee kunnen krijgen het idee dat mensen als bijvoorbeeld een Dikkemick juist niets van WO II geleerd hebben...
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 17 jan 2025 22:04
ChaimNimsky schreef: 17 jan 2025 21:38
dikkemick schreef: 17 jan 2025 21:36

Met uitmoorden en vernietigen?
Met oorlog
Aldus Ben Gvir of die andere Ultra extreem rechtse malloot die niets van WOII geleerd heeft!
Waar Hitler een arisch ras voor ogen had willen zij een Palestijn-vrij Israël. Een stel randdebielen zijn het! En jij staat blijkbaar achter ze.
Haha! Hoezo hebben Israelisch niets van WOII geleerd? Ze waren godverdomme de genocidale slachtoffers! En als een weer bewezen antisemiet ontken jij dat gewoon! Waarom? Genocide tov de Palestijnen heb ik ik getorpedeerd! Jouw beurt nu! Niet reageren is ook een antwoord!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

B.S. schreef: 17 jan 2025 22:19 Die beelden gezien van die enthousiast schietende jochies (met èchte geweren) in Gaza? Wat zien ze er uitgehongerd uit hè? Oh nee, juist niet...
Men zou het idee kunnen krijgen het idee dat mensen als bijvoorbeeld een Dikkemick juist niets van WO II geleerd hebben...
Mijn idee! Je claimt als Hamas een overwinning terwijl je huiliehuilie speelt dat er genocide wordt gepleegt! Maar dikkemick, je ontmaskering als antisemiet is een feit! Lees je reacties maar terug! Nooit en te nimmer een relatieverende post! ALTIIJD pro Palestijnen en dus ook PRO HAMAS! Om even in jouw hoofdletters te praten!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 17 jan 2025 21:43
Gaza Fatality Final Estimates:

51,600 total deaths broken down as follows:
22,600 civilians
20,000 combatants
7,000 natural deaths
2,000 deaths caused by Hamas
Civilian/combatant ratio: ~1:1

Not only that it’s not a genocide but it’s one of the lowest civilian combatant ratio in any war.

In the 2016-2017 Battle of Mosul, the biggest urban battles since WWII, the U.S. led Iraqi Security Force killed 10,000 civilians to destroy 4,000 ISIS in the city. That is a 1 to 2.5 combatant to civilian death ratio.

For the detailed analysis after 15 months of close review please see the thread of Aizenberg on X

https://x.com/aizenberg55/status/187990 ... 29179?s=46
Genocide EN de overwinning claimen?
Dit lijkt me een niet te controleren opsomming. En bovendien enigszins onwaarschijnlijk.
De bevolkings samenstelling in Gaza is 1/4 volwassen mannen en 1/4 volwassen vrouwen en 1/2 kinderen.
Onder de slachtoffers bleken er echter niet 1/4 (10.500 van 42.000) maar 13 (14.000 van 42.000) volwassen mannen te zijn en 2/3 (28.000 van 42.000) vrouwen en kinderen. Dat komt waarschijnlijk omdat Israël enigermate doelgericht oorlog voert. derhalve zijn er waarschijnlijk 9.000 volwassen mannen gedood, die mogelijk geen strijders waren. Dus schat ik dat er minstens 5.000 strijders zijn gedood. De schatting die hier wordt gepresenteert, zou kunnen kloppen, maar als dat zo is, waren er minstens 6.000 strijders die óf vrouw óf kind waren. (als er NUL volwassen mannelijke non-combatanten zouden zijn).

Bovendien zou het daarmee niet een van de laagste verhoudingen van burgers tot strijders zijn, maar zou die verhouding - zover ik weet - slechts de gemiddelde verhouding van 1:1 benaderen. Zie Wikipedia

Of er Genocide gepleegd is, dient door het internationaal hof van justitie bepaald te worden, niet door jou of door mij of door dikkemick.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

lost and not found yet! schreef: 17 jan 2025 22:46
dikkemick schreef: 17 jan 2025 22:04
ChaimNimsky schreef: 17 jan 2025 21:38 Met oorlog
Aldus Ben Gvir of die andere Ultra extreem rechtse malloot die niets van WOII geleerd heeft!
Waar Hitler een arisch ras voor ogen had willen zij een Palestijn-vrij Israël. Een stel randdebielen zijn het! En jij staat blijkbaar achter ze.
Haha! Hoezo hebben Israelisch niets van WOII geleerd? Ze waren godverdomme de genocidale slachtoffers! En als een weer bewezen antisemiet ontken jij dat gewoon! Waarom? Genocide tov de Palestijnen heb ik ik getorpedeerd! Jouw beurt nu! Niet reageren is ook een antwoord!
Leer eens begrijpend lezen.

Nergens beweert DIkkemick dat Israëli's (zonder ch!) niets van WOII hebben geleerd. Hij beweert letterlijk genomen slechts dat een niet nader genoemde "andere Ultra extreem rechtse malloot"(Ik veronderstel dat hij Bezalel Smotrich bedoelt.) er niets vangeleerd heeft, maar uit zijn tweede zin meen ik op te kunnen maken dat hij dit ook van Itamar Ben Gvir vindt.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

lost and not found yet! schreef: 17 jan 2025 22:51
B.S. schreef: 17 jan 2025 22:19 Die beelden gezien van die enthousiast schietende jochies (met èchte geweren) in Gaza? Wat zien ze er uitgehongerd uit hè? Oh nee, juist niet...
Mijn idee! Je claimt als Hamas een overwinning terwijl je huiliehuilie speelt dat er genocide wordt gepleegt! Maar dikkemick, je ontmaskering als antisemiet is een feit! Lees je reacties maar terug! Nooit en te nimmer een relatieverende post! ALTIIJD pro Palestijnen en dus ook PRO HAMAS! Om even in jouw hoofdletters te praten!

Je beschuldigt iemand ervan een antisemiet te zijn zonder een zinnige argumentatie. Als je dat nog een keer doet moet ik je een officiële waarschuwing geven, want dat is scheldproza. Als "Pro Palestijnen" ook "PRO HAMAS" is, dan hoef je slechts één bericht te vinden waarin je discussiepartner zich tegen HAMAS keert, om te beseffen dat de argumentatie die je hier hanteert, niet deugt. Hij belicht de zaak weliswaar nogal eenzijdig, maar dat doe jij ook.

zie hier zo'n bericht!
dikkemick schreef: 20 okt 2024 08:22 Herhaling:

Hezbollah en Hamas zijn afschuwelijke mensonterende terroristische organisaties die beter gisteren hadden kunnen verdwijnen dan vandaag.
Tot zover zijn we het allemaal eens denk ik.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 17 jan 2025 22:46
Nou vooruit dan. Nog 1 antwoord van je favoriete antisemiet (jij mag mij hier immers voor uitmaken op dit forum).

Je schrijft: Ze waren godverdomme de genocidale slachtoffers...

En dat moet deze huidige extreem rechtse regering prima hebben gevonden want zij plegen nu godverdomme (de taal die jij blijkbaar begrijpt) zelf genocide op een bevolkingsgroep!

P.s. ik zie dat je weer een waarschuwing hebt gekregen. Maar eerlijk, het boeit me niet meer. Iets met sticks and stones ...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Peter
Klopt. Dit is de ultra nationalistische extreem rechtse genocidale malloot waar ik het over had.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/08/09 ... -minister/
Bezalel Smotrich.
En dus blijkbaar niets geleerd van WOII met zijn extreme uitspraken. Hij houdt ook iedere wapenstilstand het liefste tegen en misschien was hij het meesterbrein achter de verhuizing van de Palestijnen naar de woestijn. Maar dat kan ook die andere zot zijn.

En even alles in perspectief zien:
Als honderd vrachtwagens 24 uur per dag worden ingezet, kost het vijftien jaar om het puin in de Gazastrook op te ruimen. Als de Israëlische blokkade in stand blijft, zal de wederopbouw 350 jaar duren.

Misschien is Sinai niet eens een slechte gedachte. Grote muur er omheen en watertoevoer door Israël laten regelen. Krijgen ze eindelijk, na verjaagd en opgejaagd te zijn, hun eigen staat. (En waar doet me dat aan denken @Lanfy?)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En de VN en wereldbank hebben een rekensommetje gemaakt.

Herstel van kritieke infrastructuur: 18,5 miljard dollar.
Kosten voor wederopbouw en humanitaire steun kunnen oplopen tot 100 miljard dollar, schat Sigrid Kaag,

Puin verwijderen:1,2 miljard dollar.

Huisvesting is het duurste aspect van de wederopbouw, maar ook voor het herstel van de watervoorziening, het onderwijs en de zorg zijn miljarden nodig. Bijna alle scholen, 496 van de 564, moeten opnieuw opgebouwd worden.
Deze invasie van Israël is verreweg de meest destructieve. De financiële schade is zeventien keer zo hoog als in 2014.

Ik zeg: Israël, trek de poeplap maar open!

En ik ving toevallig een gesprek op tussen Bibi en zijn 2 extreem rechtse makkers:

Bibi: "Stem gewoon tegen de deal om jullie eigen achterban rustig te houden', want daar krijg ik ook zonder jullie partijen ook wel een meerderheid voor". "Blijf in de regering, en maak je geen zorgen over de tweede fase: we kunnen de volgende onderhandelingsronde met Hamas altijd nog laten mislukken. Daarna gaan we gewoon verder met de oorlog, Trump zal ons wel steunen, en dan kunnen jullie op termijn je grote droom verwezenlijken, en nederzettingen bouwen in Gaza.'
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 18 jan 2025 06:49 ... we kunnen de volgende onderhandelingsronde met Hamas altijd nog laten mislukken. Daarna gaan we gewoon verder met de oorlog, Trump zal ons wel steunen'
Exact =D>. Eerst wat gijzelaars en na zes weken fris verder.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 18 jan 2025 07:41
dikkemick schreef: 18 jan 2025 06:49 ... we kunnen de volgende onderhandelingsronde met Hamas altijd nog laten mislukken. Daarna gaan we gewoon verder met de oorlog, Trump zal ons wel steunen'
Genocide genot!
Misselijkmakend dit! Palestine-Pogroms verheerlijken.
Een lekker extreem rechtse nationalistische opmerking dit.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 18 jan 2025 09:03
ChaimNimsky schreef: 18 jan 2025 07:41
Genocide genot!
Misselijkmakend dit! Palestine-Pogroms verheerlijken.
Een lekker extreem rechtse nationalistische opmerking dit.
Erger dan dat.

Het geeft aan dat er mensen zijn die vinden dat men zich niet aan afspraken hoeft te houden.
Zo ging het ook in de VS met de indianen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Peter_1
Forum fan

Bericht door Peter_1 »

dikkemick schreef: 16 jan 2025 11:18
Peter_1 schreef: 16 jan 2025 10:31
Dit alles is het gevolg van het feit dat Gaza een dichtbevolkt gebied was/is, waar Hamas-terroristen zich verschuilen tussen de burgers en in ziekenhuizen, scholen. Evident dat bombardementen dan zorgen voor veel ellende. Dit is precies wat Hamas wist toen ze besloten om op 7 oktober Joodse-Israeli's af te maken. Nu die deal er waarschijnlijk komt, spreekt Hamas de 'overwinning' uit. Overwinning, terwijl inderdaad Gaza plat is en er veel doden en gewonden te betreuren zijn.

Zal het 'vrijheidstrijden' van hamas misschien zijn om zoveel mogelijk Gazanen de dood in te jagen?
Deze rechtvaardiging van genocide hebben we vaker gehoord. Ik mis het flyeren nog!

Maar goed, onze Bibi ziet weer een gaatje om door te bombarderen.
https://www.nu.nl/buitenland/6342512/ne ... steld.html
Hamas komt terug op details uit het akkoord over het staakt-het-vuren, stelt de Israëlische premier Benjamin Netanyahu donderdagochtend. Hamas ontkent dit
Blijf nou eens even rationeel. Uit verschillende bronnen blijkt dat Hamas nu meer leden heeft, dan voor 7 oktober. Hoe is dat mogelijk als israel een genocide zou uitvoeren op een gebied zo groot als Texel, waar 2 miljoen mensen wonen? een genocide plegen is daar toch het makkelijkste dat er is? en dat gaat toch niet samen met groei van een militie binnen die bevolking?

Verder Flyer ik voor helemaal niemand. Stop ook met zulke kinderachtige dingen te zeggen.
Peter_1
Forum fan

Bericht door Peter_1 »

ChaimNimsky schreef: 17 jan 2025 21:31
Bonjour schreef: 17 jan 2025 15:15 Maak je niet te blij. Er komt geen vrede.
Heb goede hoop dat Israel na zes weken fris verder zal gaan.
Door alle emotie overdrijf je en doe je geen poging meer om rationeel te blijven, Chaim.

Misschien beter om even een wandeling te maken?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter_1 schreef: 18 jan 2025 10:14

Blijf nou eens even rationeel. Uit verschillende bronnen blijkt dat Hamas nu meer leden heeft, dan voor 7 oktober. Hoe is dat mogelijk als israel een genocide zou uitvoeren op een gebied zo groot als Texel, waar 2 miljoen mensen wonen? een genocide plegen is daar toch het makkelijkste dat er is? en dat gaat toch niet samen met groei van een militie binnen die bevolking?

Verder Flyer ik voor helemaal niemand. Stop ook met zulke kinderachtige dingen te zeggen.
Mijn bericht was aan andere Peter gericht. Lees nou eens rationeel!
Einstein/Mick
Gesloten