Wat is je antwoord op vraag 19 hierboven? En waarom is het andere antwoord minder goed?Klopt, voor sommige onderdelen kunnen meerdere antwoorden. Dat is ook de bedoeling. Bijvoorbeeld bij het onderdeel 'plaatjes ordenen' op de wais, daar zijn meerdere opties goed.
lanier:
Op de tv hebben ze zijn cijfers aangetoond en waren 1, 2, 3, 4.Fabeltje. Einstein ging op z'n tiende naar het gymnasium en blonk uit in wiskunde, latijn en grieks. Zie voor de rest: http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein
lightbulb
Die onderscheid wordt helemaal niet gemaakt. Ik heb een IQ test bij een bedrijf gedaan en weten dat ik 10 jaar in Nederland ben. Iemand die 10 jaar in Nederland woont moet dezelfde test doen als een autochtone Nederlander. Daarnaast deed ik een assessment en ik moest moeilijke teksten begrijpen en vervolgens vragen beantwoorden. Die teksten begreep ik niet helemaal.Er wordt dan wel een onderscheid gemaakt tussen mensen die de moedertaal spreken en die Nederlands als tweede taal hebben
Ik ken ook andere allochtonen die een aantal jaren in NL wonen en dezelfde IQ test deden als autochtonen.
Iemand die niet opgegroeid is met het Nederlands leest Nederlandse teksten trager en begrijpt veel worden niet. Maar ja, bij die testen telt de tijd.
Nu betalen bedrijven veel geld aan psychlogen en vroeger betaalden ze veel geld aan Ratelband om hun managers te trainen.