De laatste lijkt me alleen over de naam te gaan.
Verder ben ik nog tegengekomen:
Wanneer blanken mikpunt worden van raciaal gemotiveerd geweld, gaan die blanken uiteraard op hun hoede zijn en dus weer discrimineren. De reden waarom het in de jaren tachtig zo goed ging, was dat we allemaal veilig over straat konden, óók met dure horloges om de pols, en de meiden topless van de zon konden genieten en na het uitgaan veilig naar huis konden fietsen. Zinloos geweld ("kopschoppen") bestond nog niet: als er in het uitgaansleven een vechtpartij was, dan ging het om een ruzie waar beide partijen met hun dronken kop voor gekozen hadden.
Eind jaren tachtig, begin jaren negentig is dat allemaal omgeslagen. Ook in Amerika, want toen was er de opkomst van de gangsta rap, met in 1992 de zeer hevige rellen in Los Angeles. In Nederland hadden we rond die tijd te maken met de eerste "kutmarokkanen".
Vrouwen werken ook minder, met meer onderbrekingen. Het is niet zo dat vrouwen minder verdienen omdat ze door vrouwenhatende werkgevers uitgebuit worden. Integendeel, ze worden maar al te vaak voorgetrokken terwille van de "diversiteit".
Helemaal waar. En volkomen begrijpelijk omdat (bijna) niemand op islamitische, semi-geïntegreerde werknemers of collega's zit te wachten. In veel werksituaties gaat het niet alleen om je opleiding maar ook om hoe goed je in de rest van het team past, zowel onder werktijd als erbuiten (vrijdagmiddagborrel, bedrijfsuitjes etc.).
Als ik me niet vergis, ging het om etnisch profileren, wat niet te reduceren valt tot huidskleur. Een scootertuig-jongere is als zodanig te herkennen, niet door zijn huidskleur (die vergelijkbaar is met die van Spanjaarden etc.) maar door de kleding en uitstraling van zijn subcultuur (etnos). Een "thug", "gangsta" of "drill rapper" is ook als zodanig te herkennen aan zijn kleding en manier van lopen. Blanke jongeren die er zo bijlopen, zijn ook verdacht. Het woord "profiel" in profileren valt niet te reduceren tot huidskleur. Het gaat om het totaalplaatje. Winkeliers worden na verloop van tijd net zo gevoelig voor dit soort profielen als politieagenten.
Tja, blijkbaar werd er door bepaalde bevolkingsgroepen meer gefraudeerd dan door andere, dat dit zo gekomen is
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.