dikkemick schreef: ↑11 dec 2024 08:32
Aaahhhh.....een complotdenker! Extreem linkse jihadisten die Amnesty bemannen en een internationaal gerechtshof dat de sharia wil invoeren.
Je hutselt de boel flink door elkaar. Mijn uitspraak ging uitsluitend over "Amnesty, de VN en het ANC",
niet over het Internationaal Gerechtshof. Bovendien heb ik niet gesteld dat elk van deze drie door islamisten is geïnfiltreerd (ik schreef "al dan niet", want voor zover ik weet speelt de islam in Zuid-Afrika geen rol maar wel het marxisme). Wat jihadistische infiltratie betreft doelde ik uiteraard bovenal op de VN met haar UNRWA, wat een algemeen erkend schandaal is, niet een obscure complottheorie. Zelfs het bestuur van UNWRA zelf heeft dit
toegegeven voor de leden waarvan jihadistische betrokkenheid is aangetoond.
Wat het ICC betreft is er wel de kwestie van aanklager Karim Ahmad Khan, een moslim (verbonden aan de
Ahmadiyya gemeenschap), dus ja, ook de ICC is niet meer wat het geweest is, echter is dit geen complottheorie maar een objectief feit. Ik ga er bovendien van uit (tot het tegendeel is gebleken en bewezen) dat het enkel deze aanklager betreft en niet de rechters.
Het artikel op NU.nl beschrijft iets wat in elke oorlog gebeurt: nevenschade. Dat er burgerslachtoffers vallen en bommen of afweergeschut op huizen terecht komen, wil niet zeggen dat er sprake is van genocide: de doelbewuste uitroeiing van een volk. NU schrijft terecht: "Het Israëlische leger bevestigt aan persbureau Reuters dat het een bombardement heeft uitgevoerd vlak bij het Kamal Adwan-ziekenhuis, dat was gericht tegen Hamas-strijders." Zolang Hamas blijft strijden, is er sprake van wederzijdse oorlog (en bovendien de gijzeling van Israëlische burgers waaronder een groot aantal kinderen) en zal het moeilijk blijven om genocide aan te tonen, vooral ook omdat Hamas deze ronde van het conflict is begonnen en elke dag weer actief voortzet.
Zou Hamas alle gijzelaars vrijlaten en ophouden met het beschieten van Israëlische woonwijken, en zou Israël dan
toch doorgaan met het bombarderen van Gaza, zonder defensieve noodzaak, dán zou men kunnen stellen dat er sprake is van genocide. Ja, de hele internationale gemeenschap zou dat dan terecht veroordelen.
Ik zou dat beslist veroordelen.
Tot die tijd is het gewoon oorlog en een 100% geoorloofde en morele reddingsoperatie.