De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 15 nov 2024 03:28
Peter van Velzen schreef: 15 nov 2024 01:52 Ik ga eens kijken of er ook competente schurken in zijn team zitten.
Susie Wiles is door Trump gekozen als 'Stafchef van het Witte Huis'.
Kennelijk is zij geen schurk, maar wel dermate competent dat zij als één van de weinigen zelfs Trump tijdens de verkiezingscamagne enigszins in de hand wist te houden als co-voorzitter van de uiteindelijk voor Trump succesvol verlopen presidentscampagne 2024.
BRON: BBC - 6 days ago
Susie Wiles: Who is Trump's new chief of staff?
Zo competent dat Trump liefst DRIE schurken voorstelt als plaatsvervanger!
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 16 nov 2024 01:22
HierEnNu schreef: 15 nov 2024 03:28
Peter van Velzen schreef: 15 nov 2024 01:52 Ik ga eens kijken of er ook competente schurken in zijn team zitten.
Susie Wiles is door Trump gekozen als 'Stafchef van het Witte Huis'.
Kennelijk is zij geen schurk, maar wel dermate competent dat zij als één van de weinigen zelfs Trump tijdens de verkiezingscamagne enigszins in de hand wist te houden als co-voorzitter van de uiteindelijk voor Trump succesvol verlopen presidentscampagne 2024.
BRON: BBC - 6 days ago
Susie Wiles: Who is Trump's new chief of staff?
Zo competent dat Trump liefst DRIE schurken voorstelt als plaatsvervanger!
Wat heeft haar mate van competentie te maken
met Trump's keuze om liefst DRIE schurken voor te stellen als plaatsvervanger?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het probleem met de Democraten in twee betogen:
https://youtu.be/_MZAa9-15s8?si=xW4m2Id9SahMOxBA
https://youtu.be/bNbrygURiNA?si=QcUXm7sM9o66-3hf
Toch wel de nodige punten gemaakt.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.dw.com/en/us-trump-to-have- ... 3-xml-mrss
Carla Bleiker in Washington | Laura Kabelka in Washington
54 minutes ago54 minutes ago
With Donald Trump's victory, Republicans will control the Executive and Legislative branches of government. That's not unusual, but experts warn Trump may also be able exert control over the third branch — the Judicial.
Hij kan echt als dictator aan de gang.
Hij heeft daar ook steeds bedekt op gewezen.
Met zo'n macht kan je volgens mij heel wat ´breekijzeren'.
Ik het toch het gevoel als ik duidelijk maakte in de gesloten topics, dat de Amerikaan dit bij nader inzien niet zo leuk zal vinden.
Nou ja, dan moeten ze dat maar eens over twee jaar bij de Congresverkiezingen laten zien.
Het zijn spannende tijden en dat is een eufemisme.
** Wetenschap leert vooral dat 'wetenschap' frequent moeten worden bijgewerkt... **
Peter van Velzen
Site Admin

HierEnNu schreef: 16 nov 2024 07:29 Wat heeft haar mate van competentie te maken
Ik veronderstelde dat er meer dan een plaatsvervanger nodig zou zijn om (gezamenlijk) dezelfde mate van competentie te verkrijgen. Ik kan me daar in vergissen natuurlijk.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 17 nov 2024 03:36
HierEnNu schreef: 16 nov 2024 07:29 Wat heeft haar mate van competentie te maken
Ik veronderstelde dat er meer dan een plaatsvervanger nodig zou zijn om (gezamenlijk) dezelfde mate van competentie te verkrijgen. Ik kan me daar in vergissen natuurlijk.
---------------

Terzijde:
  • Na een half uur diep nadenken over het 'hoe te verwoorden' van mijn reactie EN tevens wat verantwoordelijkheid te nemen voor de interpretatie daarvan door jou, viel er behalve mijn stekende koppijn ook een vallend kwartje te constateren. Om die stap te doen, dus zowel verantwoordelijkheid te dragen voor wat ik schrijf EN [mede]verantwoordelijkheid te dragen voor een wederzijds zo prettig mogelijk gesprek, mag ik niet slechts uitgaan van mijn eigen interpretatie van datgene wat de ander inbrengt, maar moet ik ook rekening houden met wat de ander bedoelde EN ook mijn eigen reactie naar vermogen zo formuleren dat de kans het grootst is dat de ander mijn schrijfsel inderdaad zo zal interpreteren zoals ik het bedoel. #-o

Pfffttt ... zooo ... dat is eruit! Misschien heb jij nu ook hoofdpijn :wink: ? Los daarvan:
    • klopt die redenatie een beetje, zit ik op de goede weg?
      Zou die redenatie [algoritme?] volgens jou, voor zover die redenatie juist is,
      wat korter/directer kunnen ivm mijn eigen 'herprogrammering'?
    Ik lees het nog wel? Neem je onderstaande reactie svp mee in je beoordeling?
    Bij voorbaat dank!
---------------

Mij ontging in eerste instantie jouw ironische of zelfs satirische[?] 'toon' waardoor ik alleen jouw serieuze observatie oppikte en er dus heel serieus op inging, omdat ik Trump nou eenmaal bloed serieus neem, omdat ik Trump&Co zelfs dood serieus neem in al hun doen en laten.

Dat ik Susie Wiles als een competent persoon aandroeg betekent geenszins dat zij geen schurk is en zulks weet ik ook niet van haar, maar dat zij één van de hoofdverantwoordelijken is die Trump op deze positie heeft weten te brengen geeft op zijn minst te denken ten aanzien van haar Moraal. Persoonlijk hoop ik dat Trump niet over zal gaan tot vervangen van diens incompetente schurken door capabele en adequate mensen zoals Susie Wiles.
Nee, dan hoop ik eerder dat zulke competente schurken zich aansluiten bij
de Democraten zodat die over vier jaar misschien weer een kansje maken ...

Velen schijnen te denken dat, omdat Trump schijnbaar meer waarde hecht aan loyaliteit dan aan zaken zoals competentie, dat er daarom überhaupt geen geolied team te vormen zal zijn dat Trumps chaotisch en schurkachtig overkomende persoontje aan zal kunnen, maar ik vermoed dat het echte team welk het 'Trumpisme' straks in de praktijk uit gaat voeren achter de schermen reeds in vele gelederen klaar is en staat te trappelen van ongeduld. Terwijl wij met zijn allen naar het Circus kijken met een lachwekkend belachelijke Clown als Directeur waar niemand oprecht mee kan lachen, wordt het echte werk achter de couliisen gedaan,
ook het strontruimen van de dieren oftewel het 'vuile werk'.

Wat [in]comtetente DISloyale schurken[?] betreft,
daarmee wist Trump altijd al snel raad mee:

VIDEO duurt 15 seconden:

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Peter van Velzen
Site Admin

Ik hoop HierEnNu geen zware hoofdpijn heeft gekregen, maar voor alle zekerheid wil ik nog een minder serieuse opmerking maken.
In Trumps eerste termijn merkte iemand op, dat hij dacht nog altijd (zoals in zijn rol in "the aprentice") elke vrijdag iemand diende te ontslaan.
Door incompetente medewerkers te kiezen, zorgt hij er dus voor dat hij dat kan blijven volhouden.
Een vooruitziend man!
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gaetz trekt zich terug als kandidaat-minister van Justitie in de nieuwe regering van president Donald Trump. Iets met minderjarigen en seks...
Zo ook mogelijk Hegseth (defensie minister).

Het gedonder begint nu al. Incompetente medewerkers van de Incompetente Trump.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Ik kwam deze video tegen waarin de Filosoof Michael Sandel een visie geeft op de problemen waarmee men in de VS te kampen heeft, en die verklaren waarom de Democratie vrijwel geheel niet lijkt te werken. Ik denk dat hij grotendeels op het juiste spoor zit. Ook daar waar hij de mogelijke oplossing vooral ziet op lokaal niveau. Uiteraard heeft hij geen pasklare oplossing, die zal door de burgers moeten worden gevonden.

Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Eerst nog 4 jaar de tijd om te escaleren!

Donald Trump kiest met Mike Huckabee voor een Israël-ambassadeur met een uitgesproken radicaal pro-Israëlisch standpunt. 'Dit is het land dat God aan de Joden heeft gegeven', zegt hij. En Palestijnen? Die bestaan niet.

KIJK: Now we're talking! Niet alleen MAGA, ook MIGA. Schijt aan Palestijnen.

En nog een lekker ding: Als advocaat verdedigde Pam Bondi president Trump toen die in 2019 dreigde te worden afgezet. Nu wordt ze minister van Justitie in zijn komende kabinet.

Een kabinet van volgzame hielenlikkers.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Joe Biden heeft zoon Hunter toch maar gratie verleent, had eerder gezegd dat niet te doen https://www.nu.nl/buitenland/6337544/pr ... unter.html
Ach, het is echt wel vaker voorgekomen dat vertrekkende presidenten familie of vrienden gratie verlenen, dat is best normaal...🙄 Moeten we hier eigenlijk wat van vinden... :D
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 02 dec 2024 16:56 Joe Biden heeft zoon Hunter toch maar gratie verleent, had eerder gezegd dat niet te doen https://www.nu.nl/buitenland/6337544/pr ... unter.html
Ach, het is echt wel vaker voorgekomen dat vertrekkende presidenten familie of vrienden gratie verlenen, dat is best normaal...🙄 Moeten we hier eigenlijk wat van vinden... :D
Nou ja en nee, Trump deed het met coupplegers en andere vergrijpers, die heel wat meer op hun kerfstok hadden dan Hunter.
Watergate was er een grapje bij. En dát deed toen al zoveel stof opwaaien... Dag Nixon.
Maar het is natuurlijk verder een aanfluiting, zoals zo langzamerhand een heleboel van dat land. :roll:
** Wetenschap leert vooral dat 'wetenschap' frequent moeten worden bijgewerkt... **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het is niet de meest overtuigende actie van Joe...
En altijd maar weer die reflex 'ja maar Trump die is pas...'
De veroordeelden voor de gebeurtenissen in het Capitool van zes januari 2021 kúnnen nog geen gratie hebben gekregen van Trump, want die treedt pas in januari weer aan.
Niet maar wat roepen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... -lil-wayne
Dat Trump gratie verleent aan een boel mensen is normaal. Ook eerdere presidenten hebben op hun laatste dag een waslijst aan criminelen vrijgelaten.
Dit dus.
Raar gedoe.
De Zonnekoningen kunnen gratie verlenen. #-o
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dit was niet wat de opstellers van de grondwet bedoelden met de toekenning van het recht op gratie door de president...privileges voor familie...?🙄
Biden heeft Hunter gepardonneerd voor alle misdragingen tegen de VS die hij heeft begaan of mogelijk heeft begaan tussen 1 januari 2014 en 1 december 2024.
Biden heeft herhaaldelijk gesteld zulks nie te zullen doen. Een keiharde leugen. Hunter Biden heeft ook nog geen dag in een gevangenis doorgebracht.
Mocht Trump veroordeelden voor 6 januari 2021 gaan gratiëren, hij heeft nooit gezegd dit niet te zullen doen. Integendeel weten we, maar in dat opzicht zou hij zich aan zijn woord houden.
Plaats reactie