Leon schreef: ↑14 nov 2024 19:15
Hoe doorbreek je de wil van het volk naar snelle veranderingen, als rechtvaardig beleid door checks-and-balances, regels en principes, traag is en ook nog eens onethisch werkende tegenstanders heeft?
Hoe krijg je het voor elkaar het volk op de hoogte te laten zijn van alle details en konsekwenties van beleid op het moment dat ze stemmen?
Door te laten zien dat het belang van populisten is om de ellende te behouden (en er dus oorlog komt)
Zal ik eens wat heel platvloers praktisch zeggen?
Het volk heeft geen tijd en zin om te overzien wat ze met een Trump als dictaat boven het hoofd hangt.
Gerard R. schreef: ↑14 nov 2024 19:22
Hoe krijg je het voor elkaar het volk op de hoogte te laten zijn van alle details en konsekwenties van beleid op het moment dat ze stemmen?
Door te laten zien dat het belang van populisten is om de ellende te behouden (en er dus oorlog komt)
Het volk heeft geen tijd en zin om te overzien wat ze met een Trump als dictaat boven het hoofd hangt.
Of ze weten het wel en willen oorlog want dat is voorspeld.
Volgens mij zijn er niet veel Amerikanen, die liefhebber zijn van weer een oorlog waar de VS mee komt te ziteen.
Die gaan meestal in alle opzichten niet zo goed. Of wat ervan komt, ook niet zo best.
Gerard R. schreef: ↑14 nov 2024 19:31
Volgens mij zijn er niet veel Amerikanen, die liefhebber zijn van weer een oorlog waar de VS mee komt te ziteen.
Die gaan meestal in alle opzichten niet zo goed. Of wat ervan komt, ook niet zo best.
Ik zag een interview: We need a strong leader for the army, because ww3 is coming….deze mensen zijn helaas overtuigd van dat soort werkelijkheden. En tsja misschien ben ikzelf wel van het padje af met mijn rationele benadering, zo zit de natuur niet in elkaar.
Ik zag een interview: We need a strong leader for the army, because ww3 is coming….deze mensen zijn helaas overtuigd van dat soort werkelijkheden. En tsja misschien ben ikzelf wel van het padje af met mijn rationele benadering, zo zit de natuur niet in elkaar.
Nou.. noem dat maar een strong leader. Iemand die je naar de afgrond stuurt.
Leiders dienen te worden ingehuurd om hun volk een beetje een leven te geven in mijn optiek.
Het woord 'tevreden´, wat een mooi woord.
Gerard R. schreef: ↑14 nov 2024 19:35
Iemand die oorlogen juist begint in plaats van ze te beëindigen.
Iemand die oorlogen juist begint in plaats van ze te beëindigen.
@gerard_m
Zijn beleid en retoriek hebben wel geleid tot spanningen met verschillende landen.
-Hij heeft de VS en hun bondgenoten in Afghanistan niet actief uit de oorlog gehaald, maar zijn beleid was gericht op het verminderen van de Amerikaanse aanwezigheid. We hebben gezien hoe het ging.
-Syrische Burgeroorlog: Hij heeft in 2017 een luchtaanval laten doen op een Syrisch luchtmachtbasis als reactie op een chemische aanval op de burgerbevolking.
-De spanningen met Iran namen toe onder het Trump-presidentschap, met name na de beslissing om de VN-kernovereenkomst met Iran niet door te zetten en sancties op te leggen. De moord op de Iraanse generaal Qassem Soleimani in januari 2020 heeft nog net geen oorlog opgeleverd.
-Venezuela: Trump gaf ook steun aan de oppositie tegen de regering van Nicolás Maduro. Maar ook geen oorlog.
Peter van Velzen schreef: ↑15 nov 2024 01:52
Ik ga eens kijken of er ook competente schurken in zijn team zitten.
Susie Wiles is door Trump gekozen als 'Stafchef van het Witte Huis'.
Kennelijk is zij geen schurk, maar wel dermate competent dat zij als één van de weinigen zelfs Trump tijdens de verkiezingscamagne enigszins in de hand wist te houden als co-voorzitter van de uiteindelijk voor Trump succesvol verlopen presidentscampagne 2024. BRON:BBC - 6 days ago Susie Wiles: Who is Trump's new chief of staff?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. . . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet! .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.