Mijn weerzin komt van heel vroeger toen mijn grootvader midden bovenin de boekenkast zijn tig-delige Winkler Prins had staan waar ik na mijn handen te hebben gewassen, in mocht lezen.bonifacius schreef: ↑14 nov 2024 13:29Algemene (en parate) kennis geeft ons een beter begrip van de wereld en maakt praktische, intellectuele groei mogelijk. Het stelt ons in staat om deel te nemen aan gesprekken over wetenschap, kunst, geschiedenis, filosofie, en zorgt ervoor dat we in het dagelijks leven goed geïnformeerde beslissingen kunnen nemen.
AI speelt al een belangrijke rol in het verzamelen, organiseren en toegankelijk maken van enorme hoeveelheden algemene kennis.
Vanwaar jouw weerstand tegen en veroordeling van Artificiële-intelligentie als stomme robot dan?
Dat leverde echt geen algemene en parate kennis op. Dat onder in die boekenkast hele dikke sprookjesboeken stonden, dat leverde niet het cement om samen met de WP de promotie naar algemene en parate kennis waar te maken.
De huidige ChatGpt zie ik als een moderne robot die supersnel de boekenkast van mijn grootvader en nog veel meer, voor me naslaat en mij persoonlijk, net als de simpelste schaakcomputer, zal verslaan. Of nu per Wikipedia razendsnel voornamelijk laat zien wat ik niet weet.
Zodra ik in de gaten had dat jij Chatgpt voor je antwoorden hier gebruikt haakte ik af, want dan heb je mij niet meer nodig en kan je net zo goed 2 chatgpt geïnfecteerde iPads met elkaar verbinden.
Misschien een aardige vraag:
Welke geïnfecteerde computer verzamelt het benijdenswaardigste niveau van algemene en parate kennis op basis van een of andere set dilemma’s. *)
Roeland
*)
Het antwoord geldt alleen zakelijk, waar de verbetering van de ROI (Return On Investment) altijd meetelt.