Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 25 okt 2024 16:55
dikkemick schreef: 25 okt 2024 16:51
HierEnNu schreef: 25 okt 2024 16:49

Indien het wordt gelezen door de ogen van iemand
die uitgaat van de definitie van genocide,
dan zal diegene dat geen genocide noemen.
Daar heb je wederom zeer lang over moeten nadenken... (Zulks viel me op)
Als jij dubbel zo lang na zou denken alvorens je uitkraamsels hier neer te plempen,
dan zou dit topic de 250 pagina's nog niet eens bereikt hebben! :idea:
Als er ook maar iemand was, die er een nachtje over zou slapen alvorens het gedrag van een ander te bekritiseren, dan zouden we inderdaad veel onnodige data-opslag kunnen vermijden (alsook veel onnodig vijandig gedrag)
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

HierEnNu schreef: 26 okt 2024 02:55
Mus schreef: 26 okt 2024 00:45:scissors:
omdat ik daar met jou schrijven alle ruimte voor krijg. :angel12:
Dat is een misvatting: die ruimte geeft Freethinker jou!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid.

.
Peter van Velzen
Site Admin

lost and not found yet! schreef: 25 okt 2024 23:13 evolkimRereformed heeft exact het antwoord gecreëerd wat ik ook had willen schrijven en ik dank Rereformed hier ook voor om het zo duidelijk op te schrijven dat het voor mij, en hoplijk ook voor jou zo duidelijk is dat het begrepen wordt! Dan kunnen we eigenlijk pas een station verder komen!
Als jij hetzelfde had willen schrijven, heb jij - net zo min als hij - begrepen wat ik uit wilde leggen.
Ik heb slechts een deel de woorden van VN resolutie 96 gequote en de woorden blauw gekleurd, waar jij - mijns inziens - over heen gelezen hebt toen je deze vraag stelde:
lost and not found yet! schreef: 24 okt 2024 22:17 Genocide:
En ook:
Hoe kan er van genocide sprake zijn als er in 1948 711.000 mensen woonden en in 2023 2.100.000?

Ik denk dat veel mensen die in verband met het Midden-Oosten het woord genocide in hun mond nemen niet weten wat genocide betekent. Ik lees wat er staat en er staat wat ik lees! Of zie ik iets over het hoofd?
En geconcludeerd dat de toename van de bevolking van een groep niet betekent dat het daarom onmogelijk is om van genocide op die groep te spreken. Ik heb geen standpunt verkondigd.
Maar iedereen - ook mijn beste vrienden op het forum - neigt ertoe elk bericht als pro of contra Israel te leggen.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

lost and not found yet! schreef: 25 okt 2024 23:22
Te doen met de Gazanen?! Eerst hebben ze in 2006 tijdens de democratische verkiezingen gekozen voor Hamas! Vervolgens zijn ze verschrikkelijk onderdrukt door Hamas, de terroristische organisatie waar ze voor gekozen hadden! En jah, wat er nu met de Gazanen gebeurt hebben ze niet te danken aan Israël, laat ik daar heel duidelijk over zijn! Het is puur te danken aan de terroristische organisatie Hamas, die alleen als doel heeft om Israël te vernietigen en daar graag zijn burgers voor over heeft! Al eerder gezegt en nooit een tegenargument gehad: Hamas, Hezbollah en Iran geven geen ene flikker om Palestijnen in Gaza of burgers in Libanon! Het enige doel is de vernietiging van de staat Israël! En hierbij nodig ik iedereen uit om te bewijzen dat mijn laatste stelling niet waar is!
Een kleine correctie.
in 2006 heeft slechts een kleine meerderheid (44,45%) van de kiezers (opkomst 77%) gestemd op de lijst die gelieerd was aan Hamas. De Gaza-strip had toen ongeveer 1,5 miljoen inwoners 49% (740.000 inwoners) Ongeveer de helft van de bevolking is jonger dan 19 jaar en er waren dus ongeveer 800.000 kiesgerechtigden, waarvan er ongeveer 600.000 hebben gestemd. Het aantal dat voor "Hamas" koos was in Gaza dus kleiner dan 600.000. Van de huidige bevolking van Gaza (2,1 miljoen) hebben zelfs de meesten indertijd niet eens voor Hamas kúnnen kiezen, ook al hadden ze dat gewild.

Bronnen: Wat je verder nog beweerd zou wel eens geheel of gedeeltelijk juist kunnen zijn.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Israël heeft aanvallen op Iran uitgevoerd.
https://m.jpost.com/breaking-news/article-826117
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Artikel 11 – Onschuldig - Universele Verklaring van de Rechten van de Mens

Universiteit Utrecht schreef:
Artikel 11
  1. Een ieder, die wegens een strafbaar feit wordt vervolgd, heeft er recht op voor onschuldig gehouden te worden, totdat zijn schuld krachtens de wet bewezen wordt in een openbare rechtszitting, waarbij hem alle waarborgen, nodig voor zijn verdediging, zijn toegekend.
  2. Niemand zal voor schuldig gehouden worden aan enig strafrechtelijk vergrijp op grond van enige handeling of enig verzuim, welke naar nationaal of internationaal recht geen strafrechtelijk vergrijp betekenden op het tijdstip, waarop de handeling of het verzuim begaan werd. Evenmin zal een zwaardere straf worden opgelegd dan die, welke ten tijde van het begaan van het strafbare feit van toepassing was.
Wat betekent dit recht?

Artikel 11 van de Universele Verklaring bevat de zogeheten ‘onschuldpresumptie’. Dit houdt in dat iedereen die verdacht wordt van een strafbaar feit onschuldig is tot het tegendeel is bewezen. Het tweede deel van het artikel bepaalt dat je niet veroordeeld kunt worden voor iets dat niet strafbaar was toen je het deed.
Kingman Brewster (voormalig Amerikaans diplomaat) schreef: De onschuldpresumptie is niet alleen een juridisch concept.
In alledaagse termen berust het op de ruimhartigheid van geest
die uitgaat van het beste, niet het slechtste, van de vreemdeling.

“Presumption of innocence is not just a legal concept. In commonplace terms, it rests on that generosity of spirit which assumes the best, not the worst, of the stranger.”

Het bovenstaande toont mijns inziens aan dat de hele discussie aangaande wel of geen genocide een non-discussie is tot men aannemelijk maakt [met bewijzen!] dat er misdrijven zijn begaan met de intentie om die specifieke groep als zodanig te vernietigen. Zulks houdt dus tevens in dat de intentie ook bewezen moet worden!

Wat mij betreft mag hier wel de vraag gesteld worden wat de motivatie is van AL diegenen die Israël voortdurend van genocide betichten zonder ook maar voor ene jota aannemelijk te maken dat het de intentie is van de IDF om die specifieke groep als zodanig te vernietigen, tenzij diegenen die Israël voortdurend van genocide betichten er zelf van uitgaan dat iedere Gazaan van jong tot oud lid is van Hamas&Co EN dat het uitroeien van Hamas&Co gelijkstaat aan uitroeien van de Gazanen, want Israël is doelgericht daadwerkelijk en intentioneel bezig met het uitroeien van Hamas&Co. Waarom geldt wat diegenen betreft die Israël voortdurend blijven beschuldigen van genocide voor Israël niet:
  • “Presumption of innocence is not just a legal concept. In commonplace terms, it rests on that generosity of spirit which assumes the best, not the worst, of the stranger.”
    :?: :?: :?:
Is het zo vreemd dat ik daar dan vooroordelen bespeur :?: Waarom anders?
Waarom hoeft zodra het Israël betreft NIET meer
  • uitgegaan te worden van de ruimhartigheid van geest
    die uitgaat van het beste, niet het slechtste, van de vreemdeling,
    maar integendeel daarvan het diametraal tegenovergestelde?
De veelvuldig aangereikte info dat de IDF haar best doet om zo mogelijk burgerslachtoffers te voorkomen worden zonder ook maar een poging tot weerlegging te wagen genegeerd, net als het feit genegeerd wordt dat minder dan 50.000 slachtoffers, waaronder de helft of zelfs meer strijders van Hamas&Co, een relatief onwaarschijnlijk klein aantal is gegeven de omstandigheden. Daarmee alleen al, en ja, daarmee bedoel ik inderdaad minder dan 50.000 slachtoffers, wordt mijns inziens aangetoond dat er geen sprake is van de intentie om genocide te plegen op de Gazaanse burgers, want als er wel sprake zou zijn van de intentie om genocide te plegen op de Gazaanse burgers dan waren er nu geen Gazaanse burgers meer geweest in Gaza. :idea:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid.

.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Peter van Velzen schreef: 26 okt 2024 02:20Waarom men zich nauwelijks heeft uitgelaten over de schaal van de daad, is mij minder duidelijk. Niet alles wat vanzelf spreekt is ook vanzelf juist, dus waarom zou het onbegrijpelijk zijn om iemand uit te leggen waar hij overheen gelezen heeft?
Omdat via jouw interpretatie van wat je genocide kunt noemen je de originele betekenis van het woord degradeert. Je veegt daarmee automatisch het onderscheid met en de unieke gruwelijkheid van gebeurtenissen die men werkelijk genocide kan noemen uit.
Ik denk dat je vanwege de hoogopgelopen emoties, mij bedoelingen toeschrijft, die ik helemaal niet heb.
Ik geloof best dat je helemaal niet hebt gedacht aan de ernstige implicatie van je keus om de betekenis van genocide in principe gelijk te stellen aan iedere massamoord.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat je je klaarblijkelijk ook niet ervan bewust bent dat jij deze hooglopende emoties bij een ander oproept. Je beseft niet dat deze interpretatie van genocide - de je nu nógmaals geldigheid wil geven - in een Israël-topic gemakkelijk gezien kan worden als een opzettelijke poging om de holocaust te bagatelliseren. Het geeft minder onderlegde mensen aanleiding om de Israeliërs gelijk te stellen aan de nazi's van weleer.
Born OK the first time
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Er kan gekeken worden of er nog steeds een netto-geboorteoverschot in Gaza is...

Israël heeft Iran dus aangevallen, militaire doelen in Teheran en elders...geen oliedepots, geen nucleaire 'sites'
Geloof het of niet maar dit zou niet bedoelt zijn om een 'wider war' te starten.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 26 okt 2024 04:08 Israël heeft aanvallen op Iran uitgevoerd.
https://m.jpost.com/breaking-news/article-826117
Ja duhhhh
Israël is nog lang niet klaar! Ik vraag me alleen af, wat er na Iran komt? De motivatie en bommen hebben ze blijkbaar.
Wat wel naar is voor Israël, is dat Iran de raketten kan onderscheppen.

Praten komt niet in ze op, dus wat rest??
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Diverse berichten in de krant weer.

Ik lees een opmerking van een vrouw in Libanon: "Toen de oorlog begon dacht ik: deze oorlog richt zich op Hezbollah, niet op burgers"
Hoe naïef.

1 Pagina verder: "3 journalisten gedood in Libanon. Een oorlogsmisdaad "

Direct daarnaast:

Het Israëlische leger heeft vrijdagochtend een grootschalige aanval uitgevoerd op Jabalia, een vluchtelingenkamp in net noorden van Gaza. Tien woon-complexen zijn door Israëlische bommen verwoest. Een ziekenhuis dat nog in bedrijf was, werd onder onder vuur genomen.

Bij de aanvallen vallen veel burgerdoden. Er bevinden zich nog altijd 400 duizend mensen in Noord-Gaza.

Bij de bombardementen op de appartementengebouwen vielen 150 doden en gewonden, meldt het Palestijnse persbureau Wafa. Onder de slachtoffers is een groot aantal kinderen.
Foto: Een vader bijna 2 overleden zoontjes.

http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android

Ga zo door!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Israël houdt het beperkt met Iran.
In Gaza is dat heel anders.
https://www.bbc.com/news/articles/cz0m4xlg093o
The UN human rights chief has said the Gaza war's “darkest moment” is unfolding in the north of the territory, where Israel has said it is carrying out a ground offensive to stop Hamas fighters from regrouping.

“As we speak, the Israeli military is subjecting an entire population to bombing, siege and risk of starvation,” Volker Türk said.

He called on world leaders to act, saying states had a duty under the Geneva Conventions to ensure respect for international humanitarian law. (..)
Dan vraag ik me wel af hoe dat zal moeten.
Israël laat niets en niemand toe vooral in het Noorden van Gaza.
Het gebied zit potdicht en er wordt bij voortduring gebombardeerd en geschoten.
Elke nacht zijn er tientallen doden, al dan niet Hamas-volk. Ook door honger en uitputting.
Elk commentaar van Israëls grote leverancier van wapentuig de VS wordt in de prullenbak gedeponeerd.
De VN is nog steeds compleet machteloos.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 26 okt 2024 08:45 Israël is nog lang niet klaar!
Ik denk dat je gelijk hebt.

Israel zal nu eerst afwachten of Iran klaar is met aanvallen op Israel. Goede kans dat ze dat zijn want ik hoorde dat Israel met wel 140 straaljagers aanviel, en ze allemaal weer heelhuids zijn terugggekeerd. Dat vertelt zowel de strategen in Israel als in Iran zo ongeveer alles over de staat van Irans eigen defensie en de kansen die het heeft tegen Israels volgende aanval.

Indien de tegenaktie van Iran uitblijft zal Israel wellicht eerst de oorlog tegen Hamas en Hezbollah willen afmaken voordat het Iran op grote schaal zal aanvallen en uitschakelen als gevaarlijke vijand. Israel zal vanzelfsprekend niet wachten tot ze daar een atoomwapen hebben ontwikkeld.

Praten komt niet in ze op, dus wat rest??
Waarom zou dat in ze op moeten komen? Je eigen optreden van een heel jaar lang met retoriek en obsessie die zeer verwant is aan de retoriek en obsessie met Israel die al 46 jaar uit Teheran komt laat zien dat zoiets zinloos is.

Weet je niet dat men in Iran al 46 jaar religieuze publieke evenementen heeft waar men het volk opzweept tot "dood aan Amerika en dood aan Israel"? :shock: Misschien moet je het volgende dan maar eens lezen:

Wikipedia:
Sinds de Iraanse Revolutie hebben politieke figuren in de Islamitische Republiek Iran consequent gepleit voor wat sommigen zien als de "vernietiging van Israël". Ali Khamenei, de hoogste leider van Iran, heeft verduidelijkt dat Iran het "Israëlische regime" wil afschaffen, maar geen probleem heeft met het Joodse volk.
Iran verwerpt de tweestatenoplossing. Het Iraanse discours omvat ook de demonisering van Joden, het gebruik van antisemitische tropen en de ontkenning van de Holocaust.

Ali Khamenei, de hoogste leider van Iran, verklaarde in 2000 dat "het kankergezwel genaamd Israël uit de regio moet worden uitgeroeid", en in 2001 dat "het eeuwige onderwerp van Iran de eliminatie van Israël uit de regio is". In 2013 noemde hij Israël een land "gedoemd tot mislukking en vernietiging", en noemde het een "onwettig regime" geleid door "onaanraakbare dolle honden" die "geen menselijke wezens genoemd kunnen worden". Later schetste hij een negenpuntenplan voor de eliminatie van Israël in 2014.

Mahmoud Ahmadinejad , die van 2005 tot 2013 president van Iran was , heeft consequent opgeroepen tot de eliminatie van Israël. Op een conferentie in 2005 met de titel "Een wereld zonder zionisme" verklaarde hij: "Onze geliefde imam (Khomeini) heeft bevolen dat dit regime dat Jeruzalem bezet van de pagina van de tijd moet worden gewist," en dat Iran "Israël van de kaart zal vegen". In 2006 zei hij: "Israël gaat richting vernietiging," en in een andere verklaring: "Het zionistische regime zal worden weggevaagd en de mensheid zal worden bevrijd." Soortgelijke oproepen werden ook geuit door Iraanse parlementsleden, filosofen en journalisten.

Tijdens een toespraak in mei 2012 verwoordde de stafchef van het Iraanse ministerie de standvastige toewijding van de Iraanse natie aan haar zaak, namelijk de volledige vernietiging van Israël. Hojjat al-Eslam Ali Shirazi , die optrad als vertegenwoordiger van Opperste Leider Ayatollah Ali Khamenei , beweerde op 2 oktober 2012 dat Iran 24 uur nodig had om Israël te elimineren. Hij beweerde verder dat Israël op het punt stond te worden vernietigd.

In 2017 onthulden demonstranten in Iran een nieuwe openbare klok op het Palestinaplein in Teheran, bekend als de "countdown to Israel's annihilation clock", die de resterende dagen tot de voorspelde vernietiging van Israël op 9 september 2040 berekent . Dit is gebaseerd op een verklaring van Khamenei op 9 september 2015 dat Israël de komende 25 jaar niet zou overleven.

Op 24 mei 2024 verklaarde Khamenei dat "de goddelijke belofte om de zionistische entiteit te elimineren vervuld zal worden en we de dag zullen zien waarop Palestina zal opstaan ​​van de rivier tot de zee ." Hij merkte ook zijn verbazing op over demonstraties in Japan waar de slogan "Dood aan Israël" in het Perzisch werd gescandeerd.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 26 okt 2024 11:38 Elk commentaar van Israëls grote leverancier van wapentuig de VS wordt in de prullenbak gedeponeerd.
De VN is nog steeds compleet machteloos.
Omdat Israël nu eenmaal onvoorwaardelijk door fans gesteund wordt. Het maakt echt niet uit hoeveel burgerslachtoffers er vallen en hoe, waar, wanneer en waarom Israël landen meent te moeten bombarderen.
Israël heeft fans en deze kennen blijkbaar geen grens.

Enig nadeel: De haat onder de gebombardeerde bevolking zal alleen maar gaan toenemen met als gevolg nog meer vergelding.
Waar houdt dit op? Wanneer wordt er overlegd? Wanneer zijn alle bommen op?
Ondanks de profetische klok (stukje wiki Rereformed) MOET er om tafel gezeten gaan worden. Deze ellende kent straks alleen maar verliezers.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 26 okt 2024 11:47 De haat onder de gebombardeerde bevolking zal alleen maar gaan toenemen met als gevolg nog meer vergelding.
Er MOET er om tafel gezeten gaan worden. Deze ellende kent straks alleen maar verliezers.
Onzin, het resultaat van deze ellende zal hetzelfde zijn als het resultaat van alle jaren eerdere ellende, namelijk dat Israels vijanden hun doel, - de vernietiging van de staat Israel -, niet bereiken maar enkel zichzelf een catastrofe op de hals halen.

Op een gegeven moment leert zelfs de grootste fanatiekeling zijn les.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: 26 okt 2024 11:38
He called on world leaders to act, saying states had a duty under the Geneva Conventions to ensure respect for international humanitarian law. (..)
Israël laat niets en niemand toe vooral in het Noorden van Gaza.
Het gebied zit potdicht en er wordt bij voortduring gebombardeerd en geschoten.
Israel sluit 2 miljoen mensen op
ISrael hongert ze allemaal uit
ISrael slacht ze met de duizenden af
Israel maakt ze allemaal dakloos
Israel verwoest gezondheidszorg en laat gruwelijke ziektes uitbreken onder die 2 miljoen burgers
Israel viseert iedereen die deze 2 miljoen mensen wil helpen
maar Israel heeft niet de intentie ze uit te roeien en te vermoorden?

evil is a failure to think
Gesloten