Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Rereformed »

HierEnNu schreef: 24 okt 2024 13:10 heb jij geen katten?
Natuurlijk heb ik geen katten. Zie ik er soms uit als een kattenmens! :shock:
Ik weet alleen dat ze miau behoren te zeggen en altijd honden met hun poot om de oren slaan.

Ik ben een heel eenkennige hondenliefhebber.

https://www.youtube.com/watch?v=sLbpOqvOAtg
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Peter_1 schreef: 24 okt 2024 13:18 Ja. In spreektaal is dat vrij normaal. Iemand: ik denk dat het zus en zo zit. Een ander: mwau, ik denk toch anders :)
Haha, bedankt voor deze uitleg.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter_1 schreef: 24 okt 2024 13:18
HierEnNu schreef: 24 okt 2024 13:17
Peter_1 schreef: 24 okt 2024 13:12:scissors:
Mwau. Gewoon als in 'meh'. Ik weet het zo nog niet.
"Meh"? Ik heb zelf geen schapen of geiten,
maar mijn vriendin wel, dus vanavond kan ik je de vertaling [of typo?] doorgeven!
Ja. In spreektaal is dat vrij normaal. Iemand: ik denk dat het zus en zo zit.
Een ander: mwau, ik denk toch anders :)
Onze poes Kêlabuh is wel slim maar kent alleen kats en geen verbale mensentaal, dus wat dat betreft moeten wij ons behelpen met elkaars gedachten lezen en/of met kats.
"Mwau" heeft in het kats kennelijk iets van doen met iets heel specifieks heel graag willen maar daar kan ik hier verder niet op ingaan, want zulks is dit forum onwaardig heb ik in het verleden begrepen van Moderating. Tsjaaa, het zijn dan ook bloedgeile beestjes!

Ojeetje ... voor alle duidelijkheid: ik bedoel niet dat de Moderators bloedgeile beestjes zijn hoor, die weten niet eens wat "Mwau" betekent, nee, ik bedoel die katten! :wink:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid.

.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Mullog schreef: 24 okt 2024 12:42 Het punt dat ik wil maken is dat de mensen in Gaza daar zitten vanwege keuzes die veel eerder door anderen gemaakt zijn.
Hannah arendt wees zal op het fundamentele probleem rond mensenrechten. komt geen staat voor jouw rechten op heb je er geen, dit is van toepassing op de Palestijnen (gaza, westbank en de Palestijnse verdrevenen in de buurlanden). Het is nu ook van toepassing op de Libanezen.
Begrijp je deze uitleg?
absoluut
Ik ben blij dat ik hier dan toch af en toe empathie en inleving bespeur met de Palestijnen, hartverwarmend

verder
Macron kondigt aan om eventueel wapenleveringen te stoppen aan Israel (of in te perken) en wat doet Israel?
ze bombarderen franse olie-installaties in Beirut, waarschijnlijk met Amerikaanse bommen.
https://www.oneindia.com/videos/idf-tar ... 84866.html
zelfverdediging? strijd tegen hezbollah? strijd tegen hamas?

hamas, westbank,houthi's, hezbollah, Iran, unrwa in gaza, blauwhelmen in Libanon en nu ook Frankrijk in de regio
(misschien vergeet ik nog iemand)
de lijst Israëlische vijanden breidt uiteindelijk enkel uit,
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

appelfflap schreef: 24 okt 2024 13:44
Mullog schreef: 24 okt 2024 12:42 (..)
Ik ben blij dat ik hier dan toch af en toe empathie en inleving bespeur met de Palestijnen, hartverwarmend
[/quote]
Nou, daar hoeven ze in mijn beleving echt niet veel meer voor te doen hoor.
Herhaling, Israël mag zich van mij verdedigen, maar het verdelgen van mens, bebouwing en al het andere vind ik triest.
En de VS en de wereldgemeenschap hebben het nakijken. Machteloos, lijkt het.
Nogmaals - Gerard R - als je een

Code: Selecteer alles

[/quote]
verwijdert kun je niet de

[quote]
laten staan!
Ik heb de

[/quote]
weer ingevoegd.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 24 okt 2024 15:07
Herhaling, Israël mag zich van mij verdedigen, maar het verdelgen van mens, bebouwing en al het andere vind ik triest.
Machteloos is het!
Maar .... Je (en ik) analyseert het niet goed. Israël heeft het volste recht om alle omringende landen binnen te vallen en de Palestijnen te verjagen om ze vervolgens te bombarderen.
Wij begrijpen dat gewoon niet.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 24 okt 2024 15:18
Machteloos is het!
Maar .... Je (en ik) analyseert het niet goed. Israël heeft het volste recht om alle omringende landen binnen te vallen en de Palestijnen te verjagen om ze vervolgens te bombarderen.
Wij begrijpen dat gewoon niet.
Tsja... dat ik daar niet aan heb gedacht met mijn domme kop. :roll: #-o
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html

Bij een Israëlische aanval op een voormalige school in Nuseirat in Gaza zijn donderdag zeker zestien mensen om het leven gekomen. Dat melden persbureaus WAFA en Reuters. Het gebouw werd in gebruik genomen door ontheemde Palestijnen.

Ziekenhuizen en schoolgebouwen! :(
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 24 okt 2024 16:25 https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html

Bij een Israëlische aanval op een voormalige school in Nuseirat in Gaza zijn donderdag zeker zestien mensen om het leven gekomen. Dat melden persbureaus WAFA en Reuters. Het gebouw werd in gebruik genomen door ontheemde Palestijnen.

Ziekenhuizen en schoolgebouwen! :(
Tsja.. gek hè, ik lees elke dag, of eigenlijk na elke nacht, tientallen doden.

Terwijl ChaimNimsky toch zegt:
viewtopic.php?p=644615&hilit=hamas+gedecimeerd#p644615
Heeft Hamas vooraf over nagedacht. Hamas, dat haar burgers beschouwde en behandelde als noodzakelijke offers en hoopte dat er zoveel mogelijk zouden vallen zodat Israel zou stoppen, is nu gedecimeerd op wat losse pockets na. Ze bieden nauwelijks tot geen weerstand meer, al hun meest ervaren leiders zijn gedood en Hamas kan hen niet eens meer wreken.
????
Ik moet zeker nog veel leren. #-o
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Die quote onder mijn naam is van appelflap
Ik heb de fout in de voorafgaande berichten hersteld.
Peter van Velzen
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De andere kant van het verhaal!

https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2 ... an-worden/

Nu de eerste verjaardag van Israëls oorlog tegen Gaza nadert, denk ik terug aan 1948, toen Israël werd opgericht. Onze familie woonde toen in Jeruzalem, waar ik geboren ben. Maar net als het grootste deel van de Palestijnse bevolking werden wij in 1948 uit onze huizen verdreven om plaats te maken voor de staat Israël die op onze woonplaats werd opgericht.

Al 76 jaar streeft Israël ernaar om het Midden-Oosten te onderwerpen, met het doel elke vijand te verwijderen die in staat is om het te verslaan. Op dit moment zien we hoe Israël probeert zijn oude vijanden, Hezbollah en Iran, uit te schakelen. Met de exploitatie van antisemitisme houdt het de rest van de wereld op afstand.

In Palestina heeft Israël de volledige controle over Gaza en de Westelijke Jordaanoever en is het bezig Jeruzalem te judaïseren. Het Palestijnse verzet tegen deze wandaden is al vele malen opgelaaid, maar werd altijd gemakkelijk door Israël in bedwang gehouden.

Verdedigen my ass!
Ik blijf vragen: Wie is in deze de grote agressor?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Aljazeera meldt dat Israëlische tanks vuren op het Kamal Adwan ziekenhuis in N-Gaza.
Ook zou machinegeweervuur worden gehoord.
Er zouden nog patiënten liggen. Er is naar verluidt ook nog medisch personeel.
https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrEqhq ... 2LqdGaopw-
Je zou zeggen, dat dat niet kan gericht zijn tegen Hamas, want dat zou er nog nauwelijks zijn.??
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 24 okt 2024 17:36Je zou zeggen, dat dat niet kan gericht zijn tegen Hamas,...
Natuurlijk wel. Waar anders tegen?
... want dat zou er nog nauwelijks zijn.??
Klopt, daarnaast hebben enkele honderden zich de laatste dagen overgegeven. Veel meer dan duizend gewapende Hamasstrijders zijn er niet meer over en die zijn verdeeld in losse pockets, zoals ze zich in ziekenhuizen, scholen en op andere plekken met burgers ophouden.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 24 okt 2024 19:02
Gerard R. schreef: 24 okt 2024 17:36Je zou zeggen, dat dat niet kan gericht zijn tegen Hamas,...
Klopt, daarnaast hebben enkele honderden zich de laatste dagen overgegeven. Veel meer dan duizend gewapende Hamasstrijders zijn er niet meer over en die zijn verdeeld in losse pockets, zoals ze zich in ziekenhuizen, scholen en op andere plekken met burgers ophouden.
Zijn die er dan nog een beetje na al die bommen?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Jahaa.. dat vraag ik mij dus ook af.
Enz.
Zijn die er dan nog een beetje na al die bommen?
Gesloten