Nee, dat sta je nog steeds niet! Opnieuw houd je de deur open voor dat het Palestijnse kinderprogramma fake is en jodenhaatspelletjes maar een randverschijnsel zouden zijn. En opnieuw wals je over de afschuwelijkheid ervan heen door onmiddellijk over te gaan op het waarom ervan, oftewel om uiteindelijk de Israëliërs toch de schuld te kunnen geven. Je zit nog steeds in je fundie mindset vast. Je hebt het nog steeds niet klaargespeeld om een deel van de schuld voor dit hele spektakel aan de Palestijnen te geven.dikkemick schreef: ↑23 okt 2024 10:49 Rereformed, mij en een steeds groter groeiend deel van de humane wereldbevolking is niets bekend over bordspelen die kinderen van Palestijnen in de baarmoeder voorgeschoteld krijgen.
Als dit werkelijk gebeurd bij alle kinderen is dat zeker zeer kwalijk!
Echter: WAAROM wordt dit met de paplepel ingegoten? Waar komt dit vandaan? Waarom Jodenhaat?
En....is het puur Jodenhaat of Israël-haat?
Is het bijbels/koran geïnspireerde haat of speelt er in die regio toch meer?
Ik sta er open voor!
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Born OK the first time
ALS dit een welbekend verschijnsel is, waarom hoor ik dat (en de rest van de wereld) van Rereformed en komt dit niet uitgebreid in het nieuws?
Eenzijdige desinformatie? De beelden die we in het westen te zien krijgen liegen er niet om (wat Israëls beleid betreft)
Eenzijdige desinformatie? De beelden die we in het westen te zien krijgen liegen er niet om (wat Israëls beleid betreft)
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Wat je nu doet is tot het uiterste gaan om maar niet je conclusies over jezelf te hoeven trekken. Je blijft maar hopen op dat het allemaal valse informatie is. Dat komt exact overeen met hoe verdwaasde magatrumpfans reageren wanneer ze worden aangesproken met de waarheid over Trump. Overdenk je mindset!
Born OK the first time
Waar zeg ik.dat de informatie vals is?Rereformed schreef: ↑23 okt 2024 11:16Wat je nu doet is tot het uiterste gaan om maar niet je conclusies over jezelf te hoeven trekken. Je blijft maar hopen op dat het allemaal valse informatie is. Dat komt exact overeen met hoe verdwaasde magatrumpfans reageren wanneer ze worden aangesproken met de waarheid over Trump. Overdenk je mindset!
Leg me geen woorden in de mond aub!
Ik vraag me af, ALS dit wijdverspreid bekend is, waarom moeten we dat van jou en YouTube horen?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik ga niet eeuwig mezelf herhalen dikkemick. Ik heb jou aangesproken. Indien je niet wil luisteren, jezelf niet onder handen wil nemen, je fundamentalistische mindset niet wil overdenken, ben ik verder uitgepraat met je.dikkemick schreef: ↑23 okt 2024 11:29Waar zeg ik.dat de informatie vals is?Rereformed schreef: ↑23 okt 2024 11:16Wat je nu doet is tot het uiterste gaan om maar niet je conclusies over jezelf te hoeven trekken. Je blijft maar hopen op dat het allemaal valse informatie is. Dat komt exact overeen met hoe verdwaasde magatrumpfans reageren wanneer ze worden aangesproken met de waarheid over Trump. Overdenk je mindset!
Leg me geen woorden in de mond aub!
Ik vraag me af, ALS dit wijdverspreid bekend is, waarom moeten we dat van jou en YouTube horen?
Ik kan mijn tijd wel beter besteden dan het te verspillen in dit nutteloze topic. Att lära sig svenska är fantastiskt och roligt. Och att bo längst i norr är underbart. Frisk luft och lugnt liv!
Born OK the first time
Это хорошо. Мы увидим, как будет развиваться эта ситуация и будет ли осужден Израиль.Rereformed schreef: ↑23 okt 2024 11:38 Ik kan mijn tijd wel beter besteden dan het te verspillen in dit nutteloze topic. Att lära sig svenska är fantastiskt och roligt. Och att bo längst i norr är underbart. Frisk luft och lugnt liv!
P s. Is daar geen forum reglement voor? Iemand aanspreken in een andere taal?
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Sjeij oet!! Sjeij estebleef oet!!!!
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Dat is exact wat ons Mam zei als ik en de rest van haar 7 kids weer eens met elkaar in de clinch lagen en er een knokpartij dreigde. In mijn hoofd hoor ik haar stem terwijl ik dit lees. Voor zij dit ijzig kalm maar zeer nadrukkelijk zei ging ze dan midden in de woonkamer staan en terwijl ze met haar hoofd omlaaggebogen met haar wijsvinger naar een denkbeeldig punt voor haar op de grond wees zei ze dan met een lage doch behoorlijk verheven stem:
- "EN NOOW LOEËSTERE! ALLEMAOL!!!"
- "Sjeij oeët!! Sjeij estebleef oeët!!!!"
Ik kon dat 'oeëtsjeije' destijds langer dan 4 uur volhouden, dus
dat zal me nu als volwassene[?] toch ook moeten kunnen lukken ...
... dat wordt dus weer eens afkicken ... miljaar!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
@ Dikkemick, Mus...........
Was Israel een keurige modelstaat geweest, dan was dit probleem er nog steeds.
Elders in de wereld wordt dan ook heel anders gereageerd op onderdrukking.
Zo gaan Tibetanen na 75 jaar Chinese onderdrukking niet over op moordpartijen tijdens Chinese muziekfestivals. En verdreven Sudeten Duitsers hebben een nieuw bestaan opgebouwd en hun kleinkinderen dromen niet van vernietiging van Tsjechië. Zuid Afrika kwam tot een redelijk vreedzame oplossing na decennia van Apartheid.
MAAR........
Dat doet niets af aan de kwalijke kant van het Israelische beleid. Israel draagt natuurlijk ook zelf bij aan haat. Zou Israel zich beschaafder gedragen, proportioneel reageren, stoppen met kolonisatie van de Westbank, dan zou een belangrijke voedingsbodem voor deze ideologie van haat wegvallen.
In deze discussie lijkt het lastig om beide kanten van dit verhaal onder ogen te zien.
Het is niet het een of het ander.
Beiden is tegelijkertijd waar.
Islamitisch gedreven strijd en Jodenhaat bestond al eeuwen voor Israel werd opgericht en wordt (dus) niet veroorzaakt door Israel. De moordpartijen van Hamas komen voort uit dezelfde haat die mensen drijft om cartoonisten te vermoorden of homoseksuelen en afvalligen om te brengen.Mus schreef: ↑23 okt 2024 10:07 Ik moet eerlijk zeggen dat ik het “extremisme” zoals jij dat noemt, niet zo gek vind, met in achtneming dat ik zelf een mens ben en me derhalve heel goed kan voorstellen dat ik niet bepaald mijn onderdrukker lief zal hebben en er alles aan zou doen om die kapot te maken op alle mogelijke manieren die binnen mijn bereik zouden liggen, zou jij dat gek vinden?
Was Israel een keurige modelstaat geweest, dan was dit probleem er nog steeds.
Elders in de wereld wordt dan ook heel anders gereageerd op onderdrukking.
Zo gaan Tibetanen na 75 jaar Chinese onderdrukking niet over op moordpartijen tijdens Chinese muziekfestivals. En verdreven Sudeten Duitsers hebben een nieuw bestaan opgebouwd en hun kleinkinderen dromen niet van vernietiging van Tsjechië. Zuid Afrika kwam tot een redelijk vreedzame oplossing na decennia van Apartheid.
MAAR........
Dat doet niets af aan de kwalijke kant van het Israelische beleid. Israel draagt natuurlijk ook zelf bij aan haat. Zou Israel zich beschaafder gedragen, proportioneel reageren, stoppen met kolonisatie van de Westbank, dan zou een belangrijke voedingsbodem voor deze ideologie van haat wegvallen.
In deze discussie lijkt het lastig om beide kanten van dit verhaal onder ogen te zien.
Het is niet het een of het ander.
Beiden is tegelijkertijd waar.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard_m
Een uitstekende conclusie.
Wat ik niet weet is wanneer Hamas is opgericht. Hebben zij voor 1948 al cartoonisten en joden vermoord?
Ik.zie nu dat het een verzetsbeweging uit 1987 is opgericht na de eerste intifada? Waarom dus? Ligt dan aan de joden? Of ligt dat aan het beleid van Israël?
En ik zie dat Hezbollah in 1982 opgericht is omdat Israël zuid Libanon bezet hield....
https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2 ... ersterken/
....wat er niet wordt bij gezegd is dat zowel het ontstaan als de huidige sterkte van Hamas voor een belangrijk deel te danken is aan een doelbewuste politiek van achtereenvolgende Israëlische politieke leiders.
...We moeten de waarheid vertellen. De strategie van Netanyahu is om de optie van twee staten te voorkomen, dus maakt hij van Hamas zijn naaste partner. Hamas is openlijk een vijand. In het geheim is het een bondgenoot.”
Een uitstekende conclusie.
Wat ik niet weet is wanneer Hamas is opgericht. Hebben zij voor 1948 al cartoonisten en joden vermoord?
Ik.zie nu dat het een verzetsbeweging uit 1987 is opgericht na de eerste intifada? Waarom dus? Ligt dan aan de joden? Of ligt dat aan het beleid van Israël?
En ik zie dat Hezbollah in 1982 opgericht is omdat Israël zuid Libanon bezet hield....
https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2 ... ersterken/
....wat er niet wordt bij gezegd is dat zowel het ontstaan als de huidige sterkte van Hamas voor een belangrijk deel te danken is aan een doelbewuste politiek van achtereenvolgende Israëlische politieke leiders.
...We moeten de waarheid vertellen. De strategie van Netanyahu is om de optie van twee staten te voorkomen, dus maakt hij van Hamas zijn naaste partner. Hamas is openlijk een vijand. In het geheim is het een bondgenoot.”
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dat is wensdenken. Want het Palestijnse verzet roept al 75 jaar lang op tot verovering van heel het land en afschaffing van de staat Israel. Talloze keren is je aangezegd dat Palestijnen in het verleden nooit genoegen hebben genomen met een compromis. Waarom komt dat niet aan?
Ook sta je er niet bij stil dat voor de Joden het gebied van de westbank onafscheidelijk tot het begrip Israel behoort. Ik heb geen glazen bol, maar dit kan ik met zekerheid voorspellen: de Joden zullen nooit stoppen met kolonisatie van de westbank. Integendeel, Israel is één van de landen die kan rekenen op een flinke bevolkingsgroei. Het zal de komende decennia uitgroeien van 10 tot 15 miljoen inwoners.
De terreuraanslag heeft het voor Israel ook glashelder gemaakt dat een onafhankelijke Palestijnse staat een onmogelijkheid is. Een tweestatenoplossing is volledig van de baan.
De Palestijnse zaak wordt nu definitief en letterlijk de grond in geboord. Het lijkt mij, na een jaar, nogal duidelijk dat Israel met deze oorlog doorgaat totdat het alle weerstand en mogelijkheid tot hernieuwde weerstand heeft gebroken, inclusief de weerstand die vanuit Iran komt.
Daarna zal Israel, denk ik zelf, zowel Gaza als de Westbank geheel en officieel annexeren. En alle Palestijnen binnen dat gebied zullen onderdeel van dat ene land Israel worden.
Zelf zie ik het als de enige oplossing voor het probleem.
Born OK the first time
Rereformed
Nu begrijpt Gerard_m het ook al niet....en dat terwijl jij zo duidelijk bent
Wat denk je zelf?Waarom komt dat niet aan?
Nu begrijpt Gerard_m het ook al niet....en dat terwijl jij zo duidelijk bent
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Omdat de VS en de rest van de westerse wereld altijd dit liedje van tweestatenoplossing als een refrein gezongen heeft. We zijn beschaafd. Voor ons rationeel ingestelde mensen is het een lekker gemakkelijke oplossing en compromissen sluiten behoort tot de kern van ons politieke denken. (De Biden-regering doet het heel naief nog steeds! Nu ik het overdenk is het misschien heel gewiekst: op deze manier geeft de VS aan de buitenwereld te kennen dat het goede bedoelingen heeft met de Palestijnen. Maar aangezien iedereen weet dat er niets komt van die oplossing heeft dit liedje opdreunen geen enkele betekenis, en kan de VS rustig Israel steunen.)
Op dezelfde manier heeft het westen miljarden in Gaza gepompt en dacht men dat we daarmee goed werk deden. We hadden er geen idee van waar het geld in werkelijkheid voor gebruikt werd. We zijn naief geweest. Net als met wat we dachten over Rusland nadat de Sovjet-Unie ophield te bestaan.
We houden niet zo van Maofiguren, maar toen hij opmerkte dat politieke macht komt uit de loop van een geweer had hij gelijk.
Born OK the first time
Maar dan houd ik 2 vragen Rereformed.
1. Wat vindt jij van de geschiedenis mbt de oprichting van Hamas e n Hezbollah (zie vorige bijdrage)
2. Wat zou volgens jou DE oplossing in dit langslepende conflict zijn?
1. Wat vindt jij van de geschiedenis mbt de oprichting van Hamas e n Hezbollah (zie vorige bijdrage)
2. Wat zou volgens jou DE oplossing in dit langslepende conflict zijn?
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Interesseert mij niet.
Precies waar het nu naar toegaat. Ik heb je die ontwikkeling net geschetst. Eén land Israel waar de Palestijnen gewoon in opgenomen zijn.2. Wat zou volgens jou DE oplossing in dit langslepende conflict zijn?
Dit is de eerste fase. De annexatie van Gaza en de Westbank is de tweede fase. De derde fase is de opbouw en zorg voor die Palestijnen (opbouw van Gaza, gezondheidszorg, educatie, integratie).
Er zijn talloze landen waar verschillende volken tot één land behoren.
Born OK the first time