Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

Gerard R. schreef: 17 okt 2024 22:01
lost and not found yet! schreef: 17 okt 2024 21:23 Israel Katz op Telegram:
🟡 The arch-terrorist Yahya Sinwar, responsible for the massacre and atrocities of October 7th, was eliminated today by IDF soldiers.

This is a major military and moral achievement for Israel and a victory for the entire free world against the axis of radical Islam led by Iran.

Sinwar's elimination opens the door for the immediate release of the hostages and paves the way for the end of Hamas' rule and a new reality in Gaza.

Israel now expects the backing and support of the free world to advance these critical objectives together.

Israel Katz
Die steun en support heeft Israël van mij, Pukkie.. heel voorwaardelijk.. in niet-materiële zin en om twee redenen.
Omdat ik snap waarom de haat tegen de man zo ongelooflijk groot was na die moordpartij op 7 oktober (en meer).
Dat hij dood is mag best gevierd worden.
En omdat ik graag zou zien dat het onzinnige doden van onschuldigen door Israël wat minder kan.
Wie dood is, is helaas nou eenmaal dood, niets aan te doen.
Beste Gerard,

De haat tegen die man was zo verschrikkelijk groot! Maar helemaal niet alleen door 7 oktober 2023! Hij heeft tijdens zijn leven meer Palestijnen vermoord of laten vermoorden dan Israël heeft gedaan! Het wereldwijde voorbeeld van een religieuze terroristische organisatie!

Daarbij, natuurlijk zou ik ook graag zien dat het doden van burgers door Israël wat minder wordt of helemaal verdwijnt! En dat is wat Israël ook wil. Het probleem is echter dat ze zowel door Hamas als Hezbollah gedwongen worden om burgerdoelen aan te vallen omdat zowel Hamas als Hezbollah zich daar juist verschuilen. Lafaards dat het zijn, zich juist daar verschuilen, om zich zielig voor te doen als Israël weer een burgerdoel aanvalt. Ik denk en ik hoop dat er met de uitschakeling van Sinwar, de leider van Hamas en Nasrallah, de secretaris-generaal van Hezbollah een betere tijd voor de Palestijnen en Libanezen gaat komen! Het is eigenlijk heel apart, de Gazanen en Libanezen kotsen degenen uit waarvan ze verwacht hadden dat die voor hun een beter leven konden creëren!
Maar het is goed voor de regio dat zowel de leiders van Hamas en Hezbollah uitgeschakeld zijn! Stel je een Albert Heijn voor met alleen caissières, vakkenvullers en filiaalleiders! Dan ga je snel naar de filistijnen hoor! :D
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 17 okt 2024 22:21
lost and not found yet! schreef: 17 okt 2024 21:23 Israel Katz op Telegram:

(..)
Het is eigenlijk heel apart, de Gazanen en Libanezen kotsen degenen uit waarvan ze verwacht hadden dat die voor hun een beter leven konden creëren!
(..)
Beste lanfy, zo gaat het helaas zo veel.
De mensen weten vaak niet wat ze doen. Kúnnen het vaak niet weten... Naief, onschuldig.. Onderdrukt, beïnvloed... etc..
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 17 okt 2024 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
lost and not found yet!
Superposter

HierEnNu schreef: 17 okt 2024 17:08
Voorlopig koester ik deze historische foto op mijn hart

IDF troops stand over the body of who Israel believes
was Hamas leader Yahya Sinwar in Gaza on October 17, 2024. (Courtesy)

Ik ook! En hij wist het voordat hij eraan begon! De “vrijheidsstrijder “! Hij heeft imo meer Palestijnen naar de verdoemenis geholpen dan Israël in zijn hele bestaan heeft gedaan! Maar als niet, laat maar weten!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 17 okt 2024 22:05 Uitstekend dat Sinwar bij zijn 72 druiven zit, maar enig idee hoe hij zo diep is kunnen zinken? Zou Israël er wellicht een kleine rol in gespeeld hebben. Een rol die ze nu ook weer met verve voortzetten.
Als je niet onderhandelt met Israël en ze bij voorbaat wil uitroeien ben je gewoon de LUL! Dat is de laatste 75 jaar zo geweest en zal ook niet veranderen! Hij heeft alleen zo diep kunnen zinken door haat! Dat is de enige drijfveer van de Islamitische terroristen! Alleen JIJ op dit hele forum hebt het niet door! Ooit afgevraagd wat dat over jou zegt? En ik ben weer benieuwd!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Gerard R. schreef: 17 okt 2024 22:26
lost and not found yet! schreef: 17 okt 2024 22:21
Beste lanfy, zo gaat het helaas zo veel.
De mensen weten vaak niet wat ze doen. Kúnnen het vaak niet weten... Naief, onschuldig.. Onderdrukt, beïnvloed... etc..
Heb je helemaal gelijk in! Wat dat betreft mogen we op een bepaalde manier blij zijn dat we hier wonen en opgegroeid zijn!
We are dancing again!
🔱
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 17 okt 2024 22:05 Uitstekend dat Sinwar bij zijn 72 druiven zit, maar enig idee hoe hij zo diep is kunnen zinken? Zou Israël er wellicht een kleine rol in gespeeld hebben. Een rol die ze nu ook weer met verve voortzetten.
Zelfs nu blijf je het opnemen voor Sinwar,
want volgens jou zijn ook zijn misdaden de schuld van Israël?
Dan kun je het toch ook niet echt vreemd vinden
dat er mensen zijn die jou een Zelfcensuur vinden?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 17 okt 2024 17:34 Het is bevestigd: de rat is dood.
Het is bevestigd, jij gebruik ontmenselijking als een manier om te discussiëren. Ga je schamen:
Het moet zijn: De terroristenleider is dood.
Een rat bedenkt zo'n slachtpartij niet.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 18 okt 2024 02:25
Het is bevestigd, jij gebruik ontmenselijking als een manier om te discussiëren. Ga je schamen:
Remember? Excuses aan de ratten, maar "Sinwar" (سِنْوَار) en het woord "Sinfar" (سِنْفَار) schrijf je vrijwel hetzelfde en worden eveneens bijna identiek uitgsproken. Vandaar "rat". De rat is dood.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 18 okt 2024 02:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

lost and not found yet! schreef: 17 okt 2024 22:21 De haat tegen die man was zo verschrikkelijk groot! Maar helemaal niet alleen door 7 oktober 2023! Hij heeft tijdens zijn leven meer Palestijnen vermoord of laten vermoorden dan Israël heeft gedaan! Het wereldwijde voorbeeld van een religieuze terroristische organisatie!
Alhoewel hij ongetwijfeld veel Palestijnen het leven heeft gekost, zijn slechts enkele honderden, gedood door Palestijnen.
Ik vond een vrij uitgebreide lijst op de website van B'Tselem. Maar het aantal is verhoudingsgewijs klein, ofschoon altijd nog te hoog.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

ChaimNimsky schreef: 18 okt 2024 02:37
Remember? "Sinwar" (سِنْوَار) en het woord "Sinfar" (سِنْفَار) schrijf je vrijwel hetzelfde en worden eveneens bijna identiek uitgsproken. Vandaar "rat". De rat is dood.
Wacht een volgende keer wat langer met reageren, in plaats van je gedrag goed te praten. Ratten zijn intelligente knaagdieren, en zijn niet verantwoordelijk voor de dood van meer dan 1100 mensen.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 18 okt 2024 02:55 Wacht een volgende keer wat langer met reageren, in plaats van je gedrag goed te praten. Ratten zijn intelligente knaagdieren, en zijn niet verantwoordelijk voor de dood van meer dan 1100 mensen.
Vandaar "Excuses aan de ratten".
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 18 okt 2024 02:37
Het is bevestigd, jij gebruik ontmenselijking als een manier om te discussiëren.
Ga je schamen:
Remember? Excuses aan de ratten, maar "Sinwar" (سِنْوَار) en het woord "Sinfar" (سِنْفَار) schrijf je vrijwel hetzelfde en worden eveneens bijna identiek uitgsproken. Vandaar "rat". De rat is dood.
Ik begrijp jou en die symboliek heel goed hoor! Toch ben ik er geen voorstander van om in gezelschap van minder begripvollen een rat met Sinwar te vergelijken, vooral ook omdat daarmee de rat erg veel onrecht wordt aangedaan. Jouw excuses aan de ratten stel ik dan ook erg op prijs!

---------------
Peter van Velzen schreef: 18 okt 2024 02:43
lost and not found yet! schreef: 17 okt 2024 22:21 De haat tegen die man was zo verschrikkelijk groot! Maar helemaal niet alleen door 7 oktober 2023! Hij heeft tijdens zijn leven meer Palestijnen vermoord of laten vermoorden dan Israël heeft gedaan! Het wereldwijde voorbeeld van een religieuze terroristische organisatie!
Alhoewel hij ongetwijfeld veel Palestijnen het leven heeft gekost, zijn slechts enkele honderden, gedood door Palestijnen.
Ik vond een vrij uitgebreide lijst op de website van B'Tselem. Maar het aantal is verhoudingsgewijs klein, ofschoon altijd nog te hoog.
Jij beperkt je weer gemakshalve tot getallen, want die zijn [be]grijpbaar voor je en zulks is begrijpelijk. Maar duik er eens wat verder in, voorbij de getallen en het menselijker wijs gesproken begrijpelijke? Duik eens wat verder in die daadwerkelijk gruwelijke daden die Sinwar [schijnbaar?!] daadwerkelijk met eigen handen gepleegd heeft, kennelijk alleen al om daarmee zijn macht en aanzien te vestigen door mensen doodsangst aan te jagen en dus niet eens alleen maar om zijn kennelijk onverzadigbaar sadisme te bevredigen.

Tijdens zijn gevangenschap in de Israëlische cel wist hij zelfs daar een klein terreurbewind te stichten en waren daar zelfs sommige cipiers doodsbang voor Sinwar! Hij deinsde er kennelijk niet voor terug als hij een medegevangene om moverende redenen veroordeelde, hij eigenhandig met het gezicht van die medegevangene over de muur bleef schuren
tot hij vond dat diens gezicht voldoende gevild was ...
... het zal mij derhalve niet verbazen als Sinwar van de twintig jaar die hij in de Israëlische cel heeft doorgebracht er tien van in de isolatie heeft mogen vertoeven ...
... zulks vind ik inhumaan, zelfs de doodstraf acht ik in dat geval humaner.

Bovendien, met de kennis van nu, zou de doodstraf destijds voorkomen hebben
dat ik vandaag feest zou vieren [mede] vanwege de dood van Sinwar,
al geef ik onmiddellijk toe dat ik Sinwar's dood beschouw
als het spreekwoordelijke kaarsje op de taart! [ mijn verjaardagstaart! :wink: ] :occasion6:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
Peter van Velzen
Site Admin

HierEnNu schreef: 18 okt 2024 03:15 Jij beperkt je weer gemakshalve tot getallen, want die zijn [be]grijpbaar voor je en zulks is begrijpelijk. Maar duik er eens wat verder in, voorbij de getallen en het menselijker wijs gesproken begrijpelijke? Duik eens wat verder in die daadwerkelijk gruwelijke daden die Sinwar [schijnbaar?!] daadwerkelijk met eigen handen gepleegd heeft, kennelijk alleen al om daarmee zijn macht en aanzien te vestigen door mensen doodsangst aan te jagen en dus niet eens alleen maar om zijn kennelijk onverzadigbaar sadisme te bevredigen.
Ik reageerde alleen op Lanfy's bewering:
"Hij heeft tijdens zijn leven meer Palestijnen vermoord of laten vermoorden dan Israël heeft gedaan!"
Hoeveel dat er zijn daarover zijn verschillende oordelen mogelijk, maar zij die geneigd zijn Israëls huidige politiek negatief te beoordelen men zouden dit kunnen beschouwen als beweren dat het er minstens 10.000 zouden zijn. Het zijn er overigens meer dan te veel.

Verder maak ik geen onderscheid tussen - onschuldige - slachtoffers. Ik hoef niet iemands biografie te hebben gelezen om zijn of haar overlijden te betreuren. We zijn allemaal onder de indruk van het getal 6.000.000. Daarvoor hoeven we geen specifieke gruweldaden te kennen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 18 okt 2024 00:47
Zelfs nu blijf je het opnemen voor Sinwar,
want volgens jou zijn ook zijn misdaden de schuld van Israël?
Dan kun je het toch ook niet echt vreemd vinden
dat er mensen zijn die jou een Zelfcensuur vinden?
Ik lijk soms wel een advocaat hè?! Opgegroeid in een vluchtelingenkamp en in de gevangenis in Israël gezeten. Had 4 Palestijnen gedood versus Israël 40.000

Maar knap dat je zelfs mijn aversie tegen deze terroristen weet om te draaien naar 'het opnemen voor Sinwar'

Chapeau!

Overigens heeft Duitsland ook humor.

Nu het geweld in Gaza en Libanon escaleert, worden landen steeds terughoudender met het leveren van oorlogstuig aan Israël. Zo niet Duitsland, dat belooft spoedig nieuwe wapens te sturen - mits Israël belooft geen mensenrechten te schenden.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Oog om oog, tand om tand heeft in de historie van de wereld altijd voor leed en ellende gezorgd bij alle betrokken partijen. Er zijn dan alleen verliezers. De ene voelt zich vernederd door de ander, er onder geduwd, en wil persé terug 'boven' de ander staan door deze op zijn beurt te vernederen. En weer opnieuw wil de ander zich boven jou stellen omdat je hem diep hebt vernederd. Dat is een oneindige duivelscirkel waarin je gevangen zit. Je voelt verdriet, pijn en haat en veroorzaakt daarom bij de ander ook verdriet, pijn en haat dat weer voor vergelding zorgt enzovoort.

Dat blijft duren totdat iemand dat patroon doorbreekt.

Ik raad alle partijen aan het boekje 'Geweldloze communicatie' van Marschall Rosenberg te lezen (die warme oproep geldt trouwens voor elke natie en elke mens) om te leren vanuit empathie en mededogen met elkaar om te gaan in plaats van elkaar te vernederen.

Trouwens, ik geloof in Het Licht na de dood of nabij de dood. Waar men een levensterugblik zal ervaren waarbij men het aan anderen aangedane leed en de aangedane vreugde bij de ander vele malen intenser zal voelen. Daar getuigen Bijna-Dood-Ervaarders toch van. Of het nu een hallucinatie is of werkelijkheid, in de beleving ervan maakt het voor de ervaarders niet het minste een verschil uit. Men ervaart het zeer heftig en zeer intens: een soort beoordeling over het eigen leven vanuit een moreel standpunt. Welk leed en welke vreugde heeft men veroorzaakt? En men voelt dit vele malen intenser aan. Mochten beide strijdende partijen dat weten, zou men misschien voorzichtiger met elkaar omgaan. Doe een ander niet aan wat je jezelf niet wil aandoen (gulden regel), wordt dan zeer tastbaar.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
en: Death does not exist in first-person mode.
Gesloten