Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

@ Dikkemick:

Aan welke kant sta jij eigenlijk?

:

https://youtube.com/watch?v=VnpO3ntndvk&feature=shared

Duurt iets langer dan 5 minuten!
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Ik raad iedereen hier in dit topic aan de uitzending van bar laat van 25 okt 2024 ( dat was dus gisteren) via uitzending gemist te kijken vanaf ongeveer 27 min 17 wordt het interessant mbt tot de Israël/palestina kwestie. Ik heb gepoogd een link te geven wat niet gelukt is dus daarom maar zo. Tijdens het kijken zal vanzelf duidelijk worden waarom het interessant is.

Groet mus.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 16 okt 2024 00:58 Ik raad iedereen hier in dit topic aan de uitzending van bar laat van 25 okt 2024 ( dat was dus gisteren) via uitzending gemist te kijken vanaf ongeveer 27 min 17 wordt het interessant mbt tot de Israël/palestina kwestie. Ik heb gepoogd een link te geven wat niet gelukt is dus daarom maar zo. Tijdens het kijken zal vanzelf duidelijk worden waarom het interessant is.

Groet mus.
Die uitzending van 'Bar Laat' was niet op 25 okt 2024,
want gisteren was het 15 oktober.
Zie eventueel:
Bar Laat - Afl. 30•Gisteren 22:40 schreef:
vanaf ongeveer minuut 27

Zowel Ramsey Nasr als Raoul Heertje maakte vorig jaar indruk
met hun woorden over de oorlog tussen Israël en Hamas. Ze zijn beiden te gast.

VIDEO [klik op klink vanaf ongeveer minuut 27] duurt tot minuut 56:
Wat is jouw reden om hier niet zelf, gewoon ff in jouw eigen woorden[!], te verwoorden
waarom jij iedereen hier in dit topic die betreffende uitzending van 'Bar Laat' aanraadt?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maar onze grote midden oosten held heeft al antwoord op de suggestie om toch vooral Iran niet te hard aan te pakken.
We luisteren naar de meningen van de Verenigde Staten', aldus zijn woordvoering dinsdag, 'maar we zullen onze uiteindelijke beslissingen nemen op basis van ons nationaal belang.'

Hoe impopulair (wereldwijd) kun je jezelf maken? Maar goed, sancties van Amerika slaan nergens op. Op naar Iran dus!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 15 okt 2024 22:07
Peter van Velzen schreef: Israël zou er geen voorkeur voor hebben als Hamas en Hezbollah niet zouden bestaan en als er geen Ayatollah's de baas spelen in Iran en er ook geen Houthi's zouden zijn die schepen in de rode zee bestoken? Dat lijkt me sterk. Er is inderdaad nóg een verschil. Israël heeft geen bezwaar tegen de naam Libanon, de naam Iran of de naam Yemen. Hoogstens tegen de naam Palestina.
NB Aljazeera,, de nieuwszender welke Israël het liefst de mond zou snoeren! Maar opnieuw niemand raakte gewond door de raket.
Peter van Velzen schreef:Er is volgens mij geen macht die ten koste van alles probeert de bevolking van Israël te vernietigen. Net zo min als er een macht is die de bevolking van de West-Bank, of Gaza of Zuid-Libanon ten koste van alles probeert te vernietigen.
Er zijn wel veel burgers - met name in de Gaza strook - die omkomen. Er is verder ten minste één regeringsleider die bezig is - op kosten van de VS - Hamas te vernietigen. Jij zult daar misschien geen bezwaar tegen hebben, maar het is in mijn ogen niet proportioneel ten opzichte van het werkelijke gevaar dat deze boevenbende voor de Israëlische bevolking vormt.
Wat denk je nou dat het streven van Hamas, Hezbollah, Iran, Jemen en Syrië echt is? Vrede in het Midden-Oosten? Keep on dreaming Peter!
Wat de verschillende leiders peroonlijk nastreven weet ik niet, maar vrede lijkt niemands ideaal, met name niet van hen, die de onderhandelaar van de tegenpartij om het leven brachten.
En begin aub alstublieft niet weer over wat proportioneel is! Hamas had afspraken met Iran en de terroristische organisatie Hezbollah om Israël gezamenlijk aan te vallen op 07-10-2023! Of heb je dat gemist in het nieuws? En je hebt gelijk wat betreft dat er geen macht is die de bevolking van de West-Bank, Gaza of Libanon ten koste van alles wil vernietigen! En DAT is het grote verschil tussen beide partijen!
Dat heb ik inderdaad gemist, ik heb alleen gehoord dat Hamas om hulp had gevraagd, niet dat er afspraken over waren gemaakt (die dus niet zijn nagekomen)
Ps, hoe denk jij eigenlijk over het functioneren van de VN de laatste 20 jaar in Libanon?
Unifil functioneert nauwelijks, want ze heeft te weinig bewapening om welke partij dan ook te verhinderen drones en raketten te sturen. Ze zijn echter wel een beter "human shield" dan de Palestijnse burgers.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 16 okt 2024 07:12 :scissors:
Unifil functioneert nauwelijks, want ze heeft te weinig bewapening
om welke partij dan ook te verhinderen drones en raketten te sturen.
Ze zijn echter wel een beter "human shield" dan de Palestijnse burgers.
Aanhangers van HezboAllaH&Co vinden om moverende redenen Unifill een beter 'Human Shield'
dan de Libanese[!] burgers, maar jij bent geen lid en/of aanhanger van HezboAllaH&Co, toch?
  • BTW:
    HezboAllaH is niet degene die Palestijnse burgers
    als 'Human Shield' voor de trein gooit hoor: dat doet Hamas&Co! :idea:

.
lost and not found yet!
Superposter

HierEnNu schreef: 16 okt 2024 14:49
Aanhangers van HezboAllaH&Co vinden om moverende redenen Unifill een beter 'Human Shield'
dan de Libanese[!] burgers, maar jij bent geen lid en/of aanhanger van HezboAllaH&Co, toch?
  • BTW:
De kennis van de situatie in het Midden-Oosten is hier vaak ver te zoeken!

Ps, als het IDF in Libanon nog even doorgaat wordt Iran uiteindelijk de grootste wapenleverancier van Israël!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 16 okt 2024 07:10 Maar onze grote midden oosten held heeft al antwoord op de suggestie om toch vooral Iran niet te hard aan te pakken.
We luisteren naar de meningen van de Verenigde Staten', aldus zijn woordvoering dinsdag, 'maar we zullen onze uiteindelijke beslissingen nemen op basis van ons nationaal belang.'

Hoe impopulair (wereldwijd) kun je jezelf maken? Maar goed, sancties van Amerika slaan nergens op. Op naar Iran dus!
Jij hebt duidelijk geen idee van het nationale belang van Israël op dit moment! Inderdaad! Op naar Iran dus! DE grote agressor in het Midden-Oosten! Enig idee hoe de Iraanse bevolking hun Islamitische leiders uitschijten, om even terug te vallen in jou eerder gebruikte bewoordingen? Nog maar een keertje uitleggen, misschien valt de knikker. Iran financiert Hamas, Hezbollah, Yemen en alle ander terroristische splinterbewegingen die Israël willen vernietigen! En jij zit hier een beetje te zeuren over hoe zielig de opponenten van Israël zijn! Waar ze overigens zelf voor gekozen hebben! Ik ben er van overtuigt dat 90% van de inwoners van Gaza de tijd graag 13 maanden terug zouden willen draaien! Maar dat gaat niet lukken. We hebben in Nederland toch zo’n nuchter gezegde: wie z’n billen brand…………….

Dat ja!!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Peter van Velzen schreef:
NB Aljazeera,, de nieuwszender welke Israël het liefst de mond zou snoeren! Maar opnieuw niemand raakte gewond door de raket.
Het gaat er niet om of er iemand gewond raakte! Het gaat erom dat Yemen raketten afschiet op burgers van een land out of the blue! Israël heeft helemaal niks met de genocide plegende machtswellustelingen in Yemen! Je ooit een beetje verdiept in de geschiedenis van Yemen?
Wat de verschillende leiders peroonlijk nastreven weet ik niet, maar vrede lijkt niemands ideaal, met name niet van hen, die de onderhandelaar van de tegenpartij om het leven brachten.
Dat weet ik ook niet, wat ze persoonlijk nastreven en dat heb ik ook niet genoemd! Het gaat erom wat de organisaties nastreven waar ze zich voor inzetten! En jij ziet Nasrallah als een onderhandelaar? Doe eens wat meer onderzoek waar je anders zo goed in bent! Ik help je een beetje op weg! Als er iemand stond, gelukkig stond, voor het vernietigen van de staat Israël was het juist Nasrallah!
Dat heb ik inderdaad gemist, ik heb alleen gehoord dat Hamas om hulp had gevraagd, niet dat er afspraken over waren gemaakt (die dus niet zijn nagekomen)
Ik zal het uitleggen. Het plan was dat zowel Hamas, Hezbollah en Iran, Israël op 07-10-23 tegelijkertijd zouden aanvallen. Dat blijkt uit stukken, gevonden in Gaza en in Libanon. Er zijn zelfs stukken gevonden dat Hezbollah binnenkort een aanval zou plegen op het noorden van Israël, tien keer zo groot als de aanval van Hamas ruim een jaar geleden!
Unifil functioneert nauwelijks, want ze heeft te weinig bewapening om welke partij dan ook te verhinderen drones en raketten te sturen. Ze zijn echter wel een beter "human shield" dan de Palestijnse burgers.
Hier hoef ik niets te zeggen! Dat heeft HierEnNu uitstekend geanalyseerd en daar sluit ik me helemaal bij aan!
We are dancing again!
🔱
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 16 okt 2024 07:12 Unifil functioneert nauwelijks,...
Klopt, ze slaan nog geen deuk in een pakje boter. UNIFIL heeft de afspraak geschonden om Hezbollah samen met de Libanese regering achter de Litani rivier te houden, terwijl Israel de afspraak was nagekomen zich in ruil voor de afspraak terug te trekken. Die fout gaat Israel binnenkort rechtzetten. Nu vindt Israel Hezbollah-wapenopslag en -tunnels op zo'n honderd meter afstand van de UNIFIL kazerne.
Indien Hezbollah zich op de UNIFIL-bases zou bevinden, heb ik geen twijfel dat Israel die bases gewoon beschiet, bombardeert en binnenvalt zoals ze ook de andere gebouwen beschieten, bombarderen en binnenvallen waar Hezbollah of Hamas zich bevindt en anderen als menselijk schild gebruikt.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

• BTW:
Nee, ik ben geen aanhanger van "de partij van God".
Ik besef echter wel degelijk dat wanneer Israël unifil troepen gaat bombarderen, dat het goed mogelijk is dat de VS haar daarin niet zullen steunen, terwijl het bombarderen van Palestijnse burgers, tot nu toe wel door de VS werd gefinancierd.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 17 okt 2024 05:53......., terwijl het bombarderen van Palestijnse burgers, tot nu toe wel door de VS werd gefinancierd.
Ergens heb ik gelezen dat dat oog om oog is. Daar zou een Nederlands gezegde voor zijn:
Wie zijn billen brandt...

wordt met man en muis volledig uitgeroeid en verwoest.

En dit zou DE oplossing zijn om terrorisme de kop in te drukken. Tsja, als je een hele bevolking decimeert is er een kansje dat ook het gedachtegoed verdwijnt. Ik denk en vrees alleen dat dat gedachtegoed juist een enorme impuls krijgt.
Want wie zijn billen brandt.......

Zolang Israël Palestijns gebied bezet houdt en de Palestijnen het recht op zelfbeschikking ontzegt, zal er altijd verzet blijven.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 17 okt 2024 05:53
  • BTW:
Nee, ik ben geen aanhanger van "de partij van God".
Ik besef echter wel degelijk dat wanneer Israël unifil troepen gaat bombarderen, dat het goed mogelijk is dat de VS haar daarin niet zullen steunen, terwijl het bombarderen van Palestijnse burgers, tot nu toe wel door de VS werd gefinancierd.
De VS als bondgenoot blijkt vaak een veel slechtere bondgenoot dan bijvoorbeeld Rusland! Wie daar nog aan twijfelt moet zich wat dat betreft echt eens gaan verdiepen in de oorlogsgeschiedenis van de VS waaruit zal blijken dat zij zonder enige scrupules dezelfde beloftes doen aan twee partijen die vijand zijn van elkaar en vervolgens zonder enige scrupules een derde partij datgene krijgt toegeschoven wat de andere twee beloofd was. Momenteel blijkt zulks helder door Trumps dreigement de NAVO te verlaten, al hoeft zulks niet al te serieus genomen te worden op korte termijn, het toont wel de betrouwbaarheid als bondgenoot aan! NUL dus!
Wat dat betreft geef ik jou groot gelijk:
  • de VS zal Israël van de ene op de andere dag laten vallen als bondgenoot
    indien de VS zulks om moverende redenen beslist.
Mijns inziens is het vooralsnog echter meer dan waarschijnlijk dat de VS heel robuust Israël zal blijven steunen zelfs al komen er meer schermutselingen met UNIFIL als zij zich op blijven stellen als 'Human Shield', want hoe je het went of keert, daarmee maken zij zichzelf tot legitiem militair doelwit volgens het Internationaal Humanitair Recht. Bovendien is gebruik van menselijke schilden verboden en wordt zulks als een oorlogsmisdaad aangerekend:
  • Het gebruik van menselijke schilden als middel om militaire operaties te beschermen wordt beschouwd als een schending van het oorlogsrecht en een oorlogsmisdaad. Dit verbod is vastgelegd in Artikel 51 van het Eerste Protocol bij de Geneefse Conventies.
Wat nu gaande is, dat is dat de VN, die VN die neutraal moet blijven!, menselijke schilden inzet om de Internationaal als terroristisch erkende organisatie HezboAllaH te beschermen, nogmaals:
  • De NIET onpartijdige VN is bezig de Internationaal als terroristisch erkende organisatie HezboAllaH actief te beschermen, NADAT diezelfde VN al meer dan jaar werkeloos toekeek hoe HezboAllaH vrijwel dagelijks Israël met talloze raketten bombardeerde, en dat actieve beschermen doet de VN door middel van oorlogsmisdaden, namelijk door gebruik te maken van menselijke schilden hetgeen verboden is volgens Artikel 51 van het Eerste Protocol bij de Geneefse Conventies.
Mijn conclusie:
  • OF UNIFIL vertrekt,
    OF de VN gaat verder met oorlogsmisdaden plegen
    met alle gevolgen van dien!

.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 17 okt 2024 12:06
Peter van Velzen schreef: 17 okt 2024 05:53
HierEnNu schreef: 16 okt 2024 14:49 (..)

Bovendien is gebruik van menselijke schilden verboden en wordt zulks als een oorlogsmisdaad aangerekend:
  • Het gebruik van menselijke schilden als middel om militaire operaties te beschermen wordt beschouwd als een schending van het oorlogsrecht en een oorlogsmisdaad. Dit verbod is vastgelegd in Artikel 51 van het Eerste Protocol bij de Geneefse Conventies.
(..)
Toch nog enige regel en wet. Maar elk geval zal wel moeten worden bewezen en dat is niet zo eenvoudig. Mooie blauwe
eerlijke ogen tellen dan even niet.
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ik vier alvast een feestje ...

voor het geval zulks niet blijkt te kloppen:

NOS Nieuws vandaag, 15:07
Israëlische leger onderzoekt mogelijke dood Hamasleider Sinwar

.
Gesloten