Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 08 okt 2024 21:45
ChaimNimsky schreef: 08 okt 2024 21:27
dikkemick schreef: 08 okt 2024 17:49 O nee, het ging mij meer om het complotdenken. Spoken zien. Natuurlijk kon je aanslagen verwachten in Israël, daar hoef je geen Mossad, FBI of KGB voor te zijn.
Dat is niet waarover het ging. De Mossad, Sjien Bejt en de Aman hadden voldoende informatie om vast te stellen welke aanslag er plaats ging vinden en ook vrij precies wanneer, net als de CIA, FBI en de NSA dat in de VS hadden. Dankzij gebrekkige inschatting en onderlinge communicatie verzuimden ze er voldoende prioriteit aan te geven.
Ik bedoel: we weten niet wat zij wisten en wat ze deelden of verzwegen hebben. Speculatie.
1 Ding was en is zeker. ALS ze weer de kans krijgen dan slaan ze toe. Israël weet immers ook niet van ophouden. Het staat inmiddels 9-1 voor Israël.
Hoewel dit nog laag ingeschat is uiteraard als je de aantallen doden tegenover elkaar gaat wegstrepen.
Wat is de reden om de aantallen doden tegen elkaar weg te strepen? Wat jij imo nog steeds niet doorhebt is dat zowel Hamas, Hezbollah, Jemen, Iran en Irak, en om een redelijk bevriend land van Israël te noemen, Egypte, totaal geen ene flikker om de Palestijnen geven! De laatste misschien iets meer, maar de eerste 5 die ik noemde interesseert het helemaal niks. Zoals ze zelf duidelijk aangeven zijn ze uit op vernietiging van de staat Israël!

Ps, geld het terugstrepen ook voor het verleden?

Ps2, het maakt voor jou helemaal niets uit, je blijft de azijnpisser zoals in alle andere topics! Als er deugmensen bestaan ben jij er het perfecte voorbeeld van! Eigenlijk wel grappig, je begint een beetje op een Hamas of Hezbollah aanhanger te lijken. Ook die hebben het laatste jaar niets bereikt dan alleen ellende voor hun zogenaamde medegenoten die tenslotte door hun toedoen slachtoffers werden! Beetje dubbel hè?

Dikkemick heeft melding gemaakt van dit bericht.

@Lanfy: Gelieve niet onnodig zaken op de spits te drijven.
@Dikkemick: "op aanhanger van Hamas of Hezbollah lijken" staat niet gelijk aan uitgemaakt worden "voor aanhanger terroristen" zoals je in je melding schrijft. Zoals je weet is een groot deel van Gazanen die je onschuldig noemt aanhanger van Hamas. Een aanhanger is iemand die de oogmerken van een bepaalde groep steunt.
Rereformed
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

ChaimNimsky schreef: 08 okt 2024 21:38Vrouwen zijn actief betrokken bij besluitvorming en beleidsvorming. Veel vrouwen zijn onderwijsprofessionals en vervullen belangrijke functies in Joodse scholen en instellingen.
Om snel een goed beeld te hebben van de positie van de vrouw in een westers land kijk ik altijd naar het percentage vrouwen in het parlament:

Israël 26%
Duitsland 35%
Frankrijk 36%
Nederland 40%
Groot-Brittannië 40%
Finland 46%
Zweden 46%

In de EU staan Finland en Zweden op de hoogste en Hongarije, Cyprus en Roemenië (landen met ca. 15%) op de laagste plaats.

Interessant is ook kijken naar het percentage ministers, oftewel de hoogste politieke funkties. Er waren in 2023 in de EU vijf landen met meer vrouwelijke ministers dan mannelijke: Finland, Litouwen, Nederland, België en Spanje. In Portugal is het een gelijk aantal, en in Malta, Tsjechië, Griekenland, Polen en Slowakije is het percentage minder dan 20%. Hongarije heeft geen enkele vrouwelijke minister.
In de regering van Israel is het percentage vrouwelijke ministers 19%.

https://www.europarl.europa.eu/RegData/ ... 348_EN.pdf

Overigens heeft Iran maar 4,8% vrouwen in het parlament en geen vrouwen in de regering. In Egypte hebben vrouwen via een in 2019 aangenomen wet recht op 25% van de parlamentszetels.

Het was voor mij een verrassing te zien dat Hongarije in Europa zo'n opvallende hekkensluiter is. Ik kwam er ook achter dat algemeen stemrecht voor vrouwen in Hongarije pas in 1945 van kracht werd. :o
In Finland (het eerste land in Europa) kregen vrouwen al algemeen en volledig stemrecht in 1906 (Nederland 1919).
Born OK the first time
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

axxyanus schreef: 08 okt 2024 19:03
gerard_m schreef: 08 okt 2024 17:59 Een bekend verschijnsel is dan ook dat waarschuwingen in grote organisaties (zoals een leger of een overheid) vrijwel altijd genegeerd worden vanwege de aanname dat het niet waar kan zijn.
Bijna altijd zijn er inlichtingen en aanwijzingen, maar ontbreekt het aan voorstellingsvermogen bij beslissers (of bereikt de boodschap hen niet eens). In dit geval leefde in de top de overtuiging dat Gaza met alle hekken en camera's voldoende onder controle zou zijn.
Wat bedoel je daar juist mee dat er altijd inlichtingen en aanwijzingen zijn?

Zoals ik het begrijp zijn er vaak veel te veel inlichtingen en aanwijzingen waarvan het merendeel niet uitkomt. Als er dan toch eens iets gebeurt kan je achteraf gaan graven naar die specifieke inlichtingen en aanwijzingen die naar dat specifiek geval verwezen maar dat betekent niet dat men op dat moment voldoende inlichtingen en aanwijzingen had om op dat moment daar speciaal aandacht aan te geven.
Dit speelt inderdaad een grote rol denk ik. Men kan niet achter iedere aanwijzing aangaan en de meesten zullen niet kloppen. Dus moet er gekozen worden. Totaal onverwachte aanwijzingen vallen dan al snel af.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Wow! What a woman! Wat een moed en wijsheid! Respect!
Born OK the first time
lost and not found yet!
Superposter

Rereformed schreef: 09 okt 2024 12:33

Wow! What a woman! Wat een moed en wijsheid! Respect!
Fantastisch interview! Deze mensen kunnen inderdaad vrede bewerkstelligen zodra en zolang ze niet door de extremisten van welke overtuiging dan ook gedwarsboomd worden! Inderdaad: RESPECT!!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Rereformed schreef:
lost and not found yet! schreef: 08 okt 2024 22:24
dikkemick schreef: 08 okt 2024 21:45
ChaimNimsky schreef: 08 okt 2024 21:27
Dat is niet waarover het ging. De Mossad, Sjien Bejt en de Aman hadden voldoende informatie om vast te stellen welke aanslag er plaats ging vinden en ook vrij precies wanneer, net als de CIA, FBI en de NSA dat in de VS hadden. Dankzij gebrekkige inschatting en onderlinge communicatie verzuimden ze er voldoende prioriteit aan te geven.
Ik bedoel: we weten niet wat zij wisten en wat ze deelden of verzwegen hebben. Speculatie.
1 Ding was en is zeker. ALS ze weer de kans krijgen dan slaan ze toe. Israël weet immers ook niet van ophouden. Het staat inmiddels 9-1 voor Israël.
Hoewel dit nog laag ingeschat is uiteraard als je de aantallen doden tegenover elkaar gaat wegstrepen.
Wat is de reden om de aantallen doden tegen elkaar weg te strepen? Wat jij imo nog steeds niet doorhebt is dat zowel Hamas, Hezbollah, Jemen, Iran en Irak, en om een redelijk bevriend land van Israël te noemen, Egypte, totaal geen ene flikker om de Palestijnen geven! De laatste misschien iets meer, maar de eerste 5 die ik noemde interesseert het helemaal niks. Zoals ze zelf duidelijk aangeven zijn ze uit op vernietiging van de staat Israël!

Ps, geld het terugstrepen ook voor het verleden?

Ps2, het maakt voor jou helemaal niets uit, je blijft de azijnpisser zoals in alle andere topics! Als er deugmensen bestaan ben jij er het perfecte voorbeeld van! Eigenlijk wel grappig, je begint een beetje op een Hamas of Hezbollah aanhanger te lijken. Ook die hebben het laatste jaar niets bereikt dan alleen ellende voor hun zogenaamde medegenoten die tenslotte door hun toedoen slachtoffers werden! Beetje dubbel hè?

Dikkemick heeft melding gemaakt van dit bericht.

@Lanfy: Gelieve niet onnodig zaken op de spits te drijven.
Oke, ik zal er proberen rekening mee te houden!
We are dancing again!
🔱
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Beter dan de toespraak van Netanyahu die Libanon in een tweede Gaza wil veranderen.
Het aantal Burgerslachtoffers loopt in ieder geval al flink op richting die van Gaza.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Wat prachtig, wat een zegen in de huidige omstandigheden.
En inderdaad, wat een moed.
Super.
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 09 okt 2024 22:20 Beter dan de toespraak van Netanyahu die Libanon in een tweede Gaza wil veranderen.
Het aantal Burgerslachtoffers loopt in ieder geval al flink op richting die van Gaza.
https://youtu.be/wsOOWZdxvsw?feature=shared

Ik zeg verder niks!

Ps, maar je spreekt jezelf weer tegen! Hoe lang nog?
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 09 okt 2024 22:20 Beter dan de toespraak van Netanyahu die Libanon in een tweede Gaza wil veranderen.
Ps, ja…..en???
Pas toch op met one-liners
Je wekt de indruk dat Burgerslachtoffers je niet interesseren.
Dikkemick doelde blijkbaar op de uitspraken van Lucy Aharish in het door Rereformed gelinkte interview die hij veel meer waardeert dan de woorden (en meer nog de daden) van Benjamin Nethanyahu. Dat behoeft helemaal geen nadere verklaring.

Peter van Velzen
We are dancing again!
🔱
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 08 okt 2024 21:38 ✂️ ✂️
Dank voor je uitgebreide uitleg, die ik hier vanwege de ruimte die het in beslag neemt even helemaal geknipt heb, mbt tot de positie van de vrouw in de staat Israël.

Groet Mus.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 08 okt 2024 21:38 ✂️ ✂️
Ik neem aan,dat waar je "Joden" schreef je Joden in Israël bedoelde ?

NB Je mening over moslimlanden lijkt enigszins overdreven. Pakistan, Bangladesh Turkije en Indonesië hadden al een vrouwelijke premier. een miljoen keer, beter is dus onmogelijk!
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Er lijken 2 opties te liggen. Welke zal Netanyahu kiezen? Mag ik inzetten op optie 1?

Michael Young, Libanonkenner en columnist bij de Emiraatse krant The National, denkt dat Israël kan kiezen uit twee paden. Het ene is het meest destructief, en volgt de logica van Netanyahu's oproep tot regime change: meer bombardementen en een invasie die tientallen kilometers landinwaarts reikt. 'Je kunt Libanon naar de 'steentijd' bombarderen, maar dan vervalt ook de rest van de samenleving in chaos', zegt Young telefonisch.

Volgens hem zijn er genoeg Libanese kopstukken te vinden, bijvoorbeeld onder de christenen en soennieten, die van Hezbollah's dominantie af willen. 'Maar als hun gebieden ook worden geraakt, zullen ze zich logischerwijs achter Hezbollah scharen.'

Het tweede pad, zo zegt Young, leidt naar 1701 (of een variant daarop), een andere VN-resolutie die nooit is geïmplementeerd. Kort samengevat staat daarin dat Hezbollah zich terugtrekt uit de grensstreek met Israël (30 kilometer diep), een afspraak die door het Libanese leger en de blauwhelmen van de Verenigde Naties (Unifil) zou moeten worden gehandhaafd. 'In haar huidige vorm is 1701 voor Israël niet genoeg', zegt Young. 'Maar dat kan veranderen als Unifil een krachtiger mandaat krijgt. Mijn vraag is: welke VN-lidstaten willen die gevoelige rol van politieagent vervullen?'

http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 10 okt 2024 02:22 ... Je mening over moslimlanden lijkt enigszins overdreven. Pakistan, Bangladesh Turkije en Indonesië hadden al een vrouwelijke premier. een miljoen keer, beter is dus onmogelijk!
Dat was uiteraard een hyperbool.
Zionist
lost and not found yet!
Superposter

lost and not found yet! schreef: 09 okt 2024 22:56
Ps, ja…..en???
Pas toch op met one-liners
Je wekt de indruk dat Burgerslachtoffers je niet interesseren.
Dikkemick doelde blijkbaar op de uitspraken van Lucy Aharish in het door Rereformed gelinkte interview die hij veel meer waardeert dan de woorden (en meer nog de daden) van Benjamin Nethanyahu. Dat behoeft helemaal geen nadere verklaring.

Peter van Velzen
Sorry Peter, je hebt gelijk, ik had dat beter moeten onderbouwen! Burgerslachtoffers interesseren me zeker wel! Maar niet de manier zoals ze hier gedefinieerd worden! Burgerslachtoffers lopen inderdaad op in Libanon! Daarbij wil ik een groot onderscheid maken! Libanon is een zogenaamd soeverein land en Israel vecht gewoon terug! Het probleem zit in het feit dat Hezbollah het land Libanon, met de hulp van Iran van de Libanezen heeft overgenomen en exact hetzelfde acteert zoals Hamas in de Gazastrook doet! Verberg zoveel mogelijk munitie in burgerplaatsen, schiet daar vandaan en ga zielig doen als er burgerslachtoffers vallen! Zoals ik al eerder in deze discussie aangaf, degenen die de grootste bijkomende schade veroorzaken is niet Israël! Dat zijn de juist bewust op deze tactiek opererende terroristische organisaties van Hamas en Hezbollah!

Laat ik daarbij voor de zoveelste keer de notitie maken dat zowel Iran, Hezbollah, Hamas, Irak en Yemen geen ene flikker om de Palestijnen of Libanezen geven ! Laat maar eens zien waar dat uit blijkt! Er is slechts één doel: de vernietiging van de staat Israël!
We are dancing again!
🔱
Gesloten