Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 06 okt 2024 18:51 Rereformed

Jij analyseert.

Hoe analyseer je de laatste bombardementen op Beiroet? Wederom vele burgerslachtoffers!

Hoe analyseer je het laatste verwoesten van een (vluchtelingen) moskee in Gaza?

Hoe analyseer je de toekomst nu steeds meer mensen Israël veroordelen omdat ze van geen ophouden weten?

Hoe analyseer je de toekomst van de kinderen die nu ouders verliezen?

Hoe analyseer je verdedigen doorgaans?

Overigens heb je gelijk dat ik Israël veroordeel zoals ik ook de terroristen veroordeel. Maar Israël MOET een keer stoppen met dat annexeren en de superieure overmacht spelen. Weet je hoeveel kwaad bloed dit zet? Je kunt in militair opzicht heer en meester zijn in een gebied, maar gedraag je! Geef zelf het goede voorbeeld.
Dat is mijn analyse nl en die zal er volgens jou volkomen naast zitten.
1. Hoe analyseer jij de laatste bombardementen op Beiroet? Israël wordt al een jaar aangevallen vanuit Libanon, tot nu toe zijn er 8000 raketten vanuit Libanon op Israël afgevuurd! En Israël mag zich niet verdedigen omdat Hezbollah hun wapens bij burgers opslaan en in woonwijken??

2. Hoe analyseer jij je vijanden indien ze bewust zich tussen de burgerbevolking verschuilen om jou aan te vallen? Wil je dit niet zien of komt het niet zo goed uit met jou opinie?

3. Israël kan niet van ophouden weten! Dan bestaat het morgen niet meer! Is het dat wat jij wilt?

4. De toekomst van kinderen die ouders verliezen is over het algemeen niet erg rooskleurig! De toekomst van ouders die kinderen verliezen trouwens ook niet! Maar de waarde van een mensenleven in Arabische landen is totaal verschillend met een Westers land zoals Israël! Ik blijf nog steeds bij de uitspraak van Golda Meir: Er kan pas vrede komen als de Arabieren meer van hun kinderen houden dan dat ze ons haten!

5. Het analyseren van verdedigen is niet zo heel moeilijk! Mensen of landen, net hoe je het ziet, moet je elimineren voordat ze dat bij jou of je land doen! Maar dat is toch heel logisch? Vanwaar deze vraag eigenlijk?

Ps, dus jij wilt beweren dat Israël een terroristische staat is?!

Ps2, wat jij nog steeds niet door hebt is dat je niet het goede voorbeeld kunt geven aan terroristische organisaties! Die hebben bij voorbaat al besloten dat je dood moet. Zie het regiem in Iran en de doelstellingen van Hamas en Hezbollah! Die moet je op exact dezelfde manier bestrijden zoals ze het bij jou doen!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 06 okt 2024 17:41 Ik analyseer de zaak.
en dan is dit je conclusie over de blokkade van 2 miljoen Palestijnen waardoor er bij hen bv polio is uitgebroken
Rereformed schreef: 12 okt 2023 14:35 Onzin, het is juist het enige en allerslimste wat Israel kon doen (...)
Het is juist het omgekeerde van een oorlogsmisdaad:
sluit joden massaal op en zeg eens dat dit het tegendeel van een oorlogsmisdaad is.

of hierennu?
HierEnNu schreef: 14 jul 2024 15:38 ... waarbij die Gazaanse moeders hun kroost gelijkertijd met de moedermelk
hun kids Israëlhaat voeden
schrijf zoiets over Joodse moeders, genoeg vooroordelen om uit te kiezen, en je zit opnieuw goebbelsterrein in nazi-duitsland

tot dit niveau is het forum ingestort en het kan nog dieper
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 06 okt 2024 18:51 Israël MOET een keer stoppen met dat annexeren en de superieure overmacht spelen. Weet je hoeveel kwaad bloed dit zet? Je kunt in militair opzicht heer en meester zijn in een gebied, maar gedraag je! Geef zelf het goede voorbeeld.
Dat is mijn analyse nl en die zal er volgens jou volkomen naast zitten.
Dat is helemaal geen analyse. Wat je doet is emfatisch een emotionele kreet slaken. Het is de tienduizendste keer dat je je mening van afkeuring over Israel herhaalt. Je bent bezig met het afreageren van je eigen hoogoplopende emoties. Wat je een jaar lang gedaan hebt is dit forum gebruiken om je haat voor Israel te ventileren. Je gedrag staat gelijk aan iemand die verslaafd is aan roken en iedere dag weer een sigaret opsteekt. Het heeft totaal niets te maken met analyse van de situatie. Je bent niet eens in staat om te luisteren naar en overdenken van wat een ander zegt.

Israel heeft totaal geen boodschap aan wat ze volgens jou MOETEN, al herhaal jij of mensen die het ergens op straat in een protestmars uitschreeuwen het tienduizend keer.
Hoeveel kwaad bloed Israels optreden op dit moment zet is voor de besluitvorming van een superieure overmacht volkomen irrelevant.
Hoe analyseer je de laatste bombardementen op Beiroet? Wederom vele burgerslachtoffers!
Je wordt zo door je emoties overweldigd dat je totaal vergeten bent wat analyseren betekent. Je verwart het met "Wat is jouw persoonlijke mening over de laatste bombardementen op Beiroet". En terwijl je het mij vraagt wil je mijn antwoord niet eens, want je hebt enkel behoefte aan je eigen antwoord van emotionele afkeuring: "Wederom vele burgerslachtoffers!" Je bent niet in gesprek met een ander.
Born OK the first time
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 06 okt 2024 22:43
dikkemick schreef: 06 okt 2024 14:00
Rereformed schreef: 06 okt 2024 10:08

Terwijl je het met me eens bent probeer je tegelijkertijd een excuus te vinden om tóch de houding van de Palestijnen te vergoelijken. Blijkbaar omdat je nooit bereid bent geweest om toe te geven dat de instelling van de Palestijnen om ieder compromis af te wijzen volkomen dwaas is.
De houding van de Palestijnen vergoelijken? Nee, ik verfoei de houding van Netanyahu 's oorlogskabinet. Die denkt werkelijk dat hij met al zijn wapengekletter de weerstand van Hamas en Hezbollah kan breken. Nou, NEE dus. Het is bekend dat de onderdrukten steeds feller en geniepiger in hun verzet zullen worden. De kinderen in Gaza, westbank, Libanon en Iran die deze Israëlische bommen zien neervallen op hun familie zijn de volgende strijders.
Er MOET gepraat en onderhandeld worden omdat we niet met Finnen te maken hebben. En ja! De Palestijnen moeten onderhandelingen gaan accepteren maar die moeten redelijk zijn. Ook jij laat je door een Rus je huis niet uitzetten.
Even een kleine opmerking: kinderen in Iran? Maar het was toch Iran die de burgers in Israël aanviel met hun bijna 200 raketten? Toch??
Ik kan me vergissen, maar het was zover ik weet als volgt: Israël pleegde een aanslag op een Iraanse Ambassade, en op een Hamas-leider die zich tijdelijk in Iran bevond. Geen van beide vormde - voor zover ik het oorlogsrecht ken - een "legitien militair doel"; De 200 raketten die Iran af vuurde waren wel alle gericht op militaire doelen; niet op burgers.
Ik blijf het af vuren van die raketten evenwel zinloos geweld vinden.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mijn haat naar Israël afreageren.
Dat is de analytische conclusie van Rereformed op mijn schrijven.

Vandaar ook misschien dat je met mijn melding nooit iets gedaan hebt? Ik werd meerdere keren voor antisemiet uitgemaakt hetgeen ik stellig ontken.
Maar dit geldt ook voor de term Israël -hater. Ik begrijp dat deze conclusie getrokken KAN worden maar is eveneens fout!

Ik vind inderdaad dat de staat Israël uitermate ongelukkig is gekozen qua regio en er middels kolonisatie is gekomen.
Ook vind ik dat de regering van Israël totaal uit de slof aan het schieten is. Maak ik (en de rest van de wereld) geen geheim van. Gaza is volkomen verwoest: collateral damage.
De Westbank wordt nog steeds geannexeerd en Palestijnen gekleineerd: Schuld Hamas.
Beiroet wordt straks met de grond gelijk gemaakt: Hezbollah!
En Iran wordt er nu bij betrokken zodat het binnenkort lekker kan escaleren. Allemaal de schuld van de ander. Israël treft geen blaam want Israël heeft burgerpalestijnen immers stemrecht gegeven. Verder zijn het derderangs burgers maar ze moeten niet zo zeuren.
Hoe en waarom ontstaan er tegenacties? Partijen die een ander bewind willen? Terreur? Is dit alleen maar koran-gericht? Of hebben we toch misschien met uber-en untermenschen te maken?
Stenen gooiende Palestijnen versus een nucleaire oppermacht.
En NEE, ik keur de acties van Hamas en Hezbollah niet goed, maar Israël, Libanon, Iran, Syrië en Jemen bestaat uit meer dan alleen maar terroristen.
Je bombardeert het gedachtegoed niet plat! Je ziet nu wereldwijd de sympathie voor de Palestijnse kwestie groeien. Hoe dan? Als dit slechts terroristen zijn?
En dan wordt een dergelijke houding al snel veroordeeld met: antisemiet, Israël -hater. Ik denk dat het mensen zijn die een totaal zinloze oorlog zien waarin ontzettend veel Burgerslachtoffers vallen hetgeen de volgende lichting terroristen opkweekt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 07 okt 2024 06:50 Vandaar ook misschien dat je met mijn melding nooit iets gedaan hebt? Ik werd meerdere keren voor antisemiet uitgemaakt hetgeen ik stellig ontken.
Iemand die op 7 oktober vorig jaar als eerste reaktie op een gruwelijke terreuraanval op Israel uitspreekt "Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer", heeft bij mij al zijn krediet verspeeld om te gaan klagen over uitgemaakt worden voor antisemiet.
Maar dit geldt ook voor de term Israël-hater. Ik begrijp dat deze conclusie getrokken KAN worden maar is eveneens fout!
Als de conclusie getrokken KAN worden is de conclusie niet eenduidig foutief maar geef je er aanleiding toe om tot die conclusie te komen.
Ik vind inderdaad dat de staat Israël uitermate ongelukkig is gekozen qua regio en er middels kolonisatie is gekomen.
Hier geef je meteen al aanleiding om tot voornoemde conclusie te komen!
Bedoel je te zeggen dat je het eens bent met de Palestijnen en Iran dat de staat Israel geen bestaansrecht geeft?
En waarom laat je achterwege dat de staat Israel is ontstaan vanwege de holocaust? Waarom geef je de schuld niet aan de Europeanen?
Indien je Israel wel erkent als legitieme staat, wat heeft dit met het onderwerp te maken?
Ook vind ik dat de regering van Israël totaal uit de slof aan het schieten is.
Daar zijn heel veel mensen het met je eens!
Maar waarom laat je achterwege dat de oorzaak is dat de Palestijnen precies een jaar geleden totaal uit hun slof schoten?

En waarom denk je dat je je opinie nog een keer moet uitleggen, terwijl je dat al duizend maal gedaan hebt? Denk je dat er ook maar iemand is die het ontgaan is wat je van mening bent? Begrijp je hoezeer je maar eindeloos rondjes draait in het hamsterrad waar je jezelf op laat lopen?
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schrijft:

Iemand die op 7 oktober vorig jaar als eerste reaktie op een gruwelijke terreuraanval op Israel uitspreekt "Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer", heeft bij mij al zijn krediet verspeeld om te gaan klagen over uitgemaakt worden voor antisemiet.

En ik kan hier geen melding van maken omdat schrijver tevens moderator is.
Ik noem iemand Nazi en ik krijg een waarschuwing (terecht!), noem mij (als moderator) in verdekte termen antisemiet en......niets aan het handje!

En verder gaat het maar door: https://www.nu.nl/311762/video/felle-ex ... enten.html

Slechts 1400 mensen tot NU toe. Maar! Israël treft geen blaam anders ben ik antisemiet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 07 okt 2024 08:49
noem mij (als moderator) in verdekte termen antisemiet
Ik heb jou geenszins antisemiet genoemd. Ik heb gezegd: "Iemand die op 7 oktober vorig jaar als eerste reaktie op een gruwelijke terreuraanval op Israel uitspreekt "Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer", heeft bij mij al zijn krediet verspeeld om te gaan klagen over uitgemaakt worden voor antisemiet." Oftewel zo iemand moet niet opkijken als anderen hem beschouwen als antisemiet.

Israël treft geen blaam anders ben ik antisemiet.
Andermaal een extreme interpretatie van de gang van zaken.
Hou op met klagen en om jezelf heen draaien. Koel af en doe wat aan je extremisme.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dus nu ben ik ook extremist?

Wat is er in je gevaren Rereformed?

.....heeft bij mij al zijn krediet verspeeld om te gaan klagen over uitgemaakt worden voor antisemiet." Oftewel zo iemand moet niet opkijken als anderen hem beschouwen als antisemiet.

Een ander mag mij dus uitmaken voor antisemiet (of nazi, of extremist?) en jij begrijpt dat? En jij keurt dat goed?
Ken je de forumregels Rereformed?

Ik moet zo oppassen wat ik zeg....Zo een waarschuwing te pakken!
Einstein/Mick
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

dikkemick schreef: 07 okt 2024 08:49 Rereformed schrijft:

Ik noem iemand Nazi en ik krijg een waarschuwing (terecht!), noem mij (als moderator) in verdekte termen antisemiet en......niets aan het handje!

En verder gaat het maar door: https://www.nu.nl/311762/video/felle-ex ... enten.html

Slechts 1400 mensen tot NU toe. Maar! Israël treft geen blaam anders ben ik antisemiet.
Dikkemick, misschien moet je het ook eens van een ander horen. Van iemand die hier betrekkelijk weinig post, maar wel dagelijks meeleest. Van iemand die (inmiddels tegen beter weten in) altijd weer hoopt op zinnige berichten op het vrijdenkersforum, maar meestal van een koude kermis thuiskomt. Ja, ik weet het. Er zit een knop op de TV. Zoals er ook aan mijn PC een muis is verbonden om mee weg te kunnen klikken.

Je berichten zijn heel vaak rigide van karakter. Het eindeloos herhalen van je standpunten is tenenkrommend en komt zeer dwangmatig over. Je hebt soms binnen enkele minuten al gereageerd op een opponent, hetgeen bij mij het idee wekt dat je een zaak niet goed overdenkt. Zoals Rereformed al zei, doen je berichten denken aan een roker die zonder na te denken uit gewoonte een sigaret opsteekt. Vijftig op een dag. Hopelijk spreekt deze vergelijking je aan. Je hebt immers een hekel aan mensen die de schone lucht om je heen met tabaksrook vervuilen. Maar heb je al eens bedacht dat je dit met een forum ook kan doen? Onophoudelijk de ruimte met rigide standpunten volblazen, is ook een vorm van luchtvervuiling.

"Als je niet genoeg van jezelf houdt om te stoppen met posten, houd dan genoeg van een ander om het te doen."
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ronaldus67 schreef: 07 okt 2024 10:22
dikkemick schreef: 07 okt 2024 08:49 Rereformed schrijft:

Dikkemick, misschien moet je het ook eens van een ander horen. Van iemand die hier betrekkelijk weinig post, maar wel dagelijks meeleest. Van iemand die (inmiddels tegen beter weten in) altijd weer hoopt op zinnige berichten op het vrijdenkersforum, maar meestal van een koude kermis thuiskomt. Ja, ik weet het. Er zit een knop op de TV. Zoals er ook aan mijn PC een muis is verbonden om mee weg te kunnen klikken.

Je berichten zijn heel vaak rigide van karakter. Het eindeloos herhalen van je standpunten is tenenkrommend en komt zeer dwangmatig over. Je hebt soms binnen enkele minuten al gereageerd op een opponent, hetgeen bij mij het idee wekt dat je een zaak niet goed overdenkt. Zoals Rereformed al zei, doen je berichten denken aan een roker die zonder na te denken uit gewoonte een sigaret opsteekt. Vijftig op een dag. Hopelijk spreekt deze vergelijking je aan. Je hebt immers een hekel aan mensen die de schone lucht om je heen met tabaksrook vervuilen. Maar heb je al eens bedacht dat je dit met een forum ook kan doen? Onophoudelijk de ruimte met rigide standpunten volblazen, is ook een vorm van luchtvervuiling.

"Als je niet genoeg van jezelf houdt om te stoppen met posten, houd dan genoeg van een ander om het te doen."
Een duidelijke eerlijke maar ook wat eenzijdige partijdige reactie. Ik waardeer je 'zorgen' mbt mijn 'rook'gedrag maar ik blijf achter mijn overtuiging staan dat je iemand niet voor antisemiet of nazi (extremist!) mag uitmaken op een fatsoenlijk forum (of dit min of meer goedkeuren/tolereren).

Dit topic polariseert helaas en beide partijen hebben tunnelvisie. Bijna iedereen is voor of tegen 1 partij.
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 07 okt 2024 10:47 Dit topic polariseert helaas en beide partijen hebben tunnelvisie. Bijna iedereen is voor of tegen 1 partij.
Je bent hiervan zelf het voorbeeld par excellance.
Als je wil weten waarom het Israel-Palestijnen probleem nooit wordt opgelost, neem jezelf dan als object voor studie, want dat is de blueprint ervoor.
Je bent tot in het extreme voor één partij, komt nooit bovenuit het eindeloos herhalen van jezelf, en daarenboven ben je niet in staat om bijdragen die de tegenpartij schrijft te overdenken. Bovenal blink je uit in je verongelijkte zelf te verdedigen. :)

Je doet er goed aan om eens een pauze in te lassen en eens iets leuks gaan doen in het leven. Daarmee doe je jezelf een enorme dienst. Je zult zien dat je daar helemaal van opknapt. Ik kom ook maar één keer per jaar in dit topic bijdragen leveren. Het heeft geen zin je leven met dit topic te vergallen. Nadat wij dood zijn gaat het gekrakeel daar nog steeds door.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 07 okt 2024 11:06
dikkemick schreef: 07 okt 2024 10:47 Dit topic polariseert helaas en beide partijen hebben tunnelvisie. Bijna iedereen is voor of tegen 1 partij.
Je bent hiervan zelf het voorbeeld par excellance.
Als je wil weten waarom het Israel-Palestijnen probleem nooit wordt opgelost, neem jezelf dan als object voor studie, want dat is de blueprint ervoor.
Je bent tot in het extreme voor één partij, komt nooit bovenuit het eindeloos herhalen van jezelf, en daarenboven ben je niet in staat om bijdragen die de tegenpartij schrijft te overdenken. Bovenal blink je uit in je verongelijkte zelf te verdedigen. :)
Op dit moment stoor ik me oprecht aan de beschuldigingen van antisemitisme.
Ten tweede vind ik het (zacht uitgedrukt) naar dat alle burgerslachtoffers als nevenschade/collateral damage worden geaccepteerd en...dat praten en onderhandelen volgens velen geen zin heeft.

Sinds wanneer praten we niet meer? Er is maar 1 uitweg uit dit conflict en dat is een politieke uitweg. Je kunt toch moeilijk heel Gaza (is al bijna zo ver) Libanon en Iran uitroeien met bommen? Nieuwe strijders zullen uit de as herrijzen.

Wat is dat voor vrijdenken? De taal van de spierballen.

Overigens heb ik het wel over de Nobelprijs voor de vrede gehad, maar UNRWA lijkt een kanshebber te zijn. De beschuldigingen van Israël waren nl deels uit de duim gezogen. Antisemiet en extremist als ik ben vind ik dit toch wel nieuwswaarde hebben. Een signaal zeg maar.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 07 okt 2024 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 07 okt 2024 11:23 Op dit moment stoor ik me oprecht aan de beschuldigingen van antisemitisme.
Ik weet het. Je draait constant om jezelf heen. Je bent overgeleverd aan jezelf en kunt daartegen maar niets doen. En wanneer anderen je advies geven is het volkomen nutteloos, want je kunt niet naar anderen luisteren. Je blijft enkel maar om jezelf heen cirkelen.

Goed, als het je zo blijft storen zou ik zeggen ga er dan maar eens wat aan doen om anderen daadwerkelijk te laten zien dat je van Joden houdt en begaan bent met hun lot, en dat de staat Israel bestaansrecht heeft. Ik vroeg ernaar, maar zelfs dat vertik je te beantwoorden. Vooralsnog weet ik niet meer dan dat "Israël geen haar beter is dan de daders van de Holocaust van weleer" en dat je Israel een "criminele instelling" beschouwt en dat ze "teren op zieligheid". Je noemt jezelf ook een antizionist, maar zoals B.S je ooit al uitlegde betekent antizionisme dat je Joden überhaupt het recht op een eigen volk te zijn met een concreet territorium betwist.
Oftewel je blinkt uit in constant je haat tegen Israel te ventileren, maar laat nooit iets van het tegengestelde zien of zelfs maar enig begrip voor Israel. Doe er wat aan.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dit slaat echt door!

Ik moet me gaan verdedigen? Kom op zeg. Als ik hier iemand 1x voor nazi uitmaak heb ik de rode letters te pakken.
Wilders zou zeggen: "Doe Normaal man!"

Israël heeft al zoveel oorlogen en militaire krachtmetingen gewonnen. Het geweld keerde steeds opnieuw terug omdat het onderliggende probleem, de Palestijnse kwestie, niet werd opgelost. Dat zal ook nu weer gebeuren. Wellicht zal na de oorlog een periode van relatieve rust intreden, omdat Israëls vijanden verzwakt zijn. Maar de oorlog heeft zoveel nieuwe haat veroorzaakt dat zij ongetwijfeld weer zullen opstaan.

Ga dat maar ontkrachten!
Einstein/Mick
Gesloten