Israël en het internationaal recht

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël en het internationaal recht

Bericht door dikkemick »

Strikte neutraliteit? Hoe dan? Zijn er geen wetten en regels en fatsoensnormen voor deze organisatie?
Waar slaat dat nou op? Neutraal wil toch niet zeggen dat je alles oogluikend toestaat en goedkeurt?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 04 okt 2024 17:09 Strikte neutraliteit? Hoe dan? Zijn er geen wetten en regels en fatsoensnormen voor deze organisatie?
Waar slaat dat nou op? Neutraal wil toch niet zeggen dat je alles oogluikend toestaat en goedkeurt?
Neutraliteit is een rekbaar begrip.
Neutraliteit is voor een rechtse rakker heel wat anders dan voor een linksmensch.
Denk aan bv. Arabieren en bv. Israëli. Chinezen versus Amerikanen etc.

Maar de oude VN kan wel weg. Snel een nieuwe krachtige fabrieken!! Veel te gevaarlijk helemaal zonder zoiets.
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 04 okt 2024 17:14
dikkemick schreef: 04 okt 2024 17:09 Strikte neutraliteit? Hoe dan? Zijn er geen wetten en regels en fatsoensnormen voor deze organisatie?
Neutraliteit is voor een rechtse rakker heel wat anders dan voor een linksmensch.

Maar de oude VN kan wel weg. Snel een nieuwe krachtige fabrieken!! Veel te gevaarlijk helemaal zonder zoiets.
En wat mag een nieuwe VN van Israël vinden? De wijze waarop ze steelt en verderf zaait?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 04 okt 2024 17:33
Gerard R. schreef: 04 okt 2024 17:14

En wat mag een nieuwe VN van Israël vinden? De wijze waarop ze steelt en verderf zaait?
Ik geloof nooit dat men dat dan goed zou vinden. En er zou ook onmiddellijk wat gedaan worden opdat er geen
platmakerij en bloedbaden plaats zouden vinden en geen voor de hele wereld zeer schadelijke regionale oorlog.
Kijk, zo'n lichaam moet de curve vóór zijn. Het moet niet maanden na-ijlen of helemaal niets kúnnen.
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Een zijsprongetje HierEnNu, maar mag het OM dit vinden?

https://www.nu.nl/binnenland/6330560/om ... stuur.html

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) zijn twee campagnevideo's van Forum voor Democratie (FVD) strafbaar. In de video's zou de partij aanzetten tot haat tegen asielzoekers en transgender en non-binaire personen.

Dit zou toch zo maar een politiek georiënteerde mening kunnen zijn?
HierEnNu
Superposter

Re: Israël en het internationaal recht - AHA! Dus jij schreef dat

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 okt 2024 08:52
HierEnNu schreef: 03 okt 2024 23:11 We kunnen geen ander heden creëren door het verleden te veranderen ...
... want we kunnen het verleden niet veranderen!
Een uitstekende conclusie! Veranderen van het verleden kan niet.
Dat verleden willen begrijpen, dat kan wel, waardoor je een zelfde fout
(annexeren en de baas blijven spelen met goedkeuring van het grote westen)
niet meer maakt maar naar oplossingen gaat zoeken.
Zodra jij bereid bent om consistent en consequent achter jouw bovenstaande uitspraken te gaan staan, dan zijn wij het verreweg eens! Zulks betekent dan tevens dat de Islamitische leiders stoppen met het maken van telkens dezelfde fout
  • [met zwaard en baarmoeder veroveren van nieuwe gebieden om die te Islamiseren]
waarin zij sinds hun Profeet Mohammed,
  • wiens naam zij geHeiligd :angel12: ,
al meer dan een millennium blijven volharden!

Pas NADAT het Islamistische geweld tegen Israël stopt
ontstaat daar de ruimte om naar geweldloze oplossingen te gaan zoeken.
Israël is niet bereid om éénzijdig geweldloos te worden, mijns inziens terecht:
  • zulks zou voor Israël als staat zelfmoord betekenen met alle gevolgen van dien!

AHA! Dus jij schreef dat:
dikkemick schreef: 03 okt 2024 08:16
HierEnNu schreef: 02 okt 2024 22:10
Het probleem speelt zich af in het nu en kan alleen in het nu opgelost worden!
Door steeds maar te blijven vergelden?
Ik kon dat niet terugvinden omdat ik me wel dat schrijfsel herinnerde, maar niet meer wie de auteur was ... jij dus! Sorry, maar ik zie jouw schrijfsels slechts als ik niet ben ingelogd omdat ik je om moverende redenen [bij jou welbekend!] in mijn negeerlijstje heb gezet. Snap?

Dit topic gaat over 'Israël en het internationaal recht', maar mijn reactie niet,
vandaar dat ik mijn reactie plaatste in hoofdstuk 'Politiek'
in topic ''Geschiedenis van de Gazastrook':

Een iets meer Morele oplossing is echter ook mogelijk.

--------------
dikkemick schreef: 04 okt 2024 17:57 Een zijsprongetje HierEnNu, maar mag het OM dit vinden?

https://www.nu.nl/binnenland/6330560/om ... stuur.html

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) zijn twee campagnevideo's van Forum voor Democratie (FVD) strafbaar. In de video's zou de partij aanzetten tot haat tegen asielzoekers en transgender en non-binaire personen.

Dit zou toch zo maar een politiek georiënteerde mening kunnen zijn?
Spring je weer eens wanhopig naar een ander onderwerp?
Leuk onderwerp voor hoofdstuk 'Politiek'?
Kom op, open eens zelf een zinvol topic zonder groengele ergernissen,
wees eens kwetsbaar en stel je mening daar in een goed onderbouwde stelling ter discussie?
Mijn aandacht heb je dan voor dit onderwerp ... ja: DAN wel! :arrow:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu
Begin nou aub niet over Koran, Allah en baarmoeders. Ook Israël heeft de heilige boeken, Jahweh en ver-plassers.
Het begint al bij die verdorven "heilige grond". Daar maken beide partijen zich schuldig aan. Jezus en Mohammed...daar zouden we eens vanaf moeten. Maar ja, sweet dreams natuurlijk.
Maar!
ALS er heilige grond is
DAN verdelen we die heilige grond.
Nu is alles voor Bassie en pist Adriaan naast de pot. En dan wordt Adriaan boos!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 okt 2024 19:03 HierEnNu
Begin nou aub niet over Koran, Allah en baarmoeders. Ook Israël heeft de heilige boeken, Jahweh en ver-plassers.
Het begint al bij die verdorven "heilige grond". Daar maken beide partijen zich schuldig aan. Jezus en Mohammed...daar zouden we eens vanaf moeten. Maar ja, sweet dreams natuurlijk.
Maar!
ALS er heilige grond is
DAN verdelen we die heilige grond.
Nu is alles voor Bassie en pist Adriaan naast de pot. En dan wordt Adriaan boos!
:shock:
Het is weliswaar inmiddels reeds weekend, maar toch nog vroeg om nou al teut te zijn.

Zodra ik veronderstel dat mijn opponent waarmee ik in een dispuut verwikkeld ben onder invloed is trek ik me uit de discussie terug tot ik na verloop van tijd niet meer die indruk heb, los van of de betreffende opponent daadwerkelijk onder invloed is, want zulks kan ik niet weten. Snap?

Freethinker Sorry.jpg
Freethinker Sorry.jpg (10.8 KiB) 594 keer bekeken

Veel plezier verder, "neet te zaat huur!" zou mijn Moeder zaliger toevoegen, en
  • tot 'na verloop van tijd' dan maar! [poe :wink: ]

.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het wordt te heet onder de voetjes? Verdelen is niet je ding?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 okt 2024 19:59 Het wordt te heet onder de voetjes? Verdelen is niet je ding?
:roll:

Jawel hoor: om de beurt een rondje? Zeg maar waar, ik doe mee,
maar wel op één voorwaarde: geen politieke en/of religieuze discussies,
want daar komt narigheid van als er alcohol in het spel is ... :drunken: [ poe :wink: ] \:D/ :wave:

.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 04 okt 2024 21:36
dikkemick schreef: 04 okt 2024 19:59 Het wordt te heet onder de voetjes? Verdelen is niet je ding?

want daar komt narigheid van als er alcohol in het spel is ... :drunken: [ poe :wink: ] \:D/ :wave:
Eerst antisemiet, dan toch weer niet en nu alcoholist? Inhoudelijk niet erg sterk hoor.
Weet je? We wachten gewoon af of, wanneer en hoe Israël op de vingers wordt getikt door het internationaal hof.
De kill-meter slaat nl wel heel erg ver door ten gunste van Israël.
En.... Israël is nog lang niet klaar met dood en verderf zaaien.
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 05 okt 2024 08:00
HierEnNu schreef: 04 okt 2024 21:36

Weet je? We wachten gewoon af of, wanneer en hoe Israël op de vingers wordt getikt door het internationaal hof.
De kill-meter slaat nl wel heel erg ver door ten gunste van Israël.
En.... Israël is nog lang niet klaar met dood en verderf zaaien.
Denk je nou echt serieus dat Israel zich iets aantrekt van het internationale strafhof? Zolang Hamas en Hezbollah niet klaar zijn met dood en verderf zaaien en proberen om Israel te vernietigen is Israel er zeker nog niet klaar mee! En je hebt het gezien in de geschiedenis van Israel! Leeft er nog één van de bedenkers of uitvoerders van de aanslag op de olympische spelen in München? Leeft Nasrallah nog? Heeft 18 jaar geduurd! Wat is er gebeurd met Mohammed Deif? Wat als je beseft dat de opvolger van Nasrallah al dood is?
We are dancing again!
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 05 okt 2024 22:55 Leeft er nog één van de bedenkers of uitvoerders van de aanslag op de olympische spelen in München?
Mogelijk leeft Jamal All-Gashey nog. Die zou dit jaar 71 worden als hij nog leeft.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 06 okt 2024 02:52
lost and not found yet! schreef: 05 okt 2024 22:55 Leeft er nog één van de bedenkers of uitvoerders van de aanslag op de olympische spelen in München?
Mogelijk leeft Jamal All-Gashey nog. Die zou dit jaar 71 worden als hij nog leeft.
Nou dan kan hij beter zijn semafoon niet in de buurt van kinderen gebruiken en moeten zijn buren in de verre omgeving ook goed oppassen omdat zij slechts collateral damage kunnen worden.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lost and not found yet! schreef: 05 okt 2024 22:55 Denk je nou echt serieus dat Israel zich iets aantrekt van het internationale strafhof?
eindelijk zijn we het over iets eens

het verval van alle menselijke waarden en het afglijden naar totale waanzin is zo groot dat je het niet meer kunt verstoppen.
een half jaar geleden zou je nog een verhaal afgestoken hebben van zelfverdediging, menselijk schild en collateral damage.
zelfs dat doe je niet meer en kun je niet meer opbrengen

de naakte waarheid ligt op tafel nu

ik denk dat dit topic op slot kan
veel zinnigs valt er niet meer te zeggen
Gesloten