Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 01 okt 2024 16:20 Nee, het voormalige Ottomaanse Rijk was geen aanhanger van de Nazi's. Die bestonden toen nog niet.
Fijn dat mensen als Georgie, Dikkemick en Mus zo 'gunanceerd' zijn. Echte kennis hebben ze niet, alleen ellenlange rationaliseringen van hun 'zionisten'-afkeer tot zelfs haat.

Ik wil e.e.a. best terug nuanceren tot het midden-oosten en hun nazi-sympathieën, geen probleem voor mij. Waar het om gaat is dat we daarmee de zionisten een excuus kunnen geven waarom ze persé ergens wilden gaan wonen waar ze niet welkom waren. Ik kan als mens heel goed allerlei redenen bedenken waarom een getergd volk alle Nazies of sympathisanten van de nazies een kopje kleiner willen maken vanwege wat hen is overkomen, al helemaal als het ook nog eens hanen zijn. Maar goed ik ben best bereid dit door mij aangedragen excuus ruimhartig ter zijde te schuiven, waarmee wat mij betreft elke vorm van enig begrip voor de staat Israël ook direct weer de deur uitvliegt. Terug naar de Palestijnen die systematisch worden uitgemoord, geridiculiseerd en allerlei verdere onsmakelijkheden over zich heen krijgen van dat, naar ik hier gelezen heb, oh zo superieure volk dat strijd tegen de “terroristen”.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ballistische raketten vanuit Iran doen er twaalf minuten over om Israël te bereiken.
Kruisraketten vanuit Iran doen twee uur over om Israël te bereiken.
(Shaheed) Drones doen er negen uur over.

Mus, echt, je redeneringen zijn van het niveau van een borderline puber. Sorry hoor.
De 'zionisten' die zo nodig ergens wilden wonen, waar ze helemaal niet welkom waren.'

Nogmaals, vorig jaar al eens aangestipt, de Joodse Israëli's zijn voor het overgrote deel vluchtelingen in allerlei varianten en afstammelingen van vluchtelingen in allerlei varianten.
Zijn Palestijnse Arabieren pineuten geweest? Ja, maar alle bewegingen die namens hen zeggen op te treden hebben oplossingen ook niet dichterbij gebracht.
En ten diepste weet de wereld gewoon niet om met Joden om te gaan. (Ze hebben geen land, wat moeten we er mee. Ze hebben een land, vreselijk!'
Laatst gewijzigd door B.S. op 01 okt 2024 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

De kortzichtigheid! De kortzichtigheid! De kortzichtigheid! De kortzichtigheid! De kortzichtigheid!
Ben je werkelijk niet in staat om verder terug te kijken dan 7 oktober 2023? Of is het blinde solidariteit, mogelijk gevoed door het collectieve holocaust-schuldcomplex dat je ervan weerhoudt verder te kijken?
B.S. schreef: 01 okt 2024 02:19 Georgie: De blindheid! De blindheid! De blindheid! De blindheid! De blindheid!
Hamas met de zelfmoordaanslagen, de 'lukrake' raketaanvallen en het summum van terreur op 7 oktober 2023 (= angst, ontreddering, ontwrichting, bewust sadisme).
Hamas is geen Knokploeg uit WO II in bezet Nederland. Hamas is een islamitische veroveringsbeweging met uiteindelijk wereldwijde ambities.
Hamas is ooit, in 1973 om precies te zijn, binnen de Moslimbroederschap opgericht als islamitische liefdadigheidsorganisatie. Zij heeft zich daarna tot politieke partij ontwikkeld en bestuurt sinds 2007 als grootste democratisch gekozen partij de Gazastrook.
Onder druk van het gewelddadige zionisme heeft Hamas een militaire tak ontwikkeld en sindsdien pleegt de organisatie gewapend verzet met alle (beperkte) middelen die het heeft, zoals zelfmoordacties en de primitieve raketten die ze kunnen bemachtigen. Dit is geen terrorisme en de raketaanvallen daarmee zijn ook niet “lukraak”, maar gericht op bezette gebieden, waar niet zo onschuldige Israëlische burgers het van de Palestijnen geroofde land na eerst de huizen gesloopt en de olijfgaarden, die al vele generaties lang de bron van inkomsten van hele Palestijnse families waren, verbrand te hebben nu zelf exploiteren. Dat ze lukraak lijken komt door de gebrekkige technologie ervan, waardoor ze na het afschieten niet meer bestuurd kunnen worden en nogal eens van de bedoelde koers afwijken. Maar ze hebben niks beters.

De aanslag van 7 oktober 2023 was geen terreur maar een verzetsdaad. Er zijn daarbij wreedheden begaan Dat is niet goed te praten, En waarschijnlijk ook niet zo door de Hamas leiding geregisseerd. maar wel begrijpelijk. In de adrenaline-euforie van deze aanval brak een levenslange frustratie, veroorzaakt door continue vernedering, mishandeling, ontvoering en opsluiting en ontmenselijking door de zionisten, los.
Zo kon het gebeuren dat sommige individuele strijders, waarvan misschien –wie weet– hun eigen baby’s en vrouwen door Istaëlische zionistische terroristen vermoord waren door het lint en pleegden zo hun wandaden, die –nogmaals– niet goed te praten zijn maar wel begrijpelijk.. (Die “terreur” en de wandaden die die dag gepleegd zijn zijn door de Israëlische PR-machine overigens schromelijk overdreven.)
B.S. schreef: 01 okt 2024 02:19 Los van de zoveelste (vergeefse) oproep wakker te worden, waarom de diverse internationale 'bevrijdingsbewegingen' en voornamelijk islamitische strijdbewegingen zo vaak op terrorisme-lijsten eindigen, ze zaaien terreur. Chaos en ontwrichting zijn integraal onderdeel van hun werkwijze.
Het is zo gemakkelijk voor een malafide regime om het verzet het etiket “terroristische organisatie” op te plakken. En het is zo gemakkelijk voor de "bondgenoten" om dat over te nemen. Zo wordt de verzetsstrijder automatisch de “bad guy ” die bestreden moet worden en het regime de “good guy” die gesteund moet worden.
Maar veel van die “terroristische organisaties” zij helemaal geen terroristische organisaties maar verzetsorganisaties. En hun “terreuraanslagen” geen terreuraanslagen maar verzetsacties.
B.S. schreef: 01 okt 2024 02:19 Laat romantische 'Fanonistische' ideeën over 'verzet' (ook aangewakkerd uit misplaatste herinneringen aan WO II?) Los. Dergelijke bewegingen zijn spelers in het (wereldpolitieke) spel. En spelen dat keihard.
Ik weet niet wat je met 'Fanonistische' bedoelt. En het romantische ervan zie ik ook niet, maar ik heb geen herinneringen aan WO II. Wel aan de daarop aansluitende koloniale oorlog in het toenmalige Nederlands Indië. Daar waren geen Joden, geen antisemitisme (of hoogstens misschien in de breinen van de blanke koloniale elite). Daar was geen holocaust.
Dat er sprake is van terreur in Palestina is waar. Maar die komt in de eerste plaats (en grootschalig) van de zionisten, gefaciliteerd en gesteund door het huidige regime van gewelddadig onverdraagzame othodox joodse fanatici onder voorzitterschap van een volkomen van sccrupeles gespeende en frauduleuze premier.
Wat het Palestijnse volk doet is hoogstens een poging die met gelijke munt terug te betalen
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Frantz Fanon, 'De verdukten der Aarde' 'The wretched of the Earth' mede inspiratiebron voor voor allerlei revolutionaire ' Tiers Mondiste' bewegingen.

Hamas is formeel, als Hamas, met Handvest et al, in 1987 opgericht.
Hamas bestuurt niet sinds 2007 de Gazastrook als overweldigende grootste partij na verkiezingen in 2007, Hamas heeft in 2007 de Gazastrook verovert op de Palestijnse Autoriteit, eigenlijk Fatah. Van enig democratisch proces in Gaza is daarna geen sprake meer geweest. Hamas bouwde de (door Israël in 2005 ontruimde en Jodenvrij opgeleverde) Gazastrook uit tot een centrum van operaties tegen Israël, waarvan een belangrijke component het 'lukraak' afschieten van projectielen tegen Israël was, en constant duidelijk makend dat ieder bestand met Israël steeds tijdelijk was. Het Handvest van Hamas voorziet na de 'bevrijding' van 'Palestina' van de 'Rivier tot de Zee' in de veel ambitieuzere volgende fase, namelijk een wereldwijde Jihad om een Islamitisch (Soennitisch) Kalifaat te vestigen/herstellen.
Laatst gewijzigd door B.S. op 01 okt 2024 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Iran heeft weer wat ballistische raketten op Israël afgevuurd.
Er zijn ook enkele inslagen. De VS had er al voor gewaarschuwd.
Ik denk dat die grote oorlog in het Midden Oosten op deze manier toch niet te voorkomen zal zijn.
Maar dat is uiteraard speculatie.
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Natuurlijk lag dit in de lijn der verwachtingen. 1 Grote slachting in dat m. oosten. Niet praten maar bombarderen.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 01 okt 2024 18:55 Natuurlijk lag dit in de lijn der verwachtingen. 1 Grote slachting in dat m. oosten. Niet praten maar bombarderen.
Tsja... het is uiteraard niet gegarandeerd eenrichtingverkeer.
Het Iraanse ziet er (nog) niet erg imposant uit overigens.

De Houtis in Jemen zijn ook weer actief:
https://www.presstv.ir/Detail/2024/10/0 ... aggression
Yemen says its armed forces have targeted a British oil vessel with cruise and ballistic missiles during a series of operations in the Red Sea on Tuesday.

The country’s armed forces said in a statement that the oil tanker—CORDELIA MOON— was severely damaged after being struck with “eight ballistic and cruise missiles, a drone, and a drone boat.”

A British maritime agency also confirmed the attack on the oil tanker, saying it was hit by a sea drone, puncturing a ballast tank.

Another vessel, MARATHOPOLIS, which is registered and sailing under the flag of Malta, was struck in a separate operation in the Indian Ocean with a cruise missile, Yemen said.
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Iran heeft verklaard dat de raketten van vandaag een antwoord zijn op de dood van Nasrallah.
Als Israël nu vergeldt dan volgen zwaardere raketten en aanvallen is toegevoegd.

https://www.rt.com/news/605062-iran-com ... mpaign=RSS
“In response to the martyrdom of Ismail Haniyeh, Sayyed Hassan Nasrallah and the martyr Nilforoshan, we struck at the heart of the occupied territories,” the IRGC said in a statement released about 30 minutes after the first missiles struck.
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 01 okt 2024 13:39De mens is geen diersoort HierEnNu? Om nog maar niet spreken over
hoe invasief de mens in zijn algemeenheid voor het evenwicht op deze planeet is
Met de mens als diersoort heb ik geen enkele moeite. Dat jij de mens in zijn algemeenheid als een invasieve diersoort beschouwt heb ik ook geen enkele moeite mee. Met name gezien jouw invasieve manier van communicatie vind ik dat mensbeeld wel bij jou passen. Zeker gezien het feit dat jij je zelf goed schijnt te kennen en mede van daaruit de mens in zijn algemeenheid als een invasieve diersoort beschouwt. Ik gaf jou dan ook niet zonder reden het advies
om eens goed in de spiegel te kijken, want weet je:

beauty [maar ook lelijkheid!] is in the eye of the beholder!

Beauty is in the eye of the beholder.jpg
Beauty is in the eye of the beholder.jpg (22.65 KiB) 503 keer bekeken

Vanuit die visie dat de mens als een invasieve dierensoort beschouwd kan worden kan
zelfs ieder levend wezen als invasief beschouwd worden, tenslotte is de drift om te
overleven, zich voort te planten en voor zichzelf en het nageslacht levensruimte te
creëren vanuit de territoriumdrift DE drijfveer waar de evolutie en dus ook evolutionaire
verworvenheden op drijven. Zulks geldt inderdaad ook allemaal voor de bevolkingsgroep
'Joden die als Zionisten naar Israël emigreerden', want weet je:
  • zelfs Zionistische Joden zijn mensen :idea: en in zijn algemeenheid
    net zo invasief als de mensheid in haar algemeenheid!
    Of denk jij over dat laatste anders?
Dat jij over dat laatste anders denkt leidde ik af uit het feit dat jij het met zoveel woorden
deed voorkomen alsof alleen de bevolkingsgroep 'Joden die als Zionisten naar Israël emigreerden'
de invasieve bevolkingsgroep zouden zijn:
Mus schreef: 01 okt 2024 00:39:scissors:
een invasieve bevolkingsgroep zoals in dit geval de zionisten dat zijn.
Als we echter de definitie van de mens in zijn algemeenheid
als een invasieve diersoort acceptabel vinden,
  • een filosofie waar ik overigens niet achter sta omdat ik zelf niet invasief ben en
    de mensen waar ik mee omga ook niet invasief zijn, maar goed, uitzonderingen
    bevestigen de regel zullen we dan maar smoezen,
dan accepteren we tevens dat de mensen die reeds in de Levant woonden voorafgaand aan
de 'Joden die als Zionisten naar Israël emigreerden' om aldus vanuit de Joodse Diaspora
terug te keren naar het land van hun voorouders, ook 'invasieve diersoorten' zijn!

Mus schreef:
Volgens mij heeft Mus "Joden" niet als invasief omschreven.
Hij paste de term alleen toe op Zionisten.
Mensen worden invasief genoemd, als ze de fysieke of emotionele ruimte
van een ander betreden zonder dat ze zijn uitgenodigd.
Peter van Velzen
precies dat.
Precies dat? Jij beschreef de Zionisten die naar Israël emigreerden als invasieve bevolkingsgroep, maar je doelde daarmee niet op Joden? Hahahah:
  • de Zionisten die destijds naar Israël emigreerden waren allemaal Joden!
    Maar goed, nu begrijp ik dat volgens jouw visie alleen de Zionisten een invasieve bevolkingsgroep zijn, hetgeen zou betekenen dat als een niet invasief mens als ik besluit om Zionist te worden, dat ik daardoor verander in een invasief mens #-o ...
En dan te bedenken dat ik overweeg om me na afloop van de Gaza oorlog aan te sluiten bij vredelievende naar vrede strevende Zionisten om gezamenlijk de wederopbouw en deradicalisatie van Gazanen en Israëliërs aan te pakken. Ja, er zijn best wel veel vredelievende Zionisten hoor. Het Zionisme is een brede beweging die zich weliswaar [mijns inziens terecht!] inzet voor het behoud van de Joodse staat Israël in het historische thuisland van de Joden, maar binnen het Zionisme bestaan er wel degelijk verschillende stromingen, ook stromingen die gericht zijn op vreedzame co-existentie en dialoog met vredelievende naar vrede strevende Palestijnen en al die andere volgens jou in zijn algemeenheid invasieve bevolkingsgroepen. Wist je overigens dat er in Israël een groot aantal verschillende etnische bevolkingsgroepen leven en dat de Moslims die in Israël leven meer Vrijheid van Godsdienst genieten dan in de hun omringende Islamitische gebieden?

Ik zelf zou als aankomend Zionist willen pleiten voor een driestatenoplossing:

[over fantasievol gesproken ...]
  1. Israël voor Israëliers die daar nu al wonen en anderen die worden toegelaten
  2. Palestina voor Palestijnen die daar nu al wonen en anderen die worden toegelaten
  3. Utopia[?] voor Palestijnen en Israëliers die daar nu al wonen en
    anderen die worden toegelaten
    • Met dien verstande dat 3.Utopia[?] bestaat uit diegenen die als een niet invasief mens hebben besloten om eindelijk te stoppen met dat in de kern kinderachtige gedoe met te blijven wijzen naar de ander als bron van de ellende en gezamenlijk de schouders er onder te zetten en door samenwerking aan de rest van de wereld laten zien dat er niet invasieve mensen bestaan die bereid zijn op te houden om elkaar te dehumaniseren doordat ze zich laten indoctrineren door hun machtgeile leiders. 'Onze' Sigrid Kaag bevindt zich momenteel toch al in Gaza als VN-coördinator voor Gaza, dus dan bombarderen :wink: we die gelijk tot Koningin van 3.Utopia[?], want iemand die de tirannieke dictator Bashar al-Assad op de knieën kreeg vertrouw ik die klus wel toe!

Er bestaan in het echt [hoewel dat sinds 7 oktober begrijpelijker wijs afneemt :cry: ] ook heus wel niet pacifistische maar wel degelijk vredelievende Zionisten die serieus pleiten voor een tweestatenoplossing, waarbij zowel Israël als Palestina in vrede met maar naast elkaar bestaan, waarbij die vredelievende Zionisten streven naar vreedzame samenwerking tussen al die verschillende bevolkingsgroepen binnen één staat. Zij benadrukken daarbij de noodzaak van dialoog tussen de leiders van de staten in plaats van polarisatie, zodat compromis en wederzijds begrip mogelijk wordt zodat een begin gemaakt kan worden om een einde te maken aan het conflict.
Zowel bij Hamas, HezboAllah en Iran zie ik daar niets van in die richting, integendeel,
volgens hun Islamistische ideologie moet koste wat kost Israël vernietigd worden,
zelfs ten koste van hun eigen volk! :idea:

Nooit gehoord van de linkse Zionistische bewegingen?
Zoals bijvoorbeeld de Kibboetsbeweging en partijen als Meretz. Jij weet dat kennelijk niet, maar er zijn echt Joodse activisten en intellectuelen die Zionistisch zijn en tegelijkertijd strijden voor de rechten van Palestijnen en tegen de bezetting van de Westelijke Jordaanoever zijn.

Een ernstig en wrang gevolg van de Pogrom op 7 oktober, 'Operatie al-Aqsa Storm', waarmee Hamas&Co doelbewust de oorlog verklaarde aan Israël om daarmee de te verwachten IJzeren Vuist reactie uit te lokken, vind ik dat het vredesproces welk daar in die grensstreek gaande was tussen Gazanen en inwoners van de Israëlische Kibboets daar, medogenloos tot staan is gebracht en misschien wel een generatie of langer geen leven wordt ingeblazen.
  • Dat juist in dat gebied Hamas&Co toesloeg doet mij veronderstellen
    dat het om zeep helpen van dat vredesproces daar
    één van de terroristische doelen was van Hamas&Co ... :idea:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Georgie schreef:De aanslag van 7 oktober 2023 was geen terreur maar een verzetsdaad.
Ik herhaal mijn vraag nav je eerdere schrijfsel dat Hamas geen onschuldige burgers treft:

waaraan waren de vermoorde bezoekers van het muziekfestival op 7 oktober precies schuldig?

NB: Hamas is inderdaad een verzetsorganisatie. Ze verzetten zich tegen het bestaan van de Joodse staat.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Georgie schreef: 01 okt 2024 18:30:scissors:
De aanslag van 7 oktober 2023 was geen terreur maar een verzetsdaad. Er zijn daarbij wreedheden begaan Dat is niet goed te praten, En waarschijnlijk ook niet zo door de Hamas leiding geregisseerd. maar wel begrijpelijk. In de adrenaline-euforie van deze aanval brak een levenslange frustratie, veroorzaakt door continue vernedering, mishandeling, ontvoering en opsluiting en ontmenselijking door de zionisten, los.
Zo kon het gebeuren dat sommige individuele strijders, waarvan misschien –wie weet– hun eigen baby’s en vrouwen door Istaëlische zionistische terroristen vermoord waren door het lint en pleegden zo hun wandaden, die –nogmaals– niet goed te praten zijn maar wel begrijpelijk.. (Die “terreur” en de wandaden die die dag gepleegd zijn zijn door de Israëlische PR-machine overigens schromelijk overdreven.)
:scissors:
Schoolvoorbeeld van hoe 7 oktober revisionisten historie zouden schrijven
als de Islamisten die ze toejuichen als verzetshelden de oorlog zouden winnen ... triest!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 01 okt 2024 18:57
dikkemick schreef: 01 okt 2024 18:55 Natuurlijk lag dit in de lijn der verwachtingen. 1 Grote slachting in dat m. oosten. Niet praten maar bombarderen.
Tsja... het is uiteraard niet gegarandeerd eenrichtingverkeer.
Het Iraanse ziet er (nog) niet erg imposant uit overigens.

De Houtis in Jemen zijn ook weer actief:
https://www.presstv.ir/Detail/2024/10/0 ... aggression
Yemen says its armed forces have targeted a British oil vessel with cruise and ballistic missiles during a series of operations in the Red Sea on Tuesday.

The country’s armed forces said in a statement that the oil tanker—CORDELIA MOON— was severely damaged after being struck with “eight ballistic and cruise missiles, a drone, and a drone boat.”

A British maritime agency also confirmed the attack on the oil tanker, saying it was hit by a sea drone, puncturing a ballast tank.

Another vessel, MARATHOPOLIS, which is registered and sailing under the flag of Malta, was struck in a separate operation in the Indian Ocean with a cruise missile, Yemen said.
Ik heb het de Israël verheerlijkers al voorspeld. Eerst Gaza, dan Westbank, vervolgens Libanon, Iran en Jemen, de gevolgen liegen er niet om!
Volstrekt overbodige "Godwin" verwijderd. Ze geeft geen pas op dit forum!
Peter van Velzen
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik lees; Het Zionisme is een brede beweging die zich weliswaar [mijns inziens terecht!] inzet voor het behoud van de Joodse staat Israël in het historische thuisland van de Joden, maar binnen het Zionisme

Historische thuisland van de Filestijnen, Pelesjet. De voorouders van de Palestijnen dus.
Nog meer Palestijnse geschiedenis:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_volk
Laatst gewijzigd door dikkemick op 01 okt 2024 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

'Israël-Verheerlijkers' kunnen niet anders dan vaststellen dat de in het tweede rijtje opgenoemde plekken nou juist de plekken zijn waar de agressie tegen Israël op dit moment vandaan komt. De West-Bank is nog niet echt 'aan de beurt' geweest overigens.
Het eerste rijtje was de gestage opmars van Nazi-Duitsland in 1938-40 hè. En Israël is nu net zo...eindelijk het ware gezicht...verder helemaal geen antisemiet natuurlijk, Dikkemick?

De Filistijnen zijn geen voorouders van de Palestijnse Arabieren.
Het drong bij een foto van Hamasleiders tot me door: verrek, Egyptische trekken. En dat kan heel goed, in de negentiende eeuw zijn er mensen uit Egypte naar met name de streek rond Gaza getrokken. Ook later wel.

Georgie: het is over nu. '7 oktober was een verzetsdaad waarbij helaas wreedheden zijn verricht.'
'Helaas'. 'Helaas' Tje.
Die wreedheden waren het centrale doel van de actie. En dan ben je echt niet blind?
Weliswaar noem je DIkkemick geen antisemiet, jouw bericht wekt de indruk dat hij dat zou zijn, daarom zullen we nog wat strenger moeten worden omtrent het gebruik er van.

Het noemen van woorden als antisemiet en antisemitisch als termen die mogelijkerwijs (juist wel of juist niet) op een andere forumdeelnemer kunnen slaan, zonder dat duidelijk wordt beargumenteerd dat dit zinvol is, zal van nu af meteen tot een officiële waarschuwing zullen leiden.

Ik ga me nu buigen over de melding van ChaimNimsky, omtrent het bericht van DIkkemick waarop jij hier reageert.

Mus
Diehard

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 01 okt 2024 18:18 Ballistische raketten vanuit Iran doen er twaalf minuten over om Israël te bereiken.
Kruisraketten vanuit Iran doen twee uur over om Israël te bereiken.
(Shaheed) Drones doen er negen uur over.

Mus, echt, je redeneringen zijn van het niveau van een borderline puber. Sorry hoor.
De 'zionisten' die zo nodig ergens wilden wonen, waar ze helemaal niet welkom waren.'

Nogmaals, vorig jaar al eens aangestipt, de Joodse Israëli's zijn voor het overgrote deel vluchtelingen in allerlei varianten en afstammelingen van vluchtelingen in allerlei varianten.
Zijn Palestijnse Arabieren pineuten geweest? Ja, maar alle bewegingen die namens hen zeggen op te treden hebben oplossingen ook niet dichterbij gebracht.
En ten diepste weet de wereld gewoon niet om met Joden om te gaan. (Ze hebben geen land, wat moeten we er mee. Ze hebben een land, vreselijk!'
Punt 1. Geweld brengt de oplossing nooit dichterbij, maakt mij daarbij verder niet uit wie om wat- of welke reden tot dat geweld komt, het is een primitieve manier van met elkaar omgaan.

Punt 2. Ik gun ieder zijn of haar land dus ook zeker de joden wanneer ze dat persee willen. Echter ze kunnen zich wel wat netter gedragen, want landje pik en het marginaliseren van een bevolkingsgroep staat de meeste mensen niet zo fraai, ook niet wanneer je in geroofd land woont dat je plots de naam Israël hebt gegeven, want dat naampje zegt mij niks.

Punt 3. De Palestijnen zijn zeker de pineut, daarom zijn er ook die verzetsgroepen waar zo op wordt afgegeven hier. Of had de Palestijnse bevolkingsgroep de “liefdevolle” manier van omgaan met hen door de Israëli maar gewoon hebben moeten laten gebeuren of zo? Je zegt het maar.

Punt 4. Hoezo weet ten diepste de wereld niet hoe met joden om te gaan? Ik vind het nogal wat om te zeggen. Zijn joden een ander soort mensen dan de rest van ons of zo en weten we daarom niet hoe we met ze moeten omgaan? Ik snap het niet.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gesloten