Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Post-Trump periode.

Bericht door dikkemick »

Ik lees zojuist in de krant (link plaatsen heeft geen zin ivm abonnement)
......knip........
.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 21 sep 2024 11:11 Ik lees zojuist in de krant (link plaatsen heeft geen zin ivm abonnement)

Op sociale media waarschuwde Trump vrijdag dat Kamala Harris straks belastinggeld wil uitgeven aan 'geslachtsveranderingen voor gevangenen'. Ook beweerde hij dat president Joe Biden samenwerkt met Iran. Alles voor een nieuwe mediarel.

Waarom slikt de achterban dit? Nemen ze zichzelf dan niet serieus?
De geestelijke volksgezondheid van de achterban van Trump lijkt mij niet te best als ik dat soort mensen zie en hoor
praten in bv. interviews. En als zo'n kudde zegt dat je die kant op gaat dan ga je dié kant op.
Zoiets moet echt met een schok worden doorbroken. En dan gaat het weer opnieuw klonteren.
Het zal Harris niet meevallen. Maar... ik acht haar tot heel wat in staat.
Wat wel duidelijk is, is dat zij nog niet de enorme massa's aantrekt die je haar zou toewensen.
Maar ja... zij heeft ook een kleurtje en zij is vrouw en dat bemoeilijkt zaken in de VS wat.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 21 sep 2024 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 21 sep 2024 11:11 ......knip........
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria schreef: 21 sep 2024 12:55
dikkemick schreef: 21 sep 2024 11:11 ......knip........
Wat moet ik?
De link plaatsen van Volkskrant kan wel maar is slechts voor abonnees. Daar ben ik dan ook voor op de vingers getikt.
Nu plaats ik de link niet en zeg erbij dat het uit de Volkskrant van vandaag komt, word ik op de vingers getikt.

"Ik heb gehoord" of "ik heb gelezen" voldoet waarschijnlijk ook niet....
De moderatie niet negeren of mee in discussie gaan. Open een feedback topic.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Gerard R. schreef: 21 sep 2024 10:13 De tijd leert het ons.
Maar in die tijd kan er heel veel gebeuren...
Inderdaad dat is waar. Zo sterven er elk jaar (nu) 120 miljoen mensen (was 60 miljoen toen ik geboren werd), dus in vier jaar tijd bijna een half miljard (was in 1950 een kwart miljard) wereldwijd.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 22 sep 2024 02:22:scissors:
Inderdaad dat is waar. Zo sterven er elk jaar nu 120 miljoen mensen (60 miljoen toen ik geboren werd), dus in vier jaar tijd bijna een half miljard (was in 1950 een kwart miljard) wereldwijd.
Mijn reactie op deze off-topic reactie is off-topic,
daarom plaatste ik mijn reactie in topic 'Litanie 'Verminking der Nederlandse taal':
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Kamala Harris staat nu gemiddeld 2% voor op Trump. Nog steeds niet veel, want eveneens Hillary Clinton stond voor (met 2,3%) op deze dag acht jaar geleden, maar verloor desondanks. Wellicht is het genoeg, aangezien Kamala eveneens een piepkleine voorsprong in sommige swingstates heeft, en indien die voorsprong zo blijft, kan ze president worden. Pennsylvania - waar ze 0,6% voor staat - zal ze hoe-dan-ook binnen moeten slepen, anders is de kans op winst vrijwel nihil.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 26 sep 2024 13:59 Kamala Harris staat nu gemiddeld 2% voor op Trump. Nog steeds niet veel, want eveneens Hillary Clinton stond voor (met 2,3%) op deze dag acht jaar geleden, maar verloor desondanks. Wellicht is het genoeg, aangezien Kamala eveneens een piepkleine voorsprong in sommige swingstates heeft, en indien die voorsprong zo blijft, kan ze president worden. Pennsylvania - waar ze 0,6% voor staat - zal ze hoe-dan-ook binnen moeten slepen, anders is de kans op winst vrijwel nihil.
Als zij de kiezer helpt met de inhoud van de beurs in tijden van (weliswaar voorbije) inflatie, die we nog steeds voelen
omdat dat nooit echt terugzakt, dan zal het best lukken.
Doet ze dat niet dan zal ze naar mijn verwachting gemakkelijk verliezen. De centjes van de burger, de economie is de crux volgens mij.
Verder is wat ze doet aantrekkelijk en presidentieel ruim voldoende. Ook al bestaat er de gekte 'Trump'.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Dat heeft ze vandaag gedaan:
https://www.msnbc.com/top-stories/lates ... rcna172889
On Wednesday, Vice President Kamala Harris sat down with MSNBC’s Stephanie Ruhle for an exclusive interview focused on her economic plan where she laid out her vision for America. Earlier in Pittsburgh, Harris unveiled the three pillars of that plan, which include lowering costs for the middle class, investing in innovation and entrepreneurship, and making America a global manufacturing leader.
Over the last four years, the Biden-Harris administration has accomplished what the former president pledged to do but never achieved.
Maar de Amerikaan is in staat toch nog op Trump te stemmen.
Het is voor mij een wonder in negatieve zin.
Het is mondiaal politiek een extreem bijzondere tijd in zoveel opzichten.
Peter van Velzen
Site Admin

Gerard R. schreef: 26 sep 2024 22:22 Dat heeft ze vandaag gedaan:
On Wednesday, Vice President Kamala Harris sat down with MSNBC’s Stephanie Ruhle for an exclusive interview focused on her economic plan where she laid out her vision for America. Earlier in Pittsburgh, Harris unveiled the three pillars of that plan, which include lowering costs for the middle class, investing in innovation and entrepreneurship, and making America a global manufacturing leader.
Over the last four years, the Biden-Harris administration has accomplished what the former president pledged to do but never achieved.
Zo wonderbaarlijk is het niet.
minstens 1 op 3 Amerikanen stemt helemaal niet. Ze hebben geen tijd of onvoldoende motivatie.
Als je denkt dat het er in jouw staat niet toe doet bijvoorbeeld, en dat is in de meeste staten doorgaans het geval.
Dus heb je minder dan 1/3 van de bevolking nodig om te winnen. Het toekennen van alle "electors" van op twee districten na alle staten, maakt dit nog een tikje erger.

Ik heb al eens uitgerekend dat de meeste kiezers net zo goed weg hadden kunnen blijven, of omdat hun keuze toch verloor, of omdat hij toch wel zou winnen, zonder dat het een andere winnaar zou opleveren.
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter van Velzen schreef: 27 sep 2024 02:24
Gerard R. schreef: 26 sep 2024 22:22 Dat heeft ze vandaag gedaan:
minstens 1 op 3 Amerikanen stemt helemaal niet. Ze hebben geen tijd of onvoldoende motivatie.
Als je denkt dat het er in jou staat niet toe doet bijvoorbeeld, en dat is in de meeste staten doorgaans het geval.
Dus heb je minder dan 1/3 van de bevolking nodig om te winnen. Het toekennen van alle "electors" van op twee districten na alle staten, maakt dit nog een tikje erger.

Ik heb al eens uitgerekend dat de meeste kiezers net zo goed weg hadden kunnen blijven, of omdat hun keuze toch verloor, of omdat hij toch wel zou winnen, zonder dat het een andere winnaar zou opleveren.
Ja. Mooie democratie... Wat een onvermogen.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Peter van Velzen schreef: 27 sep 2024 02:24
Als je denkt dat het er in jouw staat niet toe doet bijvoorbeeld, en dat is in de meeste staten doorgaans het geval.

Lees je eens in in de Kiezersonderdrukking in Georgia
Stemmen ondanks de hindernissen
In de Amerikaanse staat Georgia wordt het kiezers soms onmogelijk gemaakt hun stem uit te brengen. Organisaties en initiatieven tegen kiezersonderdrukking schieten als paddenstoelen uit de grond. ‘Wij richten ons op de “onwaarschijnlijke stemmers”.
Nieuws rond de stembureaus in 2020.
Zou het nu veel anders zijn?
En wat met de andere staten?

Ik las een paar jaar geleden over het verminderen van het aantal stembureaus in grote steden en op het platteland, vooral in achterstandswijken.
Moeilijk te bereiken en eenmaal daar urenlange wachtrijen.
Gevoed door het niet waarmaken van de positieve beloften wordt het alsmaar moeilijker deze mensen te motiveren te gaan stemmen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Peter van Velzen
Site Admin

Ik hoef me niet in te lezen, ik ben meer dan genoeg op de hoogte van alle manieren die Republikeinen hebben verzonnen om groepen kiezers waarvan men vermoed dat ze in meerderheid op Democraten zullen stemmen, het stemmen te verhinderen. Dat is niet alleen in Georgia het geval. Maar wie het nog niet wist, kan veel leren op Dit youtube kanaal
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Zo, ik heb het hele debatje tussen Vance en Walz bekeken.
Dat was niet Walz's sterkste vertoning.
Als het daaraan zou liggen, dan moeten we onze borst maar nat maken voor een nieuwe periode Trump.
Economie en inflatie enzo is niet zijn pakkie aan en verder voelde hij zich toch niet al te best.
Hij heeft vooral heel veel naar zijn papiertje en potloodje gekeken en zijn mondhoeken hingen tot op zijn knieën.
Vance kwam er 'gesmeerd, gelikt' uit, hoewel ook hij zijn zwakke momenten kende. Het is nou eenmaal een beetje
een draaikont.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Waar blijven de Obama's?

Ik zie Michelle regelmatig voorbijkomen terwijl ze bezig is met haar huidige hobby ten aanzien van het geweldig en met veel kracht en persoonlijkheid de vrouwenrechten promoten en ik geef meteen toe dat ze daarmee op haar sterkst is, maar kan dat niet tijdelijk een maandje of zo een tandje lager zodat zij vanaf vandaag volle Petaj en coûte que coûte samen met Barack die kar gaat helpen trekken en/of duwen, want het blijkt hoognodig!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Gesloten