Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Weer even mijn hart luchten. Kijk maar niet.
Het is in mondiale zin natuurlijk extreem bedenkelijk wat er gebeurt o.m. in Ukraine en in het Midden Oosten.
Alleen al dat wij en vooral ook onze kinderen geleerd krijgen dat als er langdurige frustrerende problemen
zijn, dat je dan ongelooflijke hoeveelheden bommen en alles wat je nog meer kan bedenken van dat soort
naar de dwarsligger of belager moet gooien. Feitelijk het krijgsheren-principe dus. Tit for tat. En de burger
uiteraard de klos.
Hadden wij nog iets met geen wapens dragen en geen verkeerde dingen doen in onze mooie samenlevingen,
want 'oja... De Wet'?
Laat u mij niet lachen. Wapens, bommen, granaten, raketten enz. enz. is de mores van onze wereld geworden.
En elke dag zenden media dit uurlijks uit. Je kunt geen nieuwsnet meer wereldwijd bekijken of je
wordt 'vermaakt' met gooi en smijt en kraters en ploffende gebouwen...
Ik merk het aan mijzelf. Als ik het Russische leger Ukrianers zie vermalen door de tijd
heen en wellicht in de toekomst, als ik de chantage door een agressor van de rest van de wereld zie
met bedreigingen met kernenergie e.d. dan begint bij mij post te vatten, dat je de agressor eens spijkerhard
zou moeten mollen. Dat is toch erg...!! Zou je hetzelfde gaan doen als de agressor... Kan ook niet, want alles
wordt gedaan onder de paraplu van het hebben van kernwapens... En dan kan je corriectie vergeten.
Als ik Israël bezig zie en alles niet-oorlog aan zijn laars zie lappen, al jaaaren.. dan snap ik dat
allemaal best, maar het is uiteraard desastreus voor onze 'beschaving'. En ik ga niet opnieuw
opschrijven hoe mij de handen dan opnieuw beginnen te jeuken...
Het wordt echt, werkelijk, waarachtig de hoogste tijd hiervoor wat zinnigers te bedenken dan een
zacht ei als de VN. Of de zogenaamde leider van de wereld als een VS, die met wapenleveringen
voortdurend olie op het vuur gooit onder het motto "Wij werken hard voor vrede".
Leiders gaan tegenwoordig gewoon hun gang als ze denken dat dat noodzakelijk is.
De wereld kan schreeuwen, brullen, ethisch doen etc. wat men wil, maar het maakt niet uit.
Hitler cc. gingen hen voor.
Dan moet dat in die geest ook bestreden worden door 'VERENIGDE NATIES', (een nieuw soort)
laat het soebatten ophouden en stuur een staat die aan de lopende band burgers vermoordt
en die superieur is niet onmogelijke hoeveelheden destructieve wapens.
En laat die nieuwe VN dan ook even wat doen aan b.v. Sudan, Afghanistan en dat soort gruwels.
Want er is nog veel meer, waar je lang niet altijd van hoort.
I'm done.
Het is in mondiale zin natuurlijk extreem bedenkelijk wat er gebeurt o.m. in Ukraine en in het Midden Oosten.
Alleen al dat wij en vooral ook onze kinderen geleerd krijgen dat als er langdurige frustrerende problemen
zijn, dat je dan ongelooflijke hoeveelheden bommen en alles wat je nog meer kan bedenken van dat soort
naar de dwarsligger of belager moet gooien. Feitelijk het krijgsheren-principe dus. Tit for tat. En de burger
uiteraard de klos.
Hadden wij nog iets met geen wapens dragen en geen verkeerde dingen doen in onze mooie samenlevingen,
want 'oja... De Wet'?
Laat u mij niet lachen. Wapens, bommen, granaten, raketten enz. enz. is de mores van onze wereld geworden.
En elke dag zenden media dit uurlijks uit. Je kunt geen nieuwsnet meer wereldwijd bekijken of je
wordt 'vermaakt' met gooi en smijt en kraters en ploffende gebouwen...
Ik merk het aan mijzelf. Als ik het Russische leger Ukrianers zie vermalen door de tijd
heen en wellicht in de toekomst, als ik de chantage door een agressor van de rest van de wereld zie
met bedreigingen met kernenergie e.d. dan begint bij mij post te vatten, dat je de agressor eens spijkerhard
zou moeten mollen. Dat is toch erg...!! Zou je hetzelfde gaan doen als de agressor... Kan ook niet, want alles
wordt gedaan onder de paraplu van het hebben van kernwapens... En dan kan je corriectie vergeten.
Als ik Israël bezig zie en alles niet-oorlog aan zijn laars zie lappen, al jaaaren.. dan snap ik dat
allemaal best, maar het is uiteraard desastreus voor onze 'beschaving'. En ik ga niet opnieuw
opschrijven hoe mij de handen dan opnieuw beginnen te jeuken...
Het wordt echt, werkelijk, waarachtig de hoogste tijd hiervoor wat zinnigers te bedenken dan een
zacht ei als de VN. Of de zogenaamde leider van de wereld als een VS, die met wapenleveringen
voortdurend olie op het vuur gooit onder het motto "Wij werken hard voor vrede".
Leiders gaan tegenwoordig gewoon hun gang als ze denken dat dat noodzakelijk is.
De wereld kan schreeuwen, brullen, ethisch doen etc. wat men wil, maar het maakt niet uit.
Hitler cc. gingen hen voor.
Dan moet dat in die geest ook bestreden worden door 'VERENIGDE NATIES', (een nieuw soort)
laat het soebatten ophouden en stuur een staat die aan de lopende band burgers vermoordt
en die superieur is niet onmogelijke hoeveelheden destructieve wapens.
En laat die nieuwe VN dan ook even wat doen aan b.v. Sudan, Afghanistan en dat soort gruwels.
Want er is nog veel meer, waar je lang niet altijd van hoort.
I'm done.
¥¥ Sailing on this dust to nowhere and helplessly hoping...
Nee, ho even. In jouw voorbeeld hebben WIJ Nederlanders ervoor gezorgd dat de NSDAP opgericht werd.gerard_m schreef: ↑25 sep 2024 17:36 Mwa. De inval in Libanon was ook weer een reactie op wat daarvoor gebeurde.
Maar belangrijker: Israel trok zich in 2006 definitief uit Libanon terug. Daarna bleef Hezbollah bestaan, bewapende zich steeds verder en bleef Israël met raketten bestoken.
Het is zoiets als het Nederlands verzet tegen Duitsland tijdens de 2e wereldoorlog dat zich in de jaren 50 en 60 verder bewapend en Duitsland blijft bestoken, hopend het land ooit te kunnen vernietigen. Daarvan zou Duitsland de schuld krijgen van jou, immers: het verzet begon tijdens de Duitse bezetting.
Hezbollah is vooral een vooruitgeschoven post van Iran, dat zijn theocratie verder in het middenoosten wil exporteren. Maar natuurlijk ligt dat niet aan Iran, maar aan Israel.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Nee.dikkemick schreef: ↑25 sep 2024 17:52Nee, ho even. In jouw voorbeeld hebben WIJ Nederlanders ervoor gezorgd dat de NSDAP opgericht werd.gerard_m schreef: ↑25 sep 2024 17:36 Mwa. De inval in Libanon was ook weer een reactie op wat daarvoor gebeurde.
Maar belangrijker: Israel trok zich in 2006 definitief uit Libanon terug. Daarna bleef Hezbollah bestaan, bewapende zich steeds verder en bleef Israël met raketten bestoken.
Het is zoiets als het Nederlands verzet tegen Duitsland tijdens de 2e wereldoorlog dat zich in de jaren 50 en 60 verder bewapend en Duitsland blijft bestoken, hopend het land ooit te kunnen vernietigen. Daarvan zou Duitsland de schuld krijgen van jou, immers: het verzet begon tijdens de Duitse bezetting.
Hezbollah is vooral een vooruitgeschoven post van Iran, dat zijn theocratie verder in het middenoosten wil exporteren. Maar natuurlijk ligt dat niet aan Iran, maar aan Israel.
Jij vindt Hezbollah een creatie van Israel, want opgericht tijdens de bezetting.
Je vergeet dat Hezbollah in de 18 jaar NA de bezetting is doorontwikkeld, zich verder heeft bewapend en Israel bestookt. De bevrijding van Zuid Libanon was dus blijkbaar niet genoeg. Als dat het doel was geweest, dan zouden die mannen daarna weer andere dingen doen dan zich verder bewapenen de voormalige bezetter bestoken.
Mijn voorbeeld illustreert dit.
Israel is niet de schuld van alle kwaad in het middenoosten.
Hint (in het geval van Hezbollah): Iran.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
O, maar dat heb ik ook nooit beweerd. Israël schiet hier nu volkomen uit de slof met hun militaire overmacht.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Nee, nee, manneke, zo makkelijk kom je er niet van af!
Vanwege hier off-topic antwoordde ik in hoodfdstuk 'Columns':
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
.
Wijsheid komt met de jaren.
Vanavond oud Israël president Olmert aan het woord op tv.
Beslist geen fan van Netanyahu en zijn oorlogszuchtige handelswijze. Er MOET gepraat en onderhandeld worden met Hezbollah anders escaleert de boel daar.
Eerst stoppen in Gaza!
Maar nee! Israël gaat door en door.
Beslist geen fan van Netanyahu en zijn oorlogszuchtige handelswijze. Er MOET gepraat en onderhandeld worden met Hezbollah anders escaleert de boel daar.
Eerst stoppen in Gaza!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Yahya Sinwar zou zoek zijn, ook bij Hamas https://www.i24news.tv/en/news/israel-a ... -if-killed
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Hoezo? Hebben de Israelisch geen recht om zich te beschermen tegen de raketaanvallen van Hezbollah uit Libanon? Maar een inhoudelijk antwoord kun je niet geven, dus laat ik me de moeite besparen en je gewoon als Israël hater wegzetten! M’n laatste vragen en opmerkingen bewust genegeerd?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
- Bevlogen
En als Hezbollah niet wil praten? Wat adviseer je dan? Ps, je weet dat ik ook totaal geen fan ben van Netanyahu!dikkemick schreef: ↑25 sep 2024 22:08 Wijsheid komt met de jaren.
Eerst stoppen in Gaza!
We will dance again!
🔱
🔱
- Bevlogen
Aan jou persoonlijk! Heb je enig idee wat Hamas, Hezbollah en de Iraanse Garde doen met jou als westerling? Je moet moslim worden, wil je dat? Als je je een beetje in de geschiedenis hebt ingelezen weet je waar de Islam voor staat! Is dat wat je wilt? Ga lekker naar Syrië dan! Wees gewoon blij dat je lekker hier woont, je kinderen als LGTB worden in Gaza gewoon van een flat afgeflikkerd! Shame dat je dat niet beseft in je obsessie om Israel voor het verdedigen van zijn burgers als agressor aan te duiden!dikkemick schreef: ↑25 sep 2024 22:08 Wijsheid komt met de jaren.
Eerst stoppen in Gaza!
We will dance again!
🔱
🔱
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!
OK!
HezboAllaH is vooral een vooruitgeschoven post van Iran en
Israël is tegenwoordig vooral een vooruitgeschoven post van de VS.
Wat nu?
Vanwege hier off-topic antwoordde ik verder in hoodfdstuk 'Columns':
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
.
.
- Peter van Velzen
- Site Admin
In 2006 is niet geprobeerd wat ik zou hebben gedaan, Dat is onderhandelen met de vertegenwoordigers die door de Palestijnse kiezers waren gekozen. In plaats daarvan heeft Fatah (na in eerste instantie te hebben geweigerd een gezamenlijke regering te vormen) de macht gegrepen in de West-Bank (waar de Hamas-lijst NB de meeste zetels had gewonnen) en Hamas in de Gaza-strook (waar Fatah, de helft van de zetels won), en heeft Israël slechts met Fatah onderhandeld.gerard_m schreef: ↑25 sep 2024 13:32In het onderstreepte zit het probleem.Peter van Velzen schreef: ↑25 sep 2024 02:56 Alhoewel zowel Hamas als Hezbollah etc., net als (in mindere mate) alle Moslims een waanidee koesteren (Allah), is het aantal slachtoffers van geweld dat zij maken in Israël (ja zelfs al vermoordden ze op één dag bijna 1200 personen) doorgaans minder dat het aantal slachtoffers van het geweld dat Israël (vervolgens) toepast. Dat is op zich te verklaren doordat ze zich tussen de ongewapende burgers ophouden. Maar dat wil niet zeggen dat dat (tegen)geweld noodzakelijk is. Wat als er enkele duizenden vijandelijke strijders het er levend van afbrengen? Is dat zo erg? Alleen als je ze niet als mensen beschouwt, wat ze ondanks hun waandenkbeelden (of wellicht juist dankzij?) wél zijn. Ik ben bereid ze in leven te laten, als ik vermoed dat ze zullen ophouden met moorden . Netanyahu is van mening dat je ze beter "prefentief" kunt doden. D
Met Hamas is het in feite precies wat jij zegt al geprobeerd vanaf 2006: alle Joden weg, Hamas bestuurt.
We hebben op 7 oktober het resultaat gezien.
Hezbollah vuurt elke dag raketten af op Israel.
Ook dat is niet direct een hoopvol signaal dat ze vanzelf stoppen met moorden.
Doel van beide organisaties is om Israel te vernietigen.
Kortom: waar moet het vertrouwen vandaan komen?
Overigens denk ik dat de huidige escalatie tegen Hezbollah de verkeerde weg is.
Hezbollah's raketten blijken nauwelijks effectiever dan het knutselwerk van Hamas, en Israël is er op de eerste dag van haar luchtaanvallen al in geslaagd een aantal personen (naar ik aanneem voornamelijk Hezbollah leden) om het leven te brengen, dat een order van grootte groter hoger lag dan het aantal (voor een groot deel Druzen) dat door de Hezbollah raketten was gedood.
Moordenaars stoppen niet met moorden, zolang je hen jouwerzijds ook naar het leven staat. Dat doen ze slechts als je hen iets aanbiedt. Dat gezegd zijnde, zou Israël datgene moeten aanbieden aan "De palestijnen" waar deze, volgens de VN en volgens het Internationaal gerechtshof recht op hebben. En de VS zou dat financieel mogelijk moeten maken. Of Hezbollah daar iets aan heeft weet ik niet. Haar leden zijn geen Palestijnen.
Ik wens u alle goeds
Israël is al vanaf 1948 in (staat van) oorlog. Zo'n 80 jaar iedere keer weer ellende, dood en verderf en Nooit echte vrede
A: is dat omdat Israël daar nooit als kolonie neergeplemt had moeten worden en zich nog steeds als kolonisator gedraagd? Koloniseren zet immers kwaad bloed.
B: is dat omdat het een moslim broeinest is waar Israël zich bevindt?
C: A en B zijn beiden juist?
A: is dat omdat Israël daar nooit als kolonie neergeplemt had moeten worden en zich nog steeds als kolonisator gedraagd? Koloniseren zet immers kwaad bloed.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
De 79e algemene vergadering van de ver. Naties. 1 Opmerking springt eruit.dikkemick schreef: ↑26 sep 2024 06:46 Israël is al vanaf 1948 in (staat van) oorlog. Zo'n 80 jaar iedere keer weer ellende, dood en verderf en Nooit echte vrede
Samen met de kinderen van Gaza is het VN-systeem aan het sterven, de waarheid aan het sterven, de waarden die het Westen zegt te verdedigen aan het sterven'.
Want zo druk als de leden zich maken over agressor Poetin, zo laks zijn sommige westerse landen met dit midden oosten/Gaza. We blijven de agressor waarschuwen en proberen te de escaleren maar dat westen blijft tevens wapens sturen.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ach nee toch.
Het is niet zo dat Rusland Oekraine binnenviel in reactie op een moordpartij op dorpjes en een muziekfestival, zoals Hamas.
Het is niet zo dat Oekraine voor de oorlog 8.000 raketten op Rusland had afgeschoten, zoals Hezbollah.
Het is niet zo dat Oekraine als doel heeft de Russische staat te vernietigen, zoals Hamas en Hezbollah, om ook daar een Islamitische dictatuur te vestigen.
Je vergelijkt de reactie op jihadistische terreurorganisaties met een aanval op het enige land ter wereld dat ooit zijn kernwapens opgaf. Tja.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)