Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 24 sep 2024 17:28Begrijp ik nu goed dat je de oprichting van de PLO nu aangrijpt als de geboorte van de Palestijnse identiteit HierEnNu? In dat geval, sta mij toe, even hartelijk te lachen want dat is natuurlijk iets van de hoogste flauwekul. Palestina heet al sinds jaar en dag Palestina en in Palestina wonen Palestijnen. En verder de Palestijnen die sinds jaar en dag daar wonen, verjaagd en op alle mogelijke manieren verguist, ik ben nog vriendelijk, door die zgn staat Israël die vond dat, zodra die staat werd uitgeroepen, de Palestijnen maar moesten oprotten, waarbij sommigen bij de gratie Gods tot Israëlisch staatsburger werden gekroond, halleluja, mogen volgens jou best in dat wat nog over is van Palestina blijven wonen maar liever nog zouden ze oprotten want dat geeft tenminste vrede voor ze, echt, serieus? Dat zou dan toch de omgekeerde wereld zijn vind je niet? Tot zover het recht op zelfbeschikking, met excuses.
Een wat eenzijdige visie......... Voor enige nuance een paar feiten:
(1) Je beschouwt Israel, Gaza en de Westbank als "het Palestijnse gebied" waarvan Gaza/Westbank een restje is. Dat is onjuist.
Het grootste deel van het gebied waar de Palestijnen woonden, werd NIET aan Israël toegewezen. Dit is het huidige Jordanië.
(2) Na de islamitische veroveringen is dit gebied onder Islamitisch bestuur gekomen. Naast Palestijnen hebben echter diverse andere volkeren hier geleefd en bestuurd, waaronder Joden (en Engelsen, Romeinen, etc). Deels zijn deze al eerder verdreven. Het gebied "Palestijns" noemen is selectief shoppen in de geschiedenis.
(3) Het verdrijven van Palestijnen vond plaats tijdens een oorlog die door Israëls buren werd uitgeroepen.
De inzet was om de Joodse staat direct weer te vernietigen.
En ja, Israel heeft die oorlog gewonnen, waardoor niet de Joden maar (een deel van) de Palestijnen is verdreven.
(4) Datzelfde lot trof in die tijd vele miljoenen anderen. Daar hoor je niemand meer over. Zij werden namelijk in hun nieuwe thuisland geïntegreerd in de samenleving. Aangezien 99% van het Middenoosten niet van Israel is, was dat ook voor de Palestijnen best een optie geweest. Maar helaas bleven de Palestijnen daarentegen een speelbal van foute politiek.
(5) In het huidige Israël is 20% van de bevolking Palestijns (dus helemaal niet verdreven)
(6) Het overgrote deel van wat wij "Palestijnse vluchtelingen" noemen, is nooit in Israël geweest. Hun opa's en oma's werden verdreven.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 24 sep 2024 18:08
Gerard R. schreef: 24 sep 2024 17:52 @Mus
Oliemarkt Mus. Bijvoorbeeld.
Bij Ukraine was het bv. graan.
Oorlog elders kan al snel overal voelbaar zijn. Omdat alles verweven is. En dat kan je vaak, soms vooraf, zien aan financiële markten.
Ja, dat snap ik wel Gerard, ik snap alleen niet zo goed hoe die lijnen dan lopen in het geval van Iran. De olie gaat maar mondjesmaat naar het westen zeg je en het merendeel gaat naar China, ik neem aan dat dat via een pijpleiding gaat, toch? Dus wat heeft die straat daar dan mee te maken? Of met andere woorden over wat voor een schepen, met welke inhoud bv en hoe belangrijk is die inhoud dan voor de wereld in zijn algemeenheid, gaat het dan die door een afsluiting van die straat niet verder kunnen want dat is me totaal niet duidelijk.

Ik ben echt een totale dummie op dit gebied
Heel veel olie en gas gaat door de straat van Hormuz met tankers. De Houti's doen alreeds de rest in de Rode Zee.
Als Iran heel vervelend zou gaan doen dan laten ze wellicht geen vreemde mogendheden meer door.
Dat kan wereldwijd (hier, maar ook bv. in China e.d.) enorm veel last veroorzaken.
En het zou heel inflatoir werken, wereldwijd.
Dus zou de VS mogelijk gaan ingrijpen met hun smaldelen. Grooote oorlog. Zo kán het gaan.
¥¥
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 24 sep 2024 18:14 (6) Het overgrote deel van wat wij "Palestijnse vluchtelingen" noemen, is nooit in Israël geweest. Hun opa's en oma's werden verdreven.
En de opa's en oma"s van de Joden werden verdreven en vermoord en dus hebben de joden een eigen staat.
Waar blijft de Palestijnse staat?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 24 sep 2024 18:15
Mus schreef: 24 sep 2024 18:08
Gerard R. schreef: 24 sep 2024 17:52 @Mus
Oliemarkt Mus. Bijvoorbeeld.
Bij Ukraine was het bv. graan.
Oorlog elders kan al snel overal voelbaar zijn. Omdat alles verweven is. En dat kan je vaak, soms vooraf, zien aan financiële markten.
Ja, dat snap ik wel Gerard, ik snap alleen niet zo goed hoe die lijnen dan lopen in het geval van Iran. De olie gaat maar mondjesmaat naar het westen zeg je en het merendeel gaat naar China, ik neem aan dat dat via een pijpleiding gaat, toch? Dus wat heeft die straat daar dan mee te maken? Of met andere woorden over wat voor een schepen, met welke inhoud bv en hoe belangrijk is die inhoud dan voor de wereld in zijn algemeenheid, gaat het dan die door een afsluiting van die straat niet verder kunnen want dat is me totaal niet duidelijk.

Ik ben echt een totale dummie op dit gebied
Heel veel olie en gas gaat door de straat van Hormuz met tankers. De Houti's doen alreeds de rest in de Rode Zee.
Als Iran heel vervelend zou gaan doen dan laten ze wellicht geen vreemde mogendheden meer door.
Dat kan wereldwijd (hier, maar ook bv. in China e.d.) enorm veel last veroorzaken.
En het zou heel inflatoir werken, wereldwijd.
Dus zou de VS mogelijk gaan ingrijpen met hun smaldelen. Grooote oorlog. Zo kán het gaan.
Nog een toevoeginkje:

https://tass.com/world/1847133
UNITED NATIONS, September 24. /TASS/. Nuclear posturing, wars and geopolitical divisions are making the world an increasingly dangerous place, UN Secretary-General Antonio Guterres said at the UN General Assembly.

"Geo-political divisions keep deepening. The planet keeps heating. Wars rage with no clue how they will end. And nuclear posturing and new weapons cast a dark shadow. We are edging towards the unimaginable - a powder keg that risks engulfing the world," he said at the general debate of the General Assembly’s 79th session.
Ze hebben wel niets meer te vertellen en zijn zo ongeveer 'failed', maar ze zien dingen nog scherp...
(Als je het niet 'mag' lezen, doe dan met VPN.)
¥¥
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 24 sep 2024 14:45
HierEnNu schreef: 24 sep 2024 14:24
Amnesty - 2 april 2024 - Leestijd: 7 minuten schreef:
In Israël leren kinderen in de geschiedenisles: Arabieren zijn de vijand

Israëlische kinderen leren van jongs af aan dat
  • de Arabieren – zo noemen Israëli’s de Palestijnen consequent
hun vijanden zijn. Maar die vijand is voor hen praktisch onzichtbaar.
Het is in Israël niet ongewoon om de vraag te krijgen:
‘Waarom haten Palestijnen ons zo?’
Dat is met elkaar in tegenspraak:
  • Israëli's noemen de Palestijnen consequent Arabierent EN
    het is in Israël niet ongewoon om de vraag te krijgen:
    "Waarom haten Palestijnen ons zo?"
Ik zie die tegenspraak niet eerlijk gezegd. Wanneer kinderen in hun scholen leren dat Palestijnen gelijk staan aan Arabieren en dat dat vijanden zijn is de vraag: waarom de Palestijnen hen zo haten niet zo vreemd want ze zijn immers de vijand!?
Johan Cruijff zou toevoegen:
  • "Je gaat het pas zien als je het doorhebt!"

Mus schreef:Verder ben ik heel benieuwd naar het antwoord
dat de Israëlisch kinderen dan vervolgens krijgen
Als er daar al een Israëlisch kind zou vragen
  • "Waarom haten Palestijnen ons zo?",
dan vermoed ik dat het kind als antwoord krijgt:
  • " 'De Palestijnse Identiteit' bestaat helemaal niet of nauwelijks, hooguit in wording,
    en
    'Het Palestijnse Volk' als volk met één nationale identiteit bestaat dus ook niet en
    daarom noemen we hen Arabieren.
    Wel nu, die Arabieren haten ons zo, omdat ... [zie historieles]
Als je het nu doorhebt, dan zul je die tegenspraak ook zien ...
Mus schreef:want ik zie het zo gebeuren dat de Israëlische kindjes niet het hele verhaal te horen krijgen bv hoe de Israëlische staat gewoon land cq steden of delen van steden inpikt door er hun plasje overheen te doen waardoor het dan ineens van hen schijnt te zijn, wat mogelijk o.a., ik weet het niet, een reden zou kunnen zijn dat de Israëlisch niet bepaald geliefd zijn in de regio,
:shock:
Heb jij zulke verhalen wel als geschiedenisles gehad? Was de leerkracht een Islamist of zo?

Mus schreef:laten we nog even achterwege dat ze na de Britten sowieso al
als bezetters werden beschouwd na op zgn oprichting van de staat Israël.
Hoezo zogenaamde oprichting van de staat Israël? Heeft jullie Islamitische geschiedenisleraar jullie destijds wijsgemaakt dat de staat Israël niet echt is opgericht? En geloof jij zulks nog steeds?

Mus schreef:In dat licht is het niet zo gek dat de ‘Arabieren’ hen zo haten,
Want? Al zou het waar zijn:
  • ben jij van mening dat zulks legitieme redenen zijn om kinderen te haten?

Mus schreef:ik zou het les materiaal wel eens willen zien van de Israëlische kindjes,
kijken of die feiten er ook in staan.
Wat houd je tegen? Doe grondig onderzoek en houd ons hier op de hoogte?

Ik heb wel enig onderzoek gedaan naar lesmateriaal van de kinderen van die Arabieren en diverse Arabische zenders in die regio zenden zulks schaamteloos als dagelijkse indoctrinatiekost voor de Arabische kids uit. Op diverse Arabische zenders in die regio valt voor de Israëliërs in Israël dagelijks te horen dat de Joden dood moeten, dat Arabieren veel kinderen moeten krijgen als offer voor hun Jihad, dat vanaf hun vroegste jaren de Arabische kids worden opgevoed om de jihad lief te hebben, AllaH te willen ontmoeten en te vechten, dat hun ouders, broers, zussen en toekomstig nageslacht martelaren worden met hun dood omwille van AllaH. Kinderen daar krijgen met de paplepel ingegoten dat het goed is de Joden te doden, op te blazen, trots te zijn op hun wapens die Israel vernietigen, via kinderprogramma's, kinderliedjes, kinderspelletjes, kinderboeken, kinderpuzzels, en kijkluister zelf maar naar enkele voorbeelden zoals die dagelijks op de diverse Arabische zenders in die regio te volgen zijn: Hier en hier

De gymlessen en soortgelijke zomerkampen van de kinderen van die Arabieren zijn ook heel speciaal. Het doet mij denken aan de Hitlerjugend, maar het is hier niet passend om ze HamasJugend te noemen vanwege de onterechte link met de Nazi Ideologie, daarom noem ik ze HamasJeugd:

VIDEO duurt 3 minuten:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Taalkundig een hoogstandje HierEnNu, maar inhoudelijk rammelt het aan alle kanten en krijgt mus niet correct antwoord. Het is weer pro Israël propaganda wat de klok slaat.
Vreemde citaten van Cruijff
Omdraaien van bewijslast.

2 niet zo fraaie gesprekstechnieken.

https://www.amnesty.nl/wordt-vervolgd/i ... iedenisles
In de media verschijnen Palestijnen alleen als ‘terreurelementen’, zelden als gewone mensen. Israëlische kinderen leren van jongs af aan dat de Arabieren – zo noemen Israëli’s de Palestijnen consequent – hun vijanden zijn

Ook in het Israëlische schoolcurriculum zijn de Palestijnen opvallend afwezig. ‘In de schoolboeken lijken ze niet te bestaan’, zegt Avner Ben-Amos in het Beta Caffe aan de Brodetskystraat in Tel Aviv. De emeritus hoogleraar deed aan de faculteit Geschiedenis van de Universiteit van Tel Aviv onderzoek naar de rol en het imago van Palestijnen in het Israëlische geschiedenisonderwijs voor middelbare scholieren. ‘Het is bizar. Neem het ontstaan van het Palestijnse vluchtelingenprobleem. Twee alinea’s, dat is alles wat er in het geschiedenisboek over is geschreven. En Israël erkent nog altijd geen verantwoordelijkheid.’
Laatst gewijzigd door dikkemick op 24 sep 2024 19:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 24 sep 2024 17:26:scissors:
In Gaza zijn velen tien of meer keren met de huislijke have 'verhuisd'.
En inderdaad, dan bén je in z.g. veilig gebied" en dan komen de bommen.
Je vergeet om moverende redenen te vermelden dat nadat de Gazanen het dan nog veilige gebied hebben bereikt Hamas&Co dat gebied ook binnendringen en vervolgens van daaruit Israël en de IDF aanvallen met gebruik making van de eigen Gazaanse brugers als Human Shield,
hetgeen een oorlogsmisdaad is.

En daarna komen inderdaad de bommen ...
... het is dus Hamas&Co die de eigen burgers bewust in gevaar brengt,
nadat Israël haar uiterste deed om de Gazaanse burgers een veilig gebied te bieden!
Hamas&Co heeft ook zelf verklaard dat zij vanwege de PRpropaganda
streeft naar zoveel mogelijk slachtoffers, ook aan eigen zijde!
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 24 sep 2024 19:21
Gerard R. schreef: 24 sep 2024 17:26:scissors:
In Gaza zijn velen tien of meer keren met de huislijke have 'verhuisd'.
En inderdaad, dan bén je in z.g. veilig gebied" en dan komen de bommen.
Je vergeet om moverende redenen te vermelden dat nadat de Gazanen het dan nog veilige gebied hebben bereikt Hamas&Co dat gebied ook binnendringen en vervolgens van daaruit Israël en de IDF aanvallen met gebruik making van de eigen Gazaanse brugers als Human Shield,
hetgeen een oorlogsmisdaad is.
Het zou kunnen, ik kan het niet controleren. Hebben de Hamassers een brandmerk, zodat je ze kan herkennen?
Neemt niet weg, dat je burgers ombrengt. Na al die keren 'moven' naar 'veilig gebied'.
En daarna komen inderdaad de bommen ...
... het is dus Hamas&Co die de eigen burgers bewust in gevaar brengt,
nadat Israël haar uiterste deed om de Gazaanse burgers een veilig gebied te bieden!
Hamas&Co heeft ook zelf verklaard dat zij vanwege de PRpropaganda
streeft naar zoveel mogelijk slachtoffers, ook aan eigen zijde!
Ik hoor dat verhaal bij voortduring. Ik kan daar als simpele forumschrijver werkelijk niets mee, HierEnNu.
Ik zie veeeel dode burgers, mensen die zeer dicht op elkaar moeten leven. :idea:
¥¥
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 24 sep 2024 19:28:scissors":
Ik hoor dat verhaal bij voortduring.
Ik kan daar als simpele forumschrijver werkelijk niets mee
Jammer dat je met de feiten werkelijk niets mee kunt en
nog jammerder dat je de PRpropagande van Hamas&Co wel blijft napapagaaien ... :idea:
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 24 sep 2024 19:58
Gerard R. schreef: 24 sep 2024 19:28:scissors":
nog jammerder dat je de PRpropagande van Hamas&Co wel blijft napapagaaien ... :idea:
Welke feiten en voor welk percentage vsn gevallen?
Welke propaganda? Ik vind het aantal doden en gewonden rond Israël enorm.
En Hamas? Dat was toch verpletterd? Hoewel je dat niet ziet aan het dagelijks aantal doden in Gaza.
¥¥
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 24 sep 2024 17:28
HierEnNu schreef: 24 sep 2024 14:58
De Palestijnse Identiteit werd pas na 1964 geboren!

✂️ ✂️

Vanuit het perspectief van het internationaal Recht en de Verenigde Naties
wordt het Palestijnse Volk erkend en heeft het recht op zelfbeschikking.
Daar sta ik achter, want ieder volk heeft recht op zelfbeschikking.
Begrijp ik nu goed dat je de oprichting van de PLO nu aangrijpt
als de geboorte van de Palestijnse identiteit HierEnNu?
Nee dat begrijp jij niet goed en ik heb het ook helemaal niet over
de oprichting van de PLO gehad, dus waar haal je dat vandaan?!

Hetgeen ik bedoelde verwoordde ik zoals ik het bedoelde, lees het nog eens?
Wat is daar onduidelijk aan:
HierEnNu schreef: 24 sep 2024 14:58
De Palestijnse Identiteit werd pas na 1964 geboren!

:scissors:
  • Wie de 'vader' of beter 'verwekker' was
    van die Palestijnse Identiteit die pas na 1964 geboren werd?
Dat was terroristenleider Yasser Arafrat die de Palestijnse Identiteit verwekte met zijn
gewelddadige op vernietiging en zelfverrijking gerichte moordlust waardoor zijn nalatenschap
de naam 'Giftig Adderengebroed' niet eens waardig is.
Mus schreef:In dat geval, sta mij toe, even hartelijk te lachen
want dat is natuurlijk iets van de hoogste flauwekul.
Maar natuurlijk mag jij hartelijk lachen, graag zelfs want lachen is gezond!
Besef je wel dat je om je eigen ignorantie lacht? :lol:
Omdat je denkt dat ik iets bedoelde, terwijl ik het daar niet eens over heb gehad?
inderdaad, hilarisch: ik lach gezellie met jou mee! :lol:

Mus schreef:Palestina heet al sinds jaar en dag Palestina en in Palestina wonen Palestijnen.
Ook dat weer gehoord van jouw Islamistische geschiedenislelraar?
Jij bent daar echt van overtuigd hé? Goh ...
Bronnen en of verwijzingen waar je die onwaarheid uit hebt afgeleid ga je ook geven?
Dan kunnen we daar eventueel wat dieper op ingaan ...

Mus schreef:En verder de Palestijnen die sinds jaar en dag daar wonen, verjaagd en op alle mogelijke manieren verguist, ik ben nog vriendelijk, door die zgn staat Israël die vond dat, zodra die staat werd uitgeroepen, de Palestijnen maar moesten oprotten, waarbij sommigen bij de gratie Gods tot Israëlisch staatsburger werden gekroond, halleluja, mogen volgens jou best in dat wat nog over is van Palestina blijven wonen maar liever nog zouden ze oprotten want dat geeft tenminste vrede voor ze, echt, serieus?
Héhé, zie je nou eindelijk zelf ook in waartoe jouw fantasievolle plannetjes om alle Joden uit de Levant te deporteren naar Schotland of zo toe zou leiden? Mooi zo ...

Mus schreef:Dat zou dan toch de omgekeerde wereld zijn vind je niet?
Tot zover het recht op zelfbeschikking, met excuses.
Slechts fantasievol door mij gespiegeld aan jouw fantasievolle plannetjes om alle Joden
uit de Levant te deporteren naar Schotland of zo, ja, volstrekt logisch dat jij zulks ervaart
als 'de omgekeerde wereld', maar tevens vele malen realistischer dan jouw plan
om alle Joden uit de Levant te deporteren naar Schotland of zo! :idea:

Nogmaals:
  • Vanuit het perspectief van het internationaal Recht en de Verenigde Naties
    worden zowel het Palestijnse Volk alsook het Israëlische Volk erkend en
    hebben beide volken recht op zelfbeschikking.
    • Daar sta ik achter, want ieder volk heeft recht op zelfbeschikking.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 24 sep 2024 20:07
Gerard R. schreef: 24 sep 2024 19:28:scissors:
En Hamas? Dat was toch verpletterd? Hoewel je dat niet ziet
aan het dagelijks aantal doden in Gaza.
Je geeft net zelf letterlijk aan dat jij als simpele forumschrijver dat verhaal bij voortduring hoort en daar werkelijk niets mee kunt. Laat het rusten tot je daar wekelijk iets mee kunt. Leesluister dan opnieuw naar dat verhaal welke je bij voortduring hoorde, dan vind je die gegevens als vanzelf want het is inderdaad allemaal dagelijkse kost ... helaas nog wel!
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 24 sep 2024 20:36
Gerard R. schreef: 24 sep 2024 20:07

En Hamas? Dat was toch verpletterd? Hoewel je dat niet ziet
aan het dagelijks aantal doden in Gaza.
Je geeft net zelf letterlijk aan dat jij als simpele forumschrijver dat verhaal bij voortduring hoort en daar werkelijk niets mee kunt. Laat het rusten tot je daar wekelijk iets mee kunt. Leesluister dan opnieuw naar dat verhaal welke je bij voortduring hoorde, dan vind je die gegevens als vanzelf want het is inderdaad allemaal dagelijkse kost ... helaas nog wel!
Als je vele pagina's lang van alles schrijft dan moet dat maar. Maar ik zou bewijzen, aantonen, hard maken.
En het zeggen, dat je fors Palestijnen vermoordt omdat Hamas ze als schild gebruikt, kan best zo zijn,
maar de getallen en of het klopte bij dit of dat bombardement of beschieting, daar weet ik niets van. En
ik vermoed jij ook niet. Maar ja... IDF zegt het... en die hebben 'mooie blauwe ogen'. Nog iets over
napapegaaien? :)
¥¥
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 24 sep 2024 20:42:scissors:
Als je vele pagina's lang van alles schrijft dan moet dat maar. Maar ik zou bewijzen, aantonen, hard maken. En het zeggen, dat je fors Palestijnen vermoordt omdat Hamas ze als schild gebruikt, kan best zo zijn, maar de getallen en of het klopte bij dit of dat bombardement of beschieting, daar weet ik niets van. En ik vermoed jij ook niet.
Maar ja... IDF zegt het... en die hebben 'mooie blauwe ogen'.

Nog iets over napapegaaien? :)
:lol: Touché

Op het moment dat jij mij er op betrapt dat ik napapegaai
  • [ :idea: ojeetje, volgens mij schreef ik net ergens napapagaaien!? :oops: ]
dan zal ik het positief waarderen als opbouwende kritiek mits je lik op stuk aangeeft dat ik zulks doe, maar als je zulks zoals nu achteraf doet dan beperk ik me in eerste instantie tot vragen om een quote met verwijzing naar de context waar je zulks uit afleidt.

Maar als ik dan dat dit lees van jouw hand
Gerard R. schreef: 24 sep 2024 18:15:scissors:
Heel veel olie en gas gaat door de straat van Hormuz met tankers. De Houti's doen alreeds de rest in de Rode Zee. Als Iran heel vervelend zou gaan doen dan laten ze wellicht geen vreemde mogendheden meer door. Dat kan wereldwijd (hier, maar ook bv. in China e.d.) enorm veel last veroorzaken. En het zou heel inflatoir werken, wereldwijd.
dan smul ik weer ff, want heel leerzaam, en hoewel hier volledig off-topic toch waardevolle gepolitieke inzichten die inmiddels de hele wereld beïnvloeden en tevens het vaak door mij weggelachen 'butterfly effect' heel reëel en bijna waarneembaar tastbaar maken.

Ik zie jou nog niet als succevol verkoper van papegaaigeluiden, tenzij je tevens anti-Depressiepillen, Uppers en/of XTC aanbiedt [ middel-X? :wink: ], maar wat betreft aanbieden van waardevolle gepolitieke inzichten heb ik jou reeds vaker gecomplimenteerd.

Ik zou bijna schrijven: "Schoenmaker blijf bij je leest!"
maar ja, misschien heb je van verzekeren meer verstand!
  • Kent hier überhaupt nog iemand die reclame slogan
    of ben ik hier één van de oudsten?
    :lol:
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 24 sep 2024 21:21
Gerard R. schreef: 24 sep 2024 20:42:scissors:
Als je vele pagina's lang van alles schrijft dan moet dat maar. Maar ik zou bewijzen, aantonen, hard maken. En het zeggen, dat je fors Palestijnen vermoordt omdat Hamas ze als schild gebruikt, kan best zo zijn, maar de getallen en of het klopte bij dit of dat bombardement of beschieting, daar weet ik niets van. En ik vermoed jij ook niet.
Maar ja... IDF zegt het... en die hebben 'mooie blauwe ogen'.

Nog iets over napapegaaien? :)
:lol: Touché

Op het moment dat jij mij er op betrapt dat ik napapegaai
  • [ :idea: ojeetje, volgens mij schreef ik net ergens napapagaaien!? :oops: ]
dan zal ik het positief waarderen als opbouwende kritiek mits je lik op stuk aangeeft dat ik zulks doe, maar als je zulks zoals nu achteraf doet dan beperk ik me in eerste instantie tot vragen om een quote met verwijzing naar de context waar je zulks uit afleidt.

Maar als ik dan dat dit lees van jouw hand
Gerard R. schreef: 24 sep 2024 18:15:scissors:
Heel veel olie en gas gaat door de straat van Hormuz met tankers. De Houti's doen alreeds de rest in de Rode Zee. Als Iran heel vervelend zou gaan doen dan laten ze wellicht geen vreemde mogendheden meer door. Dat kan wereldwijd (hier, maar ook bv. in China e.d.) enorm veel last veroorzaken. En het zou heel inflatoir werken, wereldwijd.
dan smul ik weer ff, want heel leerzaam, en hoewel hier volledig off-topic toch waardevolle gepolitieke inzichten die inmiddels de hele wereld beïnvloeden en tevens het vaak door mij weggelachen 'butterfly effect' heel reëel en bijna waarneembaar tastbaar maken.

Ik zie jou nog niet als succevol verkoper van papegaaigeluiden, tenzij je tevens anti-Depressiepillen, Uppers en/of XTC aanbiedt [ middel-X? :wink: ], maar wat betreft aanbieden van waardevolle gepolitieke inzichten heb ik jou reeds vaker gecomplimenteerd.

Ik zou bijna schrijven: "Schoenmaker blijf bij je leest!"
maar ja, misschien heb je van verzekeren meer verstand!
  • Kent hier überhaupt nog iemand die reclame slogan
    of ben ik hier één van de oudsten?
    :lol:
Ik zou hard lachen als het onderwerp niet zo dieptriest zou zijn. :(
Israël zit daar op een voor hun behoorlijk vervelende plek.
En wat zij doen met de deels kwaadaardige buren is onmenselijk en zou je niet verwachten van een volk dat
zoveel ellendigs heeft meegemaakt.
¥¥
Gesloten