Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Post-Trump periode.

Bericht door Gerard R. »

Ronaldus67 schreef: 16 sep 2024 14:48 Gisteren op Zembla: De wraak van Trump

In De wraak van Trump vertellen insiders onthullend over Trumps eerste ambtstermijn in het Witte Huis. Fanatieke en invloedrijke voorstanders geven aan hoe ze al Trumps orders en wensen ook in de toekomst zullen gaan uitvoeren.

Erica Newland, voormalig advocaat van het ministerie van justitie, die destijds voor het kabinet van Trump controversiële besluiten van onderbouwing moest voorzien, waarschuwt en betoogt terecht:
Erica Newland schreef:Trump vormt een autoritaire dreiging voor de Verenigde Staten.

Autoritaire leiders gaan als volgt te werk:
- Zij kennen zichzelf meer macht toe
- Zij politiseren onafhankelijke instellingen
- Zij onderdrukken kritiek
- Zij verspreiden desinformatie
- Zij richten zich op kwetsbare gemeenschappen
- Zij corrumperen verkiezingen
- Zij lokken geweld uit

Trump voldoet aan al deze criteria!
Er zijn mensen die beweren dat het voor de Amerikanen straks kiezen wordt uit twee kwaden (Trump of Harris) en dat het niet uitmaakt of je nu door de hond of de kat wordt gebeten (meer van dit soort slappe clichés). Ik vrees dat deze mensen zich nog wel eens achter de oren zullen krabben, mocht Trump onverhoopt weer aan de macht komen.

Wie de video in zijn geheel wil bekijken, moet 44 minuten van zijn kostbare tijd spenderen.

Ik heb het gezien. De man is compleet ongeschikt en heeft dat al zeker vier/acht jaar lang laten zien.
Ik kan er met mijn 'boerenverstand' niet bij, dat zo ongeveer de helft van de Amerikanen nog iets met hem wil.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Biden reageert op nieuwe moordpoging: 'Godzijdank is Trump ongedeerd'

Maar goed dat de Pinokkio neus niet bestaat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De angst voor een burgeroorlog of in ieder geval grootschalig politiek geweld mocht Trump inderdaad een gewelddadige dood sterven.
Ook is het nou eenmaal protocol om bezorgdheid te tonen voor een oud-president en een presidentskandidaat.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 16 sep 2024 18:05 Biden reageert op nieuwe moordpoging: 'Godzijdank is Trump ongedeerd'

Nee natuurlijk niet. Als Trump naar de eeuwige jachtvelden was gegaan weet ik wel welke partij de verkiezingen had gewonnen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 16 sep 2024 18:56 De angst voor een burgeroorlog of in ieder geval grootschalig politiek geweld mocht Trump inderdaad een gewelddadige dood sterven.
Ook is het nou eenmaal protocol om bezorgdheid te tonen voor een oud-president en een presidentskandidaat.
Inderdaad, verder niets dan goed van de doden, zelfs als het een Trumpf betreft...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 16 sep 2024 19:00
dikkemick schreef: 16 sep 2024 18:05 Biden reageert op nieuwe moordpoging: 'Godzijdank is Trump ongedeerd'

Nee natuurlijk niet. Als Trump naar de eeuwige jachtvelden was gegaan weet ik wel welke partij de verkiezingen had gewonnen.
Dan is het nog steeds een leugen maar dan om bestwil. :^o
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 16 sep 2024 19:09

Dan is het nog steeds een leugen maar dan om bestwil. :^o
Er wordt heel wat roepgetoeterd om het electoraat tevreden te houden of nieuw volk te trekken.
En dát is ook wat je ziet bij Trump, maar hij trekt dat door tot in het extreme, zoals alles.
Zelfs liegen is dan geen enkel probleem.

Als je dan vervolgens naar de praktijk kijkt dan zie je vaak heel wat anders.
En zo zóu je bv. Trump een papieren tijger kunnen noemen.
Hij dreigde op zeker moment Kim Jong Un met "mijn rode knop is veel groter dan die van jou", maar hij
liet wel toe dat er lekker nieuwe raketten en kernwapens werden ontwikkeld en getest.
Er werd een smaldeel naar de wateren rond Zuid-Korea gestuurd wat makkelijk Noord-Koreaanse testraketten
uit de lucht had kunnen halen, maar er gebeurde gewoon niets.

Ik chargeer nu een beetje, maar zo is het wel enigermate. Een niet onmogelijk dodelijke poppenkast.
"Ooooo.... wat vinden we die wapens toch erg. We gaan er wat aan doen met wetten en ingrepen." Ja hoor....
Etc.

En Joe Biden kan er ook wat van. Maar hij is wat subtieler.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Weet je dat? Ik heb geen idee, kan een dode tot president worden gekozen?

Ik heb het even nazocht. ALs een kandidaat sterft voor de verkiezingen, dan mag de partij een nieuwe aanwijzen, als het na de verkiezingen gebeurt dat wordt de gekozen vice-president president. Maar wat als het na de verspreiding van stembiljetten gebeurt, maar voordat het stembureau opengaat? (bijvoorbeeld op maandagochtend 4 november? OP wie stemt men dan - als men op de overledene stemt?
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter.
Een dode prominent van een partij (wat heet...) is niet het zellfde als een partij waar hij werkte... :) Denk terug aan Pim Fortuyn bij voorbeeld. Die partij explodeerde toen plotseling. Weet je nog? En Vance zou het best willen leiden bij de GOP. Of MarjorieTayler Green of zie maar... :shock:
Peter van Velzen
Site Admin

Gerard R. schreef: 17 sep 2024 01:12 Peter.
Een dode prominent van een partij (wat heet...) is niet het zellfde als een partij waar hij werkte... :) Denk terug aan Pim Fortuyn bij voorbeeld. Die partij explodeerde toen plotseling. Weet je nog? En Vance zou het best willen leiden bij de GOP. Of MarjorieTayler Green of zie maar... :shock:
Dat lag - denk ik - een tikje anders. In Nederland stem je niet op een persoon, maar in de eerste plaats op een lijst. In de VS stem je wel degelijk op (twee) personen. Ook als Pim niet was vermoord, zouden 23 anderen met hem 2e kamerlid zijn geworden (een verschil van iets meer dan 4%. Dus als protest op zijn lijst stemmen lijkt logischer dan uit protest tegen de moord op een presidentskandidaat op zijn (of haar) vervanger (100% iemand anders!) stemmen. het is alsof je in plaats van de (anti)Messias plots (anti) Petrus moet aanbidden, Dat werkt zo niet!
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter van Velzen schreef: 17 sep 2024 02:37
Gerard R. schreef: 17 sep 2024 01:12 Peter.
Dat lag - denk ik - een tikje anders. In Nederland stem je niet op een persoon, maar in de eerste plaats op een lijst. In de VS stem je wel degelijk op (twee) personen. Ook als Pim niet was vermoord, zouden 23 anderen met hem 2e kamerlid zijn geworden (een verschil van iets meer dan 4%. Dus als protest op zijn lijst stemmen lijkt logischer dan uit protest tegen de moord op een presidentskandidaat op zijn (of haar) vervanger (100% iemand anders!) stemmen. het is alsof je in plaats van de (anti)Messias plots (anti) Petrus moet aanbidden, Dat werkt zo niet!
Je hebt het wel Peter, maar het ging mij even om het uiteindelijke resultaat.
Een politieke richting in de VS is zeer veel machtiger als er voldoende steun in het Huis is.
Dus als een kandidaat wordt doodgeschoten en de kiezer reageert zoals aangegeven dan kan de nieuiwe kandidaat
van die partij een aardige klus klaren de komende vier jaar.
Peter van Velzen
Site Admin

Gerard R. schreef: 20 sep 2024 20:15 Je hebt het wel Peter, maar het ging mij even om het uiteindelijke resultaat.
Een politieke richting in de VS is zeer veel machtiger als er voldoende steun in het Huis is.
Dus als een kandidaat wordt doodgeschoten en de kiezer reageert zoals aangegeven dan kan de nieuwe kandidaat
Ik hoop dat er niet een kandidaat wordt doodgeschoten, en dat we nooit zullen weten wat het uiteindelijke resultaat zou zijn. Uitgaande van de kandidaten die overal in de wereld, reeds doorgeschoten zijn, is dat resultaat uiteindelijk voor de partij die ze vertegenwoordigen nauwelijks gunstig te noemen. Of denk je dat de LPF nog floreert?
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter van Velzen schreef: 21 sep 2024 04:17
Gerard R. schreef: 20 sep 2024 20:15 Je hebt het wel Peter, maar het ging mij even om het uiteindelijke resultaat.
Dus als een kandidaat wordt doodgeschoten en de kiezer reageert zoals aangegeven dan kan de nieuwe kandidaat
Ik hoop dat er niet een kandidaat wordt doodgeschoten, en dat we nooit zullen weten wat het uiteindelijke resultaat zou zijn. Uitgaande van de kandidaten die overal in de wereld, reeds doorgeschoten zijn, is dat resultaat uiteindelijk voor de partij die ze vertegenwoordigen nauwelijks gunstig te noemen. Of denk je dat de LPF nog floreert?
Nee, maar in vier jaar kan er heel wat vernield worden, zoals we hebben gezien.
Ik ga duimen.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Peter van Velzen schreef: 21 sep 2024 04:17
We weten natuurlijk altijd het uiteindelijke resultaat. Al het andere is speculeren.

Overigens denk ik dat de LPF ook met Pim uit elkaar was gevallen. Maar ook dat is speculeren.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De tijd leert het ons.
Maar in die tijd ka er heel veel gebeuren...
Gesloten