Ronaldus67 schreef: ↑16 sep 2024 14:48 Gisteren op Zembla: De wraak van Trump
In De wraak van Trump vertellen insiders onthullend over Trumps eerste ambtstermijn in het Witte Huis. Fanatieke en invloedrijke voorstanders geven aan hoe ze al Trumps orders en wensen ook in de toekomst zullen gaan uitvoeren.
Erica Newland, voormalig advocaat van het ministerie van justitie, die destijds voor het kabinet van Trump controversiële besluiten van onderbouwing moest voorzien, waarschuwt en betoogt terecht:
Er zijn mensen die beweren dat het voor de Amerikanen straks kiezen wordt uit twee kwaden (Trump of Harris) en dat het niet uitmaakt of je nu door de hond of de kat wordt gebeten (meer van dit soort slappe clichés). Ik vrees dat deze mensen zich nog wel eens achter de oren zullen krabben, mocht Trump onverhoopt weer aan de macht komen.Erica Newland schreef:Trump vormt een autoritaire dreiging voor de Verenigde Staten.
Autoritaire leiders gaan als volgt te werk:
- Zij kennen zichzelf meer macht toe
- Zij politiseren onafhankelijke instellingen
- Zij onderdrukken kritiek
- Zij verspreiden desinformatie
- Zij richten zich op kwetsbare gemeenschappen
- Zij corrumperen verkiezingen
- Zij lokken geweld uit
Trump voldoet aan al deze criteria!
Wie de video in zijn geheel wil bekijken, moet 44 minuten van zijn kostbare tijd spenderen.
Ik heb het gezien. De man is compleet ongeschikt en heeft dat al zeker vier/acht jaar lang laten zien.
Ik kan er met mijn 'boerenverstand' niet bij, dat zo ongeveer de helft van de Amerikanen nog iets met hem wil.