Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 08 sep 2024 20:50
dikkemick schreef: 08 sep 2024 20:12:scissors:
Zonder te beseffen dat Israël zelf ook continu als bezetter opereert en
met wapentuig verwijderd zou moeten worden.
:scissors:
Ik ben benieuwd hou je het bovenstaande
anders gaat bedoelen dan hetgeen je daadwerkelijk schrijft!
  • Vertel?
    :?: :?: :?:
Het wordt de hoogste tijd dat de bezetters op de westelijke Jordaan oever verwijderd worden. Is het niet goedschiks dan maar met geavanceerde wapens kwaadschiks.
Zoals het er staat bedoel ik het. Koloniaal boeventuig.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 08 sep 2024 20:55
HierEnNu schreef: 08 sep 2024 20:50
dikkemick schreef: 08 sep 2024 20:12:scissors:
Zonder te beseffen dat Israël zelf ook continu als bezetter opereert en
met wapentuig verwijderd zou moeten worden.
:scissors:
Ik ben benieuwd hou je het bovenstaande
anders gaat bedoelen dan hetgeen je daadwerkelijk schrijft!
  • Vertel?
    :?: :?: :?:
Het wordt de hoogste tijd dat de bezetters op de westelijke Jordaan oever verwijderd worden. Is het niet goedschiks dan maar met geavanceerde wapens kwaadschiks.
Er staat dat Israël met wapentuig verwijderd zou moeten worden, maar je bedoelde kennelijk dat Israël van de westelijke Jordaan oever verwijderd zou moeten worden. Helder! Zoiets:
  • "Free Palestine from Jordan to the river!" ?
Ik begrijp nu dat je oproept tot genocide van de 700.000 kolonisten die al dan niet illegaal op de westelijke Jordaan oever wonen en dat daartoe zonodig geavanceerde wapens gebruikt moeten worden. Of bedoelde je het anders?

Je bevindt je met dergelijke uitspraken sowieso in het kamp van Iran en Erdogan, besef je dat wel? Het is een oproep die als daar gevolg aan gegeven zou worden vrijwel zeker tot een grote regionale oorlog zou leiden met op korte termijn een veelvoud aantal slachtoffers dan tijdens de Gaza oorlog tot nu toe. Een tot mislukken gedoemde poging de WestBank te 'bevrijden'
vind jij dat risico waard? Hoezo vredelievende dikkemick?
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 08 sep 2024 22:51
dikkemick schreef: 08 sep 2024 20:55 Het wordt de hoogste tijd dat de bezetters op de westelijke Jordaan oever verwijderd worden. Is het niet goedschiks dan maar met geavanceerde wapens kwaadschiks.
Er staat dat Israël met wapentuig verwijderd zou moeten worden, maar je bedoelde kennelijk dat Israël van de westelijke Jordaan oever verwijderd zou moeten worden. Helder! Zoiets:
  • "Free Palestine from Jordan to the river!" ?
Ik begrijp nu dat je oproept tot genocide van de 700.000 kolonisten die al dan niet illegaal op de westelijke Jordaan oever wonen en dat daartoe zonodig geavanceerde wapens gebruikt moeten worden. Of bedoelde je het anders?

Je bevindt je met dergelijke uitspraken sowieso in het kamp van Iran en Erdogan, besef je dat wel? Het is een oproep die als daar gevolg aan gegeven zou worden vrijwel zeker tot een grote regionale oorlog zou leiden met op korte termijn een veelvoud aantal slachtoffers dan tijdens de Gaza oorlog tot nu toe. Een tot mislukken gedoemde poging de WestBank te 'bevrijden'
vind jij dat risico waard? Hoezo vredelievende dikkemick?
Yep. 700.000 Joden en ook de Joodse gijzelaars mogen probleemloos sterven, zonder enige kennis van militaire strategie.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nederlands Indië bestaat ook niet meer.
Maar wat nou als die Nederlanders (de kolonisten) destijds het wapenarsenaal van Israël nu hadden gehad?
Dan had Nederlands Indië nog steeds zo geheten. Inclusief onderdrukte Indonesiërs (die bezitten immers deze wapens niet).
Nederland koloniseerde en dat vinden we vandaag de dag fout. Er kwamen, veel te laat, excuses voor!
Israël koloniseert en we staan te juichen want Israël is zo oppermachtig. Bovendien zijn het zogenaamd zielige Palestijnen.

Overigens hoeft van mij niemand een (zinloze) dood te sterven. Erken gewoon dat je fout zit met je kolonisten en trek je terug ipv de wapens te pakken.

P.s. Er is ook wat mij betreft geen toekomst voor Hamas (mocht iemand daar nog aan twijfelen)
Echter, ook voor kolonisatie is geen toekomst weggelegd!
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ Dikkemick:

Denk je serieus dat de agressie van Hamas en andere terrerugroepering zou stoppen als Israel de Westoever zou ontruimen?
(zoals ze eerder al Gaza ontruimden)

Of ben je je ervan bewust dat die agressie gericht is tegen het feit dat Israel bestaat: een heel klein Joods staatje in de Islamitische wereld?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Dries
Forum fan

Bericht door Dries »

Wie zal het zeggen wat Israël eigenlijk uitvoert.

Stellen dat Hamas zich schuil houdt achter een menselijk schild, kan evenzeer als een dekmantel gebruikt worden om af en toe een bommetje te laten vallen op een burgerdoelwit. Lukraak of zelfs bewust wetende dat Hamas daar niet aanwezig was.

En wie gaat erachter komen wanneer het zo is?

Ze kunnen bombarderen waar en wanneer willen. Mogelijk soms volkomen bewust burgers bombarderen zonder meer.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 09 sep 2024 09:19 @ Dikkemick:

Denk je serieus dat de agressie van Hamas en andere terrerugroepering zou stoppen als Israel de Westoever zou ontruimen?

Of ben je je ervan bewust dat die agressie gericht is tegen het feit dat Israel bestaat: een heel klein Joods staatje in de Islamitische wereld?
Uitroeien lukt niet. Voor 1 gedode Hamasstrijder staan er 2 (de zonen van...)weer op.
De enige uitweg is onderhandelen. Zelfbestuur (GEEN Hamas of aanverwanten) in Gaza en op de westelijke Jordaan oever en alle kolonisten trekken zich er terug. Geven en nemen heet dat in de volwassen mensen wereld en beide partijen menen volwassen te zijn.
Praten, onderhandelen en toezeggingen doen. Van beide kanten.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Dries schreef: 09 sep 2024 09:37 Wie zal het zeggen wat Israël eigenlijk uitvoert.

Stellen dat Hamas zich schuil houdt achter een menselijk schild, kan evenzeer als een dekmantel gebruikt worden om af en toe een bommetje te laten vallen op een burgerdoelwit. Lukraak of zelfs bewust wetende dat Hamas daar niet aanwezig was.

En wie gaat erachter komen wanneer het zo is?

Ze kunnen bombarderen waar en wanneer willen. Mogelijk soms volkomen bewust burgers bombarderen zonder meer.
En dat geldt niet alleen voor het bombarderen. Het gaat al enige tijd op voor de hele operatie.
Niemand kan echt goed controleren of de IDF 'het goed doet'.
Maar dat heb je altijd met dit soort zaken. Ja, achteraf soms. En vaak jaren later.
Het is weer een van die menselijke dieptepunten.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 09 sep 2024 10:54
gerard_m schreef: 09 sep 2024 09:19 @ Dikkemick:

Uitroeien lukt niet. Voor 1 gedode Hamasstrijder staan er 2 (de zonen van...)weer op.
De enige uitweg is onderhandelen. Zelfbestuur (GEEN Hamas of aanverwanten) in Gaza en op de westelijke Jordaan oever en alle kolonisten trekken zich er terug. Geven en nemen heet dat in de volwassen mensen wereld en beide partijen menen volwassen te zijn.
Praten, onderhandelen en toezeggingen doen. Van beide kanten.
Je ontwijkt mijn vragen.
Telkens begin je over de kolonisten op de Westbank.
Ik vind ook dat dit moet stoppen, MAAR dat heeft niets te maken met deze oorlog. Hamas en andere terreur groepen willen Israel vernietigen, kolonisten of niet.

Overigens: hoe moet zelfbestuur van de Palestijnen eruit zien als Hamas niet mag besturen?
Dan bepaalt dus iemand anders dan de Palestijnse bevolking wie de baas is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Dries schreef: 09 sep 2024 09:37
Hamas heeft alle belang bij zich achter burgers te verschuilen, het is een strategie om de oorlog vol te kunnen houden en Israel in kwaad daglicht te zetten.

Omgekeerd heeft Israel geen enkel belang bij burgerslachtoffers, want dat is slechte PR.
Dries
Forum fan

Bericht door Dries »

gerard_m schreef: 09 sep 2024 11:02
Dries schreef: 09 sep 2024 09:37
Hamas heeft alle belang bij zich achter burgers te verschuilen, het is een strategie om de oorlog vol te kunnen houden en Israel in kwaad daglicht te zetten.

Omgekeerd heeft Israel geen enkel belang bij burgerslachtoffers, want dat is slechte PR.
Er is geen kat dat nog geeft om de oorlogsmisdaden die Israël begaat.
En jij bent er een goed voorbeeld van.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Dries schreef: 09 sep 2024 11:17 Er is geen kat dat nog geeft om de oorlogsmisdaden die Israël begaat.
En jij bent er een goed voorbeeld van.
Nietszeggende, ontwijkende reactie.
Als jij serieus denkt dat PR helemaal niet van belang zou zijn voor Israel, lijkt me dat redelijk naief.

Voor de rest doe je een niet onderbouwde uitspraak over wat ik zou vinden, omdat ik niet meega in de uiterst selectieve emoties van sommige mensen, waarbij uitsluitend wordt gefocust op de misdaden van de Joden en alle omliggende, veel grotere misdaden in het Middenoosten worden genegeerd.

Die uitspraak leg ik naast me neer.
Ieder mensenleven telt, iedere burgerdode is er een te veel.
Maar dat geldt niet selectief voor de Palestijnen die omkomen in een oorlog met de Joden.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 09 sep 2024 11:00 Je ontwijkt mijn vragen.
Telkens begin je over de kolonisten op de Westbank.
Ik vind ook dat dit moet stoppen, MAAR dat heeft niets te maken met deze oorlog. Hamas en andere terreur groepen willen Israel vernietigen, kolonisten of niet.

Overigens: hoe moet zelfbestuur van de Palestijnen eruit zien als Hamas niet mag besturen?
Dan bepaalt dus iemand anders dan de Palestijnse bevolking wie de baas is.
Ontwijken van vragen is niet netjes.
Je vraagt je af of ik denk dat het koloniseren van de Westbank te maken heeft met 7 oktober. Ik denk deels. Dat koloniseren zet kwaad bloed. Kwaad bloed dag er al in overmaat aanwezig is in dat m.oosten.
Israël hoort daar niet, daar heb ik nooit een geheim van gemaakt. Een islam-broeinest!
En dan gedragen de kolonisten zich ook nog eens oppermachtig. Dat zet m.i nog meer kwaad bloed.

En dus MOET er overlegd worden. Gepraat. Geschoven met rechten en plichten, ge-en verboden. Aan beide kanten! Terreur hoort hier thuis. Geen islam terreur, geen kolonisaties.
Zelfbestuur moet dus gecontroleerd worden door externe onafhankelijke partijen. Dat geldt voor "Palestina" dat geldt voor Israël.
Dat is mijn idee en antwoord op je vraag (hoop ik)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Waarbij: 'terreur hoort hier thuis' natuurlijk moet zijn: terreur hoort hier niet thuis.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ Dikkemick:

Dank je voor je antwoord.
In elk geval erken je dat het kwaad bloed al in overmaat aanwezig was.
Zou israel gesticht zijn in een vredelievende omgeving, dan had er waarschijnlijk geen haan meer naar gekraaid.
Zoals bijv. Liberia werd gesticht in West Afrika. Vanaf dag 1 was duidelijk dat de Joodse staat niet werd geduld in het Dar-al-Islam.
Wat mij betreft is onverdraagzaamheid nooit een argument om aan toe te geven. Volgens de hardliners behoot Andalusie ook tot Dar-al-Islam, het is immers ooit door moslims veroverd geweest.

Los van dat alles vind ik de kolonisatie fout en ook onbegrijpelijk. Wat mij betreft niet de oorzaak van deze oorlog, maar wel een obstakel voor duurzame vrede.
Gesloten