Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Eigenlijk ook wel sneu. Krijgen kinderen tijdens een (korte) gevechtspauze een polio vaccin om vervolgens tijdens de volgende aanval om te komen.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Dan hoeven ze die horror van nu tenminste niet meer mee te maken.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ja, heb me uitgesproken tegen nederzettingen zoals ik me heb uitgesproken tegen de situatie waarin Aboriginals in Australië nog steeds landonteigeningen en conflicten over landrechten door mijnbouwprojecten, infrastructuurontwikkeling, en andere commerciële activiteiten meemaken, de Sioux in de Verenigde Staten nog steeds te maken hebben met landonteigeningen in hun traditionele gebieden, en de Inuit in Canada nog steeds vechten tegen landontruimingen en conflicten over landrechten door exploitatie van natuurlijke hulpbronnen en andere industriële projecten. Israel beschouwt nederzettingen als strategisch belangrijk bij het voorkomen van terrorisme op de Westelijke Jordaanoever, de nationale veiligheid, en het behouden van controle over grensgebieden en strategische hoogtes.gerard_m schreef: ↑30 aug 2024 11:18Dat klopt, maar waarom is dat een reden door te gaan met illegale nederzettingen op de Westbank?ChaimNimsky schreef: ↑29 aug 2024 23:10 Ze hadden alles kunnen hebben om vreedzaam naast Israel te kunnen leven, inclusief de verwijdering van de nederzettingen en landruil, maar de Jihadisten hebben andere prioriteiten.
Ben je het met me eens dat dit ook voor Israel een heilloze weg is? Wat schieten ze ermee op?
In tegenstelling tot Australië, Canada en de VS heeft Israel echter verschillende voorstellen gedaan de nederzettingen over te dragen aan de Arabische moslim-Palestijnen onder Menachem Begin, Jitschak Rabin, Ehoed Barak, en Ehoed Olmert. De laatstgenoemde deed enorme concessies aan de Arabische moslim-Palestijnen door voor te stellen dat Israel zich zou terugtrekken uit 94% van de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem wilde delen, financiële compensatie en landruil wilde aanbieden voor de resterende 6%, een Palestijnse hoofdstad in Oost-Jeruzalem wilde accepteren, de terugkeer van Arabische moslim-Palestijnse vluchtelingen voorstelde, en te wilde investeren in economische samenwerking met de Arabische moslim-Palestijnen. Het werd afgewezen. En waar de Aboriginals, de Sioux en de Inuit het met protesten en rechtzaken proberen op te lossen, gingen de jihadistische Palestijnen meteen in dezelfde week weer verder met hun onophoudelijke terrrorisme -- een zelfmoordaanslag door de Islamitische Jihad in een café in de stad Be'er Sjev'a resulteerde in doden en tientallen gewonden, raketaanvallen vanuit de Gazastrook op de stad S'derot, een aanslag met een auto met explosieven nabij de grens met Gaza, etc.
Zionist
Ik begrijp uit jouw woorden dat jouw veronderstelling dat Israël alle Gazanen als Hamas&Co beschouwd slechts gebaseerd is op jouw indrukken en op de gedachte dat zodra Bibi zover is massa vernietiging wapens zal gebruiken om de rest van Hamas&Co [2 miljoen mensen?] te vernieitigen.Mullog schreef: ↑30 aug 2024 12:52Je vroeg mij waarom ik de indruk heb dat Israël alle Gazanen als Hamas&Co beschouwd. De foto's zijn daar een reden voor.
Waarom er niet al 1 miljoen doden zijn (of 400.000 voor mijn part)? Je hebt blijkbaar geen idee hoe moeilijk het is dat soort aantallen van mensen te doden zonder gebruik te maken van massa vernietiging wapens. Zover is Bibi nog niet, denk ik dan.
Verder is het volledig vernietigen van een infrastructuur in het beste geval het verdrijven van mensen en in het slechtste geval een langzame genocide, als men nergens anders naartoe kan. En ik zie Israël niet de duidelijk herkenbare goede Palestijnse bewoners van Gaza een veilige plek elders in het land toewijzen.
Wederom, voor de goede orde, ik heb geen enkele sympathie voor Hamas en haar daden noch wil ik die goedpraten.
Informatie zoals het feit dat de IDF telkens de Gazaanse burgers oproept om naar aangewezen veiliger gebied te evacueren neem je kennelijk niet mee ... want zulks maakt geen indruk?
Jouw indruk is jouw indruk, echter, zodra de oorlog voorbij is kunnen we checken of jouw conclusies nu aan de hand van jouw indrukken nu overeenstemmen met de daden en intenties van Israël.
NB:
Jij hebt blijkbaar geen idee hoe moeilijk het is om in de omstandigheden waarin deze Gaza oorlog zich afspeelt de Collateral Damage te beperken tot 'slechts' ruim 40.000 doden waarvan ten minste 20.000 terroristen en dat het technisch gezien vele malen makkelijker zou zijn geweest om, ook zonder gebruik te maken van massa vernietiging wapens, 1 miljoen Gazanen te doden.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
.
Serieus? Huilende burgers die van hot naar her gejaagd worden. Dat moet indruk maken?
Overigens maakt het dat wel. Maar niet zoals jij bedoelt, denk ik.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Maar dat is toch ook maar een zwaktebod. Een beetje nadenken begrijpt een kind dat die collateral damage gewoon niets anders dan een wervingscampagne voor Hamas isHierEnNu schreef: ↑30 aug 2024 17:40 ...
NB:
Jij hebt blijkbaar geen idee hoe moeilijk het is om in de omstandigheden waarin deze Gaza oorlog zich afspeelt de Collateral Damage te beperken tot 'slechts' ruim 40.000 doden waarvan ten minste 20.000 terroristen en dat het technisch gezien vele malen makkelijker zou zijn geweest om, ook zonder gebruik te maken van massa vernietiging wapens, 1 miljoen Gazanen te doden.
En nogmaals, voor de goede orde, ik heb niks met Hamas en wil het op geen enkele wijze goedkeuren wat ze gedaan hebben. En daaraan toevoegen dat ik zelfs begrip heb voor hoe ingewikkeld dit is voor Israël om op te lossen en aan te pakken. Maar ga me niet vertellen dat dit de oplossing is.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Sneu? Dat zijn dan toch beide bovenstaande reacties ...
Cynische poe
Dan zal dit sneue nieuws jullie vast 'verheugen',
want er liggen in Gaza momenteel grotere gevaren op de loer dan de dood en/of polio:
- vandaag, 18:31
In Gaza is kinderen vaccineren tegen polio een race tegen de klok
Een staakt-het-vuren in Gaza lijkt nog ver weg. Maar Israël en Hamas zijn nu wel akkoord met een aantal korte gevechtspauzes. Op die momenten kunnen kinderen in Gaza gevaccineerd worden tegen polio. De campagne begint komende zondag. Maar het is zeer de vraag of er genoeg tijd zal zijn om alle kinderen te bereiken.
Vorige week kwam de bevestiging dat er een jongetje besmet was. Abdel Rahman uit Deir el-Balah, bijna een jaar oud, houdt er een verlamd onderbeen aan over. En intussen zijn er drie kinderen met verlammingsverschijnselen gemeld. De zeer besmettelijke ziekte kan verlamming en hersenvliesontsteking veroorzaken, en leiden tot de dood.
Een vaccinatiegraad van 90 procent, waar de WHO op hoopt, lijkt onder deze omstandigheden niet mogelijk. "Dat ga je zeer waarschijnlijk niet halen", zegt epidemioloog Amrish Baidjoe van Artsen zonder Grenzen. "In een semi-actief conflictgebied kun de eerste dagen de hoofdmoot pakken, misschien haal je 50 procent. Daarna kost het steeds meer moeite om de rest te bereiken. Daar is een permanent staakt-het-vuren voor nodig."
In Gaza is kinderen vaccineren tegen polio een race tegen de klok
--------------
Indien Hamas&Co niet naar de veiliger gebieden zou sluipen om van daaruit vervolgens onder de paraplu van geëvacueerde Gazaanse burgers als Human Shield hun aanvallen op Israël voort te zetten, hetgeen een oorlogsmisdaad is[!], dan zouden die huilende burgers niet van hot naar her gejaagd worden, maar rustig in dat veilig gebied tot rust hebben kunnen komen: zulks is mijns inziens dus de schuld van Hamas&Co die met alle liefde alle Gazanen opofferen voor PR.
Tijdens het begin van de oorlog toen Hamas&Co nog voldoende macht had werden zelfs complete naar veiliger gebieden vluchtende collonnes Gazaanse burgers door Hamas&Co onder bedreiging van gewapend geweld gedwongen om terug te keren naar gebieden waar hevig gevochten werd.
- Heb je daar geen actieve herinnering aan oder hast du das nie gewusst?
Dan heb je vast gemist dat de Collateral Damage tijdens de vernietiging van de Nazi's bepaald geenMullog schreef: ↑30 aug 2024 18:57Maar dat is toch ook maar een zwaktebod. Een beetje nadenken begrijpt een kind dat die collateral damage gewoon niets anders dan een wervingscampagne voor Hamas isHierEnNu schreef: ↑30 aug 2024 17:40 ...
NB:
wervingscampagne voor de Nazi's bleek, maar integendeel zorgde voor collectief mea culpa:
- "wir haben es nicht gewusst!"
Ik hoef jou ook niet te vertellen dat om moverende redenen Netanyahu&Co voor deze gewelddadige 'oplossing' hebben gekozen. Ik weet uit ervaring dat geweld gebruiken, zelfs als het terecht is vanuit zelfverdediging, meestal meer [neiging tot] geweld oproept. Maar ga me niet vertellen dat Netanyahu&Co zulks niet zouden weten en/of dat ze niet bewust gekozen hebben voor hun militaire doelen en optreden volgens hun IJzeren Vuist methode. Maar ga me ook niet vertellen dat Hamas&Co niet voorzagen hoe Israël waarschijnlijk zou reageren ...Mullog schreef:En nogmaals, voor de goede orde, ik heb niks met Hamas en wil het op geen enkele wijze goedkeuren wat ze gedaan hebben. En daaraan toevoegen dat ik zelfs begrip heb voor hoe ingewikkeld dit is voor Israël om op te lossen en aan te pakken.
Maar ga me niet vertellen dat dit de oplossing is.
Voor de goede orde, ik sta weliswaar achter Israël, maar ik heb niks met Netanyahu&Co en keur het gevoerde beleid van de afgelopen jaren af en spreek bij herhaling de wens uit dat iedereen[!] die oorlogsmisdaden pleegt en/of heeft gepleegd vervolgd zal worden en
diens gerechte straf niet zal ontlopen.
Ik ga jou niet vertellen dat dit de oplossing is:
- ga jij mij vertellen wat wel de oplossing is?
.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Nadat Hamas zo goed als gedecimeerd is in Gaza, het IDF bezig is daar de laatste losse pockets weg te werken, van weerstand nauwelijks nog sprake is en van alle leiders aldaar slechts Sinwar de Rat (Sinwar al-Sinfar) nog rondkruipt, gaan de zaken eveneens
voorspoedig voor Israel op de Westbank. De Hamas commandant van Jenin op de Westbank - Wassem Hazem - is vandaag succesvol naar de andere wereld geholpen in het noorden van Samaria, samen met leden van zijn terroristische cel die iets later werden geneutraliseerd terwijl ze voortvluchtig waren. Ook is er vandaag een andere groep terroristen uitgschakeld. De strijd met de Al Quds Brigades in Jenin is begonnen.
voorspoedig voor Israel op de Westbank. De Hamas commandant van Jenin op de Westbank - Wassem Hazem - is vandaag succesvol naar de andere wereld geholpen in het noorden van Samaria, samen met leden van zijn terroristische cel die iets later werden geneutraliseerd terwijl ze voortvluchtig waren. Ook is er vandaag een andere groep terroristen uitgschakeld. De strijd met de Al Quds Brigades in Jenin is begonnen.
Zionist
- Peter van Velzen
- Site Admin
20.000 terroristen? Welke 20.000 mensen hebben ze vermoord dan?
NB Ik noem iemand pas een terrorist, indien hij 1/x schuld heeft aan x doden. Eerder is er namelijk - wat mij betreft - geen goed excuus om ze - anders dan tijdens een aanval hunnerzijds ter dood te brengen. En met schuld bedoel ik medeplichtigheid, niet jezelf ergens verstoppen.
NB Ik noem iemand pas een terrorist, indien hij 1/x schuld heeft aan x doden. Eerder is er namelijk - wat mij betreft - geen goed excuus om ze - anders dan tijdens een aanval hunnerzijds ter dood te brengen. En met schuld bedoel ik medeplichtigheid, niet jezelf ergens verstoppen.
Ik wens u alle goeds
-
ChaimNimsky
- Superposter
Het argument dat Israel zou moeten wachten met neutralisatie tot Hamas-terroristen (of noem ze "strijders" zo je wilt) daadwerkelijk Joden vermoorden voordat ze kunnen worden aangevallen, negeert het belang van preventieve zelfverdediging. Wachten met actie heeft in het verleden te vaak rampzalige gevolgen gehad, zoals ook bleek op 7 oktober en bij zoveel andere terroristische aanslagen.Peter van Velzen schreef: ↑31 aug 2024 01:59 20.000 terroristen? Welke 20.000 mensen hebben ze vermoord dan?
Op 7 oktober 2023 toont aan wat er kan gebeuren als er niet tijdig wordt ingegrepen tegen dreigende gevaren. Het afwachten totdat een terrorist daadwerkelijk moordt voordat hij wordt geneutraliseerd, heeft in dit geval geleid tot een massale tragedie die anders voorkomen had kunnen worden.
Zelfverdediging vereist eveneens dat proactief wordt opgetreden tegen deze dreigingen. Het is niet alleen moreel gerechtvaardigd, maar ook noodzakelijk.
Zionist
Nee, want ik heb geen idee. Ik ben bang dat een meer dan 70 jaar lopend conflict veel tijd nodig heeft zich op te lossen.
Begrijp ik hier uit dat het rechtsbeginsel dat hier gehanteerd wordt is "Je bent schuldig tot bewezen onschuldig" en niet "Je bent onschuldig tot bewezen schuldig "?ChaimNimsky schreef: ↑31 aug 2024 02:15Het argument dat Israel zou moeten wachten met neutralisatie tot Hamas-terroristen (of noem ze "strijders" zo je wilt) daadwerkelijk Joden vermoorden voordat ze kunnen worden aangevallen, negeert het belang van preventieve zelfverdediging. Wachten met actie heeft in het verleden te vaak rampzalige gevolgen gehad, zoals ook bleek op 7 oktober en bij zoveel andere terroristische aanslagen.Peter van Velzen schreef: ↑31 aug 2024 01:59 20.000 terroristen? Welke 20.000 mensen hebben ze vermoord dan?
Op 7 oktober 2023 toont aan wat er kan gebeuren als er niet tijdig wordt ingegrepen tegen dreigende gevaren. Het afwachten totdat een terrorist daadwerkelijk moordt voordat hij wordt geneutraliseerd, heeft in dit geval geleid tot een massale tragedie die anders voorkomen had kunnen worden.
Zelfverdediging vereist eveneens dat proactief wordt opgetreden tegen deze dreigingen. Het is niet alleen moreel gerechtvaardigd, maar ook noodzakelijk.
Re: Israël overvallen door - Ik noem iemand pas een terrorist
Wil je daarmee de bewijslast omdraaien? Moet van iedere door de IDF geëlimineerde terrorist door Israël bewezen worden dat die 1/x schuld/medeplichtigheid heeft aan x doden en/of moet van iedere door de IDF geëlimineerde terrorist door Israël bewezen worden dat die tijdens een aanval hunnerzijds werd geëlimineerd?Peter van Velzen schreef: ↑31 aug 2024 01:59 20.000 terroristen? Welke 20.000 mensen hebben ze vermoord dan?
Is Israël schuldig aan alles wat Israël ten laste gelegd wordt,
tenzij Israël kan bewijzen dat Israël volgens het oorlogsrecht handelde?
.
.
Pro actief!
Dat is een goede tip voor al die Palestijnen op de westelijke Jordaan Oever. Dat ze pro actief gaan handelen om niet uit hun EIGEN huis geknuppeld te worden.
Dat is een goede tip voor al die Palestijnen op de westelijke Jordaan Oever. Dat ze pro actief gaan handelen om niet uit hun EIGEN huis geknuppeld te worden.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Eensch!
Toch durf ik de wens uit te spreken dat Israël, wat nog steeds een Democratie is, een Democratie blijft en dus de kans zal grijpen om Netanyahu&Co, liefst op Democratische wijze, de macht te ontnemen en wederom een politiek zal durven gaan voeren die gericht is op vrede.
Die kans lijkt mij echter nihil indien Hamas&Co onverhoopt niet vernietigd wordt en
weer terug met IJzeren Vuist gaat heersen over Gaza en de Gazanen en
dus die gewelddadige neverending story zich weer zal herhalen ...
----------------
Is Israël schuldig aan alles wat Israël ten laste gelegd wordt,Mullog schreef: ↑31 aug 2024 08:02Begrijp ik hier uit dat het rechtsbeginsel dat hier gehanteerd wordt is "Je bent schuldig tot bewezen onschuldig" en niet "Je bent onschuldig tot bewezen schuldig "?ChaimNimsky schreef: ↑31 aug 2024 02:15Het argument dat Israel zou moeten wachten met neutralisatie tot Hamas-terroristen (of noem ze "strijders" zo je wilt) daadwerkelijk Joden vermoorden voordat ze kunnen worden aangevallen, negeert het belang van preventieve zelfverdediging. Wachten met actie heeft in het verleden te vaak rampzalige gevolgen gehad, zoals ook bleek op 7 oktober en bij zoveel andere terroristische aanslagen.Peter van Velzen schreef: ↑31 aug 2024 01:59 20.000 terroristen? Welke 20.000 mensen hebben ze vermoord dan?
tenzij Israël kan bewijzen dat Israël volgens het oorlogsrecht handelde?
Indien de AIVD door middel van Intel met 100% zekerheid heeft vastgesteld dat een terroristische cel over zal gaan tot een terroristische daad zoals Hamas&Co op 7 oktober pleegde, maar dan in de buurt waar ik woon, dan hoop ik met heel mijn hart dat ieder lid van die terroristische cel een nekschot krijgt in plaats van dat gewacht wordt tot die terroristische aanslag gepleegt is.
Sterker: ik ben bereid om die nekschoten zelf uit te delen en
de eventuele straf die daar op volgt te aanvaarden!
--------------
Ik ben minder optimisch want pas 80% van de ondertunneling rondomChaimNimsky schreef: ↑31 aug 2024 00:24 Nadat Hamas zo goed als gedecimeerd is in Gaza, het IDF bezig is daar de laatste losse pockets weg te werken, van weerstand nauwelijks nog sprake is en van alle leiders aldaar slechts Sinwar de Rat (Sinwar al-Sinfar) nog rondkruipt
de Philadelphi Corridor is vernietigd en vele Hamasstrijders zijn
tijdens de evacuatie van burgers uit RafaH tussen die burgers in meegevlucht.
Tevens staat Israël onder grote Internationale druk om de bezetting van de Philadelphi Route
op te heffen zodat de deal rondkomt om de gegijzelden terug te laten keren naar Israël.
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 31 aug 2024 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
.
.