Rusland en Oekraïne
Moderator: Moderators
Re: Rusland en Oekraïne
Ja, maar dan wordt het toch een nogal middeleeuwse toestand hoor.
Lijkt mij teveel op ridders en kasteeltjes, die immer moeten worden bevochten.
Je hébt ook nog de kans dat ze het overal op aarde gaan doen. Leer mij de mens kennen...
Ik denk dat het internationaal recht hier toch wel een mening over zal hebben.
Let wel: ik gun Poetler deze moedige Ukrainse aanval van harte, die een afgang voor hem is. Zij willen zo graag invasies.
Maar het gaat me simpel om het principe. Verder lijkt het mij de operatie nog steeds vrij riskant.
De Russen hebben dit eerder gehad, maar dan in het groot... Dát liep goed af voor ze.
Lijkt mij teveel op ridders en kasteeltjes, die immer moeten worden bevochten.
Je hébt ook nog de kans dat ze het overal op aarde gaan doen. Leer mij de mens kennen...
Ik denk dat het internationaal recht hier toch wel een mening over zal hebben.
Let wel: ik gun Poetler deze moedige Ukrainse aanval van harte, die een afgang voor hem is. Zij willen zo graag invasies.
Maar het gaat me simpel om het principe. Verder lijkt het mij de operatie nog steeds vrij riskant.
De Russen hebben dit eerder gehad, maar dan in het groot... Dát liep goed af voor ze.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R.: u heeft blijkbaar maar niet door dat de 'Middeleeuwen' nooit echt voorbij zijn...
En vergelijkt u nu de incursie in de Koersk Oblast met Operatie Barbarossa...
'Internationaal recht' kan toch nooit betekenen dat een slachtoffer van externe agressie de strijd niet naar die agressor kan brengen...wat Oekraïne al enige tijd doet met aanvallen diep in Rusland)
Gaat u ook de link nog bekijken, met een glimp op de echte wereld en niet het 'Internationale recht'...?
'Internationaal recht' kan toch nooit betekenen dat een slachtoffer van externe agressie de strijd niet naar die agressor kan brengen...wat Oekraïne al enige tijd doet met aanvallen diep in Rusland)
Gaat u ook de link nog bekijken, met een glimp op de echte wereld en niet het 'Internationale recht'...?
Ik heb het hele verhaal bekeken.B.S. schreef: ↑25 aug 2024 20:53 Gerard R.: u heeft blijkbaar maar niet door dat de 'Middeleeuwen' nooit echt voorbij zijn...
Helaas weet ik niet wat ik ermee moet.
Ik zie twee landen die hun boekje ferm te buiten gaan, de Russen als hoofddader.
Veel meer is het niet. Als dat geregeld is, dus Russen naar huis, mag de achtergrond worden belicht van mij.
U bent niet zo gevoelig voor analistiek, zoveel lijkt duidelijk.
Twee landen die hun boekje te buiten gaan - worden zo niet gevaarlijk zaken aan elkaar gelijk getrokken, pas maar op.
Met standjes uitdelen komt men ook niet verder.
Tussen haakjes, wat betekent 'Internationale rechtsorde' als de agressieve partij in dit 'conflict' een vetorecht bezit in een instantie die daar aan zou moeten bijdragen?
Twee landen die hun boekje te buiten gaan - worden zo niet gevaarlijk zaken aan elkaar gelijk getrokken, pas maar op.
Met standjes uitdelen komt men ook niet verder.
Tussen haakjes, wat betekent 'Internationale rechtsorde' als de agressieve partij in dit 'conflict' een vetorecht bezit in een instantie die daar aan zou moeten bijdragen?
- Peter van Velzen
- Site Admin
Nee, dat bepleit ik geenszins, maar het oversteken van de grens is volstrekt niet verboden in oorlogstijd. zeker niet als de agressor jouw grenzen reeds heeft geschonden.Gerard R. schreef: ↑25 aug 2024 13:22Oké. Alle remmen los dan maar?Peter van Velzen schreef: ↑25 aug 2024 02:51 Ik zie niet in wat er illegaal aan zou zijn om de strijd ook op Russisch gebied te voeren. Waarom zou een land dat is binnengevallen de grens moeten respecteren die de vijand al is overgestoken? Niemand heeft ooit beweert dat de troepen van Israël de grens met De Gazastrook niet mocht oversteken, maar dat bommen en raketten dat wél mogen. Het is niet zozeer de aanwezigheid daar van de IDF die tot onenigheid leiden in DIE discussie, als wel de humanitaire gevolgen daarvan en van die bommen en raketten. Voor de grenzen van Rusland geldt in principe hetzelfde.
Ik wens u alle goeds
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
De opmars van Oekraïne in Rusland is gelukkig nog steeds niet tot stilstand gebacht. Het is nog steeds een master stroke. https://www.youtube.com/watch?v=XuVg9mNt52c
Moge de Oekraïeners totdat ze hun land terug krijgen nog met volle teugen Gerards boekje met zijn spelregels ferm te buiten gaan.
Moge de Oekraïeners totdat ze hun land terug krijgen nog met volle teugen Gerards boekje met zijn spelregels ferm te buiten gaan.
Born OK the first time
Ach, ik heb het nu al meer geschreven, ik gun het Ukraine zeerRereformed schreef: ↑26 aug 2024 06:46 De opmars van Oekraïne in Rusland is gelukkig nog steeds niet tot stilstand gebacht. Het is nog steeds een master stroke. https://www.youtube.com/watch?v=XuVg9mNt52c
Moge de Oekraïeners totdat ze hun land terug krijgen nog met volle teugen Gerards boekje met zijn spelregels ferm te buiten gaan.![]()
Maar dán kunnen ze beter echt doorlopen richting Moskou.
Prigoshin style..
Kunnen ze ook de bevoorrading van Russen in Donetsk afsnijden.
Laten we overigens niet raar opkijken als de Russen hun aavallen Westwaarts flink opvoeren. Ze zijn nogal reactief.
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54675 ... hoord-kyiv
De Oekraïense autoriteiten melden grootschalige Russische raket- en droneaanvallen op meerdere plekken in het land. De aanval begon afgelopen nacht, en tot nu toe zijn er zeker drie doden gemeld.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ik zie niet in waarom Oekraïne z'n boekje te buiten zou gaan. De Amerikaanse inval in Afghanistan na de aanslagen van 11 september werd door de internationale gemeenschap uiteindelijk erkend als een legitieme actie van zelfverdediging. Het VN-Handvest verbiedt niet expliciet een ander land binnen te vallen als onderdeel van legitieme zelfverdediging, en de VN-Veiligheidsraad nam zelfs een resolutie aan die toestond met alle middelen - uiteraard in overeenstemming met het Handvest - de dreigingen veroorzaakt door terroristische daden te bestrijden.
Zionist
Ik schreef al: los dan maar als je dat wilt. Men is lang heel terughoudend geweest met Rusland aan te pakken.ChaimNimsky schreef: ↑26 aug 2024 19:07Ik zie niet in waarom Oekraïne z'n boekje te buiten zou gaan. De Amerikaanse inval in Afghanistan na de aanslagen van 11 september werd door de internationale gemeenschap uiteindelijk erkend als een legitieme actie van zelfverdediging. Het VN-Handvest voorziet niet expliciet in de mogelijkheid om een ander land binnen te vallen als onderdeel van legitieme zelfverdediging, en de VN-Veiligheidsraad nam zelfs een resolutie aan die toestond met alle middelen - uiteraard in overeenstemming met het Handvest - de dreigingen veroorzaakt door terroristische daden te bestrijden.
Het is ook vaak niet te voorkomen. En als het gaat om terreur, dan zal ik een andere kant op kijken.
Ik vind in principe élke inval in een ander land illegaal. Maar ik geef toe dat ik de wet niet ben.
Als we dat wereldwijd doen (en dat doen we al) dan wordt het wel een klerezooi volgens mij.
Ik hoopte dat we die primitiviteit achter ons gelaten hadden.
Een land binnenvallen om daar genocide te voorkomen is toch geen primitiviteit?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Het 'land binnenvallen' kan een vervelend 'precedent' geven op aarde, zeer eufemistisch gesteld. Dat kennen we wel.
Genocide voorkomen is prima.
Voor al dat soort toestanden hádden wij de VN in mijn optiek. Helaas is die tegenwoordig nogal machteloos. Hellend vlak.
Nog weer even stellen: ik gun Ukraine van alles, maar ik heb gewoon liever dat ze de Russen vanuit Ukraine aanpakken. Helaas had de VS vrij veel afstands beperkingen e.d. bij de wapenleveringen. Vandaar.volgens mij vooral ook deze inval. En het onderhandelt wellicht wat beter...
En het is ook fijn om de Russen eens een klap voor de kop te geven. Die reageren uiteraard wel.
Denys Davydov met een harde en sombere analyse over de steeds grotere moeilijkheden die Oekraïne heeft in het oosten, Donbas, nu geconcentreerd rond Pokrovsk, en nog een paar plekken zoals Vuledar, heeft tegen Rusland, problemen zijn behoorlijk structureel, kan heel erg fout gaan https://youtu.be/OnXfJoNipkM?si=XTHBI4G5mCS6IcYn
BNR
Ook op dit gebied, internationaal recht en slecht, heeft de discipline bij mensen een enorme erosie ondergaan.
Ik wilde het even aantippen.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... -verplichtMongolië gaat Poetin niet arresteren, maar is dat wel verplicht
Auteur: Mark van Harreveld
De Russische president Vladimir Poetin wordt niet gearresteerd als hij morgen een staatsbezoek aflegt aan buurland Mongolië, meldt persbureau Bloomberg op basis van ingewijden die betrokken zijn bij de voorbereidingen van het staatsbezoek. Poetin wordt door het Internationaal Strafhof ICC gezocht voor oorlogsmisdaden, Mongolië is lid van het ICC en verplicht om Poetin aan te houden en uit te leveren. (..)
Ook op dit gebied, internationaal recht en slecht, heeft de discipline bij mensen een enorme erosie ondergaan.
Heeeeeeeel misschien.........Gerard R. schreef: ↑02 sep 2024 18:12 BNRhttps://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... -verplichtMongolië gaat Poetin niet arresteren, maar is dat wel verplicht
Auteur: Mark van Harreveld
De Russische president Vladimir Poetin wordt niet gearresteerd als hij morgen een staatsbezoek aflegt aan buurland Mongolië, meldt persbureau Bloomberg op basis van ingewijden die betrokken zijn bij de voorbereidingen van het staatsbezoek. Poetin wordt door het Internationaal Strafhof ICC gezocht voor oorlogsmisdaden, Mongolië is lid van het ICC en verplicht om Poetin aan te houden en uit te leveren. (..)
Nee, laat maar. De corruptie zal het wel winnen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Er ís in de praktijk geen 'internationaal recht', tenzij dat een keer uitkomt. Mongolië heeft nu geen belang bij 'internationaal recht'. Trouwens, bezoekende staatshoofden en/of regeringsleiders aanhouden ligt diplomatiek-protocollair moeilijk.
Dat hele strafhof is ook een onding van naïeve idealisten, even kort door de bocht.
Dat hele strafhof is ook een onding van naïeve idealisten, even kort door de bocht.