Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door gerard_m »

ChaimNimsky schreef: 16 aug 2024 15:33
Je vergelijking met de-radicalisatie van het nazisme gaat helaas mank. Het nazisme bestond ruim 10 jaar, daarvoor was er democratie.
De radicale islam bestaat 1.400 jaar. Het duldt geen Kafir staat in Dar-al-Islam. Hoe wil je de 70% aanhang van Hamas op andere gedachten gaan brengen?
Ken je gevallen waar deradicalisatie heeft gefaald? Ik niet, maar ik kan me vergissen.
Ik ken geen enkel voorbeeld van succesvolle deradicalisatie programma's voor radicale moslims.
In landen als Irak en Libie is de situatie na Westers ingrijpen aanzienlijk verslechterd.

Hoe weten we of redadicalisatie programma's succesvol zijn?
Ik noemde al de grote verschillen met de korte nazi periode in Duitsland.
Tevens is onduidelijk in hoeverre het nazisme verdween dankzij de-radicalisatie programma. In landen als Nederland - waar de NSB een grotere aanhang had dan vergelijkbare partijen in andere landen - is nazisme eveneens verdwenen zonder zo'n programma.

En gaat Israel dit eigenlijk wel doen?
Na eerdere invallen van Israel in Palestijnse gebieden, Sinai of Zuid Libanon is bij mijn weten niets gedaan aan radicale islam en na afloop is deze alleen maar toegenomen.

Bovendien heb ik nog niets van een plan gezien van Israel voor na de Gaza oorlog.

De vrede met Jordanie en Egypte, zijn inderdaad lichtpuntjes.
Maar buiten dat, vraag ik me af waar je het optimisme op baseert over deradicalisatie door Israel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

gerard_m schreef: 17 aug 2024 12:04 Ik ken geen enkel voorbeeld van succesvolle deradicalisatie programma's voor radicale moslims.
Zijn die er geweest dan?
Hoe weten we of redadicalisatie programma's succesvol zijn?
Ik noemde al de grote verschillen met de korte nazi periode in Duitsland.
Tevens is onduidelijk in hoeverre het nazisme verdween dankzij de-radicalisatie programma. In landen als Nederland - waar de NSB een grotere aanhang had dan vergelijkbare partijen in andere landen - is nazisme eveneens verdwenen zonder zo'n programma.
Het onderstreept in beide gevallen maar weer dat ideologie heel goed zodanig vernietigd kan worden dat het geen of nauwelijks een probleem meer is.
Bovendien heb ik nog niets van een plan gezien van Israel voor na de Gaza oorlog.
Twee mogelijke plannen: Itamar ben Gvir en Smotrich hebben een plan voor gedwongen emigratie van Palestijnen en het in Gaza vestigen van Israelische kolonisten. Gallant heeft liever dat Palestijnen weer zelfbestuur krijgen in Gaza, al behoudt Israel het recht op militaire supervisie en kan het ingrijpen wanneer het dat nodig vindt.
De vrede met Jordanie en Egypte, zijn inderdaad lichtpuntjes. Maar buiten dat, vraag ik me af waar je het optimisme op baseert over deradicalisatie door Israel.
Het is deradicaliseren of oorlog op oorlog blijven stapelen. Oorlogen die de Palestijnen allenmaal zullen verliezen en weer zullen betalen met de dood van onschuldige burgers. Het kan inderdaad zijn dat de Palestijnen - zoals vooralsnog altijd - voor de laatste optie kiezen, maar ik hoop dat er genoeg lichtpuntjes zijn om hoop te hebben.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky,

Twee mogelijke plannen: Itamar ben Gvir en Smotrich hebben een plan voor gedwongen emigratie van Palestijnen en het in Gaza vestigen van Israelische kolonisten.

Weet je? Misschien is dit inderdaad de beste oplossing. Toch die woestijn waar Palestijnen een nieuw bestaan opbouwen. Opzouten! Wegwezen! Zoek het uit en laat Israël met rust.
Ideaal toch? Even flyeren dat al die Palestijnen hun spullen moeten pakken en binnen een jaar weg moeten wezen.
Is het gedonder, dat in '48 is begonnen eindelijk voorbij. Kolonie gered!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 17 aug 2024 09:01
HierEnNu schreef: 17 aug 2024 00:33
Gerard R. schreef: 16 aug 2024 23:38Wat Palestijnen met Israëlieten zouden willen doen...?!
Palestijnen kunnen niets met Israëlieten doen,
want Israëlieten bestaan niet [meer].
Ik acht het waarschijnlijk dat veel Palestijnen die afstammen van de
oorspronkelijke bewoners in de Levant ook Israëlieten als voorouders hadden.
En dat maakt de hele (wereldwijde) situaties des te sneller!
Sneller? Bedoel je sneuer? Afgezien van de vele sneue situaties ken ik wereldwijd nog veel meer wonderlijk mooie en het leven de moeite waard makende situaties hoor, jij niet dan? Met name in mijn eigen omgeving kom ik vooral zulke situaties tegen. Ik bedoel:
Israël en Nederland staan niet om niets in de top 6 van gelukkigste landen!

dikkemick schreef:We stammen allemaal wel af van gemeenschappelijke voorouders en
blijven elkaar uitmoorden

'We'
blijven mekaar uitmoorden?
Je spreekt voor je zelf, want ik hoor niet bij die we!

Ik stam ook niet af van de Israëlieten, jij wel dan?
Mijn zoon wel overigens ...
... maar hij is veel vredelievender en geweldlozer dan ik, dus de veronderstelling dat gewelddadigheid en/of moordlust aan Israëlitische genen te wijten valt betwijfel ik sterk en
zulks is tevens een racistische veronderstelling.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 17 aug 2024 12:59 Weet je? Misschien is dit inderdaad de beste oplossing. Toch die woestijn waar Palestijnen een nieuw bestaan opbouwen. Opzouten! Wegwezen! Zoek het uit en laat Israël met rust.
Ideaal toch? Even flyeren dat al die Palestijnen hun spullen moeten pakken en binnen een jaar weg moeten wezen.
Is het gedonder, dat in '48 is begonnen eindelijk voorbij. Kolonie gered!
Indien deradicalisatie niet werkt of er voortijdig een staakt-het-vuren komt dat Hamas meteen weer schendt zogauw ze hun terroristische infrastructuur weer op orde hebben - zoals ze letterlijk elke staakt-het-vuren hebben geschonden - ben ik het met je eens.

Niemand wil dat zooitje ongeregeld. De aanwezigheid van Palestijnen in Jordanië leidde tot spanningen met de Jordaanse regering, wat culmineerde in Zwarte September, waarin de Jordaanse regering noodgedwongen een gewapend conflict aanging met hen en leidde tot de uitwijzing van de PLO uit Jordanië.

De aanwezigheid van Palestijnen in Libanon leidde tot conflicten en uiteindelijk de Libanese Burgeroorlog tussen Palestijnse milities en verschillende Libanese groeperingen.

Tijdens de Golfoorlog steunden de Palestijnen de Iraakse invasie van Koeweit en werden de tienduizenden Palestijnse verraders het land uitgezet.

In Syrië hebben de Palestijnen in Damascus ook conflicten veroorzaakt en werden ze belegerd door zowel Syrische regeringstroepen als door oppositiegroeperingen, wat leidde tot humanitaire rampen en grootschalige vluchtelingenstromen.

In Egypte bestond er grote onrust en waren er veel confrontaties tussen Palestijnen en de Egyptische autoriteiten in de Gazastrook, die toen onder Egyptisch bestuur stond. Egypte wilde de Sinai graag terug in ruil voor erkenning van Israel, maar Gaza met de Palestijnen niet, en ze hebben tussen Gaza een muur gebouwd om de Palestijnen buiten te houden.

Nu zijn die fanatieke jihadisten vooral in Israel actief en - zoals gezegd - indien deradicalisatie niet werkt of er weer voortijdig een staakt-het-vuren komt dat Hamas meteen weer schendt zogauw ze hun terroristische infrastructuur weer op orde hebben - zoals ze letterlijk elk staakt-het-vuren hebben geschonden - is gedwongen emigratie van de Palestijnen inderdaad de beste oplossing.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En zo is het cirkeltje mooi rond. De vorige eeuw werden de joden verguist en vervolgd, nu zijn de Palestijnen het haasje.

En laten we dan aub snel een stap vooruit in de tijd maken en ze een eigen stAat geven!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 17 aug 2024 13:36 En zo is het cirkeltje mooi rond. De vorige eeuw werden de joden verguist en vervolgd, nu zijn de Palestijnen het haasje.
De Nazi's en de Jihadistische Palestijnen hebben het aan henzelf te danken.
En laten we dan aub snel een stap vooruit in de tijd maken en ze een eigen stAat geven!
Na 7 oktober heeft Israel de Wet op de Ontkenning van de Palestijnse Staat aangenomen die vastlegt dat Israel geen toekomstige Palestijnse staat kan toestaan, die de voortzetting van de Joodse nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever bevorderd en beperkingen aan de Israelische regering oplegt ten aanzien van internationale onderhandelingsruimte voor toekomstige vredesonderhandelingen die een Palestijnse staat zouden kunnen impliceren. Deze wet markeert een doorbraak in het Israelisch-Palestijnse conflict als consequentie van 7 oktober. Oorlog met Israel is nooit een goed idee.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 17 aug 2024 13:36 En zo is het cirkeltje mooi rond.
waar reageer je nu eigenlijk nog op Mick?
het verhaal vd verkravchting gehoord en gelezen? dringt het tot je door wat daar gebeurd is en wat er nu gebeurd?

https://www.youtube.com/watch?v=qmjGdzyj5BA&t=2s
heir het filmpje vd verkrachting vd Palestijnse gevangene door het IDF

https://www.middleeastmonitor.com/20240 ... se-arrest/
hier het oordeel vd ISraleische onafhankelijke rechterlijke macht
5 Israeli soldiers accused of sexually abusing Gaza detainee released into house arrest
de rechtsstaat Israel waar men zo trots op is

https://www.aljazeera.com/news/2024/8/9 ... ed-of-rape
hier leden vd Israelische wetgevende en uitvoerende macht
National Security Minister Itamar Ben-Gvir, within Israel, have argued that any action – even gang rape – is permissible if it is undertaken for the security of the state.
de israelische pers
https://youtu.be/d2rGpKBMxm4?t=249
een paar misselijkmakende fragmenten op de ISraleische tv

de Europese pers?
die zwijgt als een graf en begraaft dit gewoon volledig. waarom?

hier wordt ge toch ziek van?.
denk aan de dingen die NIET gefilmd worden,
dit was een man, denk aan de vrouwen en kinderen

en jij en ik weten nu al dat sommige hier op dit forum het onverdedigbare nog steeds niet zullen kunnen veroordelen en de waslijst drogredenen kun je zo voorspellen
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Appelfflap! Het IDF flyert alvorens ze gaat mishandelen, martelen of verkrachten.
Begrijp dat nou eens 😡
Laatst gewijzigd door dikkemick op 17 aug 2024 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky, je begrijpt me niet denk ik.
Wat Israël de BURGERBEVOLKING der Palestijnen aandoet, deed (en ik moet voorzichtig zijn) nazi-Duitsland de Joden aan.
Worden Palestijnen dan massaal vergast? Nee. Ze worden gebombardeerd en hun huizen uitgezet.
Worden ze gedeporteerd?

Nog niet....
Nazi Duitsland wilde in eerste instantie ook een joodse staat in Polen. Het pakte anders uit. Hoe anders doet Israël (!) dit nu? Nogmaals: de geschiedenis herhaalt zich. De nieuwe zondebok is de Palestijn.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 17 aug 2024 14:34 Chaimnimsky, je begrijpt me niet denk ik.
Wat Israël de BURGERBEVOLKING der Palestijnen aandoet, deed (en ik moet voorzichtig zijn) nazi-Duitsland de Joden aan.
Worden Palestijnen dan massaal vergast? Nee. Ze worden gebombardeerd en hun huizen uitgezet.
Worden ze gedeporteerd?

Nog niet....
Nazi Duitsland wilde in eerste instantie ook een joodse staat in Polen. Het pakte anders uit. Hoe anders doet Israël (!) dit nu? Nogmaals: de geschiedenis herhaalt zich. De nieuwe zondebok is de Palestijn.
Nogmaals, de Nazi's en de Jihadistische Palestijnen hebben de consequenties aan henzelf te danken. De bombardementen op Duitse en Gazaanse steden zoals Hamburg, Dresden, Berlijn, Gaza Stad, Rafah en Chan joenis; verdrijvingen van miljoenen Duitsers en Palestijnen uit Silezië, Oost-Pruisen, Bohemen en gebieden in de Gazastrook wat resulteerde in aanzienlijke verliezen en lijden onder de vluchtelingen; internering van Duitse en Palestijnse burgers als onderdeel van de inspanningen om eventuele vijandige elementen te neutraliseren, en voedseltekorten en hongersnood in Duitsland en Gaza.

En dit terwijl Israel in de top 5 van de gelukkigste landen ter wereld staat!
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik zou er in geen 500 jaar willen wonen. Zou veel te geneigd zijn de kolonisten uit de huizen van de Palestijnen te willen schoppen.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 17 aug 2024 15:18 Ik zou er in geen 500 jaar willen wonen.
Zou veel te geneigd zijn de kolonisten uit de huizen van de Palestijnen te willen schoppen.
Wonen op de WestBank zou ik niet aankunnen, maar ik ben best wel bereid om na de oorlog in Gaza te vertoeven en mee te helpen aan deradicalisatieprogramma's en/of andere educatieve activiteiten. Fysiek meehelpen aan de wederopbouw zal helaas niet meer lukken, maar als ik in mag trekken bij 'ons' Sigridje [Kaag] aldaar, het ongekroonde koninginnetje van Gaza
  • [sinds 26 december 2023 als VN-gezant Gaza:
    'Senior Humanitarian and Reconstruction Coordinator for Gaza']
zal het ons samen best wel lukken om tot verbetering te komen,
want slechter kan het daar niet meer worden, hoewel ... :angel12:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 17 aug 2024 15:18 Ik zou er in geen 500 jaar willen wonen.
Israel staat in de top 5 van de gelukkiste landen ter wereld, ondanks de vele jihadistische Palestijnse terreur-buren!

Het heeft de meest oopzienbare zienswaardigheden, zoals Masada de millenia oude vesting op een bergplateau met een indrukwekkend uitzicht over de Dode Zee, beroemd om zijn geschiedenis; de Dode Zee, het laagste punt op aarde, waar je kunt drijven, rustig je ochtendkrantje kunt lezen in het zoutige water en genieten van de therapeutische modderbaden; Ejn Gedi, beroemd om zijn bronnen, watervallen, wandelpaden, de wilde dieren zoals ibexen en gazellen en het meest indrukwekkende natuurreservaat dat ik heb gezien (en ik ben op heel wat plaatsen ter wereld geweest, inclusief de Grand Canyons, Patagonië en Serengeti), Neve Tsedek, de charmante wijk in Tel Aviv met smalle straatjes, kunstgalerijen, cafés en boutiques; Jaffa, de oude havenstad met historische gebouwen, markten en een prachtig uitzicht op de Middellandse Zee; Haifa met de schitterende Bahá'í Tuinen op de berg Karmel, met terrassen en een panoramisch uitzicht over Haifa en de Middellandse Zee; de Carmelberg, een natuurgebied en wandelgebied met adembenemende uitzichten en veel buitenactiviteiten; de oude stad van Akko met goed bewaarde middeleeuwse muren, ondergrondse gangen, historische markten en een rijke geschiedenis; de Rosj Hanikra grotten aan de kust met een kabelbaan die je naar diep ondergronds brengt en daarboven een spectaculair uitzicht op de Middellandse Zee; de oude stad Nazareth met duizenden jaren oude gerestaureerde huizen en werkplaatsen; Eilat aan de Rode Zee met de beroemde stranden met uitstekende mogelijkheden voor duiken, met kleurrijke koraalriffen en zeedieren, met het nationale Timna Park met fascinerende rotsformaties en oude kopermijnen; Caesarea, de oude Romeinse stad met goed bewaarde ruïnes, waaronder een amfitheater, aquaducten en een haven; Be'er Sjeva met het Negev Museum van de Kunst dat een scala aan moderne en hedendaagse kunstwerken biedt in een prachtig gebouw; Tsfat, bekend om de kunstgalerijen, charmante straatjes en een unieke sfeer met historische synagogen en een artistieke gemeenschap; de moderne Herzlijah Stranden met de beroemde restaurants en winkels aan de kustlijn; Ejn Avdat, het natuurreservaat in de Negev-woestijn met indrukwekkende kloven, watervallen en een schitterend voorbeeld van de woestijnlandschappen van Israel; etc., etc., etc., ... En dan heb ik het nog niet eens over het oude Jeruzalem gehad!
Zou veel te geneigd zijn de kolonisten uit de huizen van de Palestijnen te willen schoppen.
Misschien is de Gazastrook iets voor je? Dat was prachtig totdat Israel het aan de Palestijnen overdroeg en Palestijnse tegenstanders van Hamas publiekelijk werden terechtgesteld en van de daken gegooid door jouw Palestijnse burgervrienden. Die losers hebben een bloeiende infrastructuur, met eigen voedsel-, electriciteit- en watervoorziening overgenomen en het met westers geld in een terreurbastion veranderd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat jammer dat de Israëliërs in de top 5 van gelukkigste mensen staan en de Palestijnen ergens onderaan in de rankings.

Maar ja dat komt enkel en alleen door Hamas en niet door het feit dat ze onderdrukt worden in Israël natuurlijk.
Gesloten