Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 27 jul 2024 19:11
dikkemick schreef: 27 jul 2024 19:04
ChaimNimsky schreef: 27 jul 2024 18:57 Wederom een emotioneel appèl en de zoveelste poging het onderwerp van de discussie te verschuiven. Heb je nog argumenten of ga je gewoon vrolijk zo door?
Argumenten? Die zitten verborgen in mijn 11 vragen die genegeerd worden.
Hun motief wordt helder verwoord in de zaken die ze dagelijks zelf op hun radio- en TV-zenders zeggen en waarvan ik je een flink aantal voorbeelden heb gegeven. Geef gewoon de argumenten -- jouw vragen aan HierEnNu gaan daar nergens inhoudelijk op in, maar is simpel de zoveelste poging het onderwerp van de discussie te verschuiven.
Mag ik.dan wederom een apel doen op de rechterlijke uitspraken? Het INTERNATIONALE GERECHTSHOF.

Die uitspraken die in jullie objectieve ogen uiteraard bevooroordeeld zijn.
1 ding kan ik je inmiddels wel vertellen. IK ben inmiddels ALLE sympathie kwijt wat betreft Israël. Ook en zelfs als de broedmachines wraak schreeuwen. Want als IK, Palestijn had geweest in Gaza, wat anders had ik voor gevoelens kunnen ontwikkelen dat pure intense haat. Onvermogen ja! Maar die Palestijnen hebben niets anders meer.
En vind je het gek? De scholen van hun KINDEREN worden gebombardeerd.

Misschien is het verstandig als ook jij (evenals HierEnNu) mijn bijdragen negeert en pas op de plaats maakt en niet meer reageert. Ik heb het niet zo op pro-bezetter/kolonisator-complot-propaganda.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 27 jul 2024 19:20
ChaimNimsky schreef: 27 jul 2024 19:11
dikkemick schreef: 27 jul 2024 19:04
Argumenten? Die zitten verborgen in mijn 11 vragen die genegeerd worden.
Hun motief wordt helder verwoord in de zaken die ze dagelijks zelf op hun radio- en TV-zenders zeggen en waarvan ik je een flink aantal voorbeelden heb gegeven. Geef gewoon de argumenten -- jouw vragen aan HierEnNu gaan daar nergens inhoudelijk op in, maar is simpel de zoveelste poging het onderwerp van de discussie te verschuiven.
Mag ik dan wederom een apel doen op de rechterlijke uitspraken? Het INTERNATIONALE GERECHTSHOF.
En weer ga je niet inhoudelijk in op onze discussie. Nogmaals, hun motief wordt helder verwoord in de zaken die ze dagelijks zelf op hun radio- en TV-zenders zeggen en waarvan ik je een flink aantal voorbeelden heb gegeven. Geef gewoon de argumenten.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 27 jul 2024 19:34
ChaimNimsky schreef: 27 jul 2024 19:11 Hun motief wordt helder verwoord in de zaken die ze dagelijks zelf op hun radio- en TV-zenders zeggen en waarvan ik je een flink aantal voorbeelden heb gegeven. Geef gewoon de argumenten -- jouw vragen aan HierEnNu gaan daar nergens inhoudelijk op in, maar is simpel de zoveelste poging het onderwerp van de discussie te verschuiven.
Mag ik dan wederom een apel doen op de rechterlijke uitspraken? Het INTERNATIONALE GERECHTSHOF.
En weer ga je niet inhoudelijk in op onze discussie. Nogmaals, hun motief wordt helder verwoord in de zaken die ze dagelijks zelf op hun radio- en TV-zenders zeggen en waarvan ik je een flink aantal voorbeelden heb gegeven. Geef gewoon de argumenten.
Voor wat hoort wat. 11 Vragen zijn nog onbeantwoord. Daarna zal ik kijken naar de broedmachines die Hamas strijders baren.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 27 jul 2024 19:54
ChaimNimsky schreef: 27 jul 2024 19:34

Voor wat hoort wat. 11 Vragen zijn nog onbeantwoord. Daarna zal ik kijken naar de broedmachines die Hamas strijders baren.
En weer ga je niet inhoudelijk in op onze discussie, maar probeer je de discussie te verschuiven naar een ander onderwerp dat hier helemaal nergens op ingaat, noch aan mij was gericht. Nogmaals, hun motief wordt helder verwoord in de zaken die ze dagelijks zelf op hun radio- en TV-zenders zeggen en waarvan ik je een flink aantal voorbeelden heb gegeven. Geef gewoon de argumenten.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... itaal.html

De VN heeft kritiek geuit op het Israëlische beleid van gedwongen verplaatsing van de burgerbevolking in Gaza en het uitvoeren van militaire aanvallen op gebieden die Israël eerder als veilige zones had aangemerkt. Al maanden worden burgers in Gaza van de ene naar de andere plek gestuurd. Dat leidt tot een chaotische situatie waarin niet duidelijk is welke gebieden veilig zouden zijn en welke niet.

Het Rode Kruis en Oxfam Novib uitten begin deze week tegenover NU.nl ook kritiek op de verplaatsingen. "Israël heeft mensen op onwettige wijze gedwongen te verhuizen. En het land heeft het internationale humanitaire recht niet nageleefd door geen bevredigend onderdak, hygiëne, gezondheid, veiligheid, voeding en water te bieden, en door gezinnen te scheiden", zei Martin Butcher, expert internationaal humanitair recht bij Oxfam.

Misschien moeten die bevooroordeelde organisaties ook eens naar jou propaganda luisteren.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 27 jul 2024 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 27 jul 2024 20:19 https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... itaal.html

De VN heeft kritiek geuit op het Israëlische beleid van gedwongen verplaatsing van de burgerbevolking in Gaza en het uitvoeren van militaire aanvallen op gebieden die Israël eerder als veilige zones had aangemerkt. Al maanden worden burgers in Gaza van de ene naar de andere plek gestuurd. Dat leidt tot een chaotische situatie waarin niet duidelijk is welke gebieden veilig zouden zijn en welke niet.

Het Rode Kruis en Oxfam Novib uitten begin deze week tegenover NU.nl ook kritiek op de verplaatsingen. "Israël heeft mensen op onwettige wijze gedwongen te verhuizen. En het land heeft het internationale humanitaire recht niet nageleefd door geen bevredigend onderdak, hygiëne, gezondheid, veiligheid, voeding en water te bieden, en door gezinnen te scheiden", zei Martin Butcher, expert internationaal humanitair recht bij Oxfam.
En weer ga je niet inhoudelijk in op onze discussie, maar probeer je de discussie te verschuiven naar een ander onderwerp dat hier helemaal nergens op ingaat. Nogmaals, hun motief wordt helder verwoord in de zaken die ze dagelijks zelf op hun radio- en TV-zenders zeggen en waarvan ik je een flink aantal voorbeelden heb gegeven. Geef gewoon de argumenten.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Inhoudelijk?

Verplichte sterilisatie van alle Palestijnse broedmachines. Wat dan overblijft is een über humaan ras van vredelievende Israëliërs.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 27 jul 2024 20:25 Inhoudelijk?

Verplichte sterilisatie van alle Palestijnse broedmachines. Wat dan overblijft is een über humaan ras van vredelievende Israëliërs.
En weer ga je niet inhoudelijk in op onze discussie maar lanceer je wederom een emotioneel appèl. Nogmaals, hun motief wordt helder verwoord in de zaken die ze dagelijks zelf op hun radio- en TV-zenders zeggen en waarvan ik je een flink aantal voorbeelden heb gegeven. Geef gewoon de argumenten of geef simpel toe dat je ze niet hebt.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ALS waar is wat je beweert
DAN blijft massa sterilisatie over.

Met deze uitspraak moet u het doen.

ALS links geen vragen beantwoord
DAN hoeft rechts niet in te gaan op uw propaganda.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zeker tien mensen zijn gedood door een raketaanval op het door Israël bezette en geannexeerde deel van de Golanhoogten, meldt onder meer de Israëlische televisiezender...

Ik zeg: Bommen op Libanon! Hoe durven ze BEZET GEANNEXEERD gebied aan te vallen??? Het is op eerlijke (wellicht geflyerd) wijze afgepikt!!
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 27 jul 2024 20:48 ALS waar is wat je beweert.
Heb je een flink aantal voorbeelden heb gegeven van hetgeen ze zelf zeggen op hun radio- en TV-zenders.
DAN blijft massa sterilisatie over.
Jouw oplossing is in ieder geval helder.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Verwacht je nou serieus dat alle Palestijnen braaf gaan zitten wachten totdat ze hun huis uit worden gejaagd, worden opgesloten of gedood? Ongedierte wordt beter behandeld in Israël.

Hoe naïef ben je? Bevooroordeeld zijn is 1 ding, naïviteit is kwalijk in dit conflict. Palestijnen worden met de nek aangekeken en kunnen nergens een fatsoenlijke bestaan op bouwen.
Israël wil alles en rust pas als alle Palestijnen in de woestijn zitten.
Kun jij weer verontwaardigd reageren dat ze Israël haten. Met bewijs van internet filmpjes!

"Ze hebben de woestijn toch gekregen?"
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 27 jul 2024 21:11 Verwacht je nou serieus dat alle Palestijnen braaf gaan zitten wachten totdat ze hun huis uit worden gejaagd, worden opgesloten of gedood? Ongedierte wordt beter behandeld in Israël.
Hadden ze maar voor een eigen staat moeten kiezen in plaats van continu terrorisme en de slachting op 7 oktober. Nu zijn ze braaf aan het wachten totdat ze hun huis uit worden gejaagd, worden opgesloten of soms gedood. Oorlog met Israel is nooit een goed idee en indien ze het nogmaals in het hoofd halen Israel proberen aan te vallen, weten ze wat hen te wachten staat. Zolang martelaarschap tegen de Joden wordt gebruikt, is het een dienst die Israel kan bieden -- vraag en aanbod.
Ik zeg: Bommen op Libanon!
Helemaal mee eens. Wordt voor gezorgd. Overigens zijn het geen Israeli's of Joden die door Hezbollah zijn vermoord,, maar 11 Druzische kinderen. Maar die bommen gaan er desondanks komen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 27 jul 2024 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ ChaimNinsky,

Je noemt de mening van Dikkemick " Het Westerse perspectief" maar dat is onjuist.
Dit is het perspectief van: Israel is fout en als zij zich beter zouden gedragen, zou het terrorisme vanzelf verdwijnen.
Het doet denken aan het gebroken geweertje uit de jaren 80: het Westen moest eenzijdig ontwapenen, dan zou de USSR vanzelf ons goede voorbeeld gaan volgen. Tegelijk werden in Oost-Europa vrijheidsbewegingen genadeloos de kop in gedrukt.

Kennelijk kunnen Palestijnen er niets aan doen dat het gebied waarin ze het voor het zeggen hebben, bestuurd wordt door een theorcratische dictatuur en ondanks enorme steun van buiten weinig meer voortbrengt dan raketten, tunnels en inderdaad een imposante bevolkingsgroei. Als die foute Israeliers zich nou maar hadden gedragen, dan was het als vanzelf anders gelopen.

Dit is niet de Westerse visie.
Een groot deel van de mensen in het Westen - inclusief de meeste regeringen - zien het echter anders.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 27 jul 2024 17:19
dikkemick schreef: 27 jul 2024 15:58
ChaimNimsky schreef: 27 jul 2024 13:05
Heb je m'n posting weleens gelezen? Op de Palestijnse zenders ben ik het sentimentele westerse geredeneer dat sommigen naar buiten toe suggereren en jij hier napraat, nog nooit tegengekomen. Het gaat hen niet om die paar nederzettingen. Daar is men net zo duidelijk als hun leider Jahja Sinwar. Iedere Israeli die het Arabisch enigszins machtig is, weet dat telkens op de Palestijnse zenders valt te horen dat de Joden dood moeten, dat de reden dat Palestijnen veel kinderen krijgen is, dat ze deze opofferen voor hun Jihad, dat vanaf hun vroegste jaren de Palestijnse kinderen worden opgevoed om de jihad lief te hebben, allah te willen ontmoeten en te vechten, dat hun ouders, broers, zussen en toekomstig nageslacht martelaren worden met hun dood omwille van allah. Kinderen krijgen inderdaad met de paplepel ingegoten dat het goed is de Joden te doden, op te blazen, trots te zijn op hun wapens die Israel vernietigen, via kinderprogramma's, kinderliedjes, kinderspelletjes, kinderboeken, kinderpuzzels, etc. Hier en hier worden enkele voorbeelden gegeven, zoals we ze dagelijks op de Palestijnse radio- en TV-zenders kunnen horen.
Blabla!
Ik bewonder je geduld, maar nou ik op wat meer afstand dikkemicks reactie betracht en dus moet concluderen dat hij jouw kernachtig betoog MET onderbouwing letterlijk 'samenvat' als "Blabla!" en jou wel citeert maar verder nergens op ingaat en vervolgens zijn stokpaardje weer gaat bereiden, moet ik wel contateren dat hij het OF helemaal niet leest OF helemaal niet begrijpt OF ...
... OF iets anders zal ik maar schijven. Sterkte!

Hopelijk heeft Netanyahu in de VS een goed sollicitatie gesprek gehad bij AIPAC en wordt hij aangenomen en emigreert hij naar de VS, dan is er binnen NoTime een staakt het vuren in Gaza!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Gesloten