Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Post-Trump periode.

Bericht door ChaimNimsky »

Afbeelding

Michelle Obama wint het met maarliefst 13% van Trump. Biden en Kamala Harris staan achter en wat veel relevanter is: in tegenstelling tot nieuwe onbekendere kandidaten, zit er geen rek meer in. Iedereen kent hen en zit wat hen betreft reeds in een van de twee kampen waar "Favorable" kleiner is dan Trumps "Favorable", terwijl hun percentage "Unfavorable" groter is dan Trumps "Unfavorable". En zelfs indien ze de meerderheid van het aantal stemmen hadden gehad, speelt ook nog mee dat in de Verenigde Staten een presidentskandidaat de meerderheid van de kiesmannen in het Electoral College moet winnen om president te worden. Dit systeem betekent dat een kandidaat niet alleen het populaire stemmenaantal moet winnen, maar ook strategisch belangrijke staten moet winnen om de benodigde kiesmannen te verkrijgen, hetgeen in het voordeel is van de Republikeinen en waardoor de Democraten meer moeite hebben een breed scala aan staten te winnen om de 270 kiesmannen te behalen dan de Republikeinen (zoals Hillary Clinton heeft ondervonden, die meer stemmen dan Trump binnenhaalde, maar het Electoral College desondanks verloor); vooral als de Republikeinen sterke posities hebben in verschillende staten met veel kiesmannen zoals nu.

Het mooie is dat men aangaande Michelle Obama ook reeds in een van de twee kampen zit waar nauwelijks nog rek in zit en waar "Favorable" maarliefst 13% groter is dan Trumps "Favorable" en haar "Unfavorable" zelfs 14% kleiner is! Indien zij, ondanks de peilingen en alles wat er op het spel staat, het lef niet heeft zich kandidaat te stellen, dan hoop ik op Gavin Newsom, een voor velen onbekende kandidaat die nog flink in de peilingen kan groeien.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 21 jul 2024 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

chromis schreef: 21 jul 2024 21:34 Mike Johnson vindt dat Biden moet aftreden in elk geval: zie https://x.com/SpeakerJohnson/status/1815093011669516433

Dan zal Harris zich in die korte tijd al kunnen bewijzen... of juist niet.
Het lang gespannen elastiekje is los gelaten. Ik denk dat er plotseling intern een explosie van democratische daadkracht zal komen. En er komt ook nog een conventie. Nou, dát zou wel eens een heel bijzondere kunnen worden... Houdt de zakdoek klaar.
¥¥ Van kwaad tot erger...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 21 jul 2024 21:47 Afbeelding

Michelle Obama wint het met maarliefst 13% van Trump. Biden en Kamala Harris staan achter en wat veel relevanter is: in tegenstelling tot nieuwe onbekendere kandidaten, zit er geen rek meer in. Iedereen kent hen en zit wat hen betreft reeds in een van de twee kampen waar "Favorable" kleiner is dan Trumps "Favorable", terwijl hun percentage "Unfavorable" groter is dan Trumps "Unfavorable". En zelfs indien ze de meerderheid van het aantal stemmen hadden gehad, speelt ook nog mee dat in de Verenigde Staten een presidentskandidaat de meerderheid van de kiesmannen in het Electoral College moet winnen om president te worden. Dit systeem betekent dat een kandidaat niet alleen het populaire stemmenaantal moet winnen, maar ook strategisch belangrijke staten moet winnen om de benodigde kiesmannen te verkrijgen, hetgeen in het voordeel is van de Republikeinen en waardoor de Democraten meer moeite hebben een breed scala aan staten te winnen om de 270 kiesmannen te behalen dan de Republikeinen (zoals Hillary Clinton heeft ondervonden, die meer stemmen dan Trump binnenhaalde, maar het Electoral College desondanks verloor); vooral als de Republikeinen sterke posities hebben in verschillende staten met veel kiesmannen zoals nu.

Het mooie is dat men aangaande Michelle Obama ook reeds in een van de twee kampen zit waar nauwelijks nog rek in zit en waar "Favorable" maarliefst 13% groter is dan Trumps "Favorable" en haar "Unfavorable" zelfs 14% kleiner is! Indien zij het lef niet heeft zich kandidaat te stellen, dan hoop ik op Gavin Newsom, een voor velen onbekende kandidaat die nog flink in de peilingen kan groeien.
Tsja... het enige dat ze hoeft te doen om in de trein te stappen is zich als kandidaat kenbaar te maken.
Iedereen mag meedoen. Net democratie. :) Dwang doet men niet in bij de Democraten.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 21 jul 2024 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 21 jul 2024 21:54
ChaimNimsky schreef: 21 jul 2024 21:47 Afbeelding

Het mooie is dat men aangaande Michelle Obama ook reeds in een van de twee kampen zit waar nauwelijks nog rek in zit en waar "Favorable" maarliefst 13% groter is dan Trumps "Favorable" en haar "Unfavorable" zelfs 14% kleiner is! Indien zij het lef niet heeft zich kandidaat te stellen, dan hoop ik op Gavin Newsom, een voor velen onbekende kandidaat die nog flink in de peilingen kan groeien.
Tsja... het enige dat ze hoeft te doen om in de trein te stappen is zich als kandidaat kenbaar te maken.
Iedereen mag meedoen. Net democratie. :) Dwang doet men niet in bij de Democraten.
Ik hoop zo ontzettend dat ze het doet. Ik lig 's nachts soms zelfs wakker van het scenario dat Trump weer president wordt -- vanwege de toekomst van de VS, Europa, de Nato, Oekraine, de Trans-atlantische betrekkingen en nu dus ook Taiwan. Indien Michelle Obama zich kandidaat stelt, valt er een enorme last van me af.
chromis schreef: 21 jul 2024 21:54 @ChaimNimsky: https://www.kansas.com/opinion/opn-colu ... 07039.html :)
Klopt helemaal. Mocht Michelle Obama zich kandidaat stellen, heeft trump zijn nachtmerrie-scenario aan zichzelf te danken na zolang op Sleepy Joe Biden te hebben ingehakt :) 8*)
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 21 jul 2024 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Michelle Obama wil niet, dus het heeft ook geen zin te blijven vastklampen aan haar fantoomkandidatuur.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 21 jul 2024 22:04
Gerard R. schreef: 21 jul 2024 21:54
ChaimNimsky schreef: 21 jul 2024 21:47 [img]https:-//www.ipsos.com/sites/default/files/inline-images/graphic%202%20jpeg_2.jpg[/img]

Ik hoop zo ontzettend dat ze het doet. Ik lig 's nachts soms zelfs wakker van het scenario dat Trump weer president wordt -- vanwege de toekomst van de VS, Europa, de Nato, Oekraine, de Trans-atlantische betrekkingen en nu dus ook Taiwan. Indien Michelle Obama zich kandidaat stelt, valt er een enorme last van me af.
:lol: :wink:
Je moet het universum gewoon even zijn gang laten gaan. En dat is niet altijd even gemakkelijk.
Ik moet zeggen, dat ik het ook heel spannund vind. Maar ik kan het van mij af zetten.
Verder zal er een explosie van activiteit zijn binnen die partij. Het is laat, maar nog niet té laat volgens mij.
Vele, vele Amerikanen hebben Trump 'gezien' hoor...
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 21 jul 2024 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky
Superposter

B.S. schreef: 21 jul 2024 22:06 Michelle Obama wil niet, dus het heeft ook geen zin te blijven vastklampen aan haar fantoomkandidatuur.
Wanneer was de laatste keer dat ze dat heeft gezegd? Biden heeft onophoudelijk verkondigd dat hij wel wilde en gewoon zijn campagne zou voortzetten. Indien hij van gedachten kan worden veranderd, dan kan het met Michelle wellicht ook; mocht ze het lef hebben zich kandidaat te stellen vanwege het enorme belang voor de VS en voor zoveel meer. Ik hoop heel erg op een open conventie, maar ben bang dat Kamala Harris trouw naar voren wordt geschoven.

Ben ook reuze-benieuwd naar ReReformed en vooral of hij opgelucht is. Zelf voel ik weer een sprankje hoop ontwaken.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Democraten: risico's vsn Project 2025 gaan benadrukken en abortus. Daar liggen mogelijkheden.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Hier een achtergrond duiding van financieel-economisch/politieke economie kanaal Money and Macro, van vijf maanden geleden alweer 'why voters hate Biden's booming economy' https://youtu.be/o1EDeOzql7U?si=B1YgDHK-vvGjGVk8
Waar iedere analist/duider vanaf het politieke centrum tot 'linkser' zo verbaast is waarom Biden niet profiteerde van zijn toch zo mooie beleid, hier meer nuance: pas sinds voorjaar 2024 begint het grootste deel van de Amerikanen echt minder last van de inflatie te krijgen, en ironisch genoeg kwam veel van de groei onder Biden terecht in gebieden en staten die toch al dieprood Republikeins zijn..

En de (sociale) media drijven op het brengen van slecht nieuws en het inkleden in catastrofale berichtgeving.
(De presentator is een Nederlander van origine).
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

toch bijzonder dat Biden dit aankondigde op X.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Voor dit moment gaat het prima met Kamala Harris.
Ze heeft al keihard gewerkt om voldoende gedelegeerden achter zich te krijgen, ze heeft veel steun, ook als we de cijfers van polls mogen geloven. Ze heeft ongeveer 100 miljoen dollar ingezameld voor dit moment (wat daar nou eenmaal zeer van belang is).
Trump en vooral Vance proberen haar in de grond te trappen, wat een goed teken is omdat ze blijkbaar een donderwolkje zien. En Kamala heeft Trump van repliek gediend met een paar woordjes: "Ik ken dat soort, dat type wel", heeft ze vriendelijk meegedeeld. De uitstraling van wat ze doet is wat mij betreft oké. Kijken hoe de wedstrijd met hyper inzet en belang verder gaat. Maar ze LIJKT er super van te genieten en ze heeft zelfs vrij veel pret.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 23 jul 2024 15:35 Voor dit moment gaat het prima met Kamala Harris.
Ze heeft al keihard gewerkt om voldoende gedelegeerden achter zich te krijgen, ze heeft veel steun, ook als we de cijfers van polls mogen geloven. Ze heeft ongeveer 100 miljoen dollar ingezameld voor dit moment (wat daar nou eenmaal zeer van belang is).
Trump en vooral Vance proberen haar in de grond te trappen, wat een goed teken is omdat ze blijkbaar een donderwolkje zien. En Kamala heeft Trump van repliek gediend met een paar woordjes: "Ik ken dat soort, dat type wel", heeft ze vriendelijk meegedeeld. De uitstraling van wat ze doet is wat mij betreft oké. Kijken hoe de wedstrijd met hyper inzet en belang verder gaat. Maar ze LIJKT er super van te genieten en ze heeft zelfs vrij veel pret.
Ik denk dat ze niets heeft gedaan.

Anderen hebben dit voor haar gedaan en er zeker veel langer overgedaan dan die zogenaamde twee dagen.

Hoe zo hyper inzet???
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

holog schreef: 22 jul 2024 20:57 toch bijzonder dat Biden dit aankondigde op X.
Dat is inderdaad heel merkwaardig.

Zelf Nixon gaf een speech via radio en TV.

Ik weet nog dat hij begon met: "Good Evening".
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ze heeft nu voldoende gedelegeerden achter zich om zeker te zijn van haar zaak.
Er moet nog een conventie komen maar ze kán 'de race naar het Wiite Huis' beginnen.
Dat is wel erg vlot, maar dat moet ook want er zijn nog maar drie maanden tijd. Biden doet op de achtergrond zijn werk.
Gesloten