Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 30 jun 2024 20:10 RN leidt in Feankrijk, leidende figuur Jordan Bardella heeft eerder dit gezegd over Oekraïne https://www.france24.com/en/france/2024 ... mperialism 'mag niet worden 'geabsorbeerd' door Rusland'.
Och...

Ondertussen is het toch desastreus dat er niet voldoende kan worden 'gedreigd' richting Rusland. Zo blijven de Russen oneindig doorbombarderen... Dood en verderf is het resultaat zoals we elke dag/nacht zien... En dat zou toch echt moeten ophouden.
Of misschien meer een 'tit for tat' beleid.

Het is ook wonderlijk hoe flegmatiek mensen in het Westen hierop reageren. Als er doden vallen in Marseille door een IS-idioot of elders in Europa is de wereld te klein maar Ukraine-bosjes-doden geeft weinig reuring. Of vergis ik mij?
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Alle duidingen wezen naar een overwinning van RN en je moet wat.
Of Melenchon e.d. zo voor hulp aan Oekraïne is moet ook nog worden afgewacht.

De Russen hebben kinderziekenhuis vernietigd. En waar zijn de diepverontwaardige demonstraties...stop Russische genocide nu...wapenstilstand nu (...)...Van Lviv tot Simferopol tot Donetsk, Oekraïne zal vrij zijn...🙄
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Belarus (Loekasjenko) en China hebben een overeenkomst gesloten en Wit-Russische en Chinese troepen gaan de komende dagen gezamenlijk oefenen "tegen terrorisme'. Chinese troepen op de drempel van de Navo en EU...
Chinees belang is duidelijk, Loekasjenko hoopt hiermee hoogstwaarschijnlijk iets meer afstand van Poetin mee te behalen.
https://amp-cnn-com.cdn.ampproject.org/ ... index.html
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rutte gaat het nog druk krijgen 🚀
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Hij is een verbinder... :D
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Van breuken? 😂
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Professor Gerdes (Amerikaan, Republikein maar heel erg pro-Oekraïne) over wat de Russen vandaag weer flikten én hoe de VS/Navo tekort schiet in het te beperkt toestaan van Westerse wapens op Russisch grondgebied en bovenal veel minder munitie produceert dan officieel geclaimd wordt https://youtu.be/jKYCs-gzyjM?si=NVSpz-vWJ2lVsmzT

En Gerdes nog eens extra over de aanval door Rusland (dat overigens claimt dat de Oekraïnse luchtverdediging de schade aanrichtte) op het kinderziekenhuis voor kinderen met kanker in Kiyiv https://youtu.be/zfKt-KpFGJ0?si=M_jkbv8mt6YgJmdW
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

*!!*
dikkemick stelde de vraag om moverende redenen in topic
  • 'Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!'
Om de context te zien: ff klikken op blauwe pijltje:
*!!*

dikkemick schreef: 12 jul 2024 08:48Waarom boycotten USA en ons westen Rusland
Wat is jou daar niet duidelijk aan?
dikkemick schreef:1. Je moest de vraag waarom Rusland wel, Israël niet geboycot wordt,
als 1 zien en niet, zoals je nu weer doet, ze uit elkaar fileren.
[-X
Nee, dat moest ik helemaal niet! Bovendien hoort de vraag
waarom Rusland geboycot wordt in topic 'Rusland en Oekraïne' thuis!
Nogmaals de vraag die ik stelde naar aanleiding wat jij zelf opperde:
  • wat is jou daar niet duidelijk aan dat USA en ons westen Rusland boycotten?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 12 jul 2024 10:25 *!!*
dikkemick stelde de vraag om moverende redenen in topic
  • 'Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!'
Om de context te zien: ff klikken op blauwe pijltje:
*!!*

dikkemick schreef: 12 jul 2024 08:48Waarom boycotten USA en ons westen Rusland
Wat is jou daar niet duidelijk aan?
dikkemick schreef:1. Je moest de vraag waarom Rusland wel, Israël niet geboycot wordt,
als 1 zien en niet, zoals je nu weer doet, ze uit elkaar fileren.
[-X
Nee, dat moest ik helemaal niet! Bovendien hoort de vraag
waarom Rusland geboycot wordt in topic 'Rusland en Oekraïne' thuis!
Nogmaals de vraag die ik stelde naar aanleiding wat jij zelf opperde:
Nogmaals de uitleg dat de ene vraag niet kan worden los gezien van de andere vraag omdat het de arrogantie en schijnheiligheid van het westen laat zien.
Ergo, zulks hoort niet perse in 1 topic omdat het de 2 onderwerpen met elkaar doet vermengen. Grote GEMENE deler is het westen.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Rusland wordt nu als (=vormt) een bedreiging voor het 'Westen' ervaren, Israël niet. Daarbij kan zelfs de regering-Biden ergens wel inzien dat Hamas in deze vorm weg moet in Gaza.
Rusland kon in de jaren negentig en begin deze eeuw rustig zijn gang gaan in Tsjetsjenië van het 'Westen.'
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 12 jul 2024 10:52Nogmaals de uitleg dat de ene vraag niet kan worden los gezien van de andere vraag omdat het de arrogantie en schijnheiligheid van het westen laat zien.
De door jou veronderstelde arrogantie en schijnheiligheid van het Westen is mijns inziens niet onterecht, maar heeft niets te maken met de vraag die ik jou stelde! Zie die vraag ff los van jouw geknutsel om Israël in een zo kwaad mogelijk daglicht te stellen, dat doe je al tot in den treure in dat andere topic, doe dat nou niet ook hier aub? Hier en nu is mijn vraag aan jou:
    Is het volgens jou niet terecht dat USA en ons westen Rusland boycotten?
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 12 jul 2024 16:32
dikkemick schreef: 12 jul 2024 10:52Nogmaals de uitleg dat de ene vraag niet kan worden los gezien van de andere vraag omdat het de arrogantie en schijnheiligheid van het westen laat zien.
De door jou veronderstelde arrogantie en schijnheiligheid van het Westen is mijns inziens niet onterecht, maar heeft niets te maken met de vraag die ik jou stelde! Zie die vraag ff los van jouw geknutsel om Israël in een zo kwaad mogelijk daglicht te stellen, dat doe je al tot in den treure in dat andere topic, doe dat nou niet ook hier aub? Hier en nu is mijn vraag aan jou:
    Is het volgens jou niet terecht dat USA en ons westen Rusland boycotten?
A. Ik.hoef Israël niet in kwaad daglicht te stellen. Dat kan Israël uitstekend zelf.

B: Rusland moet geboycot worden, Israël op de vingers getikt! Flink!! Een boycot in de zin van GEEN bommen sturen valt daar wat mij betreft ook onder.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ik kwam ergens tegen dat al die zogenaamde goedbedoellers de denkfout maken dat oorlog een soort spelletje is waarbij je om time-outs of strafpunten e.d. kan vragen.

Geen voetbalwedstrijd die je door een al veroordeelde scheidsrechter kan laten fluiten of zo... :D
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 12 jul 2024 19:41 Ik kwam ergens tegen dat al die zogenaamde goedbedoellers de denkfout maken dat oorlog een soort spelletje is waarbij je om time-outs of strafpunten e.d. kan vragen.

Geen voetbalwedstrijd die je door een al veroordeelde scheidsrechter kan laten fluiten of zo... :D
Is wél een goed idee als eerste stapje. :D
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 12 jul 2024 17:01Rusland moet geboycot worden
Eensch!
En dat terwijl ik van mening ben dat een [te?] verregaande boycot effectief meer slachtoffers kan[!] maken dan een aanval met een tactisch kernwapen! Kijk: als jij nou voortaan zelf je OffTopic gezwam weglaat en/of in het juiste topic plaatst,
dan zijn we het al vlug over van alles eens: mooi toch!

Bij deze graag breng ik graag een toepasselijk schrijfsel
van Peter [opnieuw?] onder jou aandacht:
Peter van Velzen » 27 dec 2021 01:54 schreef:
Lees de topictitel!

Mag ik iedereen - zowel nieuwelingen als ervaren forum-deelnemers vragen om alvorens op verzend te clicken even naar het onderwerp te kijken. Dekt die nog enigzins wat je te vertellen hebt (of waar je op reageert) en als dat niet zo is. Kopiëer dan je bericht en plak het elders in een passend (eventueel nieuw) topic. Zo voorkomen we wellicht dat we in meerdere topics dezelfde zaken bespreken in plaats van die zaken waarvoor ze bedoeld waren.
Bij voorbaat dank:
  • zulks is echt maar een kleine moeite en
    voorkomt wellicht ook dat jij in spagaat terecht komt ... [poe :wink: ]
.
Plaats reactie