Hé Arristoteles, de "eerste beweger" a 2300 jaar opnieuwe ten tonele aan het voeren. Logica heeft zeker met oorzaak en gevolg te maken maar het verreist niet een eerste oorzaak, men kan daar wel onderzoek naar doen en het liefst op rationele basis.marc aka controle schreef: 1) logica heeft dus te maken met oorzaak en gevolg maar kan uiteindelijk de oorzaak van de oorzaak niet uitleggen, ie logica begint met een onverklaarde oorzaker.
Fout, logica creert helemaal geen eigen redeneerwijze maar beschrijft de menselijke redeneerwijzen redenernatiefouten. En zo is ook logica onderhevig aan verbeteringen naarmate ons inzicht stijgt.Het probleem van logica wordt daar haar eigen redeneerwijze gecreeerd, logica is dus per definitie beperkt- en kan per definitie nooit alles (het begin) verklaren.
Heelaas begrijp jij niet wat logica is en moet ik je dus op je vingers tikken.Dit ontkennen is de betekenis van logica ontkennen.
Uiteraard, logica en redenatie kan alleen maar maar eindige dingen beschrijven. Ik zou graag van willen horen hoe een oneindige aarbei eruitziet, wat een oneindige aardbeiensmaak is?2) zie punt 1. Logica is per definitie beperkt.
Nee, logica en redernatie schieten niet tekort, alleen maar als je gelooft dat een ondefinieerbaar iets een definitie verlangt, wat dus een absurditeit is.3) Wat? Logica schiet tekort, mijn theorie schiet tekort, iedere theorie schiet tekort. Alle theorieen schieten dus tekort. Dit ontkennen is logica ontkennen.
Theoriën schieten tekort als men onderzoekend is, maar dat wil niet zeggen dat we dus absurditeiten hoeven te postuleren om vervolgens ieder middel waarmee men kan onderzoeken ook in het absurde te ontkrachtigen.