Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 03 jul 2024 15:44
ChaimNimsky schreef: 03 jul 2024 15:28
dikkemick schreef: 03 jul 2024 15:18 Vond je het bericht dan zo ongeloofwaardig? Denk je nog steeds dat Israël Hamas VOLLEDIG kan uitroeien? Denk je dat het gedachtegoed weg gebombardeerd kan worden? Is zulks mogelijk??

En denk je dat jouw IDF dat niet inziet? Zijn de soldaten dom? Kortzichtig?
Laat de Palestijnen maar gewoon onder een wreed Sharia-bewind leven, zolang Hamas militair zodanig is verslagen dat ze Israel met rust laten. Dat scenario had reeds lange tijd mijn voorkeur. Laat ze hun eigen boontjes maar doppen.
Een uitermate humane reactie. Hartverwarmend
Inderdaad, gezien wat Gaza heeft aangericht toen Gaza Israël binnenviel heeft Israël uitermate humaan gereageerd, want Israël had ook de IDF opdracht kunnen geven om Gaza te vernietigen in plaats van Hamas militair te vernietigen. Toch heeft Israël besloten niet aan Gaza de oorlog te verklaren maar aan Hamas!

Ik vind het een uitermate humane reactie als men vele mensenlevens redt
door terroristische organisaties met wortel en tak uit te roeien.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 03 jul 2024 16:25
Denk jij echt ....blabla

Denk jij echt dat jouw soort vragen.....blabla

.....blabla..... Maar als je liever voortborduurt op je eigen interpretatie van hetgeen ik schrijf vind ik verder ook prima, maar verwacht niet dat ik daar in mee ga.....blabla
En vervolgens doe je exact hetzelfde! Jouw mening aan mij voorleggen.
Lijkt het jou zelf ook niet veel interessanter .....blabla....
Wat maakt jou mijn mening uit?

Ik meen dat Israël en dus IDF, terrorisme aanwakkeren en in de hand werken ipv het uit te roeien.
Maar dat is mijn mening, o.a dus inderdaad gebaseerd op die anonieme bronnen uit het IDF.
Maar ook zonder die bronnen ben ik die mening toegedaan!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 03 jul 2024 16:40
dikkemick schreef: 03 jul 2024 15:44
ChaimNimsky schreef: 03 jul 2024 15:28

Laat de Palestijnen maar gewoon onder een wreed Sharia-bewind leven, zolang Hamas militair zodanig is verslagen dat ze Israel met rust laten. Dat scenario had reeds lange tijd mijn voorkeur. Laat ze hun eigen boontjes maar doppen.
Een uitermate humane reactie. Hartverwarmend
Inderdaad, gezien wat Gaza heeft aangericht toen Gaza Israël binnenviel heeft Israël uitermate humaan gereageerd, want Israël had ook de IDF opdracht kunnen geven om Gaza te vernietigen in plaats van Hamas militair te vernietigen. Toch heeft Israël besloten niet aan Gaza de oorlog te verklaren maar aan Hamas!

Ik vind het een uitermate humane reactie als men vele mensenlevens redt
door terroristische organisaties met wortel en tak uit te roeien.
Volgens het Palestijnse ministerie van Gezondheid heeft het conflict nu al 35.000 Palestijnen het leven gekost, oftewel 250 mensen per dag. Het aantal kinderen dat gedood werd, wordt op minstens 14.000 geschat. Meer dan 78.800 Palestijnen raakten gewond. Deze aantallen stijgen iedere dag.

Humaner kan niet! Een vredesmissie dit!

O ja: :wink:
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 03 jul 2024 17:20 O ja: :wink:
Zulks is [inclusief al jouw krokodillentranen!] al heel lang duidelijk!
Dankjewel dat je me er opnieuw ff op wijst! :idea:
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 03 jul 2024 17:20 Volgens het Palestijnse ministerie van Gezondheid heeft het conflict nu al 35.000 Palestijnen het leven gekost, oftewel 250 mensen per dag... Humaner kan niet! Een vredesmissie dit!
Exact! Humaner kan het niet in een zeer dichtbevolkt gebied waar de terroristische- en civiele infrastructuur nauwer met elkaar verweven zijn dan elders ter wereld, terroristen in burgerkledij tussen de burgers opereren en 15 jaar de tijd hadden zich voor te bereiden. Daarom ben ik ook zo trots op Israel. Israel kan eenvoudig alle 2.100.000 Gazanen vermoorden op de meest wrede wijze, maar doet het niet. Hamas wil graag alle Joden vermoorden, maar kan het niet.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 03 jul 2024 20:22
dikkemick schreef: 03 jul 2024 17:20 Volgens het Palestijnse ministerie van Gezondheid heeft het conflict nu al 35.000 Palestijnen het leven gekost, oftewel 250 mensen per dag... Humaner kan niet! Een vredesmissie dit!
Exact! Humaner kan het niet in een zeer dichtbevolkt gebied waar de terroristische- en civiele infrastructuur nauwer met elkaar verweven zijn dan elders ter wereld, terroristen in burgerkledij tussen de burgers opereren en 15 jaar de tijd hadden zich voor te bereiden. Daarom ben ik ook zo trots op Israel. Israel kan eenvoudig alle 2.100.000 Gazanen vermoorden op de meest wrede wijze, maar doet het niet. Hamas wil graag alle Joden vermoorden, maar kan het niet.
Misschien wil je weten hoe (en door WIE) het zover heeft kunnen komen.

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict

Ik kan niet anders concluderen dan: Het is Israëls schuld en verantwoordelijkheid!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 03 jul 2024 20:53
ChaimNimsky schreef: 03 jul 2024 20:22
Misschien wil je weten hoe (en door WIE) het zover heeft kunnen komen.

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict

Ik kan niet anders concluderen dan: Het is Israëls schuld en verantwoordelijkheid!
En weer ga je nergens inhoudelijk op in en verplaats je de discussie weer naar de schuldvraag (waar we het eveneens zovaak over hebben gehad). Zo draai je de hele tijd rondjes en lijkt het alsof je discussieert, maar dat doe je nooit.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 03 jul 2024 21:18
En weer ga je nergens inhoudelijk op in en verplaats je de discussie weer naar de schuldvraag (waar we het eveneens zovaak over hebben gehad). Zo draai je de hele tijd rondjes en lijkt het alsof je discussieert, maar dat doe je nooit.
[/quote]

Uiteindelijk draait het om de schuldvraag en dan mn de verantwoordelijkheid!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 03 jul 2024 21:33
ChaimNimsky schreef: 03 jul 2024 21:18 En weer ga je nergens inhoudelijk op in en verplaats je de discussie weer naar de schuldvraag (waar we het eveneens zovaak over hebben gehad). Zo draai je de hele tijd rondjes en lijkt het alsof je discussieert, maar dat doe je nooit.
Uiteindelijk draait het om de schuldvraag en dan mn de verantwoordelijkheid!
En weer ga je niet in op hetgeen we bediscusieerden, maar wijkt weer eens uit naar de schuldvraag (en daar hebben we het reeds zovaak over gehad: klik).
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nou vertel eens: wat is het aller belangrijkste in dit langslepende conflict?
Ik denk een oplossing! Een oplossing voor beide partijen dus ook voor de Palestijnen!
En dan moet er uiteindelijk gezocht worden naar het ontstaan van alle ellende alvorens je ergens uit kunt komen.

Zo ook dit gesprekje tussen ons. Waar komt alle onvrede en onbegrip toch vandaan?
Pas als dat beantwoordt is kun je verder.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 03 jul 2024 22:10 Nou vertel eens: wat is het aller belangrijkste in dit langslepende conflict?
Ik denk een oplossing! Een oplossing voor beide partijen dus ook voor de Palestijnen!
En dan moet er uiteindelijk gezocht worden naar het ontstaan van alle ellende alvorens je ergens uit kunt komen.
En weer zonder ergens inhoudelijk in te gaan op het humanitaire aspect (hetgeen we bediscusieerden), ga je - nadat je oversprong op de schuldvraag en deze is behandeld - evenmin daar op in, maar hop je vrolijk door op het vraagstuk aangaande een oplossing. Je hopt alleen maar rond zonder de discussie aan te gaan.
Zo ook dit gesprekje tussen ons. Waar komt alle onvrede en onbegrip toch vandaan?
Pas als dat beantwoordt is kun je verder.
Nee, daarin vergis je je. Israel gaat allang verder: het vernietigt Hamas militair (nog maar een paar bataljons over), neemt de zoete tijd, al gaat het helaas gepaard met veel Palestijns lijden en uiteindelijk zo'n honderdduizend Palestijnse doden, zal een flink deel van Gaza als buffer gebruiken om zich nog beter tegen het terroristische tuig te beschermen (maakt zelfs deel uit van het eventuele bestand) en het is het hek al overal in een zodanige verdediging aan het veranderen dat zelfs tunnels en via de lucht geen optie meer zijn voor Palestijns tuig dat Israel wil terroriseren.

Hoe de Palestijnen verder willen, is hun eigen zaak, zolang ze Israel maar met rust laten. Hun lot is niet mijn zaak en interesseert me evenmin, maar ze weten nu wel wat er gebeurt indien ze het nogmaals in het hoofd halen Israel binnen te vallen.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Een oplossing voor beide partijen dus ook voor de Palestijnen

is pas denkbaar nadat de [voorbereidingen tot] aanvallen op Israël stoppen. Israël wordt reeds 48 jaar voortdurend existentieel bedreigd en het moge duidelijk zijn dat Israël :idea: er van overtuigd is dat als zij stoppen met zich uit alle macht te verdedigen, Israël vernietigd zal worden.
Gezien de wereldwijde antiSemitisme en Jodenhaat helemaal niet verwonderlijk!

Zodra de Palestijnen er voor kiezen om hun kinderen in vrede groot te brengen in plaats van die kids van jongs af aan te indoctrineren met Israëlhaat en de opdracht hun leven te offeren voor het doel Israël te vernietigen zodat de gehele Levant weer Islamitisch grondgebied is, dan pas ontstaat de mogelijkheid om tot een oplossing voor beide partijen te komen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Dit is pagina 404.

EEn bekend getal op internet.
Ik zie dat we niet echt nader tot elkaar komen. Ondanks dat sommigen dat wél proberen. Kunnen we ons oordeel niet opschorten en afwachten wat de onafhankelijke rechters in den Haag besluiten? De pagina waar de oplossing staat , vinden we toch nooit meer terug.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 04 jul 2024 02:18 Dit is pagina 404.

EEn bekend getal op internet.
Ik zie dat we niet echt nader tot elkaar komen. Ondanks dat sommigen dat wél proberen. Kunnen we ons oordeel niet opschorten en afwachten wat de onafhankelijke rechters in den Haag besluiten? De pagina waar de oplossing staat , vinden we toch nooit meer terug.
Mijn idee. Wachten tot het onafhankelijke RECHT spreekt.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 jul 2024 06:44 Mijn idee. Wachten tot het onafhankelijke RECHT spreekt.
=D>
Mooi! Bijvoorbaat dank: mijn idee is het niet!
Als je dat idee van jou :lol: niet alleen uitspreekt maar daadwerkelijk waar maakt, dan heb ik grote bewondering voor je! Ik verwacht echter dat je nog voor ik de haan drie keer heb horen kraaien hebt laten zien dat het bij woorden blijft ... ik ben benieuwd! Doe je best!???
Gesloten