Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 16 mar 2024 09:07 Na goed nieuws nog beter nieuws.

De Israëlische luchtaanvallen in Libanon reiken steeds verder landinwaarts. Afgelopen week werd Baalbek geraakt, op honderd kilometer van de grens. Maar volgens de slachtoffers van de aanval hebben zij niets met Hezbollah vandoen.

http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android

Tip: Vernietig eerst Gaza alvorens je je richt op een ander land.

1 mogelijk probleem. De enorme wapen support uit Amerika. Want gelukkig voor de Palestijnen geeft ook Biden een grens aan (in diezelfde krant) : Je kan niet nog eens 30 duizend Palestijnse doden hebben', aldus Biden in een tv-interview.
Er zijn maar weinig mensen die nog geloven dat Biden dat meende.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Meer dan de helft van de Israeli's zijn tegen Netanjahooe, maar de overgrote meerderheid is absoluut voor de vernietiging van Hamas en de aanval op Rafah. Deze twee zaken staan grotendeels los van elkaar, want eveneens elke hypothetische nieuwe president zal Rafah aanvallen. Probleem is dat het voor Netanjahoe en ook iedere hypothetisch opvolger zeer moeilijk is om een manier te vinde waar de meer dan een miljoen burgers ergens anders naartoe te verhuizen -- de reden dat de aanval nog niet is begonnen. Ook wil Israel proberen in ruil voor een tijdelike gevechtspauze en Palestijnse gevangenen, gijzelaars vrij te krijgen.

Trouwens steunt ook Biden een aanval op Rafah, maar hij zit met hetzelfde probleem. Israel heeft genoeg eigen wapens uit eigen wapenproductie en gekochte wapens en kan de klus eeveneens zonder de VS klaren, waar Biden zich daaretegen onmogelijk tegen Israel kan keren, omdat hij dan wel kan fluiten naar het presidentschap. De groep in de VS die achter Israël staat, waaronder heel veel Joden en christenen, is groter dan de groep die de Palestijnse strijd tegen Israël steunt, waaronder veel moslims en linkse groeperingen. Ook zijn de eerstgenoemde bepalend in de doorslaggevende kiesdistricten bij de verkiezingen waar juist veel joden wonen.

Ten tweede kan de VS het zich niet veroorloven de Israelische invloed in het Midden Oosten te verliezen.

En tenslotte spelen de grootste Joodse lobbygroepen in de Verenigde Staten, zoals de American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) en de Anti-Defamation League (ADL) een aanzienlijke rol bij de verkiezingen. Ze hebben invloed op het beleid ten aanzien van Israël en het Midden-Oosten en steunen vaak politieke kandidaten die hun standpunten ondersteunen. Deze lobbygroepen hebben vaak aanzienlijke financiële middelen en politieke connecties, waardoor ze in staat zijn om campagnes te financieren, lobbyen bij wetgevers en invloed uitoefenen op het beleid.

De Palestijnen hebben al deze voordelen niet. Biden zal zich nooit tegen Israel keren. Eigenlijk kan Israel ook gewoon aanvallen en nogmaals tienduizenden Palestijnen doden, maar dan kan Biden eveneens naar het presidentschap fluiten, omdat er dan veel linkse kiezers zijn die het hem kwalijk nemen en niet gaan stemmen in plaats van op Biden te stemmen. Hij is wel gedwongen om de schijn op te houden, maar zal - net als alle andere prsidenten - uiteindelijk gewoon doen wat Israel wil.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 17 mar 2024 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Fijn hoor, al die internationale eigen belangen. De ene criminele staat blijft de andere steunen. En dan doel ik niet slechts op USA, zelfs Noord Korea blijft "vriendjes" houden.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 17 mar 2024 12:12 Fijn hoor, al die internationale eigen belangen. De ene criminele staat blijft de andere steunen. En dan doel ik niet slechts op USA, zelfs Noord Korea blijft "vriendjes" houden.
Israel is een democratische staat. Ook ikzelf steun Israel en heb weinig met de Palestijnen. Ik geef nou eenmaal het meest om m'n eigen familie, vrienden, kennisen en geliefden, minder om die van anderen en mijn minst geliefden zijn de Palestijnen, wat voor mij betekent dat de veiligheid van zowel Nederland als Israel en Spanje ten koste van alles bovenaan staat; zelfs indien het decimeren van Hamas en het einde van hun hegemonie in Gaza, tevens het einde van alle Palestijnen betekent -- al hoop en vermoed ik stellig dat het niet zover hoeft te komen.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dat je meer geeft om eigen familie, vrienden, kennissen en geliefden siert je. Doe ik ook en is menselijk.
Echter, zoals je over 'mogelijk ALLE(!) Palestijnen praat is niet echt menselijk te noemen. Je hebt het dan nl over zeer vele onschuldige burgers, waaronder de nodige kinderen.

Wanneer gaat de mens protesteren tegen een eigen regime/leger als er vele, VELE onschuldige burgers sterven?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 17 mar 2024 12:21
dikkemick schreef: 17 mar 2024 12:12 Fijn hoor, al die internationale eigen belangen. De ene criminele staat blijft de andere steunen. En dan doel ik niet slechts op USA, zelfs Noord Korea blijft "vriendjes" houden.
Israel is een democratische staat. Ook ikzelf steun Israel en heb weinig met de Palestijnen. Ik geef nou eenmaal het meest om m'n eigen familie, vrienden, kennisen en geliefden, minder om die van anderen en mijn minst geliefden zijn de Palestijnen, wat voor mij betekent dat de veiligheid van zowel Nederland als Israel en Spanje ten koste van alles bovenaan staat; zelfs indien het decimeren van Hamas en het einde van hun hegemonie in Gaza, tevens het einde van alle Palestijnen betekent -- al hoop en vermoed ik stellig dat het niet zover hoeft te komen.
Haha, Israel een democratische staat. Democratisch betekent niet alleen dat je fijn en vrolijk kan stemmen he. Er zijn nog meer dingen te bedenken die bij democratie horen..

En dat de Palestijnen het minst geliefd zijn bij jou is wel duidelijk. Na vier maanden aan genocide toejuichen en "het gaat goed, weer 1000 naar de andere kant geholpen".. En jouw generalisering van DE Palestijnen en "ze hebben zelf gekozen voor Hamas, dus dan moeten ze maar bloeden" terwijl de laatste verkiezing in 2006 was waar de meeste Palestijnen of nog niet geboren waren of nog niet stemgerechtigd...

Echt, kan jij jezelf nog fijn in de spiegel aankijken, als je op fora teksten bezigt die jij bezigt?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Kernachtige muti-media samenvatting

van de complexiteit van het Midden-Oosten conflict:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Berjan schreef: 17 mar 2024 13:54
ChaimNimsky schreef: 17 mar 2024 12:21
Haha, Israel een democratische staat. Democratisch betekent niet alleen dat je fijn en vrolijk kan stemmen he. Er zijn nog meer dingen te bedenken die bij democratie horen..

En dat de Palestijnen het minst geliefd zijn bij jou is wel duidelijk. Na vier maanden aan genocide toejuichen en "het gaat goed, weer 1000 naar de andere kant geholpen".. En jouw generalisering van DE Palestijnen en "ze hebben zelf gekozen voor Hamas, dus dan moeten ze maar bloeden" terwijl de laatste verkiezing in 2006 was waar de meeste Palestijnen of nog niet geboren waren of nog niet stemgerechtigd...

Echt, kan jij jezelf nog fijn in de spiegel aankijken, als je op fora teksten bezigt die jij bezigt?
Ik denk dat de Zionisten en hun supporters nu alle schaamte voorbij zijn.
Ze schamen zich zelfs niet meer om genocide te verdedigen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 17 mar 2024 16:02
ChaimNimsky schreef: 17 mar 2024 12:21 Israel is een democratische staat. Ook ikzelf steun Israel en heb weinig met de Palestijnen. Ik geef nou eenmaal het meest om m'n eigen familie, vrienden, kennisen en geliefden, minder om die van anderen en mijn minst geliefden zijn de Palestijnen, wat voor mij betekent dat de veiligheid van zowel Nederland als Israel en Spanje ten koste van alles bovenaan staat; zelfs indien het decimeren van Hamas en het einde van hun hegemonie in Gaza, tevens het einde van alle Palestijnen betekent -- al hoop en vermoed ik stellig dat het niet zover hoeft te komen.

Dat klopt.. En ze blijven alle leugens maar herhalen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Berjan schreef: 17 mar 2024 17:33
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 17 mar 2024 16:02

Dat klopt.. En ze blijven alle leugens maar herhalen.
We zijn echt in een ander tijdsbestek geraakt, mensen.
Juridische zaken zijn in onze wereld niet meer zo aan de orde. Voor recht en slecht hebben wij (reuze goed betaalde)
legers advocaten. Die gaan dat zoveel als kan tegen...

Je schiet mensen die je niet welgevallig zijn gewoon overhoop (of gif of deporteren) incl. verpulvering van gebouwen en dat is dan dat, want daar kom je voorlopig gewoon mee weg. Zelfs de VS is inzake Israël niet zeer terughoudend geweest... Je hongert maar uit, je martelt maar aan. Kinderen zijn het gemakkelijkste doelwit. Nou ja.. Biden stuurt een beetje bij...

Vandaag heb ik een filmpje van een Amerikaanse ex-president, bijna couppleger, Israël- en Rusland-lover gezien, die de Amerikanen nu heeft gedreigd "dat als hij niet wordt gekozen tot de volgende Amerikaanse president, dat dit dan tot een bloedbad zal leiden". Wat zou de man willen? Burgeroorlog?? En iedereen in de VS laat het gewoon maar doorgaan.

Die Russische hoofd-aap is er weer voor een jaar of zes; de oppositie vermoordt en ontkracht je gewoon op zijn middeleeuws. En ook hij heeft best wat oolog op zijn naam. Ondertussen schiet je zoveel mogelijk Ukrainers maar dood. En wie doet je wat, want de Amerkaanse Republikeinen (speeltje van Trump) maken de president vleugellam en ze willen blijkbaar dat Ukraine verliest en de Russen kunnen doorlopen en de half Duitser Trump de hand kan schudden in Amsterdam of Parijs of zie maar.

Weinig nieuws b.v. uit Sudan, Jemen, e.d. maar het is afgrijslijk.

Enz. enz.

AI dreigt overal, robots beginnen al heel menselijk te lijken...

Dát is uw wereld. En er zijn zat mensen die, als je ze leugenaar, klootzak, bestiaal e.d. noemt, dat een opsteker vinden.

Wat willen we nog met juridisch stelselsels..?? Wat met ethiek??. Wat met mensenrechten. Enz.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dát is uw wereld. En er zijn zat mensen die, als je ze leugenaar, klootzak, bestiaal e.d. noemt, dat een opsteker vinden.

Wat willen we nog met juridisch stelselsels..?? Wat met ethiek??. Wat met mensenrechten. Enz.
wel een topic waard!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 18 mar 2024 13:18Dát is uw wereld. En er zijn zat mensen die, als je ze leugenaar, klootzak, bestiaal e.d. noemt, dat een opsteker vinden.

Wat 'we' willen? Aan wie stel je die vraag? Aan de leden van Freethinker?
Wat wil jij? De wereld verbeteren? Begin dan!
Wat zie je zoal buiten je wat jij zou kunnen verbeteren door je zelf te 'verbeteren'?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 18 mar 2024 18:20
Gerard R. schreef: 18 mar 2024 13:18Dát is uw wereld. En er zijn zat mensen die, als je ze leugenaar, klootzak, bestiaal e.d. noemt, dat een opsteker vinden.

Wat 'we' willen? Aan wie stel je die vraag? Aan de leden van Freethinker?
Wat wil jij? De wereld verbeteren? Begin dan!
Wat zie je zoal buiten je wat jij zou kunnen verbeteren door je zelf te 'verbeteren'?
Ik stel de vraag aan ons mensen.
Ik probeer overigens niet anders dan verbeteren. Maar het helpt niet.
Ik zou oorlogen in ieder geval onmiddellijk stoppen. Klimaat is ook een aardig onderwerp.
Maar je voelt wel dat jij helaas een niet te beantwoorden vraag stelt hè? :?
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 18 mar 2024 13:38

wel een topic waard!
Ja, binnenkort (bijna) hongersnood in Gaza. 'Man-made'.

Ukraine krijgt het steeds moeilijker tegen de Russen. Amerikaanse Republikeinen... En Putin heeft weer goede zin.
Gooi er nog maar een paar tienduizenden zo niet honderdduizenden jonge mannen tegenaan...
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: 18 mar 2024 21:42 Ja, binnenkort (bijna) hongersnood in Gaza. 'Man-made'.
binnenkort?
https://news.un.org/en/story/2024/03/1147312
at least 20 children have succumbed to starvation in the besieged and bombarded enclave, including most recently a 14-day-old baby.
Gesloten