Klapt huidige formatie, en wat dan?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Klapt huidige formatie, en wat dan?

Bericht door HierEnNu »

doctorwho schreef: 11 feb 2024 19:47
HierEnNu schreef: 11 feb 2024 16:12 Ik sprong eerlijk gezegd een gat in de lucht van opluchting!
Vind jij 'bruinhemden' een dit forum wel waardig ad hominem?
Zeker want gaat mijn niet om een persoon maar om gedachtengoed.
Ik associeer de 'bruinhemden' met de SA [Sturmabteilung]
welke door Adolf Hitler in 1921 werd opgericht.
Vandaar dat ik het toch nogal wat vind om PVV/Wilders als 'bruinhemden' te benoemen.
Vandaar mijn vraag:
  • wat in het gedachtengoed van PVV/Wilders
    is dermate gelijk te stellen aan dat van de 'bruinhemden'
    dat jij ze zo benoemd?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 11 feb 2024 17:19 Een Partij van de Feiten - maar zijn politiek, bestuur en beleid eigenlijk sowieso niet anti-feitelijk...
(Het aanpassen van definities voor inflatie en begroting b.v., rookgordijn rond pensioenhervorming (n.b. overblijvende partners kunnen in de armoede gestort worden bij deze plannen), beleidsmatig een crisissituatie asiel creëren (ook doordat de opvangruimte die tot twintig jaar geleden bestond te ontmantelen)...?
Zou 'Partij van de Feiten' niet prima kunnen functioneren
binnen een dergelijke politieke cultuur? Zo van:
  • Laat al die andere partijen maar aankonkelen
    wij blijven uitgaan van de feiten.
.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

B.S. schreef: 11 feb 2024 17:19 Een Partij van de Feiten - maar zijn politiek, bestuur en beleid eigenlijk sowieso niet anti-feitelijk...
(Het aanpassen van definities voor inflatie en begroting b.v., rookgordijn rond pensioenhervorming (n.b. overblijvende partners kunnen in de armoede gestort worden bij deze plannen), beleidsmatig een crisissituatie asiel creëren (ook doordat de opvangruimte die tot twintig jaar geleden bestond te ontmantelen)...?
Neen bestuur en beleid zijn niet noodzakelijk anti-feitelijk. Het probleem is dat feiten op zich geen beleid bepalen. Stel dat cijfers aangeven dat 10% van de bevolking langdurig ziek is. Moet je daar iets aan doen? Misschien is 10% aanvaardbaar?

Je kan cijfers opvragen over het aantal verkeersdoden maar dat zegt op zich niets over hoeveel verkeersdoden maatschappelijk aanvaardbaar zijn.

Beleid gaat om doelstellingen. Maar eens je die doelstellingen hebt, kan je maar beter de feiten niet negeren als je die doelstellingen ook wilt behalen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 12 feb 2024 12:32 Een minderheids regering?

https://www.nu.nl/formatie-2023/6301182 ... n-bbb.html
Je link werkt niet bij mij.

Ben trouwens tegen een minderheidsregering omdat dat in de praktijk gewoon voortzetting zal zijn van het huidige beleid.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 feb 2024 12:54
dikkemick schreef: 12 feb 2024 12:32 Een minderheids regering?

https://www.nu.nl/formatie-2023/6301182 ... n-bbb.html
Je link werkt niet bij mij.
Bij mij ook niet :lol:

Dit was slechts alle tekst op Nu.nl

Live formatie | Omtzigt oppert minderheidsregering van PVV, VVD en BBB
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dat zou dus in de praktijk een kabinet van PVV en BBB worden want de VVD wil sowieso alleen gedogen, dat hebben ze twee dagen na de verkiezingen al gezegd.
Dat gaat echt werken..
Misschien wel VVD'ers die 'op persoonlijke titel' minster worden.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

B.S. schreef: 12 feb 2024 19:14 Dat zou dus in de praktijk een kabinet van PVV en BBB worden want de VVD wil sowieso alleen gedogen, dat hebben ze twee dagen na de verkiezingen al gezegd.
Dat gaat echt werken..
Misschien wel VVD'ers die 'op persoonlijke titel' minster worden.
De VVD draait nog wel eens.... Ofwel met tijdelijk verlies van actieve herinneringen, of door een mooi politiek verhaal te houden:

" Dit was inderdaad niet perse onze voorkeur. Maar wij kiezen nu voor het landsbelang, er moet immers wel geregeerd worden en wij zijn in het verleden nooit weg gelopen voor verantwoordelijkheid".
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De vraag is of de VVD zich afhankelijk wil maken van een 'gedogende' NSC. Wilders ook trouwens.
Gedogen zou de VVD meer invloed kunnen hebben in deze situatie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Wie wil, behalve BBB, wel samen met de PVV in een regering?

Zulks zal nu eerst onderzocht moeten worden. Door een verkenner?
Het staat iedere partij vrij om wel of niet met de PVV in zee te willen gaan.
Dus niet verder [in]formeren maar eerst ff grondig formateren!

'Gewoon' ff heel pragmatisch iedere partij op het matje roepen en ff checken welke partij eventueel met de PVV in een regering wil. Dan is ruimschoots aan de verkiezingsuitslag, de gigantische winst van de PVV, tegemoet gekomen.

Dan is snel duidelijk of een meerderheidsregering met de PVV er in überhaupt mogelijk is.
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik heb in politiek een topic geopend over de de verkiezings-uitslagen in de laatste 30 jaar, dat wellicht duidelijk maakt waarom men vandaag de dag niet staat te popelen om te gaan regeren.
Ik wens u alle goeds
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

HierEnNu schreef: 12 feb 2024 02:19 Vandaar mijn vraag:
    dat jij ze zo benoemd?
Denk niet dat Wilders plannen heeft voor een Anschluss met Belgie maar hij heeft in de afgelopen jaren stelselmatig bevolkingsgroepen dermate gestigmatiseerd dat dit m.i. echt niet door de beugel kan(minder Marrokanen, moslimtuig, kopvoddentax, koranverbod, moskee-verbod). Verdeeldheid zaaien onder bevolkingsgroepen. Nederland voor de Nederlanders (wie zijn dat dan?) we zijn van oudsher een migratieland. Dat er nu vanwege de formatie zijn in strijd met de grondwet zijnde wetsvoorstellen in de koelkast liggen doet daar niet aan af. Een koelkast is om iets in te bewaren. Daarnaast is het vooral populistische praat waar niets van terecht gaat komen.
Er is geen woningnood door asielzoekers maar ten gevolge van beleid. Grenzen dicht is geen woningbouw beleid.
Eigen risico afschaffen klinkt sympathiek maar als daar net zoals als bij de rest van het programma geen economisch haalbaar plan achter zit een loze belofte.
We gaan niet uit de EU kan ik nu al vast voorspellen.
De gulden komt niet terug.
Er komt geen " gezellig" mythisch jaren 50 Nederland toen geluk nog heel gewoon was terug.
Wensdenkerij, escapiscme overgoten met een sausje van xenofobie is het.
Toegift; ook vind ik het dwepen met Poetin zeer bedenkelijk.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

doctorwho schreef: 13 feb 2024 07:54
HierEnNu schreef: 12 feb 2024 02:19 Vandaar mijn vraag:
    dat jij ze zo benoemd?
Denk niet dat Wilders plannen heeft voor een Anschluss met Belgie maar hij heeft in de afgelopen jaren stelselmatig bevolkingsgroepen dermate gestigmatiseerd dat dit m.i. echt niet door de beugel kan(minder Marrokanen, moslimtuig, kopvoddentax, koranverbod, moskee-verbod). Verdeeldheid zaaien onder bevolkingsgroepen. Nederland voor de Nederlanders (wie zijn dat dan?) we zijn van oudsher een migratieland. Dat er nu vanwege de formatie zijn in strijd met de grondwet zijnde wetsvoorstellen in de koelkast liggen doet daar niet aan af. Een koelkast is om iets in te bewaren. Daarnaast is het vooral populistische praat waar niets van terecht gaat komen.
Er is geen woningnood door asielzoekers maar ten gevolge van beleid. Grenzen dicht is geen woningbouw beleid.
Eigen risico afschaffen klinkt sympathiek maar als daar net zoals als bij de rest van het programma geen economisch haalbaar plan achter zit een loze belofte.
We gaan niet uit de EU kan ik nu al vast voorspellen.
De gulden komt niet terug.
Er komt geen " gezellig" mythisch jaren 50 Nederland toen geluk nog heel gewoon was terug.
Wensdenkerij, escapiscme overgoten met een sausje van xenofobie is het.
Toegift; ook vind ik het dwepen met Poetin zeer bedenkelijk.
Ik ben ook voor die Anschluss maar om andere redenen dan Wilders.
Het zou in EU verband moeten,

Maar dat is hier Off Topic.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

doctorwho schreef: 13 feb 2024 07:54 Toegift; ook vind ik het dwepen met Poetin zeer bedenkelijk.
Dus je staat ook niet achter de speciale operatie om Oekraïne te de-nazificeren?

En wat België betreft. We kunnen natuurlijk wel een begin maken met delen te annexeren. Nederland wordt tenslotte wel vol.
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dr. Who, die verdeeldheid is er al. Veel meer mensen dan u lief is zijn het in meer of mindere mate met de uitspraken van Wilders eens. 'Meer of minder Marokkanen?' 'Minder minder' kon bij 'normaal' overkomende mensen op instemming rekenen ('hij zegt wat iedereen (sic) denkt.')
De doorbraak van de PVV zat er al decennia aan te komen. Mogelijke alternatieven als Forum voor Democratie hebben zichzelf (ok door Baudet) onmogelijk gemaakt, NSC gaat wellicht ook roemloos ten onder (om andere redenen, voor de zekerheid).
Gesloten