HierEnNu schreef: ↑12 feb 2024 02:19
Vandaar mijn vraag:
- wat in het gedachtengoed van PVV/Wilders
is dermate gelijk te stellen aan dat van de 'bruinhemden'
dat jij ze zo benoemd?
Denk niet dat Wilders plannen heeft voor een Anschluss met Belgie maar hij heeft in de afgelopen jaren stelselmatig bevolkingsgroepen dermate gestigmatiseerd dat dit m.i. echt niet door de beugel kan(minder Marrokanen, moslimtuig, kopvoddentax, koranverbod, moskee-verbod). Verdeeldheid zaaien onder bevolkingsgroepen. Nederland voor de Nederlanders (wie zijn dat dan?) we zijn van oudsher een migratieland. Dat er nu vanwege de formatie zijn in strijd met de grondwet zijnde wetsvoorstellen in de koelkast liggen doet daar niet aan af. Een koelkast is om iets in te bewaren. Daarnaast is het vooral populistische praat waar niets van terecht gaat komen.
Er is geen woningnood door asielzoekers maar ten gevolge van beleid. Grenzen dicht is geen woningbouw beleid.
Eigen risico afschaffen klinkt sympathiek maar als daar net zoals als bij de rest van het programma geen economisch haalbaar plan achter zit een loze belofte.
We gaan niet uit de EU kan ik nu al vast voorspellen.
De gulden komt niet terug.
Er komt geen " gezellig" mythisch jaren 50 Nederland toen geluk nog heel gewoon was terug.
Wensdenkerij, escapiscme overgoten met een sausje van xenofobie is het.
Toegift; ook vind ik het dwepen met Poetin zeer bedenkelijk.