Peter van Velzen schreef: ↑31 jan 2024 01:45
HierEnNu schreef: ↑30 jan 2024 18:56
Peter van Velzen schreef: ↑30 jan 2024 01:59Je bent weer heel hard bezig een stropop te maken van wat Berjan schreef.
Weer? Heel hard?
Heb je de vraagtekens in mijn reactie gemist of zo?
Ik stel vragen omdat ik wil weten wat hij bedoeld!
Je deed volgens mij iets anders. Jij opperde eerst iets specifieks, en vroeg slechts of hij Dát bedoelde, wetende dat hij dat waarschijnlijk NIET bedoelde.
Volgens maak jij daarmee zelf een stropop:
Peter van Velzen schreef: ↑31 jan 2024 01:45wetende dat hij dat waarschijnlijk NIET bedoelde.
Net als nu begrijp ik wel vaker niet waar Berjan het over heeft en ik begrijp ook niet waar jij jouw beschuldiging jegens mij op baseert. Je schreef:
"Je deed volgens mij iets anders.", zulks duidt gewoonlijk op de onderbuik, of heb je daartoe een argument?
- Voor alle duidelijkheid: je vergist je!
Peter van Velzen schreef:Je vroeg of hij geloofde in een geheim complot om moslims te doden.
Ja en? Ik vroeg om verduidelijking wat hij binnen die context bedoelde met:
- "En allemaal om moslims om zeep te helpen."
Berjan schreef: ↑29 jan 2024 18:45Net als de CIA en dergelijke. Allemaal in het geniep. Mensen uitschakelen die misschien een probleem zouden kunnen vormen. Zonder vorm van proces. Niet hoe een democratie zou moeten werken mijn inziens..
En allemaal om moslims om zeep te helpen.
Ik heb daar geen duidelijkheid over gekregen,
maar wie zwijgt stem gewoonlijk toe ...
Peter van Velzen schreef:En je vroeg of hij met "de rest van de wereld, (uitsluitend) de dictators, mensenrechtenschenders en mensensmokkelaars bedoelt? En opperde tussendoor nog een complottheorie waarin de laatsten dat niet doen voor hun eigen gewin, maar om "ons" kwaad te berokkenen, terwijl het overduidelijk was, dat hij allen bedoelde die niet tot "het westen" behoorden. (met name mensen in Azië en Afrika).
Er klopt helemaal geen ene jota van de door jou geconstrueerde stropop! En voor mij is nog steeds niet duidelijk wat Berjan bedoelde, wel wat jij veronderstelt dat hij misschien bedoelde. Waarom ga jij daar eigenlijk op deze specifieke manier tussen zitten? Je veronderstelt mijn bedoeling EN Berjans bedoeling, niets meer dan veronderstellingen,
maar wat wil je daar nou eigenlijk mee bereiken?
Peter van Velzen schreef:De eerste vraag kan ik nog wel enigzins billijken. Berjans opmerking kan weliswaar slechts louter waarneming zijn, maar is waarschijnlijk suggestief bedoeld.
Alsof ik jouw goedkeuring om die eerste vraag te stellen nodig heb op basis van jouw onderbuik veronderstelling wat Berjan
waarschijnlijk bedoeld? Nogmaals:
waarom ga jij daar eigenlijk op deze specifieke manier tussen zitten?
Peter van Velzen schreef:Als je werkelijk niet wist wat hij met "de rest van de wereld bedoelde ben je - volgens mij - oliedom.
Dat is wat je zelf als
'ad hominem' zou benoemen! Is het ook een
'ad hominem' dat ik die
'oliedom'opmerking oliedom vind? Na mijn laatste IQ test bij de Mensa bleek ik namelijk bij de 2 percentiel intelligentste mensen te horen EN ik weet ook nog steeds niet wat Berjan met
'de rest van de Wereld' bedoelde. Hij schreef namelijk:
Berjan schreef: ↑29 jan 2024 18:45Daarom vind ik dat het Westen heel verkeerd bezig is en ze niet voor niks de rest van de Wereld tegen zich in het harnas krijgen.
Welke rest van de wereld krijgt
het Westen tegen zich in het harnas?
Alsof alles wat niet tot
'het Westen' behoort zich daar tegen keert, dat is toch onzin?
Peter van Velzen schreef:Ik denk dat je eerder trachtte "het westen" (als geheel) als moreel superieur te presenteren, en de rest van de wereld (als geheel) als moreel inferieur. Em daarmee de illegale(want in strijd met de wetten van het land waar ze plaats vonden) acties van " het westen" enigzins goed trachtte te praten. (Want wat hún doen is erger).
Daarmee construeer je opnieuw zelf een stropop en
opnieuw klopt er helemaal geen ene jota van jouw stropop! Nogmaals:
- waarom ga jij daar eigenlijk op deze specifieke manier tussen zitten?
en
- waarop baseer jij dit soort gedachtes?
- Puur onderbuik of ook nog argumenten?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!