Ras en Intelligentie

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Juan
Forum fan

Bericht door Juan »

Akkoord.
Why has not anyone seen that fossils alone gave birth to a theory about the formation of the earth, that without them, no one would have ever dreamed that there were successive epochs in the formation of the globe.
G. Cuvier (1769-1832)
Freedrinker
Forum fan

Bericht door Freedrinker »

LudwigEduardBoltzmann schreef:Het is en blijft natuurlijk wel een gedragswetenschap, daar moet je sowieso niet teveel van verwachten. Zulke wetenschappen hangen vaak aan elkaar van ongefundeerde, onlogische en zelfs politiek gekleurde theorieën, die vervolgens onderbouwd worden met schimmige statististische bewerkingen op onderzoeksresultaten verkregen onder schimmig gedefinieerde populaties. Dat het over mensen gaat, en niet over natuurlijke fenomenen, maakt het er sowieso allemaal niet falsifieerbaar op.
Daar ben ik het niet volledig mee eens. Je kan dit probleem ook op andere manieren benaderen, bijvoorbeeld de grootte, structuur, en samenstelling van de hersenen.
Groups

Northeast Asians
White Europeans
Sub-Saharan Africans

Brain

Volume (cc) (FN1) (1)
1416
1369
1282

Degree of fissuring (2)
High
High
Moderate

Size of frontal lobes (abstract reasoning) (3)

Larger, more fissured, and more complex
Larger, more fissured, and more complex
Smaller, less fissured, and less complex

(1) Converting brain volume into the number of neurons, Mongoloids average more than half a billion more neurons than Negroids (Rushton, 2000, page 133). The East Asians (Chinese, Koreans, and Japanese) have by far the highest ratio of brain to body mass. The heritability of brain size is about 0.9 (Lynn, 2006, p. 67) and the correlation between brain size and intelligence is about 0.44 (Lynn, 2006, p. 214).

Until recently when cranial capacity and brain volume could be measured by magnetic imaging, cranial capacity was determined by plugging the holes in a skull and filling it with small pellets and brain volume was determined by weighing the brain. (FN4) Due to the thickness of the membranes that surround the brain, brain volume is slightly less than cranial capacity.

(2) The ridges (“gyri”) between the groves (“sulci”) at the surface of the brain greatly increase the surface area of the cerebral cortex, which is the outer layer of the cerebrum. Since the cerebral cortex processes information, increased brain fissures should increase intelligence without increasing the volume of the brain, although this is difficult to establish quantitatively. (Baker, 432)

African have fewer convolutions (“fissures”) in the cerebral cortex of their brains, where abstract thought is performed. (FN6) Australian aborigines also have smaller and less complex brains:

There are many other physical properties of the brain that are also associated with greater intelligence. (FN7) For example, the thickness of the outer (“supragranular”) layer of the brain, which increases from lower animals to man, is 15% thinner in blacks than in whites. (Vint, 1934). Also see (Connolly, 1950; Poynter, 1915). Many other comparative brain studies of blacks and whites can be found in (Putnam, 1967, footnote 17). The nerves in blacks are also reported to be larger (Burmeister, 1853).

(3) Compared to Eurasians, in Africans the back of the brain is more developed and the front less developed. (FN8) This is noticeable in the more sloping forehead of Africans and the protuberance at the back of their skull. Vision is processed in the back of the brain, hearing at the side, and planning and abstract thought at the front. Thus, a brain that is more devoted to one of these functions than to others will have a greater mass of brain tissue in that area and the skull shape will be expanded in that area.

Racial differences in the relative sizes of different areas of the brain are suggested by the way smoking affects the races. Compared to white smokers, American black smokers absorb 30 percent more nicotine per cigarette and take longer to rid their bodies of the drug. (FN9) Since different neurotransmitters in the brain take up nicotine at different rates, this implies that blacks and whites have significant differences in the relative sizes of different areas of the brain.

(1) (Lynn, 2006, pages 210 – 211) for human data and (Aiello, 1990, page 193) for chimpanzee and gorilla data. Different measuring techniques give somewhat different data. (Rushton, 2000, page 133) gives a brain volume of 1364 cc for Mongoloids, 1347 cc for Caucasoids, and 1267 for Negroids. The analysis of 20,000 skulls from across the world found cranial capacities of 1415 for East Asians, 1362 for Europeans, and 1268 for Africans (Beals, 1984, p. 307).

(2) Blacks have better hearing than other races (Murphy, 2006).

(3) (1911 Encyclopedia Britannica; Baker, 1974, p 308). The wooly hair of Africans is believed to be a mechanism for cooling the head.

(4) Brain volume in cc = 1.038 x (brain weight in grams). Rushton, page 126,

(6) (Broca, 1858, cited by Rushton, 2000, p. 106). The brain of the Hottentot Venus, page ____ , and the brain of another Sanid were examined and found to have simpler sulci. (Baker, 1974, p 319 & 321), (Tiedemann, ), & (Bean, 1906). (Connolly, 1950, p 360).

(7) “More intelligent brains show faster nerve conduction, less glucose utilization in positron emission tomography [PET scans], faster reaction times, faster inspection times, faster speeds in general, greater circumference and volume, smaller standard deviation in reaction times, greater variability in EEG [electroencephalogram] measures, shorter white matter T2 relaxation times, and higher gray-white matter contrast with magnetic resonance imaging [MRI].” (Miller, 1994).

(8) (Broca, 1858, cited by Rushton, 2000, p. 106; Bean, 1906)

(9) Dr. Nora Volkow, National Institute on Drug Abuse, 2006
And on the third day, God created the Ramington bolt-action rifle so Man could fight the dinosaurs, and the homosexuals.
janviet
Forum fan

Bericht door janviet »

windsurfer schreef:Ik ben van mening dat ik goed in staat ben het artikel op zijn waarde te schatten.
Je gaf zelf aan dat je het volledig eens bent met de inhoud van het statement waar ik naar verwees; je schreef immers 'Ik zou mijn handtekening er zo bij zetten'. Ik blijf erbij dat dat statement tegenspreekt wat jij beweert over intelligentie en IQ. Zo geeft het statement, zonder voorbehoud, een definitie van intelligentie en stelt het dat IQ een betrouwbare maat is voor die intelligentie. Nu beweer jij dat die definitie van intelligentie te beperkt is. Prima, je mag het best oneens zijn met de experts die dit statement hebben onderschreven, maar dan snap ik niet dat je wel dat statement onderschrijft.

Volgens mij is in normaal taalgebruik duidelijk wat 'intelligentie' betekent, en volgens mij komt die betekenis zeer goed overheen met de definitie in het aangehaalde statement. Intelligentie volgens die, volgens mij zeer gangbare, definitie vertaalt zich niet automatisch in betere prestaties. Daar komt meer bij kijken, waaronder andere vaardigheden. Ik beweer niet dat die vaardigheden minder belangrijk zijn dan intelligentie, maar wel dat het andere vaardigheden zijn dan intelligentie.

Ik heb nogal wat moeite met het scharen van andere vaardigheden, zoals het door jou aangehaalde 'goed met een voetbal overweg kunnen', onder het begrip 'intelligentie'. Het komt mij over als politiek gemotiveerd. Jantje mag dan wel heel intelligent zijn, maar Pietje kan X heel goed en is dus heel erg 'X-intelligent'. Zo zijn Jantje en Pietje toch even goed.
Not without my chocolate
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

janviet schreef:
windsurfer schreef:Ik ben van mening dat ik goed in staat ben het artikel op zijn waarde te schatten.
Je gaf zelf aan dat je het volledig eens bent met de inhoud van het statement waar ik naar verwees; je schreef immers 'Ik zou mijn handtekening er zo bij zetten'. Ik blijf erbij dat dat statement tegenspreekt wat jij beweert over intelligentie en IQ. Zo geeft het statement, zonder voorbehoud, een definitie van intelligentie en stelt het dat IQ een betrouwbare maat is voor die intelligentie. Nu beweer jij dat die definitie van intelligentie te beperkt is. Prima, je mag het best oneens zijn met de experts die dit statement hebben onderschreven, maar dan snap ik niet dat je wel dat statement onderschrijft.

Volgens mij is in normaal taalgebruik duidelijk wat 'intelligentie' betekent, en volgens mij komt die betekenis zeer goed overheen met de definitie in het aangehaalde statement. Intelligentie volgens die, volgens mij zeer gangbare, definitie vertaalt zich niet automatisch in betere prestaties. Daar komt meer bij kijken, waaronder andere vaardigheden. Ik beweer niet dat die vaardigheden minder belangrijk zijn dan intelligentie, maar wel dat het andere vaardigheden zijn dan intelligentie.

Ik heb nogal wat moeite met het scharen van andere vaardigheden, zoals het door jou aangehaalde 'goed met een voetbal overweg kunnen', onder het begrip 'intelligentie'. Het komt mij over als politiek gemotiveerd. Jantje mag dan wel heel intelligent zijn, maar Pietje kan X heel goed en is dus heel erg 'X-intelligent'. Zo zijn Jantje en Pietje toch even goed.
Neem me niet kwalijk JanVliet, maar je haakt af. Ik heb duidelijk gemaakt waarom dit statement ok is als het gaat om het meten van cognitieve vaardigheden, middels IQ tests. En heb je willen aangeven dat dit een deelaspect van intelligentie is, daarvoor ook links gegeven.
Als je dat nu gaat afdoen als 'politiek gemotiveerd' ontken je de status quo in intelligentie-onderzoek land. Tja, dan houdt het op hoor. Je hoeft natuurlijk niks aan te nemen en kunt je eigen visie blijven houden maar dan vraag ik me wel af waarover je wilt discussieren.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Moderatoren:

Jullie kennen BR.
Jullie weten dat er momenteel geprovoceerd wordt op dit forum.
Jullie weten hoe het soort provocaties van o.a. Ludwig werken op mensen al BR.

Wat is jullie conclusie?

Mijn conclusie is dat altijd een moderator per PB op de hoogte moet worden gesteld; ik heb zelf niet de hele dag de tijd om me bezig te houden met dit forum. Zo was ik zelf gisteren vanaf 17:00 tot vanmorgen 09:30 niet actief op dit forum. Meldt excessen dus bij meerdere moderators! Devious heeft in het eerste bericht al aangegeven voorzichtig met dit topic om te gaan. DOE DAT DAN OOK!

Ik denk dat er genoeg over dit onderwerp is gezegd en dat de meningen erover verdeeld zijn. Uiteraard is een bron als Wikipedia objectief en dat moet ook. Het onderwerp is controversieel en zo moet het ook behandeld worden.Racisme dulden we niet hier op het forum; ik zal de komende tijd er scherp op letten en overtreders worden aangepakt!

Het spijt me dat mensen zich geprovoceerd voelen, maar vergeet niet dat de moderators vrijwilligers zijn en dat we ervan uitgaan dat mensen hun fatsoen kunnen houden.

Iedereen kan nu afkoelen, want ik gooi het slot erop.
Reageren kan d.m.v. een PB, nieuwe topics over dit onderwerp worden verwijderd.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

lanier schreef:
Jullie kennen BR.
Jullie weten dat er momenteel geprovoceerd wordt op dit forum.
Jullie weten hoe het soort provocaties van o.a. Ludwig werken op mensen al BR.
Wat is jullie conclusie?
Mijn conclusie is dat altijd een moderator per PB op de hoogte moet worden gesteld; ik heb zelf niet de hele dag de tijd om me bezig te houden met dit forum. Zo was ik zelf gisteren vanaf 17:00 tot vanmorgen 09:30 niet actief op dit forum. Meldt excessen dus bij meerdere moderators! Devious heeft in het eerste bericht al aangegeven voorzichtig met dit topic om te gaan. DOE DAT DAN OOK!
Inderdaad. Ik heb óók gewoon mijn dagelijkse werk, net als alle andere moderatoren, en een gezin. Ik ben niet de hele dag online, en kan dus niet de hele dag als kleuterjuf alles in de gaten houden. Forumgebruikers hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid. Dit geldt zowel voor mensen met grof taalgebruik, als voor de mensen die dit uitlokken door provocaties en jennen.
Wellicht dat we in een later stadium, als de gemoederen bedaard zijn, deze draad weer openen.
Reageren kan d.m.v. een PB, nieuwe topics over dit onderwerp worden verwijderd.

Ik zal ook alle eventuele scheldpartijen in deze draad, en de offtopic reacties daarop, verwijderen.

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Gesloten