. Het overgrote deel van de Hamasleiders ligt al zalig weg te rotten. Wat een geweldige maanden! Bovendien is het Noorden al zo goed als onder controle van het IDF.
. Het overgrote deel van de Hamasleiders ligt al zalig weg te rotten. Wat een geweldige maanden! Bovendien is het Noorden al zo goed als onder controle van het IDF.Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
- 
				ChaimNimsky
- Superposter
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Holadiejéé, holadilóó! Heerlijk! Weer een aantal vieze gedrochten naar de andere wereld gewerkt   . Het overgrote deel van de Hamasleiders ligt al zalig weg te rotten. Wat een geweldige maanden! Bovendien is het Noorden al zo goed als onder controle van het IDF.
. Het overgrote deel van de Hamasleiders ligt al zalig weg te rotten. Wat een geweldige maanden! Bovendien is het Noorden al zo goed als onder controle van het IDF.

. Het overgrote deel van de Hamasleiders ligt al zalig weg te rotten. Wat een geweldige maanden! Bovendien is het Noorden al zo goed als onder controle van het IDF.Zionist

- 
				ChaimNimsky
- Superposter
Israel heeft altijd al zones voor burgers vrijgemaakt om relatief veilig te zijn voorafgaand aan aanvallen en bombardementen zodat ze aanzienlijk minder kans maken om te worden gedood, helaas ten koste van het verrassingseffect voor het IDF. Ik ben daar daarom op tegen, maar het zij zo: Israel vindt burgers blijkbaar belangrijker dan ik. Ook is er al maandenlang veel voedsel en water dat doorgelaten wordt en nog steeds -- meer dan voldoende, zelfs op 2 plaatsen. Wat mij betreft ook jammer. Maar ja, nogmaals: Israel vindt Palestijnse burgers blijkbaar belangrijker dan ik. Daarnaast heeft Israel 17.000 telefoongesprekken met burgers gevoerd, 13.000.000 tekstboodschappen, 14.000.000 voicemails en 7.000.000 flyers gedropt om burgers op de hoogte te stellen van de veiligste zones en evacuatie-routes (klik). Jammer, jammer, jammer: allemaal ten koste van het effect van de militaire operatie! Zaken die de geallieerden in de oorlog tegen ISIS en Irak niet deden.HierEnNu schreef: ↑02 jan 2024 17:04Als militaire prestatie mag Israël daar terecht trots op zijn.ChaimNimsky schreef: ↑02 jan 2024 16:38Israel heeft nu het Noorden onder controle op enkele kleine pockets na waar de laatste terroristen aldaar momenteel worden vernietigd. We kunnen al aan het Zuiden beginnen! Vermoed dat eveneens Hezbollah er in 2024 van langs zal krijgen.
Echter, de Gazaanse bevolking is bij mekaar gedreven en kan geen kant meer op!
In deze situatie op oude voet voortgaan veroorzaakt tevens dat het begrip Collateral Damage voor wat betreft onschuldige burgers niet meer op kan gaan, tenzij die onschuldige burgers eerst[!] een veilige uitgang EN tijdelijke doch humanitaire opvang wordt geboden. Indien Israël zich denkt te kunnen onttrekken aan de verantwoordelijkheid jegens de veiligheid van die inmiddels door Israël samengedreven onschuldige burgers die geen kant meer opkunnenwat rest de Internationale gemeenschap, inclusief de VS en ook Nederland,
- en zelfs massaal dreigen te sterven aan ziekte, honger, dorst, kou en wat dies meer zij, nog afgezien van de onmogelijk nog te ontlopen bombardementen,
dan nog anders dan Israël te veroordelen tot het plegen van genocide?
Hier en nu, voor dit forum waar jij lid van bent, wellicht nog belangrijker:
- vind jij het in dat geval ook genocide of
hoe verdedig jij dergelijk [hopelijk slechts denkbeeldig!] handelen door Israël?
Ondanks dit alles, gaat de oorlog verrassend voorspoedig voor Israel.
Zionist

lost and not found yet! schreef: ↑02 jan 2024 22:41 Vraag aan iedereen:
Kan iemand mij vertellen welke oplossing de arabische, oftewel de Palestijnse kant ooit heeft aangedragen? Om het conflict met Israel op te lossen? Een twee staten oplossing, iets anders? Wat dan ook!
- "Free Palestine, from the river to the sea!"- De Islamistische militante factie Hamas gebruikte de frase in haar handvest van 2017. De slogan pleit impliciet voor de ontmanteling van Israël en roept op tot het verwijderen en/of uitroeien van de Joodse bevolking in de regio.

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.

.
.
appelfflap schreef: ↑02 jan 2024 23:14de hele wereld, ook hamas en buurlanden,
aanvaardt een israel binnen de grenzen van 1967.

De hele wereld? Serieus?
Jeetje, ken jij meer dan 7 miljard mensen?
Mmmm ... behalve dan die 'mensen' die telkens gillen:
- "Free Palestine, from the river to the sea!
.
.

.
.
Waar ik dan wel om moet lachen is:ChaimNimsky schreef: ↑03 jan 2024 00:05 Holadiejéé, holadilóó! Heerlijk! Weer een aantal vieze gedrochten naar de andere wereld gewerkt. Het overgrote deel van de Hamasleiders ligt al zalig weg te rotten. Wat een geweldige maanden! Bovendien is het Noorden al zo goed als onder controle van het IDF.
- "De Libanese regering laat weten in een verklaring 
 een klacht in te dienen bij de VN-Veiligheidsraad
 tegen de aanval in Beiroet.

Hamasleider Haniyeh noemde de aanval in een televisietoespraak
 een terroristische daad en een schending van de soevereiniteit van Libanon.
António Guterres zal vast weer stevige maatregelen nemen tegen Israël ...
- ... zoiets misschien:
.
.

.
.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Wie zijn "ze"?ChaimNimsky schreef: ↑02 jan 2024 11:10Omdat ze deze steeds hebben geweigerd en in plaats daarvan oorlogen hebben gevoerd en - toen ze deze telkens verloren - met terroristische aanslagen op onschuldige burgers zijn doorgegaan. Ook Gaza, dat geheel van de Palestijnen is en dat werd gegeven in ruil voor een eind aan het terrorisme, zullen ze kwijtraken totdat ze een betere regering hebben.Peter van Velzen schreef: ↑02 jan 2024 02:33 Ik ben het dus volstrekt eens met het meeste dat je – in de door mij geciteerde tekst - schrijft. Maar je maakt in mijn ogen één – mogelijk cruciale vergissing. De Israëlische staat bestaat sinds 1948, maar de Palestijnse staat bestaat heden ten dage nog steeds NIET.
De Palestijnen?
"De palestijnen" hebben nooit "de Palestijnse staat" geweigerd. Zelfs Hamas wilde akkoord gaan met een staat binnen de grenzen van 1967. "De palestijnen" hebben als zodanig nooit een regering gehad (want geen staat) "De Palestijnen" hebben nooit oorlog gevoerd, en "De palestijnen" hebben ook geen aanslagen gepleegd. Sommige Palestijnen hebben dat wel, maar de meesten hebben dat niet.
Ze hebben héél even een Parlement gehad en ministers aangesteld, maar omdat die niet naar de zin van de Israëlische regering waren, werd dat te niet gedaan. Terwijl de partij die gelieerd was aan Hamas, haar meeste parlementszetels verwierf op de West-oever, heeft ze alleen iets te zeggen gekregen in de Gaza-strook. (ver weg van Tel-Aviv en Jerusalem).
De Palestijnen mogen blijkbaar alleen een staat en een regering hebben, die door Israël zijn goedgekeurd.
Ik wens u alle goeds

- Peter van Velzen
- Site Admin
Je vreugde over het doden van mensen op het grondgebied van een andere staat. Je betiteling van die personen en je blijdschap over het geweld dat in de ogen de meeste leden van de veiligheidsraad en de VN zo snel mogelijk moet stoppen, sieren je allerminst.ChaimNimsky schreef: ↑03 jan 2024 00:05 Holadiejéé, holadilóó! Heerlijk! Weer een aantal vieze gedrochten naar de andere wereld gewerkt. Het overgrote deel van de Hamasleiders ligt al zalig weg te rotten. Wat een geweldige maanden! Bovendien is het Noorden al zo goed als onder controle van het IDF.
Ben je echt een haar beter dan degenen die zich verheugden over de aanval op 7 oktober? Ik hoop het wel, maar merk er maar weinig van.
Ik wens u alle goeds

- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Het lijkt me nu ook duidelijk dat er nooit een Palestijnse staat zal komen. De kans daarop is na dit gebeuren kleiner geworden dan ooit, praktisch gezien 0,0.lost and not found yet! schreef: ↑02 jan 2024 22:47Deze promoot ik nog even! Het is precies zoals je toen al aangaf! Een hoop ellende, en Hamas bereikt er precies niets mee! Ook al ben ik al lang niet meer gelovig, deze tekst is imo nog steeds van toepassing: wie wind zaait zal storm oogsten! En dat is, ondanks de helaas vele onschuldige doden in Gaza, iets waar Hamas bewust voor gekozen heeft! Iets anders kan ik er niet van maken!Rereformed schreef: ↑07 okt 2023 13:38 Vandaag stond er in mijn krant een lang artikel over de JomKippoer-oorlog, aangezien dat juist 50 jaar geleden gebeurde. Men merkte daar op dat dat de laatste keer was dat men over "Israel in oorlog" kon spreken. Sindsdien is iedereen het erover eens dat Israel niet bedreigd kan worden met een grootscheepse oorlog en dat zo'n oorlog de komende tijd ook niet te verwachten is.
Wel zal er een hoop ellende weer kunnen komen. Te verwachten is dat Israel op heel drastische manier vergeldt. Ik denk dat Palestijnse gewapende opstand geen enkele kans maakt en leidt tot een catastrofe voor hen.
Born OK the first time

Soort van parallel met China en Hongkong. Daar hebben we dan wel sympathie voor ... de inwoners van Hongkong.Peter van Velzen schreef: ↑03 jan 2024 03:11 ....
De Palestijnen mogen blijkbaar alleen een staat en een regering hebben, die door Israël zijn goedgekeurd.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Als je niet serieus wordt genomen....lost and not found yet! schreef: ↑02 jan 2024 22:41 Vraag aan iedereen:
Kan iemand mij vertellen welke oplossing de arabische, oftewel de Palestijnse kant ooit heeft aangedragen? Om het conflict met Israel op te lossen? Een twee staten oplossing, iets anders? Wat dan ook!
Als je als terroristisch volk wordt gezien....
Als je slechts onderdrukt wordt....
Als je WEET dat bezetter Israël maar 1 doel voor ogen heeft....
Als je te maken hebt met een dictatoriaal annexerend rechts regime....
Kun je dan zo naïef zijn te denken dat er iets te onderhandelen valt?
En op je voorgaande felicitatie-post (Hamas kopstuk): dat feit is prima (ik ben geen fan van Hamas) maar dit is een opmars naar een volgend conflict. Een escalatie in het conflict met de Libanese Hezbollah ligt nu uiteraard in het verschiet.
					Laatst gewijzigd door dikkemick op 03 jan 2024 08:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick

Einstein/Mick
Ik zeg: de Nobelprijs voor de vrede voor Israël! Steeds meer en meer mensen vallen over de werkwijze van de annexatie heen, maar fans houdt Israël nog altijd. Hoeveel burgers en burgerdoelen er nog zullen sneuvelen!ChaimNimsky schreef: ↑03 jan 2024 00:51 .......Daarnaast heeft Israel 17.000 telefoongesprekken met burgers gevoerd, 13.000.000 tekstboodschappen, 14.000.000 voicemails en 7.000.000 flyers gedropt om burgers op de hoogte te stellen van de veiligste zones en evacuatie-routes .....
Ik zeg ook: Nog zo'n vredesmissie naar Libanon en de westbank!! Goed voor de burgers daar....
Maar! Israël zal de inwoners van Beirut vooraf natuurlijk waarschuwen met flyers en telefoongesprekken. Want zo is vreedzaam Israël uiteraard.
					Laatst gewijzigd door dikkemick op 03 jan 2024 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick

Einstein/Mick
Hoe ontstaat deze storm? Waarom verandert ons klimaat en krijgen we straks droogte, overstromingen en allemaal ellende over ons heen?
Door jaaaaaaaarenlang misbruik van de aarde te maken. Dan krijg je vroeger of later het deksel op je neus
Einstein/Mick

Einstein/Mick
- 
				ChaimNimsky
- Superposter
Drie Hamas-leiders naar de andere wereld gewerkt met 1 aanval -- ja, dat verheugt me zeer. Ze mogen wat mij betreft allemaal uit de weg worden geruimd. Niet lang meer en de gehele organisatie is gedecimeerd. En wat naar het buitenland is gevlucht, zal ongetwijfeld wel door de Mossad worden opgeruimd.Peter van Velzen schreef: ↑03 jan 2024 03:19Je vreugde over het doden van mensen op het grondgebied van een andere staat. Je betiteling van die personen en je blijdschap over het geweld dat in de ogen de meeste leden van de veiligheidsraad en de VN zo snel mogelijk moet stoppen, sieren je allerminst.
Ben je echt een haar beter dan degenen die zich verheugden over de aanval op 7 oktober? Ik hoop het wel, maar merk er maar weinig van.
Zionist

Iemand heeft een hond en die hond wordt stelselmatig onderworpen aan terreur door kindlief, die toevallig ook dierenbeul blijkt te zijn. De hond heeft in het grote huis waar het gezin woont zijn (te) kleine mandje.ChaimNimsky schreef: ↑03 jan 2024 09:20Drie Hamas-leiders naar de andere wereld gewerkt met 1 aanval -- ja, dat verheugt me zeer. Ze mogen wat mij betreft allemaal uit de weg worden geruimd. Niet lang meer en de gehele organisatie is gedecimeerd. En wat naar het buitenland is gevlucht, zal ongetwijfeld wel door de Mossad worden opgeruimd.Peter van Velzen schreef: ↑03 jan 2024 03:19Je vreugde over het doden van mensen op het grondgebied van een andere staat. Je betiteling van die personen en je blijdschap over het geweld dat in de ogen de meeste leden van de veiligheidsraad en de VN zo snel mogelijk moet stoppen, sieren je allerminst.
Na jaren van pesterijen en mishandeling wil kindlief een deel van het mandje inpikken.
En dan slaat Bello toe en bijt kindlief. En wat roep jij dan? KILL the dog!! Onbetrouwbaar stuk vreten! Hoe haalt ie t in z'n hoofd te bijten? In de strijd nemen we uiteraard ook alle puppy's mee (die we vooraf wel netjes waarschuwen).
Einstein/Mick

Einstein/Mick
- 
				ChaimNimsky
- Superposter
Palestijnen waren de inwoners - Joden en arabieren - van het grondgebied dat door de Romeinen de naam Palestina kreeg om de Joden te beledigen. Golda Me'ir had bijvoorbeeld een Palestijns paspoort, net als alle inwoners. Toen werd een deel van het grondgebied aan de Joden toegewezen en een deel aan de arabieren die er woonden, hetgeen de laatsten vanaf het prille begin hebben geweigerd en ze zijn in plaats daarvan samen met de omliggende arabische landen oorlogen gaan voeren tegen de Joden om hen eruit te krijgen, die ze vervolgens allemaal verloren. Ze hadden een heel groot stuk grond kunnen hebben, maar bij iedere oorlog is dat kleiner geworden. Nu hebben de Joden een staat en de arabische inwoners niet. Hadden ze maar geen oorlogen moeten voeren en aanslagen moeten plegen. Tevens wordt Hamas op het moment van schrijven gedecimeerd.Peter van Velzen schreef: ↑03 jan 2024 03:11 Wie zijn "ze"?
De Palestijnen?
"De palestijnen" hebben nooit "de Palestijnse staat" geweigerd.
					Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 03 jan 2024 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Zionist