Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 02 jan 2024 16:38 Israel heeft nu het Noorden onder controle op enkele kleine pockets na waar de laatste terroristen aldaar momenteel worden vernietigd. We kunnen al aan het Zuiden beginnen! Vermoed dat eveneens Hezbollah er in 2024 van langs zal krijgen.
En weer een ziekenhuis gebombardeerd in t zuiden! Ga zo door Israël, er staan nog enkele huizen overeind en er "leven" nog Palestijnen!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 02 jan 2024 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 01 jan 2024 14:50
  • Beide staten, zowel de Israëlische als de Palestijnse,
    ...
Je weet perfect dat er geen Palestijnse staat is en toch beweer je dit hier.
= liegen
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 02 jan 2024 16:38Israel heeft nu het Noorden onder controle op enkele kleine pockets na waar de laatste terroristen aldaar momenteel worden vernietigd. We kunnen al aan het Zuiden beginnen! Vermoed dat eveneens Hezbollah er in 2024 van langs zal krijgen.
Als militaire prestatie mag Israël daar terecht trots op zijn.

Echter, de Gazaanse bevolking is bij mekaar gedreven en kan geen kant meer op!

In deze situatie op oude voet voortgaan veroorzaakt tevens dat het begrip Collateral Damage voor wat betreft onschuldige burgers niet meer op kan gaan, tenzij die onschuldige burgers eerst[!] een veilige uitgang EN tijdelijke doch humanitaire opvang wordt geboden. Indien Israël zich denkt te kunnen onttrekken aan de verantwoordelijkheid jegens de veiligheid van die inmiddels door Israël samengedreven onschuldige burgers die geen kant meer opkunnen
  • en zelfs massaal dreigen te sterven aan ziekte, honger, dorst, kou en wat dies meer zij, nog afgezien van de onmogelijk nog te ontlopen bombardementen,
wat rest de Internationale gemeenschap, inclusief de VS en ook Nederland,
dan nog anders dan Israël te veroordelen tot het plegen van genocide?

Hier en nu, voor dit forum waar jij lid van bent, wellicht nog belangrijker:
  • vind jij het in dat geval ook genocide of
    hoe verdedig jij dergelijk [hopelijk slechts denkbeeldig!] handelen door Israël?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Niemand houdt van Joden, nu niet, nooit niet, 'NS vroeg om vergoeding terugbrengen Joden na Tweeee Wereldoorlog' https://www.nu.nl/binnenland/6296438/ns ... joden.html
Zoals eerder al vermeldt liet de Nederlandse regering in ballingschap in Londen tijdens de bezetting aan de NS weten dat door gegaan moest worden met transporten van Joden vanwege de economie https://gerard1945.wordpress.com/2015/0 ... -regering/

Anekdotisch: een zeer naast familielid maakt soms 'vreemdachtige' opmerkingen: op Omroep West komt een vrouwelijke Haagse rabbijn in beeld die bijeenkomsten met moslims organiseert. 'Oh, een Jodin' (sic). Over Israëli's 'Het blijven Joden.'
Laatst gewijzigd door B.S. op 02 jan 2024 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 02 jan 2024 16:41 Je bent kennelijk niet eens meer in staat om een reactie NIET te beginnen met beledigen! Toon in plaats aan wat de leugens zijn? Kun je kennelijk niet ...
... en wat die blinde vlek betreft:
  • is jou het verschil tussen een splinter en een balk in het oog bekend?
Ik beledig niet als ik zeg dat iemand niet moet liegen. En dingen eenzijdig voorstellen is gewoon liegen. Israel is heilig in de ogen van ChaimNisky.. Zijn bijna naamgenoot zal het er niet mee eens zijn..

In plaats van veronderstelde leugens ontzenuwen kom je weer met een salvo
van verzonnen hypothetische AlsDannetjes betreffende mijns inziens[!]
niet ter zaken doende hersenspinsels betreffende
  • 'Russen uit heel Oekraine verdwenen',
  • 'Russen die de Krim in handen houden',
  • 'Basken die Friesland, Groningen en Drenthe innemen' en
  • 'Basken die Nederlanders de rest gunnen'.
Kom op:
  • ontzenuw die door jou veronderstelde leugens
    in plaats van AlsDannetjes te roeptoeteren!
Vergelijkingen zijn om dingen duidelijk te maken. Israel is een staat ontstaan in een gebied dat allang door andere mensen bewoond was. Lees het zeer oogopend boek "de 100 jarige strijd tegen Palestina" maar eens. Het idee dat er geen mensen woonden waar de staat Israel is gesticht is pertinent niet waar en word enkel geloofd door Westerse mensen. Dan is het niet zo verwonderlijk dat de palestijnen het niet eens waren met het idee van Israel "jullie krijgen een stuk en wij een stuk".. En dus is de vergelijking met Rusland en Oekraine heel goed te maken. Oekraine is het er ook niet mee eens dat Rusland de Krim krijgt en nog een stuk aan de grens met Rusland. Die blijven vechten tot er geen Rus meer in Oekraine is.
Dus waarom zouden de Palestijnen niet mogen vechten tot het laatste stuk weer aan hen toebehoord?

Als jij een taart hebt en ik kom als voorbijganger en zeg "ik pak 30% van de taart en jij mag de andere 70% hebben" ga jij er dan ook mee akkoord?

Daarom zeg ik dat de staat Israel een Westers complot is. Al bedacht in 1906, dus voor de holocaust. De holocaust en Jodenvervolging heeft de zaken enkel versneld..Dat je met de bijbel (of welk "heilig boek" dan ook) in de hand gaat bepalen dat mensen weer hun plekje mogen hebben ondanks dat er al vele groepen leven is vreemd en onmenselijk. Vooral als je dan merkt hoe het arriverende volk met die anderen omgaan. In plaats van nederig en dankbaar te zijn, zijn ze van plan om alles in te nemen.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

*!!* Disclaimer *!!*
  • Wie de context wil lezen betreffende waar ik op reageer:
    ff op het pijltje klikken!
*!!*
dikkemick schreef: 02 jan 2024 16:26Als jij Amnasty kunt quoten waar ze de Palestijnen de schuld geven
van deze HELE SITUATIE, ben je vrij deze te posten.
:shock:

Onder jouw voorwaarden ben ik vrij iets te plaatsen?

:lol:

DE Palestijnen de schuld geven? :lol:
Ben je bang dat het lukt om Hamas de schuld te geven of zo? :idea:
Nou vooruit dan, voor deze ene keer, omdat ik vrij ben deze te posten:

Amnesty International
herhaalt haar oproep voor de onmiddellijke en onvoorwaardelijke vrijlating van alle gegijzelde burgers, onder wie kinderen. Zij worden al een maand vastgehouden in de bezette Gazastrook nadat ze op 7 oktober 2023 werden ontvoerd door Hamas en andere gewapende groeperingen.

Vorige week circuleerde online een video van de Al Qassam Brigades – de militaire vleugel van Hamas. Hierop is te zien hoe drie gegijzelde burgers in Gaza een boodschap sturen naar de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. Het opnemen en publiekelijk delen van getuigenissen van gijzelaars komt neer op een onmenselijke en vernederende behandeling.

‘De gijzeling en ontvoering van burgers is in strijd met het internationaal recht en zijn oorlogsmisdaden’, aldus Agnès Callamard, de secretaris-generaal van Amnesty International. ‘Gijzelaars moeten humaan en in overeenstemming met het internationaal recht worden behandeld. Ze mogen niet in online video’s worden opgevoerd of tot het afleggen van verklaringen worden gedwongen.

Gijzelaars als politiek gewin

In plaats van gegijzelde burgers voor politiek gewin te gebruiken, zou Hamas hen onmiddellijk en onvoorwaardelijk moeten vrijlaten. Onafhankelijke waarnemers moeten op z’n minst de gijzelaars onmiddellijk kunnen bezoeken. Dan kunnen ze nagaan hoe het met ze gaat en communicatie met hun families mogelijk maken.’ De Israëlische autoriteiten hebben gezegd dat nog ten minste 240 burgers en militairen in Gaza in gijzeling worden gehouden. Hoeveel hiervan burger of militair zijn, is niet bekendgemaakt. Onder de gegijzelden bevinden zich 33 kinderen, ouderen, buitenlanders of burgers met een dubbele nationaliteit, evenals Israëlische soldaten. Tot nu toe zijn vier gegijzelde burgers, allemaal vrouwen, door Hamas vrijgelaten – twee op 20 oktober, beiden Amerikaanse staatsburgers, en twee op 24 oktober 2023.

De 74-jarige moeder van Yonatan Zeigen, de vredesactiviste en voormalig bestuurslid van de Israëlische mensenrechtenorganisatie B’Tselem, Vivian Silver, werd op 7 oktober ontvoerd uit de Be’eri Kibboets in het zuiden van Israël. Yonathan: ‘Ik voel verdriet en pijn voor mijn moeder, alle gijzelaars, onze gemeenschappen en het Palestijnse volk. Dit is een wake-up call. Beide partijen falen al zo lang om vrede te bereiken. Ik roep op tot een staakt-het-vuren en de vrijlating van alle gijzelaars, als eerste stap op weg naar een holistische oplossing voor de regio, met langdurige internationale betrokkenheid. Veiligheid kan alleen worden bereikt met vrede.’

Internationaal recht

Het Verdrag van Genève dat gaat over de bescherming van burgers in oorlogstijd, aanvullende protocollen en het internationaal humanitair recht verbieden het om mensen te gijzelen. Dit wordt beschouwd als een oorlogsmisdaad. Het Statuut van Rome van het Internationaal Strafhof definieert dit als het gevangennemen of vasthouden van een persoon (de gijzelaar), in combinatie met het dreigen om de gijzelaar te doden, te verwonden of te blijven vasthouden. Hierbij is het doel een derde partij te dwingen te handelen of juist niet te handelen als een expliciete of impliciete voorwaarde voor de veiligheid of de vrijlating van de gijzelaar.

Amnesty dringt er bij Hamas en andere gewapende groeperingen op aan om alle gijzelaars, inclusief Israëlische soldaten, humaan en in overeenstemming met het internationaal humanitair recht te behandelen. Alle gijzelaars moeten toegang krijgen tot het Rode Kruis en met hun familie kunnen communiceren. Gewonden en zieken moeten medische zorg krijgen.

Hamas en andere gewapende groeperingen moeten er ook voor zorgen dat de gijzelaars en andere gevangenen op locaties worden vastgehouden die ver verwijderd zijn van militaire doelen. Er moet zo min mogelijk risico zijn dat ze door Israëlische aanvallen worden getroffen. In geen geval mogen ze gebruikt worden om militaire doelen af te schermen van aanvallen.

Amnesty International documenteerde ook hoe Hamas en andere gewapende groepen op 7 oktober 2023 lukraak raketten op Israël afvuurden en hoe hun strijders burgers doodden en ontvoerden. Minstens 1.400 mensen, de meesten burgers, werden volgens de Israëlische autoriteiten gedood. Ook in Israël blijven burgers het doelwit van willekeurig raketvuur van Hamas en andere gewapende groepen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

B.S. schreef: 02 jan 2024 17:19 Niemand houdt van Joden, nu niet, nooit niet, 'NS vroeg om vergoeding terugbrengen Joden na Tweeee Wereldoorlog' https://www.nu.nl/binnenland/6296438/ns ... joden.html
Zoals eerder al vermeldt liet de Nederlandse regering in ballingschap in Londen tijdens de bezetting aan de NS weten dat door gegaan moest worden met transporten van Joden vanwege de economie.

Anekdotisch: een zeer naast familielid maakt soms 'vreemdachtige' opmerkingen: op Omroep West komt een vrouwelijke Haagse rabbijn in beeld die bijeenkomsten met moslims organiseert. 'Oh, een Jodin' (sic). Over Israëli's 'Het blijven Joden.'
Houdt eens op met die antisemitisme kaart. Het is 2024...

We mogen kritiek uiten op alles wat Israel doet. Net zoals we kritiek mogen uiten op wat Nederland doet, of Belgie, of Palestina of Brazilie..

Niemand hier heeft het over joden overigens, maar over Israeliers. En vooral de zionisten. Lees het oogopend boek "de 100 jarige strijd tegen Palestina" maar eens. Zeer verhelderend..De staat Israel moest er komen, dat hebben de Engelsen ooit beloofd. Zelfs toen Palestina een kolonie van het Ottomaanse rijk was. En toevallig kreeg Engeland na WOI Palestina. Die hebben het verpatst aan zionisten. Zodat ze de wederkomst van de Messias konden bespoedigen.
Geen wonder dat de orthodoxe joden er ook niks van moeten weten.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

In 2023-24 is het anti-semitisme alom. Voor wie het wil zien
Hoe dan ook, ik kon geen betere plek vinden voor dit bericht. Ik heb gezocht.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 02 jan 2024 17:38
*!!* Disclaimer *!!*
  • Wie de context wil lezen betreffende waar ik op reageer:
    ff op het pijltje klikken!
*!!* [/color

:shock:

Onder jouw voorwaarden ben ik vrij iets te plaatsen?

:lol:

DE Palestijnen de schuld geven? ✂️✂️✂️✂️✂️

Ik had het over de gehele situatie.

Hoe deze ontstaan is
Waarom deze ontstaan is
Wie verantwoordelijk gehouden kan worden voor de onvrede onder de Palestijnen.

Dus NIET wie verantwoordelijk is voor 7 oktober, maar meer waarom dit zover heeft kunnen komen.

Zal je een hint geven:

Het criminele onderdrukkende koloniale wanbeleid van Israël de afgelopen 60 jaar....
Laatst gewijzigd door dikkemick op 02 jan 2024 18:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

B.S. schreef: 02 jan 2024 17:46 In 2023-24 is het anti-semitisme alom. Voor wie het wil zien
Het is vooral huilen over antisemitisme voor wie het wil zien...

Ik snap eigenlijk niet waarom enkel kritiek op joden antisemitisme zou zijn, aangezien Arabieren ook Semieten zijn. Dus kritiek op Hamas zou dan ook antisemitisme zijn.
Er word overigens enkel kritiek geuit op wat Israël nu aan het doen is, en niet op joden an sich. Jodendom is an sich een normaal geloof. En de orthodoxe joden zijn ook tegen de staat Israël. Aangezien dat een Westers verzinsel is, voor wie wil zien en boeken leest die gaan over de gang van zaken voordat de staat Israel er was.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Berjan schreef: 02 jan 2024 17:53
B.S. schreef: 02 jan 2024 17:46 In 2023-24 is het anti-semitisme alom. Voor wie het wil zien
Het is vooral huilen over antisemitisme voor wie het wil zien...

Ik snap eigenlijk niet waarom enkel kritiek op joden antisemitisme zou zijn, aangezien Arabieren ook Semieten zijn. Dus kritiek op Hamas zou dan ook antisemitisme zijn.
Er word overigens enkel kritiek geuit op wat Israël nu aan het doen is, en niet op joden an sich. Jodendom is an sich een normaal geloof. En de orthodoxe joden zijn ook tegen de staat Israël. Aangezien dat een Westers verzinsel is, voor wie wil zien en boeken leest die gaan over de gang van zaken voordat de staat Israel er was.
Toch weer even kijken hier. Ben wel benieuwd waar je het op baseert dat orthodoxe joden tegen de staat Israël zijn. Naar mijn idee bestaat de huidige regering in Israël voornamelijk uit uiterst rechts georiënteerde orthodoxe joden.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 02 jan 2024 16:45
ChaimNimsky schreef: 02 jan 2024 16:38 Israel heeft nu het Noorden onder controle op enkele kleine pockets na waar de laatste terroristen aldaar momenteel worden vernietigd. We kunnen al aan het Zuiden beginnen! Vermoed dat eveneens Hezbollah er in 2024 van langs zal krijgen.
En weer een ziekenhuis gebombardeerd in t zuiden! Ga zo door Israël, er staan nog enkele huizen overeind en er "leven" nog Palestijnen!
En ja! Het nieuwjaarsgeschenk van Hamas aan Israel! Tientallen raketaanvallen die helaas voor Hamas niet hun doel bereikt hebben! Maar er schijnt toch een klein lichtje:
LIVE | Israël doodt hoge Hamasleider bij droneaanval nabij Beiroet in Libanon

Bij een droneaanval nabij Beiroet zou Israël een hoge leider van Hamas hebben gedood. Volgens Libanese media zou het gaan om Saleh al-Arouri.

Hij werd gezien als tweede man van Hamas en tevens de leider van de Al-Qassam brigades op de Westelijke Jordaanoever. Zo zou hij betrokken zijn bij de kidnap van drie Israëlische jongens in 2014. Ook zou hij hechte banden hebben onderhouden met zowel Hezbollah als Iran.

Arouri zou vooralsnog de hoogste persoon van Hamas zijn die Israël sinds 7 oktober heeft weten te doden. Hamas heeft de dood van al-Arouri inmiddels bekend gemaakt, en zij spreekt "een verraderlijke zionistische aanval".

Israël zou met een drone een kantoor van de beweging in de zuidelijke buitenwijk Dahiyeh hebben aangevallen. Die wijk geldt als een bolwerk van de sjiitische terreurbeweging Hezbollah, een bondgenoot van Hamas in de strijd met Israël. Ook zouden er twee andere hooggeplaatste leden van de Al-Qassem brigades zijn gedood.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Vraag aan iedereen:

Kan iemand mij vertellen welke oplossing de arabische, oftewel de Palestijnse kant ooit heeft aangedragen? Om het conflict met Israel op te lossen? Een twee staten oplossing, iets anders? Wat dan ook!
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

Rereformed schreef: 07 okt 2023 13:38 Vandaag stond er in mijn krant een lang artikel over de JomKippoer-oorlog, aangezien dat juist 50 jaar geleden gebeurde. Men merkte daar op dat dat de laatste keer was dat men over "Israel in oorlog" kon spreken. Sindsdien is iedereen het erover eens dat Israel niet bedreigd kan worden met een grootscheepse oorlog en dat zo'n oorlog de komende tijd ook niet te verwachten is.

Wel zal er een hoop ellende weer kunnen komen. Te verwachten is dat Israel op heel drastische manier vergeldt. Ik denk dat Palestijnse gewapende opstand geen enkele kans maakt en leidt tot een catastrofe voor hen.
Deze promoot ik nog even! Het is precies zoals je toen al aangaf! Een hoop ellende, en Hamas bereikt er precies niets mee! Ook al ben ik al lang niet meer gelovig, deze tekst is imo nog steeds van toepassing: wie wind zaait zal storm oogsten! En dat is, ondanks de helaas vele onschuldige doden in Gaza, iets waar Hamas bewust voor gekozen heeft! Iets anders kan ik er niet van maken!
We will dance again!
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lost and not found yet! schreef: 02 jan 2024 22:41 Vraag aan iedereen:

Kan iemand mij vertellen welke oplossing de arabische, oftewel de Palestijnse kant ooit heeft aangedragen? Om het conflict met Israel op te lossen? Een twee staten oplossing, iets anders? Wat dan ook!
de hele wereld, ook hamas en buurlanden, aanvaardt een israel binnen de grenzen van 1967.

https://www.theguardian.com/world/2017/ ... 67-borders
Gesloten