Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 28 dec 2023 12:24
ChaimNimsky schreef: 28 dec 2023 10:42Zeg maar waar ik beweer dat ik wil dat de burgerbevolking moet worden verdelgd. Het tegendeel is echter meermalen expliciet gesteld. Helderder dan het meermalen nadrukkelijk stellen kan iets niet worden verwoord.
Maar het gaat niet om wat je letterlijk beweert
maar om de conclusies die getrokken kunnen worden uit wat je beweert.
:shock:

Met andere woorden:
men is niet verantwoordelijk voor hetgeen men letterlijk schrijft,
maar voor de conclusies die getrokken kunnen worden uit wat je letterlijk schrijft ...

Nou valt bij mij het kwartje: bedankt voor de 'wijze' les!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 28 dec 2023 09:28Ik stel voor dat je dan eens beter nadenkt over hoe jij de zaken verwoord, want dat is in dit topic weldegelijk de indruk die ik krijg als ik jouw bijdragen lees. De conclusies waarvan jij beweert dat ze in je schoenen geschoven worden, zijn voornamelijk de conclusies die getrokken worden door je eigen bijdragen.

Een ander dient zijn heldere mening anders te verwoorden dan die doet,
want jij krijgt anders de indruk dat diegene de diametraal tegenovergestelde mening heeft
dan die letterlijk verwoord? Hmmm ... :?

Ik begin een bepaalde consistentie van denken te ontdekken, maar
meen tevens te ontdekken dat die consistentie gebaseerd is op vooringenomenheid en
bepaald niet op wat de ander daadwerkelijk schrijft.

Maar het is opnieuw een wijze les, dat dan weer wel, dus bedankt daarvoor!
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 27 dec 2023 15:42
HierEnNu schreef: 27 dec 2023 15:19
Nergens en nooit heb ik beweerd dat alle Palestijnen ongedierte zijn in mijn ogen en hoe zulks in jouw ogen duidelijk is? Zulks is voor mij een raadsel, maar wat je me nu weer toeschrijft gaat er wat mij betreft verder over dan toen je mij als Netanyahu aanschreef en
ik maak daar dan ook melding van!
ALS je zo pro Palestijnse bevolking bent
DAN laat je dat NIET merken middels je bijdragen. Nergens heb ik gemerkt dat jij Israëls reactie inmiddels niet meer proportioneel vindt. En DUS trek ik die conclusie.
DUS
jij vindt dat uit het feit dat nergens opvalt dat jij er tegen bent dat Israël
  • 'From the river to the sea'
wordt verdreven, de conclusie getrokken mag worden
dat alle Israëliërs ongedierte zijn in jou ogen?

OK, bedankt voor die duidelijkheid, jouw manier van denken is me nu iets duidelijker en
in mijn ogen heb jij een pathologische behoefte om iemand met aan andere mening dan de jouwe voortdurend en intens hatelijk te beledigen want
nergens heb ik gemerkt dat het niet zo is ...
.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 29 dec 2023 01:01
axxyanus schreef: 28 dec 2023 12:24
ChaimNimsky schreef: 28 dec 2023 10:42Zeg maar waar ik beweer dat ik wil dat de burgerbevolking moet worden verdelgd. Het tegendeel is echter meermalen expliciet gesteld. Helderder dan het meermalen nadrukkelijk stellen kan iets niet worden verwoord.
Maar het gaat niet om wat je letterlijk beweert
maar om de conclusies die getrokken kunnen worden uit wat je beweert.

Met andere woorden:
men is niet verantwoordelijk voor hetgeen men letterlijk schrijft,
maar voor de conclusies die getrokken kunnen worden uit wat je letterlijk schrijft ...

Nou valt bij mij het kwartje: bedankt voor de 'wijze' les!
Iemand die bv het idee oppert dat vrouwen het werk van mannen afpakken, moet niet verbaasd zijn als anderen hem er daarna van verdenken dat hij vrouwen aan de haard wil, ook al heeft hij dat nooit zo verwoord en spreekt hij dat zelfs tegen. Misschien dat die persoon dan eens beter moet nadenken over welke boodschap hij verstuurd met zijn uitspraak dat vrouwen het werk van mannen afpakken.

Het is natuulijk best mogelijk dat de conclusie die anderen trekken minder vanzelfsprekend is als in het voorbeeld hierboven. Anderen kunnen overhaastig geweest zijn in het trekken van een bepaalde conclusie. Dan kan daar zeker over van gedachten gewisseld worden.

Bij conclusies die men kan trekken uit wat gezegd werd, horen niet wat anderen er gewoon daar bij kunnen fantaseren.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 29 dec 2023 01:37 DUS
jij vindt dat uit het feit dat nergens opvalt dat jij er tegen bent dat Israël
  • 'From the river to the sea'
wordt verdreven, de conclusie getrokken mag worden
dat alle Israëliërs ongedierte zijn in jou ogen?

OK, bedankt voor die duidelijkheid, jouw manier van denken is me nu iets duidelijker en
in mijn ogen heb jij een pathologische behoefte om iemand met aan andere mening dan de jouwe voortdurend en intens hatelijk te beledigen want
nergens heb ik gemerkt dat het niet zo is ...
Wat een juiste conclusies trek je!
ALS Israël zo doorgaat met annexeren, bombarderen en vernietigen van gaza en straks uiteraard de westelijke Jordaan oever,
DAN mag van mij deze staat verdreven worden from the river to the sea.
Dat zou met iedere staat moeten gebeuren die zich zo misdraagt.
Verdedigen is iets anders dan stelselmatig uitroeien. Zulks kun je ook uit de bijdragen hier filteren met je vredes-antenne.

En ik vergat Zuid Libanon nog even. Benieuwd hoe vredig Israël hier mee omgaat straks.
Wordt vervolgd natuurlijk (in 2024).
En t motto van Hezbollah.... 'Als ze ons met rust zouden laten, zouden wij wegkwijnen in de vergetelheid. Maar hoe meer men op ons schiet, hoe rotsvaster het geloof en hoe meer we ons laten gelden.'
Maar Israël laat niemand met rust!!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 29 dec 2023 10:10Wat een juiste conclusies trek je!
ALS Israël zo doorgaat met annexeren, bombarderen en vernietigen van gaza en straks uiteraard de westelijke Jordaan oever,
Verdedigen is iets anders dan stelselmatig uitroeien. Zulks kun je ook uit de bijdragen hier filteren met je vredes-antenne.

En ik vergat Zuid Libanon nog even. Benieuwd hoe vredig Israël hier mee omgaat straks.
Wordt vervolgd natuurlijk (in 2024)
Ik vrees inderdaad met jou dat als HezboAllah zich niet 25 km terugtrekt van de grens en tevens niet stopt met voortdurend Israël aan te vallen, dat Israël zich zelf dan zal verdedigen door over te gaan tot het zelf demilitariseren [plat bombarderen!]
van een strook van 50 km in zuid Libanon.

Ik schrik wel van je oproep om iedere staat te verdrijven die net als Israël handelt, want zulks zou niet alleen een totale Wereld Oorlog veroorzaken, maar tevens dat jij er voorstander van bent dat Nederland zich zelf zou verdrijven/opheffen, zeker gezien jouw historisch besef waar ook de door Nederland gepleegde oorlogsmisdaden toe behoren.

ff Afgezien van je historische besef, wat is je besef ten aanzien van de nabij en wat verdere toekomst als inderdaad de staat Israël zou verdwijnen? Waarbij ik serieus opmerk dat die mogelijkheid, de implosie en verdwijning van de staat Israël, voor mij niet denkbeeldig is.
.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

gerard_m schreef: 28 dec 2023 22:01
appelfflap schreef: 28 dec 2023 21:13 8000 doden toen en toch veroordeeld als genocide.
Zie je werkelijk het verschil niet tussen het vermoorden van 8.000 burgers na het innemen van een stad en slachtoffers die tijdens een oorlog in stedelijk gebied vallen?

In dat geval is iedere oorlog een genocide.
----------
appelfflap schreef: vragen met tegenvragen beantwoorden is een drogreden.
Nee, ik beantwoordde netjes jouw vraag en vervolgens ontwijk je mijn vraag.

Waarschijnlijk omdat je er gewoon naast zit.
De genocide in Srebrenica is totaal niet vergelijkbaar met burgerslachtoffers die in iedere oorlog helaas vallen tijdens de gevechten,
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 29 dec 2023 10:50

Ik vrees inderdaad met jou dat als HezboAllah zich niet 25 km terugtrekt van de grens en tevens niet stopt met voortdurend Israël aan te vallen, dat Israël zich zelf dan zal verdedigen door over te gaan tot het zelf demilitariseren [plat bombarderen!]

Ik schrik wel van je oproep om iedere staat te verdrijven die net als Israël handelt, want zulks zou niet alleen een totale Wereld Oorlog veroorzaken, maar tevens dat jij er voorstander van bent dat Nederland zich zelf zou verdrijven/opheffen, zeker gezien jouw historisch besef waar ook de door Nederland gepleegde oorlogsmisdaden toe behoren.

ff Afgezien van je historische besef, wat is je besef ten aanzien van de nabij en wat verdere toekomst als inderdaad de staat Israël zou verdwijnen? Waarbij ik serieus opmerk dat die mogelijkheid, de implosie en verdwijning van de staat Israël, voor mij niet denkbeeldig is.
Ik leef in het HierEnNu, niet in een slavernij verleden! Nu is Israël FOUT.
ZEER FOUT
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 29 dec 2023 15:02
HierEnNu schreef: 29 dec 2023 10:50

Ik leef in het HierEnNu, niet in een slavernij verleden! Nu is Israël FOUT.
ZEER FOUT
Jij leeft in dikkemick, ik leef in HierEnNu en ik leef in het hier en nu, maar dat jij ook in het hier en nu leeft heb ik nog weinig van gemerkt, dus kennelijk heb ik een foute conclusie getrokken aan de hand van wat jij daadwerkelijk schreef,
zoals jij fouten conclusies trekt uit wat ik niet schrijf ...

Ik zie wel een fout in jouw schrijfsel, want er staat geen punt achter de laatste zin en leestekens zijn echt belangrijker dan gaan schreeuwen met hoofdletters hoor, maar goed, het emotioneert je dus nog steeds in hoge mate, terwijl juist jij mij adviseerde om vanwege de Vrijdenker Moraal alle emotie op zij te schuiven tijdens het Morele overdenken.
Dat valt jou ook niet mee hé, die Vrijdenkers Moraal?

Israël maakt inderdaad fouten en zulks doet Israël al sinds de oprichting, maar ook dat is niet echt verbazingwekkend, want Israël wordt dan ook al vanaf het ontstaan bedreigd in diens bestaan en door velen zelfs diens bestaansrecht met [dreiging van] geweld ontzegd.
Gelukkig voor Israëls vijanden in de regio daar dat ik niet Israël ben ...

Israël heeft echter geen slavernij verleden, afgezien van dat de voorouders van het huidige Israël in het verleden vanwege hun Jood zijn en daarom als Untermensch beschouwd werden nog minder dan als slaaf behandeld zijn geworden. Ik heb er begrip voor dat Israël als volk zich liever dood vecht dan dat lot opnieuw te ondergaan ...

Ik had het ook niet over Nederlands slavernijverleden, maar ik had het over recentere oorlogsmisdaden in NAVO verband en ik begrijp tevens heel goed dat je er de voorkeur aan geeft om een concreet antwoord te ontlopen ten aanzien van de nabij en wat verdere toekomst, als inderdaad de staat Israël zou verdwijnen. Bovendien heeft zulks ook [nog] niets met het hier en nu [in Gaza EN de rest van de wereld] te maken. Nog Niet ...
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Beste HierEnNu

Wat lees ik?

Ondanks de afschuwelijke onderdrukking door Israël van het Palestijnse volk, beweerden veel van onze media en politici dat de aanval van dit weekend totaal onverwacht en ongeprovoceerd was. WTF! Decennia van bezetting en onderdrukking, maar de tegenaanval is totaal onverwacht en zonder provocatie?

Enig idee ook wat Amnasty International van de hele situatie vindt? Enig idee wie zij de schuld in de schoenen schuift?
Ik zal iets verklappen: NIET Hamas, maar de internationale gemeenschap EN Israël zelf heeft SCHULD!

De grote vraag is: Hoe gaan we vrede bereiken???

HOE?

Zo? https://www.trouw.nl/opinie/nu-wordt-he ... ~b5c26cfb/

LEES HierEnNu! Lees hoe jouw favoland met mensen (ongedierte) omgaat
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Ik had al geconcludeerd dat dikkemick NIET Hamas schuldig acht aan het plegen van de terroristische aanslag 'Operatie al-Aqsa Storm' op 7 oktober, maar dat volgens dikkemick zulks de schuld is van Israël zelf en ook had ik al geconcludeerd dat dikkemick deze pogrom waarbij babies en bejaarden vermoord, verkracht en ontvoerd werden beschouwd als een dappere verzetsdaad van dappere verzetsstrijders in plaats van als de ontmenselijkende oorlogsmisdaad die het volgens mij is. Waarom zouden we daarover in herhaling blijven vallen? Zinloos!

Wat tot vrede komen betreft liggen de zaken mijns inziens heel eenvoudig:
  • alle gegijzelden worden vrijgelaten
  • stop met Israël aanvallen met raketten en anderszinds
  • Hamas ontwapend zichzelf, kruipt ongewapend uit hun rattenholen en -tunnels en geeft zich zelf onvoorwaardelijk over, totale onvoorwaardelijke capitulatie dus
  • de bewoners van Gaza erkennen Israël en diens bestaansrecht
  • de bewoners van Gaza gaan akkoord met deprogrammering in verband met de jarenlange Hamas indoctrinatie, met name deprogrammering EN heropvoeding van de Hamasjeugd
  • de bewoners van Gaza gaan akkoord met [voorlopig] internationaal bestuur zodat er een gezond Democratisch systeem kan ontstaan, waarna Gaza zichzelf kan besturen en in vreedzame existentie kan leven met grote broer Israël
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 29 dec 2023 19:06 Ik had al geconcludeerd dat dikkemick NIET Hamas schuldig acht aan het plegen van de terroristische aanslag 'Operatie al-Aqsa Storm' op 7 oktober, maar dat volgens dikkemick zulks de schuld is van Israël zelf en ook had ik al geconcludeerd dat dikkemick deze pogrom waarbij babies en bejaarden vermoord, verkracht en ontvoerd werden beschouwd als een dappere verzetsdaad van dappere verzetsstrijders in plaats van als de ontmenselijkende oorlogsmisdaad die het volgens mij is. Waarom zouden we daarover in herhaling blijven vallen?
Je concludeert wederom verkeerd.

Hamas is schuldig aan de terroristische aanslag
Israël is verantwoordelijk voor de aanleiding tot deze wanhoopsdaad (en het ontstaan van Hamas).
Ook de rest van je conclusies slaan kant noch wal!

Overigens mis ik wel een puntje vwb vrede.

. Israël STOPT met annexeren en Palestijnen als tweederangs burgers te beschouwen.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Beste dikkemick.

Wat lees ik over 'Moraalridders' in Europa?
  • Hier parafraseer ik een Engelse Midden-Oosten expert die tijdens het nieuws op de BBC zei: “De internationale gemeenschap moet eens ophouden over proportionaliteit. Willen jullie graag proportionaliteit? Dan zal Israelische leger hetzelfde aantal vrouwen moeten verkrachten, hetzelfde aantal baby’s moeten onthoofden en hetzelfde aantal mensen moeten ontvoeren en martelen.”

CIDI 16 okt 2023 schreef:
Moraalridders te over in Europa

In de eerste Europese reacties op de Israelische inval in de Gazastrook zagen we veel begrip. Natuurlijk moet het land reageren als haar burgers op zo’n onmenselijke wijze worden afgeslacht. Op het moment dat vrouwen worden verkracht, baby’s worden onthoofd en bejaarden worden ontvoerd naar de Gazastrook, dan zit er echt niets anders op dan oorlog, net zolang totdat allen zijn teruggekeerd. In Europa beginnen echter alweer de eerste moraliteitslessen om de hoek te komen. Waar haal je het recht vandaan?

Be a socialist, in order to have something to say
De solidariteit met Israel heeft na de terreur van Hamas een stevige voet tussen de deur gekregen in de Nederlandse politiek. Nagenoeg alle partijen hebben hun steun uitgesproken voor en zich solidair verklaard met de Joodse, democratische staat. In mijn vorige artikel werd al duidelijk dat zelfs het tonen van respect aan onschuldige doden voor twee politieke partijen te veel was. DENK en BIJ1 besloten weg te blijven bij de herdenking in de Tweede Kamer en hun fracties in de Rotterdamse gemeenteraad stonden op en liepen weg toen er over een motie gestemd moest worden tegen Jodenhaat. Ook de demonstraties in verschillende steden in Nederland voor de Palestijnse zaak laten zien dat er ook een ander sentiment heerst.

‘International law’, als het ons uitkomt natuurlijk
Als de hele wereld nu eens werkte, zoals onze prachtige democratische westerse wereld, dan verdwenen problemen als sneeuw voor de zon. Het is ietwat gechargeerd, maar dat is de opstelling van veel mensen die dus alleen kijken naar hoe Israel reageert in de Gazastrook. De gruweldaden van Hamas worden niet of minder in acht genomen, want ja jezelf verzetten tegen jarenlange onderdrukking, dat is toch logisch? Hoe kan dat nu terreur worden genoemd? Zou jij niet hetzelfde doen?

Een moreel leger versus vrouwenverkrachters
Het moge duidelijk zijn dat het Israelische leger vele malen sterker en beter uitgerust is dan Hamas. Ja, Hamas heeft mogelijkheden om Israel te raken, zoals we door hun uitbraak hebben kunnen zien. Ook is de organisatie, ondanks de financiële malaise op de Gazastrook, al 17 jaar lang in staat om duizenden raketten af te vuren op Israel van zo tussen de €5.000,- a €10.000,- per stuk. Deze raketten zijn overigens niet van dien aard dat ze uitgerust zijn met precieze GPS-location trackers en lockers, waardoor ze eigenlijk lukraak op Israel worden afgevuurd. Maar zonder de Iron Dome – Israel’s technologisch superieure afweergeschut – waren er ook aan Israelische zijde veel meer slachtoffers gevallen.

Daarnaast heeft Hamas vorige week laten zien dat het eigenlijk helemaal niet gaat om ‘verzet’ tegen het Israelische leger. Het verkrachten van onschuldige vrouwen om ze vervolgens als een trofee rond te sleuren op pick-ups door de Gazastrook vertelt ons eigenlijk maar één ding: dit is pure barbarij en een aanval van het pure kwaad. Ja, in oorlogen vallen slachtoffers, maar het onthoofden van baby’s laat zien met wat voor organisatie we echt te maken hebben.

Beeldvorming
Op het nieuws zien wij vooral de destructieve beelden van gebombardeerde huizen op de Gazastrook en de reacties van mensen die huis en haard zijn kwijtgeraakt. Daar is overigens niets aan gelogen, laat dat duidelijk zijn. Onderstaande foto laat bijvoorbeeld een weggevaagd huis zien op de Gazastrook.

Maar wat ontlenen we nu precies aan deze foto? Er zullen mensen in dit huis hebben gewoond en misschien wel onschuldige mensen. Families met kinderen die eigenlijk helemaal geen oorlog willen. Een andere vraag bij dit soort foto’s is vaak belangrijker: wat zien we niet? De modus operandi van de terreurorganisatie Hamas is het graven van tunnels onder huizen op de Gazastrook, het opslaan van wapens in huizen van onschuldige burgers en het plaatsen van commandocentra onder ziekenhuizen. Het hoofdkwartier van Hamas bevindt zich namelijk in de kelder van het ziekenhuis in Gaza-Stad.

Het Israelische leger, zelfs in deze oorlog, waarschuwt onschuldige mensen om hun gebouwen te verlaten als het van plan is om het te bombarderen. Dit doet een Arabisch sprekende eenheid van het leger of van de binnenlandse veiligheidsdienst. De waarschuwingen vinden plaats door middel van telefoongesprekken en gedropte pamfletten uit helikopters. Zo probeert Israel burgerslachtoffers te minimaliseren.

De vrije vertaling van het Arabisch op dit pamflet:

Dear Residents of Gaza,

The terrorist organizations have started a war against the State of Israel, and the city of Gaza has become a battle zone. You must evacuate your home immediately and go south of Wadi Gaza. For your safety and security: You must not return to your home until further notice from the Israel Defense Forces. Public shelters in Gaza City must be evacuated. Do not approach the security fence – for your own safety and for the safety of your families. Anyone who approaches the security fence puts himself in mortal danger.

You must evacuate your homes and go south of Wadi Gaza.

The Israel Defense Forces

Op deze manier probeert het Israelische leger zo veel mogelijk burgers te waarschuwen. En dat is iets wat weinig tot geen andere legers ter wereld doen. Te midden van zo’n chaos, te midden van het zien van de gruwelbeelden uit de kibboetsen rondom de Gazastrook, menselijk blijven en het ene mensenleven niet waardiger achten dan het andere.

Proportionaliteit: het morele paradepaardje
Veelvoorkomende kritiek op het Israelische handelen ten aanzien van de Gazastrook, en dan met name Hamas, uit zich in de discussie over proportionaliteit. Israel zou namelijk, volgens verscheidene NGO’s en ook politieke partijen in Nederland disproportioneel reageren op het geweld van Hamas. Proportionaliteit is een begrip uit het humanitair oorlogsrecht en beschrijft in grote lijnen hoe een oorlog gevoerd mag worden en welke wapens wel en niet gebuikt mogen worden. In het verdere verloop van deze week zal hier door ons nog uitgebreider aandacht aan worden besteed.

In de volksmond wordt deze proportionaliteit vaak geïnterpreteerd als in hoe veel wapens wel of niet gebruikt mogen worden. En dus staat het gebruik van wapens van Hamas geenszins in verhouding met de wapens die Israel gebruikt. Met andere woorden: Hamas heeft maar een paar doelloze raketjes, dus waarom bombardeert Israel dan met zulk zwaar geschut?

Hier parafraseer ik een Engelse Midden-Oosten expert die tijdens het nieuws op de BBC zei: “De internationale gemeenschap moet eens ophouden over proportionaliteit. Willen jullie graag proportionaliteit? Dan zal Israelische leger hetzelfde aantal vrouwen moeten verkrachten, hetzelfde aantal baby’s moeten onthoofden en hetzelfde aantal mensen moeten ontvoeren en martelen.”

De oorlog raast door
Op dit moment zijn de troepen van het Israelische leger zich aan het voorbereiden op een grondinvasie om op die manier Hamas te verslaan en zo veel mogelijk gegijzelden te bevrijden. Laten we hopen op zo weinig mogelijk onschuldige slachtoffers of ze nu Israelisch of Palestijns zijn.
Ik sluit me daar bij aan:
  • Laten we hopen op zo weinig mogelijk onschuldige slachtoffers
    of ze nu Israelisch of Palestijns zijn.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 29 dec 2023 19:25
HierEnNu schreef: 29 dec 2023 19:06 Ik had al geconcludeerd dat dikkemick NIET Hamas schuldig acht aan het plegen van de terroristische aanslag 'Operatie al-Aqsa Storm' op 7 oktober, maar dat volgens dikkemick zulks de schuld is van Israël zelf en ook had ik al geconcludeerd dat dikkemick deze pogrom waarbij babies en bejaarden vermoord, verkracht en ontvoerd werden beschouwd als een dappere verzetsdaad van dappere verzetsstrijders in plaats van als de ontmenselijkende oorlogsmisdaad die het volgens mij is. Waarom zouden we daarover in herhaling blijven vallen?
Je concludeert wederom verkeerd.
Kennelijk heb ik dan uit wat jij daadwerkelijk schreef verkeerde conclusie getrokken:
dikkemick schreef: 29 dec 2023 18:03Ik zal iets verklappen:
NIET Hamas, maar de internationale gemeenschap EN
Israël zelf heeft SCHULD!

:scissors:

LEES HierEnNu! Lees hoe jouw favoland met mensen (ongedierte) omgaat
Mijn favoland gaat [tegenwoordig!] heel netjes om met mensen, zulks is zelfs één van de redenen dat ik serieus overweeg om daar naar toe te emigreren, maar inderdaad, met ongedierte gaan ze daar best wel medogenloos om, hoewel minder erg dan wij Nederlanders met onze huisdieren in de bio-Industrie, nog erger zelfs dan ik zelf met sommige ongewenste gasten in mijn huis omga, want ik zet zelfs wespen en spinnen zo mogelijk onbeschadigd buiten, maar ja, die beschouw ik dan ook niet als ongedierte.

Mijn favoland echter probeert zelfs opossums en konijnen uit te roeien! Maar ja, dat zijn in de ogen van de bewoners van mijn favoland daar dan ook 'exotische invasieve', ongeveer zoals jij de Israëliërs in de Levant beschouwd bij wijze van spreken, 'exotische invasieven' die de inheemse soorten en habitat serieus overwoekeren,
dus Moreel gezien is uitroeien dan wel verdedigbaar lijkt mij.
.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 29 dec 2023 19:28 Beste dikkemick.

Wat lees ik over 'Moraalridders' in Europa?
  • Hier parafraseer ik een Engelse Midden-Oosten expert die tijdens het nieuws op de BBC zei: “De internationale gemeenschap moet eens ophouden over proportionaliteit. Willen jullie graag proportionaliteit? Dan zal Israelische leger hetzelfde aantal vrouwen moeten verkrachten, hetzelfde aantal baby’s moeten onthoofden en hetzelfde aantal mensen moeten ontvoeren en martelen.”
Wat een onzin!

Proportionaliteit is een concept dat o.a. de hele tijd terugkomt in ordehandhaving, waar ordehandhavers de mate waarin ze zelf geweld gebruiken in verhouding moet zijn met het geweld of de dreiging ervan waaraan ze zelf en onschuldigen bloodstaan. Het betekent niet dat de ordehandhavers een oog om oog, tand om tand beleid voeren.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Gesloten