Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Moderator: Moderators
Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Kanaal TLDR duidt de verkiezingen van woensdag internationaal https://youtu.be/o-STafxrNwE?si=s2OQBAnTU9vhaepN
De weigering van de VVD om in een kabinet te stappen vrijdag kon nog niet worden meegenomen
De weigering van de VVD om in een kabinet te stappen vrijdag kon nog niet worden meegenomen
Van mij mag PVV gaan regeren. Anders houdt je PVV groot namelijk. Want dan gaan steeds meer mensen op PVV stemmen omdat ze denken dat Links alles regelt.
Over twee jaar zit Nederland dan meer in de shit dan ooit ervoor. En is het spelletje van PVV uitgespeeld. Ik denk dat sociaal links dan pas een kans maakt. Nederlandse kiezers stemmen steeds met hun onderbuik gevoel en vanuit protest. Dat zag je bij FVD toen het groot werd, maar dat is nu gemarginaliseerd. Dat zie je bij BBB dat ineens heel veel stemmen kreeg, en dat ga je zien bij PVV.
Over twee jaar zit Nederland dan meer in de shit dan ooit ervoor. En is het spelletje van PVV uitgespeeld. Ik denk dat sociaal links dan pas een kans maakt. Nederlandse kiezers stemmen steeds met hun onderbuik gevoel en vanuit protest. Dat zag je bij FVD toen het groot werd, maar dat is nu gemarginaliseerd. Dat zie je bij BBB dat ineens heel veel stemmen kreeg, en dat ga je zien bij PVV.
Dan moet er wel een 'sociaal-links' zijn. Het nu veel teveel 'cultureel-links'. Ik heb de bubbel weer eens aanschouwd afgelopen woensdag. En gehoord van scheldpartijen op PVV-stemmers ('racist!'). Zo wordt het niets
De SP zou hier iets moeten oppakken (maar dan 'migratie' moeten oppakken, afstand nemen van sympathieën voor Venezuela en Hamas en dat soort zaken. Noot: ik heb tandenknarsend SP gestemd. Ik val onder de minima, ik wist dat ik mijn stem weggooide maar sinds Rutte II vertrouw ik de PvdA voor geen cent meer.)
De SP zou hier iets moeten oppakken (maar dan 'migratie' moeten oppakken, afstand nemen van sympathieën voor Venezuela en Hamas en dat soort zaken. Noot: ik heb tandenknarsend SP gestemd. Ik val onder de minima, ik wist dat ik mijn stem weggooide maar sinds Rutte II vertrouw ik de PvdA voor geen cent meer.)
Daar hebben ze nog twee jaar voor, of vier als Wilders het wel volhoudt..B.S. schreef: ↑25 nov 2023 17:54 Dan moet er wel een 'sociaal-links' zijn. Het nu veel teveel 'cultureel-links'. Ik heb de bubbel weer eens aanschouwd afgelopen woensdag. En gehoord van scheldpartijen op PVV-stemmers ('racist!'). Zo wordt het niets
De SP verliest al jaren zetels. Ze moeten af van Marijnissen vrees ik. En gewoon een ander geluid laten horen.
Van dat "racist" vind ik ook verschrikkelijk. Ik ben maar van Twitter afgegaan. De Israel-Hamas discussie is al polariserend, maar de discussies over PVV en deze verkiezingen zijn nog erger.
Wel vind ik het vreemd dat PVV uberhaupt mee mocht doen met verkiezingen. Aangezien zijn beweging totaal niet democratisch is.
De NSB en de CPN mochten toch ook meedoen, ooit?
Ik heb nog nooit gehoord dat de PVV de parlementaire democratie an sich ter discussie stelde trouwens.
Ik heb nog nooit gehoord dat de PVV de parlementaire democratie an sich ter discussie stelde trouwens.
Zijn "partij" vind ik antidemocratinair.
Net zoals uitspraken die Wilders deed toen de rechters hem niet steunden. Vond hij het een nep democratie etc.
Dat heet onstabiliteit. En als dát zich voordoet is je democratie in wezen al kapot.Berjan schreef: ↑25 nov 2023 17:25 Van mij mag PVV gaan regeren. Anders houdt je PVV groot namelijk. Want dan gaan steeds meer mensen op PVV stemmen omdat ze denken dat Links alles regelt.
Dit geintje gaat Nederland sowieso zwaar op de maag liggen. De wereld kijkt mee en van de wereld moet NL het hebben.
** Wetenschap leert vooral dat 'wetenschap' frequent moeten worden bijgewerkt... **
** https://english.palinfo.com/wp-content/ ... fiya-1.jpg **
'Antidemocratinair' - ja als er allemaal nieuwe begrippen gebruikt gaan worden...
Hoeveel 'linksistische' stromingen vonden en vinden 'onze' democratie al niet een schijnvertoning...
Hoeveel 'linksistische' stromingen vonden en vinden 'onze' democratie al niet een schijnvertoning...
LimLander Wilders
heeft de PVV al wel eens toegestaan om mee te besturen In 'zijn' Limburg:
- in 2011-2012 vormden PVV, CDA en VVD een coalitie.
Het leek destijds best wel ff goed te gaan, tot Wilders zich met LimLandse provinciale zaken ging bemoeien en wat uit zijn koelkast meende te moeten halen en
zulks de PVV gedeputeerden door de strot te moeten duwen:
- de landelijke PVV verbood het de gedeputeerden de Turkse president Gül
de hand te schudden bij diens bezoek aan de Floriade in Venlo.
Coalitie in Limburg gevallen
- Het CDA in de provincie Limburg heeft het vertrouwen opgezegd in de samenwerking met de PVV. Daarmee is de coalitie van CDA, VVD en PVV gevallen.
Het CDA neemt het gedrag van de PVV bij het bezoek van de Turkse president Gül van deze week hoog op. De PVV-fractie schaadt de belangen van Limburg door staatshoofden te schofferen en investeerders van de Floriade te beledigen, vindt het CDA.
BRON: NOS Nieuws zaterdag 21 april 2012, 11:25
Coalitie in Limburg gevallen
Dat wordt vast gezellig als Erdogan Wilders komt feliciteren in het Torentje ...
VIDEO duurt 25 seconden:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
- Peter van Velzen
- Site Admin
De landelijke PVV? Dat is Prins Wilders zelf hoor!
Wij noemen Erdogan Fascistisch en hij ons, Leuk hoor!
Wilders is - denk ik geen echte fascist eb zijn kiezers (zo'n kwart van Nederland) zijn dat zeker niet.
Een échte Fascist zou op Baudet hebben gestemd, vermoed ik.
Wij noemen Erdogan Fascistisch en hij ons, Leuk hoor!
Wilders is - denk ik geen echte fascist eb zijn kiezers (zo'n kwart van Nederland) zijn dat zeker niet.
Een échte Fascist zou op Baudet hebben gestemd, vermoed ik.
Ik wens u alle goeds
Goed begin is het halve werk?
Kennelijk wordt verkenner Van Strien (PVV) in verband gebracht met fraudezaak.
Waarom zou een verkenner boven alle verdenking verheven moeten staan?
Het gaat toch slechts om de verkenning om te komen tot
vorming van een kabinet op een later tijdstip ...
... wat maakt eventueel een beetje fraude dan uit?
Ik ben benieuwd of Wilders zo verstandig is
om als de wiedeweerga een andere verkenner aan te stellen?
- Verkenner Gom van Strien wordt in verband gebracht met fraude bij zijn voormalig werkgever, die aangifte tegen hem heeft gedaan, schrijft NRC op basis van documenten die krant in handen heeft. Van Strien zegt in een reactie tegen NRC dat hij de kwestie kent, maar hij bestrijdt de aantijgingen. PVV-leider Geert Wilders is door hem niet geïnformeerd, zegt hij.
Het Openbaar Ministerie bevestigt aan NOS dat er een aangifte ligt, maar zegt er verder niets over.
Vooralsnog lijkt de zaak geen politieke consequenties te hebben. De start van de verkenningsgesprekken staat gewoon gepland voor morgen en geen van de politieke partijen heeft daartegen bezwaar gemaakt.
BRON: NOS Nieuws vandaag, 14:31
NRC: verkenner Van Strien (PVV) in verband gebracht met fraudezaak
Wilders en verstandig....ben benieuwd of Wilders zo verstandig is
om als de wiedeweerga een andere verkenner aan te stellen?
https://www.nu.nl/formatie-2023/6291434 ... raude.html
De PVV-ers zijn soms letterlijk koekebakkers met 0 ervaring in de politiek.
Kansloze missie dit.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Er staat heel veel op het spel niet verkiezingen, vindt men:
Bij voorbeeld:
Waar moet ik op gaan rekenen met Nederland als ik een flink bedrijf heb? Wíl ik daar wel wat??
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... p-het-menu'Zelensky moet zich zorgen maken over Nederlandse steun na winst PVV'
Bij voorbeeld:
Ik ben het met dit artikel wel eens. En er is meer...'Wij zullen ons als Europeanen moeten buigen over dit soort vragen. Ik hoop dat onze regeringsleiders zich realiseren dat er nagedacht moet worden over een Europese reactie op het moment dat Trump zou zeggen de NAVO niet meer te zien zitten', aldus De Hoop Scheffer.
Waar moet ik op gaan rekenen met Nederland als ik een flink bedrijf heb? Wíl ik daar wel wat??
** Wetenschap leert vooral dat 'wetenschap' frequent moeten worden bijgewerkt... **
De 'nieuwe' bestuurscultuur?
Een aantal politieke partijen liet desgevraagd aan de NOS weten
geen bezwaar te hebben tegen de van fraude verdachte Van Strien als verkenner.
Och ja, de 'nieuwe' toon is dus duidelijk!
- Van Strien werd dit weekend in een NRC-artikel in verband gebracht met fraude bij zijn voormalig werkgever. De beschuldigingen aan zijn adres zijn ongegrond, stelde hij in een persverklaring, waarin Van Strien ook zei gewoon aan de slag te gaan als verkenner. Een aantal politieke partijen liet desgevraagd aan de NOS weten daar geen bezwaar tegen te hebben.
BRON: Formatie NOS Nieuws vandaag, 17:33
Verkenner begint morgen met Wilders, Timmermans, Yesilgöz en Jetten
De gevestigde pers gaat ook wel meteen op ieder (potentieel) vlekje letten de komende tijd.
De formatie had gewoon bij het staatshoofd moeten blijven.
(Al kan dat ook mensen opleveren die vlekje hebben).
De formatie had gewoon bij het staatshoofd moeten blijven.
(Al kan dat ook mensen opleveren die vlekje hebben).