Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 12 nov 2023 21:01
HierEnNu schreef: 12 nov 2023 19:49 Het zal aan de omstandigheden liggen,
maar na deze oorlog kan er iets van een Marshall Plan ontstaan voor Gaza.
Waarom zou zulks bij voorbaat onmogelijk zijn?
Na WOII is dat ook gelukt voor Duitsland
welk nota bene vervolgens de grootste economie van Europa werd!
Ben je serieus? Gaza vergelijken met Duitsland?
:scissors:
[-X
Nee, ik vergelijk Gaza niet met Duitsland!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 12 nov 2023 20:47
HierEnNu schreef: 12 nov 2023 19:49
Gerard R. schreef: 12 nov 2023 18:28:scissors:
Kan iemand mij vertellen wat je dan nog met de ellende Gaza moet?
(Net zoiets als die Russen met Oost-Ukraine. Een en al puin en haat tegen de ene of de andere agressor alom. Goh wat is oorlog "toch goed voor de oplossing van zoveel problemen...")
De Palestijnen gaan niet weg van de wereld en ze zullen nu allemaal zonder uitzondering meer dan ooit Israël haten. En aardig wat andere Arabieren ook. De VS kan niet veel goed meer doen daar. En ik denk dat dit nog heel lang gaat duren, nadat het al heel lang héeft geduurd.
:scissors:
Het zal aan de omstandigheden liggen,
maar na deze oorlog kan er iets van een Marshall Plan ontstaan voor Gaza.
Waarom zou zulks bij voorbaat onmogelijk zijn?
Na WOII is dat ook gelukt voor Duitsland
welk nota bene vervolgens de grootste economie van Europa werd!
Zou Israël dat zomaar toelaten? IK denk van niet.
Zulks kan mijns inziens makkelijk ingepast worden in de Abraham Akkoorden.
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Hier en nu
Netjes aan iemand vragen:
blijkbaar is je korte termijngeheugen aangetast.
Houd je eindelijk uit jezelf op met je eindeloos gescheld?
Of geef je er de voorkeur aan dat ik op het meldknopje klik?
welk meldknopje bedoel je?
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 12 nov 2023 22:38 Netjes aan iemand vragen:
"Houd je eindelijk uit jezelf op met je eindeloos gescheld?",
als die specifieke iemand jou concreet uitmaakt voor Pipo en NSBer,
dat vind jij mensen de mond snoeren?

Dat zegt dan niets over mij en van alles over jou!
Weer snap je er weinig van. Want ik schold je uit voor pipo en toen stelde je al "moet ik op het meldknopje drukken". En toen pas maakte ik je uit voor een nsb-er. Dus je moet niet doen alsof het voor nsb-er uitschelden debet was aan het melden of niet melden..

Dat merk ik wel vaker op bij jou, dat je niet meer precies weet wanneer iemand anders iets gezegd heeft.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Dit topic roept nog steeds de slechtste neigen in ons boven.

Nog altijd neigt men er toe zijn eigen conclusies als feiten te presenteren, en andermans bezwaren daartegen, te beantwoorden met meer van hetzelfde.

Er is een verschil tussen kritiek op de Israelische overheid (en met name de premier), en antisemitisme. Net als er een verschil is tussen kritiek op Hamas en anti-palestinisme. (dezelfde houding vertonen jegens palestijnen als die welke antisemieten jegens joden vertonen).

Het is echter niet zo dat alleen anderen zich schuldig maken aan die tweede categorie en alleen jijzelf nooit.

Iemand Pipo noemen is in principe hetzelfde als iemand een clown noemen. Het betekent dat men de betreffende persoon (In geval van dit forum meer specifiek diens berichten, niet serieus neemt. Wie een de berichten van een ander niet serieus neemt, kan er beter maar niet op reageren. (kenmerk die persoon als "vijand" en je hebt minder last van de "clown" (en hij van jou!)

Wat iemand onder "de NSB-er uithangen" verstaat is mij volstrekt onduidelijk. Het zou normalieter moeten betekenen dat men het gedrag dat typisch was voor NSB-ers immiteert. Daar de NSB ophield te bestaan, voordat de meesten van ons geboren waren, weet - volgens mij - niemand wat daar mee bedoelt wordt. Het is van dezelfde categorie als "HamasJugend" en "endlösung" en als iemand het nogmaals gebruikt, kan hij een officiële waarschuwing verwachten.

Tevens zou ik iedereen willen manen niet te veel en te snel berichten op het forum te plaatsen. Het gaat duidelijk ten koste van de kwaliteit.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Israel heeft brandstof en een veilige corridor aangeboden voor de baby's, maar de Hamas die daar de dienst uitmaakt voorkomt dat de brandstof wordt opgehaald (die nog steeds ligt te wachten om te worden opgehaald en het ziekenhuis verder kan laten functioneren). Dan kunnen ze zielige plaatjes laten zien van baby's die verder nergens in Israels belang zijn, maar de Hamas goed uitkomen bij hun propaganda -- hun enige verdediging.

Maar plaatjes van zielige Palestijnen ten spijt, is vooral relevant dat de oorlog tegen de Hamas aanzienlijk voorspoediger verloopt dan men had kunnen voorzien en het IDF vandaag weer een aantal terroristen-bases heeft overgenomen, de 401ste en 7de Brigade vandaag meer dan 250 Hamas-strijders en meer dan 30 hoge Hamas-officieren heeft geneutraliseerd en 10 hoge Hamas-officieren levend heeft gevangengenomen die nu ter ondervrageing door de Sjin Bejt en Mossad zijn overgedragen.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik krijg de indruk dat er iemand is die het een succes vindt, als (in de orde van grootte van) 3% van de gevallen slachtoffers gewapende vijanden zijn. Ik vind het een tragedie, net zoals ik de oorlog in de Oekraïne, in Jemen en in Dafur tragedies vind.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 13 nov 2023 02:23 Ik krijg de indruk dat er iemand is die het een succes vindt, als (in de orde van grootte van) 3% van de gevallen slachtoffers gewapende vijanden zijn.
Veeeeeeel meer dan 3%. Er zijn reeds duizenden Hamas-terroristen gedood en velen eveneens gevangen genomen en ook vandaag was weer een groot succes. Bovendien, zoals gezegd, zijn volgens de principes van het dubbel gebruik onder het internationaal humanitair recht aanvallen op burgerlijke objecten legetiem indien deze worden gebruikt voor militaire doeleinden. En de Geneefse Conventies staan eveneens impliciet toe dat burgerlijke objecten, zoals ziekenhuizen, kerken en scholen, het doelwit mogen zijn indien ze worden gebruikt voor militaire doeleinden. Hamas is zo sterk verweven met de civiele infrastructuur dat het IDF geen andere optie heeft dan hen te behandelen als legitieme militaire doelwitten.
Ik vind het een tragedie, net zoals ik de oorlog in de Oekraïne, in Jemen en in Dafur tragedies vind.
Iedere oorlog is een tragedie, maar Israel is deze oorlog niet begonnen, noch is er een realistisch alternatief voor een oorlog tegen een Hamas-regering die recentelijk nogmaals heeft onderstreept dat ze 7 oktober zullen blijven herhalen totdat ze heel Israel hebben.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appel f Flap
Hier en nu
Netjes aan iemand vragen:
blijkbaar is je korte termijngeheugen aangetast.
Blijkbaar? Waar leid je dat uit af
welk meldknopje bedoel je?
Sorry:
vanwege mijn blijkbaar aangetaste geheugen moet ik je het antwoord schuldig blijven.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 12 nov 2023 23:08 :scissors:
Dat merk ik wel vaker op bij jou, dat je niet meer precies weet
wanneer iemand anders iets gezegd heeft.
Ik merk wel vaker op bij jou dat jij iets opmerkt wat in het geheel niet blijkt te kloppen. Maakt verder niets uit, want alles staat er nog precies zoals het daadwerkelijk werd geschreven, dus ook voor iemand met een blijkbaar aangetast korte termijn geheugen
is zulks eenvoudig terug te lezen.

Ik weet niet meer precies wanneer iemand dat zei, :^o
maar ik herinner me de geuite wijze woorden wel nog goed:
Wie een de berichten van een ander niet serieus neemt,
kan er beter maar niet op reageren.
(kenmerk die persoon als "vijand" en
je hebt minder last van de "clown"
(en hij van jou!)
Ik ga me dat advies ter harte nemen:
  • zouden meer mensen moeten doen,
    vind je ook niet?
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 13 nov 2023 02:23 Ik krijg de indruk dat er iemand is die het een succes vindt, als (in de orde van grootte van) 3% van de gevallen slachtoffers gewapende vijanden zijn. Ik vind het een tragedie, net zoals ik de oorlog in de Oekraïne, in Jemen en in Dafur tragedies vind.
Jij gelooft dat er zich tussen de door Hamas als onschuldig burgerslachtoffer opgegeven gesneuvelden geen Hamasstrijders bevonden? Geloof jij Hamas die bereid is gebleken zelfs een eigen ziekenhuis op te blazen en dat vervolgens ten behoeve van PR in de schoenen van de IDF te schuiven?

De waarheid is altijd het eerste wat sneuvelt in geval van oorlog en
ook dat is een tragische waarheid!
.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

'Meer dan 10.000 onschuldige burgerslachtoffers? Neem dat getal maar met een paar flinke korrels zout', een visie, op Wynia's Week https://www.wyniasweek.nl/meer-dan-10-0 ... rels-zout/
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 13 nov 2023 03:42 'Meer dan 10.000 onschuldige burgerslachtoffers? Neem dat getal maar met een paar flinke korrels zout', een visie, op Wynia's Week https://www.wyniasweek.nl/meer-dan-10-0 ... rels-zout/
Helder, to the point en mijns inziens zeer geloofwaardig! De Hamas'waarheid' is PR en dient derhalve met 10.000 korrels zout genomen te worden, want Hamas is inderdaad een club psychopathische leugenaars,
  • net als alle terroristen overigens ...
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 12 nov 2023 19:57
dikkemick schreef: 12 nov 2023 09:01
lost and not found yet! schreef: 11 nov 2023 23:35 Inderdaad, je bent naïef.
Dit zijn DE antwoorden, een vrijdenker waardig! Constructief vooral.
Is het echt zo naïef als ik pleit voor een democratie zonder derderangs burgers?
Ik het ook naïef als ik meen dat heilige grond eigenlijk pure onzin is? Dat dit in de meest letterlijke zin niet bestaat, maar slechts in de koppies van mensen?
Dat die zogenaamde heilige grond beter verdeeld kan worden op democratische wijze?
Ja, heel naief: zulks is zelfs in Nederland niet te verwezenlijken en
bovendien een antiDemocratisch pleidooi!
Zulks is wel degelijk te verwezenlijken, als we maar willen. En Nederland heeft dit gewild en het is deels gelukt. Loop Amsterdam of Rotterdam in en luister wat gesprekken af. Je hoort zeer veel talen en soms ook Nederlands. Verder zie je kerken, moskeeën en synagoges en we hebben hier, voor zover ik weet geen heilige grond.
Ook annexeren we Belgisch.grondgebied niet omdat dat vroeger nu eenmaal de wens van Nederland was, 1 grote staat tot aan Frankrijk te stichten.
Zulks is dus allemaal democratisch mogelijk.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

From the River to the sea....
Waar komt dit vandaan? http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android

1.......bedacht door de Palestijnse diaspora in het buitenland en werd populair binnen de nationalistische Palestijnse Bevrijdingsorganisatie (PLO). De tekst refereert aan het gebied tussen de rivier de Jordaan en de Middellandse Zee, dat sinds de oudheid is aangeduid als Palestina.

2. Toen de Britten daar na de Eerste Wereldoorlog de macht overnamen van het Ottomaanse Rijk, was Palestina een multi-etnisch en multireligieus gebied. 'From the river to the sea' gaf uiting aan een verlangen terug te keren naar de grenzen van voor 1948, toen Israël nog niet als Joodse staat was gesticht. In het democratische Palestina dat de PLO destijds voor ogen stond, zouden moslims, Joden en andere religieuzen kunnen samenleven.

3. Later werd de leus overgenomen door Hamas, de Palestijnse organisatie die streeft naar een islamitisch Palestina en op 7 oktober een bloedbad aanrichtte onder Israëlische burgers. Veel Israëliërs en Joden stellen de leus daarom gelijk aan steun voor Hamas en antisemitisme. Ze ervaren het als een oproep tot geweld, of zelfs genocide

1. Uitleg
2. Zulks is dus mogelijk HierEnNu. Een samenleving waarin iedereen naast elkaar leeft.
3. Hamas drijft het op de spits en moet dus ophouden te bestaan. Israël drijft het al annexerende en onderdrukkende op de spits en moet op die wijze ook ophouden te bestaan.
Maken we er 1 land van waar iedereen kan en mag leven.
Zulks zou toch mooi zijn? Of laten we iedere 10 minuten een kind sterven en gaan we zo door op de oude voet?

Tsja, als het aan Israël ligt...

Eenstaatoplossing
....Munayyer, Tlaib, Denk en Bij1: allemaal pleiten ze voor een eenstaatoplossing - een seculiere democratische staat waar alle Joodse en Arabische inwoners stemrecht hebben. Dat zou inhouden dat Israël in de huidige vorm ophoudt te bestaan, en dat de Israëliërs samen met de Palestijnen het nieuw te stichten land gaan bevolken.

Voor Israëliërs en hun bondgenoten is dat een onaanvaardbaar en angstaanjagend voorstel: het bestaansrecht van Israël wordt ermee ontkend. Maar voor het pro-Palestijnse kamp is de Israëlische onderdrukking net zo angstaanjagend en onaanvaardbaar. Niet in de laatste plaats omdat de Israëlische machthebbers geenszins openstaan voor een tweestatenoplossing, noch bereid zijn Palestijnen gelijke rechten te geven. Netanyahu's partij Likoed bepleitte bij haar oprichting nog dat 'tussen de zee en de Jordaan alleen Israëlische soevereiniteit zal bestaan'.

Ook Palestijnen voelen zich in hun bestaansrecht bedreigd. De extreemrechtse zionisten waarmee Netanyahu zich omringt, dromen van een Israël dat het huidige Israël en de Palestijnse gebieden omvat of zelfs overstijgt. Ze beroepen zich op het Bijbelse recht dat Joden zouden hebben op het 'heilige land'. In deze kringen heerst de overtuiging dat Palestijnen in Jordanië moeten wonen. Ook Geert Wilders is pleitbezorger van deze 'oplossing', zo staat in zijn verkiezingsprogramma.

En dus heb je gelijk en zal zulks nooit mogelijk worden. Met dank aan de starre houding van de overheersers.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gesloten