Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 12 nov 2023 18:28 Wat een zooi.
Israël maakt Hamas in, en een deel van Hamas.. (ze zijn voor een deel in leven, de rest dood en nog een deel ergens anders..) probeert Israël het hoofd te bieden. De infrastructuur, gebouwen, ziekenhuizen en veel van die dingen moeten tegenwoordig in oorlog blijkbaar kapot gebombardeerd worden (22 zijn dicht) en dan op een dag is de oorlog klaar. Hoera. Overigens: wat zijn die Duitsers indertijd vriendelijk omgegegaan met Rotterdam, zou je zomaar kunnen denken als je die Israëli bezig ziet..
Rotterdam was geen terroristenhol met lieden die Duitse baby's in de oven verbrandden, Duitse kinderen doodmartelden voor de ogen van hun ouders en de ontzielde lichamen van jonge verkrachte Duitse vrouwen door de straten paradeerden en de burgers als schild gebruikten.

Zoals gezegd, zijn volgens de principes van het dubbel gebruik onder het internationaal humanitair recht (IHR) aanvallen op burgerlijke objecten legetiem indien deze worden gebruikt voor militaire doeleinden. En de Geneefse Conventies staan eveneens impliciet toe dat burgerlijke objecten, zoals ziekenhuizen, kerken en scholen, het doelwit mogen zijn indien ze worden gebruikt voor militaire doeleinden. Hamas is zo sterk verweven met de civiele infrastructuur dat het IDF geen andere optie heeft dan hen te behandelen als legitieme militaire doelwitten.
De Palestijnen gaan niet weg van de wereld en ze zullen nu allemaal zonder uitzondering meer dan ooit Israël haten.
Laat ze dat maar doen achter drie muren met luchtafweergeschut en mijnenvelden en zonder checkpoints, aangezien Palestijnen toch niet meer in Israel mogen werken. We hebben gezien wat er gebeurt indien ze uitbreken.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 11 nov 2023 22:51
HierEnNu schreef: 11 nov 2023 22:02 die daadwerkelijk hun leven wagen om Hamas te vernietigen.
Ik schaam me echt in jouw plaats nu ik weet dat je ind e zorg werkt.
Ik hoop echt dat je gewoon in de poets actief bent

https://www.aljazeera.com/news/liveblog ... -hospitals
Israeli tanks are just 20 metres (65 feet) away from al-Quds Hospital and firing at the facility with about 14,000 displaced people in a state of “extreme panic and fear”,
echt wel heel riskant
zijn op jouw materniteit de baby's in de couveuses ook zo gevaarlijk?

juist, bijna vergeten
hamas, terrorist, zelfverdediging, antisemitisme, jodenhaat, ... . wat gooi je naar mijn kop nu?
Ik ben kennelijk niet de enige wiens hersencel in de WAR is?

WTF heb jij het over?
Werk ik in de zorg? Waar haal je die onzin nou weer vandaan?
Wat betekent 'in de poets actief zijn'?
Wat is echt wel heel riskant?
Wat is mijn materniteit? Ik heb geen materniteit, althans ik weet niet eens wat materniteit is!
Of baby's in de couveuses gevaarlijk zijn?
  • Zit je naar de Matrix te kijken of zo?
Wil je weten wat ik nu naar je kop wil gooien?
  • Proost!
    Dat je weer snel nuchter mag worden!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 12 nov 2023 18:28:scissors:
Kan iemand mij vertellen wat je dan nog met de ellende Gaza moet?
(Net zoiets als die Russen met Oost-Ukraine. Een en al puin en haat tegen de ene of de andere agressor alom. Goh wat is oorlog "toch goed voor de oplossing van zoveel problemen...")
De Palestijnen gaan niet weg van de wereld en ze zullen nu allemaal zonder uitzondering meer dan ooit Israël haten. En aardig wat andere Arabieren ook. De VS kan niet veel goed meer doen daar. En ik denk dat dit nog heel lang gaat duren, nadat het al heel lang héeft geduurd.
:scissors:
Het zal aan de omstandigheden liggen,
maar na deze oorlog kan er iets van een Marshall Plan ontstaan voor Gaza.
Waarom zou zulks bij voorbaat onmogelijk zijn?
Na WOII is dat ook gelukt voor Duitsland
welk nota bene vervolgens de grootste economie van Europa werd!
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 12 nov 2023 15:17:scissors:
Wat jij hier dus doet is hetzelfde als die pipo van een "HierenNu"
Houd je eindelijk uit jezelf op met je eindeloos gescheld?
Of geef je er de voorkeur aan dat ik op het meldknopje klik?
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 12 nov 2023 09:01
lost and not found yet! schreef: 11 nov 2023 23:35 Inderdaad, je bent naïef.
Dit zijn DE antwoorden, een vrijdenker waardig! Constructief vooral.
Is het echt zo naïef als ik pleit voor een democratie zonder derderangs burgers?
Ik het ook naïef als ik meen dat heilige grond eigenlijk pure onzin is? Dat dit in de meest letterlijke zin niet bestaat, maar slechts in de koppies van mensen?
Dat die zogenaamde heilige grond beter verdeeld kan worden op democratische wijze?
Ja, heel naief: zulks is zelfs in Nederland niet te verwezenlijken en
bovendien een antiDemocratisch pleidooi!
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 12 nov 2023 19:53
Ach, mijnheer wil weer de nsb-er uithangen?

Maar ga je gang, als je ego zo groot is dat niemand je pipo mag noemen..
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 12 nov 2023 20:08
HierEnNu schreef: 12 nov 2023 19:53
Ach, mijnheer wil weer de nsb-er uithangen?

Maar ga je gang, als je ego zo groot is dat niemand je pipo mag noemen..
OK: dankjewel voor je heldere reactie!
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 12 nov 2023 19:19
Gerard R. schreef: 12 nov 2023 18:28 Wat een zooi.
Israël maakt Hamas in, en een deel van Hamas.. (ze zijn voor een deel in leven, de rest dood en nog een deel ergens anders..) probeert Israël het hoofd te bieden. De infrastructuur, gebouwen, ziekenhuizen en veel van die dingen moeten tegenwoordig in oorlog blijkbaar kapot gebombardeerd worden (22 zijn dicht) en dan op een dag is de oorlog klaar. Hoera. Overigens: wat zijn die Duitsers indertijd vriendelijk omgegegaan met Rotterdam, zou je zomaar kunnen denken als je die Israëli bezig ziet..
Rotterdam was geen terroristenhol met lieden die Duitse baby's in de oven verbrandden, Duitse kinderen doodmartelden voor de ogen van hun ouders en de ontzielde lichamen van jonge verkrachte Duitse vrouwen door de straten paradeerden en de burgers als schild gebruikten.

Zoals gezegd, zijn volgens de principes van het dubbel gebruik onder het internationaal humanitair recht (IHR) aanvallen op burgerlijke objecten legetiem indien deze worden gebruikt voor militaire doeleinden. En de Geneefse Conventies staan eveneens impliciet toe dat burgerlijke objecten, zoals ziekenhuizen, kerken en scholen, het doelwit mogen zijn indien ze worden gebruikt voor militaire doeleinden. Hamas is zo sterk verweven met de civiele infrastructuur dat het IDF geen andere optie heeft dan hen te behandelen als legitieme militaire doelwitten.
De Palestijnen gaan niet weg van de wereld en ze zullen nu allemaal zonder uitzondering meer dan ooit Israël haten.
Laat ze dat maar doen achter drie muren met luchtafweergeschut en mijnenvelden en zonder checkpoints, aangezien Palestijnen toch niet meer in Israel mogen werken. We hebben gezien wat er gebeurt indien ze uitbreken.
De artsen ontkennen militaire zaken in en rond het ziekenhuis. Ik weet het niet hoor. En jij wellicht ook niet.
¥¥
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 12 nov 2023 19:49
Gerard R. schreef: 12 nov 2023 18:28:scissors:
Kan iemand mij vertellen wat je dan nog met de ellende Gaza moet?
(Net zoiets als die Russen met Oost-Ukraine. Een en al puin en haat tegen de ene of de andere agressor alom. Goh wat is oorlog "toch goed voor de oplossing van zoveel problemen...")
De Palestijnen gaan niet weg van de wereld en ze zullen nu allemaal zonder uitzondering meer dan ooit Israël haten. En aardig wat andere Arabieren ook. De VS kan niet veel goed meer doen daar. En ik denk dat dit nog heel lang gaat duren, nadat het al heel lang héeft geduurd.
Het zal aan de omstandigheden liggen,
Zou Israël dat zomaar toelaten? IK denk van niet.
¥¥
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 12 nov 2023 19:49 Het zal aan de omstandigheden liggen,
Ben je serieus? Gaza vergelijken met Duitsland?

Tevens is het toch allang en breed bewezen dat er geen plan komt voor de Palestijnen na de oorlog? Dat is na geen enkele oorlog gebeurd dus waarom nu dan wel? Vooral als je leest en hoort hoe lieden als Netanyalul nu over de Palestijnen denken..
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 12 nov 2023 19:19 Zoals gezegd, zijn volgens de principes van het dubbel gebruik onder het internationaal humanitair recht (IHR) aanvallen op burgerlijke objecten legetiem indien deze worden gebruikt voor militaire doeleinden. En de Geneefse Conventies staan eveneens impliciet toe dat burgerlijke objecten, zoals ziekenhuizen, kerken en scholen, het doelwit mogen zijn indien ze worden gebruikt voor militaire doeleinden. Hamas is zo sterk verweven met de civiele infrastructuur dat het IDF geen andere optie heeft dan hen te behandelen als legitieme militaire doelwitten.
Als je niet weet waar je over praat, zwijg dan...

In Nederland werden wapens opgeslagen in kerken. In Frankrijk vermoorden de "terroristen" heel veel Duitse soldaten EN ze verstopten zich onder het volk. Maar toch hebben de nazi's geen bombardementen uitgevoerd op die steden waar dit gebeurde. Wel deden ze andere erge dingen, zoals hele dorpen platbranden.

Tevens weiger je maar antwoord te geven op de vraag "waar moeten de hamas terroristen zich dan verstoppen".. Israel heeft de Palestijnen in een hoek gedreven, geen kans om weg te komen. Geen wonder dat ze dan naar beneden in tunnels verdwijnen.
Overal in het MiddenOosten heb je terroristen/vrijheidsstrijders die in tunnels overleven. Zoals de koerden in Turkije en Syrie etc.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De Amerikanen beginnen 'nattigheid' te voelen. Terecht, want dit gaat Washington veel invloed kosten.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... en-in-gaza
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken heeft vrijdag in zijn stevigste bewoordingen tot nu toe het leed van de Palestijnen in de Gazastrook aan de kaak gesteld. Hij vindt dat er meer moet worden gedaan om burgers te beschermen tegen geweld, en hekelt het stijgende aantal Palestijnse doden door de oorlog tussen Hamas en Israël.
Vind ik ook.
¥¥
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 12 nov 2023 20:13 OK: dankjewel voor je heldere reactie!
mensen de mond snoeren waar jet het niet mee eens bent. ga je het u echt via de moderators proberen?
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 12 nov 2023 19:19 Laat ze dat maar doen achter drie muren met luchtafweergeschut en mijnenvelden en zonder checkpoints, aangezien Palestijnen toch niet meer in Israel mogen werken. We hebben gezien wat er gebeurt indien ze uitbreken.
Deze uitspraak irriteert me mateloos. En had ik ook niet verwacht van iemand die normaal de logica zelve is. Zo zie je maar dat mensen niet logisch meer denken als het hun persoonlijk treft..

De Palestijnen worden al jaren en jaren slecht behandeld door Israel. Je geeft het hier feitelijk zelf toe door de term "uitbreken" te gebruiken. Maar je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Palestijnen zijn niet slecht bij geboorte maar ze worden kwaadaardig en haatdragend door het gedrag van hun buurland. En dan nog maar een klein gedeelte, want de meerderheid van Palestijnen is mens zoals iedereen.

Jij bent als een persoon die een leeuw in een kooi heeft, die dan port en pest en met stokken solt dan breekt de getergde leeuw uit en roep je "zie je wel dat die kooi nut had"!

Te dom voor woorden dit.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 12 nov 2023 21:19
HierEnNu schreef: 12 nov 2023 20:13 OK: dankjewel voor je heldere reactie!
mensen de mond snoeren waar jet het niet mee eens bent. ga je het u echt via de moderators proberen?
Netjes aan iemand vragen:
"Houd je eindelijk uit jezelf op met je eindeloos gescheld?",
als die specifieke iemand jou concreet uitmaakt voor Pipo en NSBer,
dat vind jij mensen de mond snoeren?

Dat zegt dan niets over mij en van alles over jou!
.
Gesloten