Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

Berjan schreef: 11 nov 2023 13:07
lost and not found yet! schreef: 10 nov 2023 21:56 Kom eens met bewijzen dat dit zo zou gaan. Of zit het alleen in jouw hoofd? Waar zegt iemand, wie dan ook, dat alle Palestijnen naar de woestijn worden verbannen?
Waar zegt iemand, wie dan ook, dat de Westbank geannexeerd gaat worden?
Waar zegt iemand dat Palestijnse burgers derderangs burgers zijn. Jij bent de enige die Palestijnse burgers derderangs burgers noemt.

Ps, erken jij de staat Israël wel?
Erken jij het bestaansrecht van de staat Israël wel?
Niemand zegt iets, maar ze doen het. En ik zou persoonlijk liever hebben dat iemand iets zegt en het tenslotte niet doet..

Als je ook maar een beetje ingelezen hebt in de Westbank dan weet je dat die wel degelijk geannexeerd gaat worden. Door kolonisten die daar huizen afpakken, afbreken, Palestijnen vermoorden. En allemaal met wapens van de rechtse dictator van Israel en diens maatjes. Zogenaamd om zich te verdedigen. Maar in de praktijk vooral gebruikt om aan te vallen.. En het leger van Israel staat erbij en kijkt ernaar en "zag dat het goed was".
Wat jij doet heet selectief quoten! Lees even terug hoe mijn standpunt over de Westbank is! Slechte beurt Berjan.

Ps, de vraag was ook niet eens aan jou gesteld.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 11 nov 2023 13:01
HierEnNu schreef: 11 nov 2023 10:15 Het eerste wat in me opkomt na het lezen is:
Dikkemick erkent de Palestijnse staat niet en
de Gazastrook al helemaal niet als zodanig!
Bovendien erken je in die regio kennelijk geen enkele staat!
Het is echter alleen Israël waar je tegen fulmineert.

Heilige grond als aperte waanzin beschouwen en zulks uiten is je goed recht [in Nederland!]
maar oproepen tot ontheiliging van Heilige grond gaat zelfs mij te ver!
Sterker nog, zulks is niet alleen respectloos maar riekt naar extremisme!
Wat vind jij van grafschenners en schenners van gedenkmonumenten?

Wat betreft met staats-poten van andermans eigendommen afblijven:
Nederland en andere EU staten zijn voortdurend bezig met onteigenen!

Wil jij echt 1 grote staat Nederland, Pisland voor mijn part,
waar iedereen mag wonen, werken en in en uit mag gaan?
Wil jij echt dat Hamas naar jou dorpje emigreert met alle gevolgen van dien?
Ik erken LAND. Land waar links en rechts, jong en oud, jood en Palestijn naast elkaar leven. Ik fulmineer tegen een rechts nationalistische dictatuur. Ik fulmineer tegen Netanyahu. Ik fulmineer tegen oorlog en ik fulmineer tegen heilige grond. Onteigening ten slotte doe je ook niet, dus ook daar fulmineer ik tegen. Of Israel het doet of jij bij je buurman.
Hamas ontbreekt nog in je betoog.Fulmineren! Leuk scrabble woord maar jou fulmineren zet geen zoden aan de dijk. Ik bewonder je naïviteit.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

B.S. schreef: 10 nov 2023 15:48 Zevenhonderd doden in het westen van Darfur (dat is in Soedan, weet u nog) https://www.reuters.com/world/africa/ab ... 023-11-09/
And who gives a F*ck...
No Jews, no news!
We will dance again!
🔱
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lost and not found yet! schreef: 11 nov 2023 23:39 dat geven ze ook toe in het interview met de New York Times wat ik al hierboven geplaatst heb dat het ze geen ene flikker interesseert hoeveel Palestijnen er om komen!
Hamas geeft het tenminste toe, op dat vlak zijn ze alleszins moreel superieur aan Israel.
Israel catalogeert vandaag baby's in couveuses als terroristen omdat die neit naar het zuiden evacueren.
lost and not found yet!
Bevlogen

appelfflap schreef: 12 nov 2023 00:06
lost and not found yet! schreef: 11 nov 2023 23:39 dat geven ze ook toe in het interview met de New York Times wat ik al hierboven geplaatst heb dat het ze geen ene flikker interesseert hoeveel Palestijnen er om komen!
Hamas geeft het tenminste toe, op dat vlak zijn ze alleszins moreel superieur aan Israel.
Israel catalogeert vandaag baby's in couveuses als terroristen omdat die neit naar het zuiden evacueren.
Wat geven ze toe? Ze geven toe dat het ze geen ene flikker interesseert dat er in plaats van 10.000 Palestijnen er 100.000 omkomen! Appelfllap, wat snap je niet?
We will dance again!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

Leg graag even uit! Hamas is moreel superieur aan Israel! Wat doet Hamas dan? Hamas heeft naar mijn beleving de laatste dagen helemaal niets gedaan!
We will dance again!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

Dit is wat Israel doet:
Israël zegt te helpen met evacuatie van baby's uit ziekenhuis
De Israëlische krijgsmacht zegt te helpen bij de evacuatie van baby's uit het Al Shifa-ziekenhuis in Gaza-Stad. Volgens een legerwoordvoerder coördineert het leger samen met het ziekenhuis de ontruiming en zal die zondag plaatsvinden. De ziekenhuisdirecteur bevestigt tegen Al Jazeera dat hij over evacuaties heeft gesproken met de Israëliërs.

Zaterdag viel alle elektriciteit van het ziekenhuis uit en daardoor is volgens directeur Mohammad Abu Salmiya al een baby overleden. Een Israëlische mensenrechtenorganisatie meldde ook een tweede gestorven baby. Volgens de ziekenhuisdirecteur lopen bijna veertig baby's het risico te overlijden door het gebrek aan stroom.

Hij spreekt van een totale chaos in het ziekenhuis. "We moeten werken aan het vervoer van deze gewonden en ik heb hierover met de Israëli's gesproken. We zijn klaar en bereid om de gewonden, pasgeboren baby's en ic-patiënten veilig te vervoeren." Hij zegt dat er een gat in de grond is gegraven voor de vele dode lichamen, omdat de vriezers niet meer functioneren.

Het ziekenhuis wordt omsingeld door Israëlische troepen en er worden gevechten in de buurt gemeld. Volgens hulporganisatie Artsen zonder Grenzen werden mensen beschoten toen ze probeerden het ziekenhuis te verlaten. Israël ontkent op het gebouw te schieten en zegt dat mensen via de oostelijke kant veilig kunnen vertrekken.

Het Al Shifa is net als andere ziekenhuizen doelwit van de Israëliërs, omdat Hamas zich er zou schuilhouden.
We will dance again!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

Again, no Jews no news!
We will dance again!
🔱
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 11 nov 2023 23:35 Inderdaad, je bent naïef.
Dit zijn DE antwoorden, een vrijdenker waardig! Constructief vooral.
Is het echt zo naïef als ik pleit voor een democratie zonder derderangs burgers?
Ik het ook naïef als ik meen dat heilige grond eigenlijk pure onzin is? Dat dit in de meest letterlijke zin niet bestaat, maar slechts in de koppies van mensen?
Dat die zogenaamde heilige grond beter verdeeld kan worden op democratische wijze?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 11 nov 2023 23:39.... dat het ze geen ene flikker interesseert hoeveel Palestijnen er om komen! Lees even terug! 100.000 doden? Het interesseert ze helemaal niets!
Dan is het een win win situatie. Het interesseert Israël nl ook niets!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 12 nov 2023 00:12 Wat geven ze toe? Ze geven toe dat het ze geen ene flikker interesseert dat er in plaats van 10.000 Palestijnen er 100.000 omkomen! Appelfllap, wat snap je niet?
Het interesseert Israël geen ene flikker of er 10, 100 of 10.000 Palestijnen (waaronder couveuse baby's) omkomen. Lanfy, wat snap je niet?
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

lost and not found yet! schreef: 12 nov 2023 00:19
Dit is wat Israel doet:
Israël zegt te helpen met evacuatie van baby's uit ziekenhuis
De Israëlische krijgsmacht zegt te helpen bij de evacuatie van baby's uit het Al Shifa-ziekenhuis in Gaza-Stad. Volgens een legerwoordvoerder coördineert het leger samen met het ziekenhuis de ontruiming en zal die zondag plaatsvinden. De ziekenhuisdirecteur bevestigt tegen Al Jazeera dat hij over evacuaties heeft gesproken met de Israëliërs.

Zaterdag viel alle elektriciteit van het ziekenhuis uit en daardoor is volgens directeur Mohammad Abu Salmiya al een baby overleden. Een Israëlische mensenrechtenorganisatie meldde ook een tweede gestorven baby. Volgens de ziekenhuisdirecteur lopen bijna veertig baby's het risico te overlijden door het gebrek aan stroom.

Hij spreekt van een totale chaos in het ziekenhuis. "We moeten werken aan het vervoer van deze gewonden en ik heb hierover met de Israëli's gesproken. We zijn klaar en bereid om de gewonden, pasgeboren baby's en ic-patiënten veilig te vervoeren." Hij zegt dat er een gat in de grond is gegraven voor de vele dode lichamen, omdat de vriezers niet meer functioneren.

Het ziekenhuis wordt omsingeld door Israëlische troepen en er worden gevechten in de buurt gemeld. Volgens hulporganisatie Artsen zonder Grenzen werden mensen beschoten toen ze probeerden het ziekenhuis te verlaten. Israël ontkent op het gebouw te schieten en zegt dat mensen via de oostelijke kant veilig kunnen vertrekken.

Het Al Shifa is net als andere ziekenhuizen doelwit van de Israëliërs, omdat Hamas zich er zou schuilhouden.
Ze zeggen te helpen ja.. Wat is daar niet aan te begrijpen aan? Ze zeggen A en ze doen B.. Of beter gezegd, ze doen iets en dan zeggen ze dat ze het gewone volk gaan helpen.. Beetje voor de goede sier. Omdat ze weten dat ze er langzaam maar zeker minder florissant opstaan..Zelfs Amerika komt nu in opstand tegen de houding van de Israëlische regering..

Maar goed, Israël veegt hun reet af aan wat anderen vinden. Zie maar al die resoluties die men aan de kant schuift omdat het hen niet goed uitkomt.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

lost and not found yet! schreef: 11 nov 2023 23:50
B.S. schreef: 10 nov 2023 15:48 Zevenhonderd doden in het westen van Darfur (dat is in Soedan, weet u nog) https://www.reuters.com/world/africa/ab ... 023-11-09/
And who gives a F*ck...
No Jews, no news!
Weer een erg zwakke reactie. Beetje hetzelfde "antisemitisme" roepen bij kritiek op Israël.
Israel is ook al 65 jaar geen nieuws geweest. Pas nu snappen veel mensen hoe het zit en komt er aandacht voor de Palestijnse zaak.

Als mensen op alles en iedereen moeten reageren dan hebben ze geen tijd meer om te werken en zelf te leven.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

lost and not found yet! schreef: 11 nov 2023 23:42 Wat jij doet heet selectief quoten! Lees even terug hoe mijn standpunt over de Westbank is! Slechte beurt Berjan.

Ps, de vraag was ook niet eens aan jou gesteld.

PS dit is een openbaar forum. Als je prive met mensen wilt spreken dan moet je dit via PM doen.

Tevens is het afwijzen van wat er op de Westbank gebeurt maar tevens alles wat Israel nu doet goedkeuren een beetje hypocriet. Want alles wat daar gebeurt is aan elkaar te koppelen. Oorzaak en gevolg, gevolg en oorzaak.

Wat jij hier dus doet is hetzelfde als die pipo van een "HierenNu" die zegt dat je niet mag praten over de geschiedenis. Maar enkel over het hier en nu (7 Okt en verder). Alsof het allemaal in een vacuüm is gebeurt.

O nee, nu krijg ik de Israëlische groeperingen tegen mij die mij ontslagen willen zien worden.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Wat een zooi.
Israël maakt Hamas in, en een deel van Hamas.. (ze zijn voor een deel in leven, de rest dood en nog een deel ergens anders..) probeert Israël het hoofd te bieden. De infrastructuur, gebouwen, ziekenhuizen en veel van die dingen moeten tegenwoordig in oorlog blijkbaar kapot gebombardeerd worden (22 zijn dicht) en dan op een dag is de oorlog klaar. Hoera. Overigens: wat zijn die Duitsers indertijd vriendelijk omgegegaan met Rotterdam, zou je zomaar kunnen denken als je die Israëli bezig ziet..

Kan iemand mij vertellen wat je dan nog met de ellende Gaza moet?
(Net zoiets als die Russen met Oost-Ukraine. Een en al puin en haat tegen de ene of de andere agressor alom. Goh wat is oorlog "toch goed voor de oplossing van zoveel problemen...")
De Palestijnen gaan niet weg van de wereld en ze zullen nu allemaal zonder uitzondering meer dan ooit Israël haten. En aardig wat andere Arabieren ook. De VS kan niet veel goed meer doen daar. En ik denk dat dit nog heel lang gaat duren, nadat het al heel lang héeft geduurd.

Probleem dus.. eh misschien wel een veel groter probleem dan het was?
Er zit dus vanuit de Israëlische manier van denken niet veel anders op dan opheffing van Gaza, schat ik maar zo in. Probleem is dan dat Israël dat lapje grond niet mag bezetten van de VS, die de wapens levert (en dat zag er voor de inval imponerend uit hoor). Niet bezetten dus, hebben ze meegedeeld. Wie gaat dan de 2 miljoen Gazanen besturen? Wie gaat het in leven houden van 2 miljoen mensen betalen? Produceren doen ze voorlopig niets meer. Enz. Nog veel meer dan in Ukraine is kapot. Hoe voorkomt Israël gebeurtenissen in de toekomst zoals nu? Want zoals al gesteld, die zitten ergens anders en zijn met anderen zeer boos.

Ik heb werkelijk geen idee. En kom niet met de VN svp., want die is zijn kracht en geloofwaardigheid helaas nog steeds volledig kwijt in mijn ogen. En allemaal (iets meer dan 2 miljoen Palestijnen) doden en in zee kieperen is ook zo wat.
Het is een kwestie van maatvoering.... :shock:

Wie het weet mag het van mij zeggen. Hopeloos.
¥¥
Gesloten