En maar weer framen, alsof Israel annexeren gelijkstelt aan verdedigen.dikkemick schreef: ↑04 nov 2023 09:41Verdedigen is in Israël een heel ruim begrip! Annexeren is ook verdedigen?ChaimNimsky schreef: ↑04 nov 2023 09:39En weer zo'n selectieve quote. Staat er dat het gaat om zich te verdedigen of om op Palestijnen in Gaza te schieten?
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Zionist
Jij zult never nooit iets afkeuren dat rechts nationalistisch Israël doet.ChaimNimsky schreef: ↑04 nov 2023 09:45En maar weer framen, alsof Israel annexeren gelijkstelt aan verdedigen.dikkemick schreef: ↑04 nov 2023 09:41Verdedigen is in Israël een heel ruim begrip! Annexeren is ook verdedigen?ChaimNimsky schreef: ↑04 nov 2023 09:39 En weer zo'n selectieve quote. Staat er dat het gaat om zich te verdedigen of om op Palestijnen in Gaza te schieten?
Beetje gekleurde bril syndroom?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
ChaimNimsky
- Superposter
En weer ga je door met framen, terwijl ik in dit topic nog het nederzettingenbeleid sterk heb veroordeeld.dikkemick schreef: ↑04 nov 2023 09:53Jij zult never nooit iets afkeuren dat rechts nationalistisch Israël doet.ChaimNimsky schreef: ↑04 nov 2023 09:45En maar weer framen, alsof Israel annexeren gelijkstelt aan verdedigen.
Zionist
-
appelfflap
- Banned
Moetik ik nu blij zijn dat ge tenminste nog het woord mens gebruikt?lost and not found yet! schreef: ↑03 nov 2023 23:12 Hoe zou je überhaupt met dit soort mensen WILLEN samenleven??
Je lijkt me toch behoorlijk pro-Israel. Wat ze ook uitvreten.ChaimNimsky schreef: ↑04 nov 2023 09:57En weer ga je door met framen, terwijl ik in dit topic nog het nederzettingenbeleid sterk heb veroordeeld.dikkemick schreef: ↑04 nov 2023 09:53Jij zult never nooit iets afkeuren dat rechts nationalistisch Israël doet.ChaimNimsky schreef: ↑04 nov 2023 09:45
En maar weer framen, alsof Israel annexeren gelijkstelt aan verdedigen.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Je beetje minder met ! praten en je zou een stuk serieuzer genomen worden..lost and not found yet! schreef: ↑03 nov 2023 23:18 Je bedoelt toch zeker wel de mensen of landen die hun religieuze broeders niet willen opnemen toch? Chaimnimsky komt inderdaad met feiten! Het klopt gewoon, Egypte wil ze niet, Hamas is het vervolg op de Moslim Broederschap en Egypte haat die, dus dat is wel duidelijk!
Eigenlijk wel heel apart dat de ene moslim de andere haat! Als het niet zo serieus was zou ik er om kunnen lachen!
Tevens zijn moslims net zoals andere mensen. Ze hebben verschillende ideeen. Soennieten en Sjieten. Beetje zoals wij in onze tijd protestanten vs katholieken hebben..
Dus wat valt er precies om te lachen dan?
Doe alsjeblieft eens normaal man..lost and not found yet! schreef: ↑03 nov 2023 23:37Inderdaad! Als je van Hamas zou houden, maar ik betwijfel het zeer of elke pro Palestijnse demonstrant dat doet, ik wil wedden dat minimaal 50% de Gazastrip niet kan aanwijzen op een wereldbol! En als de dood, of het doodgaan geen probleem is stel ik gewoon een massale suicide voor voor de leden van Hamas, en ook, maar wat minder, voor de Palestijnen! Dan is het wederzijdse probleem heel snel opgelost! Toch? Nogmaals, als ze in zo’n doodscultuur leven moet dat een fantastische oplossing zijn! Je bent dood en je gaat naar de hemel met al de dingen die je belooft zijn! Hoe mooi!Gerard R. schreef: ↑03 nov 2023 23:26Dat wil je niet, inderdaad.lost and not found yet! schreef: ↑03 nov 2023 23:12
Een absolute “doodscultuur” dus! Het maakt allemaal niet uit! Mijn god, wat een instelling! Hoe zou je überhaupt met dit soort mensen WILLEN samenleven??
IS.. ook zoiets. Al Qaeda, Boko Haram en meer..
En als je dan in zo'n groep zit zul je precies denken zoals de groep wil.. Extreem. Geen afwijkingen. En anders...
En dan het onderlinge wantrouwen. Voor je het weet word je getest..
Angstig leven en dus mee met de extremiteit, maar... weten dat Iran (soms een ander land) achter je staat...
1 voordeel: de dood is dus geen probleem. Machtig mooi.![]()
![]()
Suciede voorstellen. Er zijn tijden geweest dat je hiervoor een ban van levenslang aan je broek krijgt. En vervang "hamas of Palestijnen" eens met "joden" en dan krijg je zelfs de politie op je dak.
Dat is jouw idee ja. Maar misschien bedoelen ze met Zionist settlers wel gewoon Zionist settlers? Dus de zionisten die landje pik doen bij de vleet en die de Palestijnen ook zien als minder dan menselijk?
Of ben ik dan weer naief?
De Duitse Grünen gaan voor Israël https://twitter.com/BMWK/status/1720130 ... 98800?s=20
Re: Ik ben geen actually supporter of moral degeneration and ultimate destruction
Dit noemen ze een whataboutism. "elders doen ze het ook, dus hier mag het ook. En anders is het selectieve verontwaardiging". Maar misschien is men wel tegen wat Israel nu doet omdat het altijd doet alsof het moreel superieur is? En omdat Israel de enige democratie in die regio word genoemd?gerard_m schreef: ↑04 nov 2023 15:46 Als je die criteria volgt en Palestijnen vervangt door " niet moslims ", kun je de meeste omliggende landen ook opdoeken, inclusief Gaza zelf.
Natuurlijk zou ik ook graag willen dat iedereen in het midden oosten (inclusief Israel) gelijke rechten zou hebben, minderheden beschermd zouden worden en er vrijheid van religie zou zijn. Maar dat is niet het geval en zit er ook niet in.
Ik blijf me echt verbazen over de selectieve verontwaardiging. Op dit moment worden zo'n 2 miljoen mensen verjaagd uit Pakistan, een land waarvan de oprichting ook niet al te fris verliep. Niemand lijkt zich er druk over te maken.
En omdat het tegen het Westen aanschurkt is het erger wat er gebeurt dan elders. Waar men toch andere normen en waarden kent?
Re: Ik ben geen actually supporter of moral degeneration and ultimate destruction
Nee, dat schrijf ik niet. Sterker nog: een post ervoor schrijf ik het tegenovergestelde van wat je beweert.
Anders dan jouw stelling hierboven:
heeft Dickemick moeite met het bestaan van Israel.Berjan schreef:Ieder mens steunt het voortbestaan van Israel.
Een landje omringd door overwegend religieuze dictaturen waar geen enkele minderheid gelijke rechten heeft.
Ja, dat vind ik selectieve verontwaardiging.
Saoudi Arabie is ook bondgenoot van het westen. Een land waar homo's geexecuteerd worden. Zodra een land vrije verkiezingen houdt, moet het ineens aan hogere standaarden voldoen?En anders is het selectieve verontwaardiging". Maar misschien is men wel tegen wat Israel nu doet omdat het altijd doet alsof het moreel superieur is? En omdat Israel de enige democratie in die regio word genoemd?
En omdat het tegen het Westen aanschurkt is het erger wat er gebeurt dan elders. Waar men toch andere normen en waarden kent?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Oke, dan een whataboutnotisme..
Als je niet van alle problemen in de wereld gewag maakt en er ontevreden over bent dan mag je dat bij andere problemen ook niet doen. De uitkomst is hetzelfde.
Anders dan jouw stelling hierboven:
Waar kan je bewijzen edoch aantonen dat DikkeMick moeite heeft met het bestaan van Israel?heeft Dickemick moeite met het bestaan van Israel.
Een landje omringd door overwegend religieuze dictaturen waar geen enkele minderheid gelijke rechten heeft.
Ja, dat vind ik selectieve verontwaardiging.
Ik vind het selectieve verontwaardiging dat je verontwaardigt bent over het verontwaardigt zijn van mensen.. Was je ook zo toen mensen het not done vonden dat Rusland Oekraine binnenviel? Want er waren ook landen die binnengevallen werden waar men niet zoveel moeite mee had/geen aandacht voor had.
Zo kan je aan de gang blijven.
Bondgenoot is wat anders dan wat men van Israël al jaren vindt. Namelijk een bakermat van morele superioriteit ten opzichte van de barbaarse culturen eromheen..Saoudi Arabie is ook bondgenoot van het westen. Een land waar homo's geexecuteerd worden. Zodra een land vrije verkiezingen houdt, moet het ineens aan hogere standaarden voldoen?
En wat blijkt? Israel kan net zo barbaars zijn als de rest. En ze hebben betere wapens dus de uitwerking is net wat erger.
Voor Israel telt ook enkel het leven van de Israelier en niet het leven van een andere groep. Maar goed, dat wist je al als je de Thora af en toe bestudeert hebt. In het Westen ook wel bekend als het oude Testament.
Nog steeds doe je alsof Israel zo enorm goed is. Maar je bent waarschijnlijk vergeten dat de mensen de straat opgingen omdat de regering van Netanyahu allemaal antidemocratische wetten aan wilde nemen.
Berjan vraagt: Waar kan je bewijzen edoch aantonen dat DikkeMick moeite heeft met het bestaan van Israel?
Misschien door het gewoon te vragen?
Dikkemick is geen voorstander van dictatoriale rechts nationalistische regimes dus in die zin ben ik tegen de staat Israël.
ALS ze wat coulanter zouden zijn en de Palestijnen zouden respecteren hebben ze mijn zegen.
Maar zoals nu? Opdoeken die staat!
Misschien door het gewoon te vragen?
Dikkemick is geen voorstander van dictatoriale rechts nationalistische regimes dus in die zin ben ik tegen de staat Israël.
ALS ze wat coulanter zouden zijn en de Palestijnen zouden respecteren hebben ze mijn zegen.
Maar zoals nu? Opdoeken die staat!
Dertigjarige Joodse vrouw in Lyon in haar appartement neergestoken, vooralsnog overleefd, dader(s) lieten hakenkruis als boodschap achter https://twitter.com/visegrad24/status/1 ... 3517022716
Ook 'wij' zijn in oorlog...
Burgemeester Halsema gaat er 'alles aan doen' om Kristalnacht herdenking in Amsterdam door te laten gaan, ook in het nieuws. De stad Groningen durft het al niet meer aan...
Ook 'wij' zijn in oorlog...
Burgemeester Halsema gaat er 'alles aan doen' om Kristalnacht herdenking in Amsterdam door te laten gaan, ook in het nieuws. De stad Groningen durft het al niet meer aan...
Iemand met een Arabische naam stelt op TwiX dat Hamas op 'eigen' burgers zou hebben geschoten https://twitter.com/amjadt25/status/1720425819305070821