ChaimNimsky schreef: ↑03 nov 2023 22:09
Gerard R. schreef: ↑03 nov 2023 22:03
Nou... voorlopig lijken de burgers in Gaza wel zakjes zand.

Niets waard.
Jij had en hebt anders evenmin een realistisch alternatief.
Ja ChaimNimsky, als ik ziekenhuizen en gebouwen, markten met veel onschuldige mensen ga bombarderen, dan zal ik dat wel doen omdat er een tunnelstelsel is of omdat ik meen dat er Hamasstrijders tussen zitten, maar zo kunnen we
alles wel platmaken. O, ik denk dit, o, ik denk dat , o, mijn inlichtingendienst die straal faalde bij de duizenden
raketten van Hamas dus de aanval ter land ter zee en in de lucht... die dienst zegt .... enz. enz.. Kom kom...
Als de mensheid in die fase terecht komt dan is alles verloren, dan waren al die regels over oorlog, het recht, justitie
enz. enz. voor niets. Dan houdt het naar mijn bescheiden mening allemaal op. Terug naar het dierstadium.... Wat je
wel ziet tegenwoordig, bv. ook in Ukraine, Jemen, Syrië, Sudan etc..
Ik stel voor behoorlijk rekening te houden met de burger, zoals Israël ook vanaf het begin heeft 'beloofd'.
Wat iets anders kán zijn dan doen uiteraard.
En weet je waar je dat zo heel erg hebt gezien? In Irak, je weet wel met die z.g. massavernietingswapens, die er niet
bleken te zijn. Daar heb ik overigens ook die term gehoord: "Terugbombarderen naar de steentijd". Amerikanen.
Daar krijg je dode onschuldigen van. Ondanks je dure pinpoint bommen.
Ook daar waren overigens verhalen en beelden over babies die uit de couveuses werden gegooid door een of
andere partij. Is later onwaar gebleken. Oorlog vertekent afschuwelijk. Gemanipuleerde berichtgeving....