Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 03 nov 2023 20:15 Verder is dat Hamasverhaal van je nonsens want van Israël dient Hamas vernietigd te worden. (Vind ik ook wel maar
kom dan niet met die gijzelaars).
Ik snap deze opmerking niet zo. Indien de Hamas de gijzelaars laat gaan, zal er weer voedsel en water zijn. Bovendien zal Israel dan ook met een tijdelijk staakt het vuren akkoord gaan. Dat hebben ze expliciet gezegd. En natuurlijk gaat Israel de Hamas decimeren.
Zó enorm sterk is Israël niet en het is een klein land.
Het heeft zelf een grote wapen-industrie, atoomwapens, een zeer goed getraind leger en het beste inlichtingenaparaat. Momenteel zijn ze erg ver met het ontwikkelen van laserwapens.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 20:20
Gerard R. schreef: 03 nov 2023 20:15 Verder is dat Hamasverhaal van je nonsens want van Israël dient Hamas vernietigd te worden. (Vind ik ook wel maar
kom dan niet met die gijzelaars).
Ik snap deze opmerking niet zo. Indien de Hamas de gijzelaars laat gaan, zal er weer voedsel en water zijn. Bovendien zal Israel dan ook met een tijdelijk staakt het vuren akkoord gaan. Dat hebben ze expliciet gezegd. En natuurlijk gaat Israel de Hamas decimeren.
Ik hoop dat het is zoals je schrijft, maar ik geloof er niets van. Als ik Hamas zou zijn, hè? :roll: zou Israël de klere kunnen krijgen zeg maar. Hoe het wel moet weet ik niet, maar geen sprookjes.
¥¥
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 03 nov 2023 20:28 Ik hoop dat het is zoals je schrijft, maar ik geloof er niets van. Als ik Hamas zou zijn, hè? :roll: zou Israël de klere kunnen krijgen zeg maar. Hoe het wel moet weet ik niet, maar geen sprookjes.
Israel heeft van het begin af aangegeven dat er weer water en voedsel zal zijn indien de Hamas de gijzelaars laat gaan.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 20:20
Gerard R.: Zó enorm sterk is Israël niet en het is een klein land.
Het heeft zelf een grote wapen-industrie, atoomwapens, een zeer goed getraind leger en het beste inlichtingenaparaat. Momenteel zijn ze erg ver met het ontwikkelen van laserwapens.
Kernwapens is suicide op welke manier dan ook. Dat is als je echt uitgemoord dreigt te worden.
Het leger is prima, de lasers zijn nog niet echt klaar,
De inlichtingendiensten lieten het oorverdovend liggen. Of was het moedwil? Nee toch?

ChaimNimsky schreef 31 okt. 2023:
Ja, hetgeen betekent dat we nu eindelijk eens definitief af kunnen rekenen met de Hamas. Indien er geen misser had plaatsgevonden, hadden we evenmin een reden gehad om met de Hamas en Hezbollah af te rekenen, noch een reden om Iran te kunnen gaan bombarderen dat van plan is atoomwapens te ontwikkelen.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 03 nov 2023 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
¥¥
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 20:30
Gerard R. schreef: 03 nov 2023 20:28 Ik hoop dat het is zoals je schrijft, maar ik geloof er niets van. Als ik Hamas zou zijn, hè? :roll: zou Israël de klere kunnen krijgen zeg maar. Hoe het wel moet weet ik niet, maar geen sprookjes.
Israel heeft van het begin af aangegeven dat er weer water en voedsel zal zijn indien de Hamas de gijzelaars laat gaan.
En dat geloof ik dus niet. :) En zij ook niet. En ze zijn niet bang voor doodgaan. Worden ze martelaar en naast Allah met maagden en zo.
¥¥
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 03 nov 2023 20:32 Kernwapens is suicide op welke manier dan ook. Dat is als je echt uitgemoord dreigt te worden.
Klopt. Dat voorkomt dat je existentieel gevaar loopt.
Het leger is prima
Klopt.
de lasers zijn nog niet echt klaar
Had begrepen dat ze de Iron Beam reeds succesvol hadden getest in deze oorlog en die (en de Arrow 2) nu massa-geproduceerd kunnen worden.
De inlichtingendiensten lieten het oorverdovend liggen. Of was het moedwil? Nee toch?
Geen idee. Het is heel vreemd dat de beveiliging kleine dieren zoals katten perfect spot met de electronische, ai en menselijke detectoren en er meteen eenheden op afstuurt. Nu hebben zelfs 15 gigantische gaten waar ladingen Palestijnen doorheen gingen, helemaal niets getrickered. Tevens is bekend dat Egypte voortijdig had gewaarschuwd, maar dat Israel er desondanks niets mee had gedaan, ondanks dat het precies op de dag af 50 jaar geleden was dat Israel voor het laatst werd verrast. Zeer vreemd, maar om toch maar niet te gaan complotdenkeen, is het - denk ik - maar het beste uit te gaan van een grote blunder.
En dat geloof ik dus niet. :) En zij ook niet. En ze zijn niet bang voor doodgaan. Worden ze martelaar en naast Allah met maagden en zo.
Laat het dan zo zijn. Wij zijn evenmin bang voor hun doodgaan.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Apart trouwens dat Hamas die gijzelaars blijft inzetten, terwijl om hen heen Israël bezig is de club op te rollen (aan het proberen in ieder geval).
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 18:38
dikkemick schreef: 03 nov 2023 18:25
ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 17:22 Niet alleen ik, niet alleen Israel, maar eveneens Egypte wil ze niet en houdt de poorten gesloten. Geen enkel buurland wil ze. Logisch.
SCHAAM JE

DIEP!
Het is simpelweg een feit: Niet alleen Israel, maar eveneens Egypte wil ze niet en houdt de poorten gesloten. Geen enkel buurland wil ze. Zie geen reden om me te schamen voor een opsomming van feitelijke gegevens.
Ik verbaas me oprecht meer en meer over hoe mensen over andere mensen kunnen denken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De uiterst gezaghebbende Islamitische Al Azhar Universiteit gevestigd in Cairo heeft verklaard dat er geen burgers bestaan in de strijd om 'Palestina' te bevrijden https://m.youm7.com/story/2023/10/19/%D ... hC7LXiwivY
Konden we alleen maar Arabisch lezen! Maar dit is de kern:

'The term “civilians” does not apply to the Zionist settlers of the occupied land. Rather, they are occupiers of the land, usurpers of rights, deviators from the straight path embodied by the prophets, and blatant disregarders for the sanctity of the historic city of Jerusalem, which encompasses the city of Jerusalem’s respectable Islamic and Christian heritage.'

De 'Zionist settlers' of the occupied land' zijn alle Joodse Israëli's uiteraard.
'Christian heritage' is er voor de vorm bijgezet uiteraard, voor een 'internationaal publiek.
Laatst gewijzigd door B.S. op 03 nov 2023 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 03 nov 2023 21:40 De uiterst gezaghebbende Islamitische Al Ahzar Universiteit gevestigd in Cairo heeft verklaard dat er geen burgers bestaan in de strijd om 'Palestina' te bevrijden https://m.youm7.com/story/2023/10/19/%D ... hC7LXiwivY
Konden we alleen maar Arabisch lezen! Maar dit is de kern
Nou, voor mij bestaan de burgers hoor. En voor de wereldbevolking, waarvan een grote groep in horror meekijkt, ook wel.
¥¥
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 03 nov 2023 21:24
ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 18:38Het is simpelweg een feit: Niet alleen Israel, maar eveneens Egypte wil ze niet en houdt de poorten gesloten. Geen enkel buurland wil ze. Zie geen reden om me te schamen voor een opsomming van feitelijke gegevens.
Ik verbaas me oprecht meer en meer over hoe mensen over andere mensen kunnen denken.
Misschien ontgaat het je nogmaals dat het geen gedachtengoed is, maar een gegeven? Egypte wil ze niet en houdt de poorten voor hen gesloten.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 03 nov 2023 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Deze verklaring komt dus niet van Hamas, maar van de meest gezaghebbende Islamitische theologische instelling binnen de soennitische Islam.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 03 nov 2023 21:48 Deze verklaring komt dus niet van Hamas, maar van de meest gezaghebbende Islamitische theologische instelling binnen de soennitische Islam.
Nou ja, maakt míj niet zoveel uit vanzelfsprekend.

Ik weet het verder niet, maar misschien zeggen zij dat mensen, die gelukkig en tevreden zijn, voor Allah precies dezelfde zijn als mensen die, gefrustreerd en verdrietig tgv. het een of ander, grijpen naar de wapens, en iedereen die daartussen zit.

Maar het probleem is dan dat bij beschouwingen over onderhavige oorlog door ons niet goddelijke mensen je dan tot de slotsom komt, dat je iedereen moet vernietigen. En dat lijkt mij onzin. Het gaat om de groep Hamas volgens mij.
Als zij zich gedragen als beesten met raketten, dan krijgen ze (grote) problemen. Burgers moet je zoveel mogelijk ontzien.

Nou... voorlopig lijken de burgers in Gaza wel zakjes zand. :cry: Niets waard.
¥¥
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 03 nov 2023 22:03 Nou... voorlopig lijken de burgers in Gaza wel zakjes zand. :cry: Niets waard.
Jij had en hebt anders evenmin een realistisch alternatief.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 22:09
Gerard R. schreef: 03 nov 2023 22:03 Nou... voorlopig lijken de burgers in Gaza wel zakjes zand. :cry: Niets waard.
Jij had en hebt anders evenmin een realistisch alternatief.
Ja ChaimNimsky, als ik ziekenhuizen en gebouwen, markten met veel onschuldige mensen ga bombarderen, dan zal ik dat wel doen omdat er een tunnelstelsel is of omdat ik meen dat er Hamasstrijders tussen zitten, maar zo kunnen we
alles wel platmaken. O, ik denk dit, o, ik denk dat , o, mijn inlichtingendienst die straal faalde bij de duizenden
raketten van Hamas dus de aanval ter land ter zee en in de lucht... die dienst zegt .... enz. enz.. Kom kom...
Als de mensheid in die fase terecht komt dan is alles verloren, dan waren al die regels over oorlog, het recht, justitie
enz. enz. voor niets. Dan houdt het naar mijn bescheiden mening allemaal op. Terug naar het dierstadium.... Wat je
wel ziet tegenwoordig, bv. ook in Ukraine, Jemen, Syrië, Sudan etc..

Ik stel voor behoorlijk rekening te houden met de burger, zoals Israël ook vanaf het begin heeft 'beloofd'.
Wat iets anders kán zijn dan doen uiteraard.

En weet je waar je dat zo heel erg hebt gezien? In Irak, je weet wel met die z.g. massavernietingswapens, die er niet
bleken te zijn. Daar heb ik overigens ook die term gehoord: "Terugbombarderen naar de steentijd". Amerikanen.
Daar krijg je dode onschuldigen van. Ondanks je dure pinpoint bommen.

Ook daar waren overigens verhalen en beelden over babies die uit de couveuses werden gegooid door een of
andere partij. Is later onwaar gebleken. Oorlog vertekent afschuwelijk. Gemanipuleerde berichtgeving....
¥¥
Gesloten