Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Het zou dom zijn een wapenstilstand in te lassen en de Hamas ademruimte te geven zichzelf weer een beetje te kunnen hergroeperen. Het gaat juist zeer voorspoedig met het opvoeren van de militaire operaties en ik verwacht een gehele grondoorlog binnen een week. Daarna zal Gaza Stad worden omsingeld en afgesloten van de rest, waarna het IDF huis per huis de hele stad door zal trekken om Hamas daar uit te schakelen. Tevens is Hamas commandant van de gewapende tak en leider Salah al A'arurie's dood bevestigd.
Israel heeft tevens gebruik gemaakt van de situatie om twee nieuwe geavanceerde luchtafweer-wapens succesvol te testen: de Arrow 2 en de Iron Beam (een laser-versie van de Iron Dome), die nu massa-geproduceerd kunnen worden.
Israel heeft tevens gebruik gemaakt van de situatie om twee nieuwe geavanceerde luchtafweer-wapens succesvol te testen: de Arrow 2 en de Iron Beam (een laser-versie van de Iron Dome), die nu massa-geproduceerd kunnen worden.
Zionist
-
appelfflap
- Banned
Het is toch belangrijk om de definities zuiver te houden (hoe moeilijk het ook is)Peter van Velzen schreef: ↑01 nov 2023 01:41 de premier van Israel maakt zich dus schuldig aan het verdedigen van genocide.
Het spijt me, maar het is niet anders.
een genocide is doelbewust en intentioneel een volk uitroeien. dat doet Israel niet
Etnische zuivering doen ze volgens mij wel. alle bewoners worden tenslotte gedwongen verplaatst.
Ik ben blij dat er nu Palestijnse burger uit gaza mogen vertrekken maar of die mensen ooit nog mogen terugkeren?
Oorlogsmisdaden? Gaza op een middeleeuwse manier afgrendelen en uithongeren terwijl je ze massaal bombardeert?
Dat Israel de geschiedenis gebruikt als een grabbelton en de davidster politiek misbruikt is echt erg en degradeert de waarde vh symbool.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Nonsens. In de joodse traditie is Amalek een symbool van het kwaad en constante dreiging. Die lezing staat reeds in de Midrasj Rabbah, de Babylonische Talmoed en de Jeruzalemse Talmoed. Dat betreft in dit geval de Hamas en ik sta volledig achter de uitroeiing ervan -- ook als het vele burgerdoden kost, hoe dramatisch dat ook moge zijn. Hetzelfde lot hebben de Japaners, de Duitse Nazi's, de Italiaanse Nazi's, de Rode Khmer, etc., moeten ondergaan. Nu is het de tijd voor de Hamas in Gaza. De Hamas is de oorlog begonnen en Israel zal deze afmaken.Peter van Velzen schreef: ↑01 nov 2023 01:41 Hij mag een seculiere Jood zijn, hij treedt bewust in de voetsporen van Samuel, die pleitte voor absolute genocide op alle Amelekieten, op grond van iets dat (sommige) grootvaders van hun grootvaders zouden hebben gedaan. Daarmee was hij (Samuel) moreel geen haar beter dan de ergste Hamas-terrorist van vandaag! En de premier van Israel maakt zich dus schuldig aan het verdedigen van genocide.
Zionist
En zo wordt direct duidelijk dat fatsoenlijke mensen keihard kunnen radicaliseren. Over moraal gesproken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Het standpunt dat de terroristische Hamas moet worden vernietigd, lijkt me weinig radicaal, net zoals het standpunt dat de Rode Khmer en de Nazi's moesten worden vernietigd. Dat dit helaas gepaard gaat met veel burgerslachtoffers, wordt door niemand gevierd zoals de afslachting van Joodse burgers door de Palestijnen werd gevierd, maar het is nou eenmaal het gevolg van de oorlog tegen terroristen en nazi's -- vooral indien ze hun eigen burgers als schild gebruiken.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 01 nov 2023 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Het woord "vernietigd" alleen al! We hebben het hier dan ook over mensen
Laatst gewijzigd door dikkemick op 01 nov 2023 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Niets mis mee. Nazi's en terroristen-organisaties zoals de Hamas dienen te worden vernietigd, al is de term "geneutraliseerd" ietwat diplomatischer.
Zionist
Nee, zelfs koeien vernietigen voor je biefstukje doet het mij al minder smaken. Ik vind de woordkeuze niet echt gepast. Mogen we in kader van dit vernietigen alle middelen ook gebruiken die ons ter beschikking staan?ChaimNimsky schreef: ↑01 nov 2023 11:38Niets mis mee. Nazi's en terroristen-organisaties zoals de Hamas dienen te worden vernietigd, al is de term "geneutraliseerd" ietwat diplomatischer.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Natuurlijk niet. Dat is vragen naar de bekende weg.dikkemick schreef: ↑01 nov 2023 11:44Mogen we in kader van dit vernietigen alle middelen ook gebruiken die ons ter beschikking staan?ChaimNimsky schreef: ↑01 nov 2023 11:38 Niets mis mee. Nazi's en terroristen-organisaties zoals de Hamas dienen te worden vernietigd, al is de term "geneutraliseerd" ietwat diplomatischer.
Zionist
Nou nee dusChaimNimsky schreef: ↑01 nov 2023 12:19Natuurlijk niet. Dat is vragen naar de bekende weg.dikkemick schreef: ↑01 nov 2023 11:44Nee, zelfs koeien vernietigen voor je biefstukje doet het mij al minder smaken. Ik vind de woordkeuze niet echt gepast. Mogen we in kader van dit vernietigen alle middelen ook gebruiken die ons ter beschikking staan?ChaimNimsky schreef: ↑01 nov 2023 11:38 Niets mis mee. Nazi's en terroristen-organisaties zoals de Hamas dienen te worden vernietigd, al is de term "geneutraliseerd" ietwat diplomatischer.
Leg uit. Vernietigen is vernietigen. Wat maakt t dan uit hoe?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Er zijn legio zaken die niet zijn toegestaan, zoals het hebben van gijzelaars, het willekeurig doden van burgers zonder een militair doel, martelen, het gebruik van chemische-, biologische- of kernwapens, etc.
Zionist
Ik benoem zulks als 'framing the question', omdat zulks niet zozeer naar de bekende weg vraagt maar de beantwoorder probeert te verleiden om diens antwoord in de richting te duwen naar waar de vragensteller graag heen wil, meestal een stokpaardje van de betreffende vragensteller. Of daar een chiquere [Latijnse] term voor bestaat weet ik niet.ChaimNimsky schreef: ↑01 nov 2023 12:19Natuurlijk niet. Dat is vragen naar de bekende weg.dikkemick schreef: ↑01 nov 2023 11:44Mogen we in kader van dit vernietigenChaimNimsky schreef: ↑01 nov 2023 11:38 Niets mis mee. Nazi's en terroristen-organisaties zoals de Hamas dienen te worden vernietigd, al is de term "geneutraliseerd" ietwat diplomatischer.
alle middelen ook gebruiken die ons ter beschikking staan?
Ik ben benieuwd of het vervolg mijn vooroordeel[?] bevestigt ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Netanyahu gebruikte bewust de openingszin van een tekst uit Deuteronumiumd op grond waarvan Samuel Saul aanzette tot de ergste genocide die in de "heilige" bijbel wordt vermeld. Of Israel zich hede ten dage schuldig maakt aan genocide, valt te betwijfelen, maar dat hij er geen moeite mee zou hebben om dat eventueel te doen, is gezien die openingszin zeer waarschijnlijk.appelfflap schreef: ↑01 nov 2023 10:52Het is toch belangrijk om de definities zuiver te houden (hoe moeilijk het ook is)Peter van Velzen schreef: ↑01 nov 2023 01:41 de premier van Israel maakt zich dus schuldig aan het verdedigen van genocide.
een genocide is doelbewust en intentioneel een volk uitroeien. dat doet Israel niet
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 01 nov 2023 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: verhaspeling van Deuteronomium en 1 Samuel ongedaan gemaakt.
Reden: verhaspeling van Deuteronomium en 1 Samuel ongedaan gemaakt.
Ik wens u alle goeds
Nee, Israel laat juist zien dat ze "gelijk hebben dat ze Israel haten"..
Een menselijke toenadering van Israel naar de onschuldige Palestijnen zou veel beter zijn. Maar goed, maak dat de stammendenkers maar wijs. De mensen die nog in stammen denken. "wij zijn goed en zij zijn slecht en zij mogen gegenodiceerd worden." Zoals in de Thora en de Bijbel.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Nogmaals, dat is nonsens. In de joodse traditie is Amalek een symbool van het kwaad en constante dreiging. Die lezing staat reeds in de Midrasj Rabbah, de Babylonische Talmoed en de Jeruzalemse Talmoed. Dat betreft in dit geval de Hamas en ik sta volledig achter de uitroeiing ervan -- ook als het vele burgerdoden kost, hoe dramatisch dat ook moge zijn. Hetzelfde lot hebben de Japaners, de Duitse Nazi's, de Italiaanse Nazi's, de Rode Khmer, etc., moeten ondergaan. Nu is het de tijd voor de Hamas in Gaza. De Hamas is de oorlog begonnen en Israel zal deze afmaken.Peter van Velzen schreef: ↑01 nov 2023 12:43 Netanyahu gebruikte bewust de openingszin van de "profetie" waarin Samuel Saul aanzette tot de ergste genocide die in de "heilige" bijbel wordt vermeld. Of Israel zich hede ten dage schuldig maakt aan genocide, valt te betwijfelen, maar dat hij er geen moeite mee zou hebbenm om dat eventueel te doen, is gezien die openingszin evident.
Zionist